MuscleMeat

SteenSteen's krachtlog

• Topic Starter Topic Starter
Pr's flying around and shit, all aboard the gain train :thumbs: Wat bedoel je met heupen openen qua squatten? Heb je miss filmpje daarover met tips? Kan nog wel eens handig zijn voor mij :o

:D Presses gaan eindelijk goed, extra tricepwerk werpt zijn vruchten af.

Zit nu op mobiel, zal morgen kijken ;)

---------- Toegevoegd om 23:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:28 ----------

dat je de lift begint met je konr/heupen naar achteren te gooien sodat je ni3t met je knieën te ver naar voren komt

---------- Post added at 21:25 ---------- Previous post was at 21:24 ----------

goeie train ook voor ee rest neergezet

Zal morgen wat linken idd :) Danku Beest

extra triceps werk heeft mij ook echt geholpen idd ! ;) 20 x 60 wat is deze cardio , all gains lost
not srs lekkere deads en squats man ! :D

dat je de lift begint met je konr/heupen naar achteren te gooien sodat je ni3t met je knieën te ver naar voren komt

---------- Post added at 21:25 ---------- Previous post was at 21:24 ----------

goeie train ook voor ee rest neergezet

:D Presses gaan eindelijk goed, extra tricepwerk werpt zijn vruchten af.

Zit nu op mobiel, zal morgen kijken ;)

---------- Toegevoegd om 23:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:28 ----------

Zal morgen wat linken idd :) Danku Beest

Maar dat geldt alleen voor low bar toch? Aangezien ik een filmpje van alan thrall zag over high bar / low bar en bij high bar gooide hij juist eerst de knieën naar voren zodat je recht naar beneden kon zakken ofzo?

https://www.youtube.com/watch?v=bs_Ej32IYgo

Elke squat (net als deadlift overigens) ziet er anders uit :) Ik squat zoals hij in de intro squat, maar wel echt met nadruk op dat ik heupen naar achter gooi. Anders ga ik overdreven ver met knien en gaan ze pijn doen. Ook het oprekken van lies is handig, dan kan ik lekkor breed gaan met knien zonder mobiliteitsprobleempjes

Squat zoals je gehurkt zou kakken :D

Ik squat altijd wel door knien echt naar buiten te gooien ook beetje, waardoor knien stuk minder belast worden, werkt ook goed :)

Ik squat altijd wel door knien echt naar buiten te gooien ook beetje, waardoor knien stuk minder belast worden, werkt ook goed :)

Probeer knieën wat meer op te warmen door fietsen, met 't zadel vrij hoog :) Gewoon een minuut of 3 stevig doortrappen, volgens machine fiets ik *0.75 mijl.

Gonna try, ty

goed bezig steenbroeder

Prima training, wel weer rugkrampjes :( Geen last van knie en heup :D

Mijl fietsen

Squat lowbar, thumbless grip. Wilde oefenen :)
10x20kg
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x1x90kg paused
Ging hard, moest wel even wennen aan thumbless. Als ik te smal vastpak dan doen m'n polsen een beetje zeer, laat staan toen ik 'm wel met duim vastpakte :o Ik blijf dit wel doen, kom makkelijker diep en heb het idee dat ik zo echt meer kracht heb.

Bench
10x20kg
5x30kg
5x45kg
1x55kg
5x5x62.5kg PR > 2 maand geleden eens 1x5x62.5kg gedaan
Jammere is wel dat hier maar enkele paused reps tussen zaten. Totaal geen bounce, maar wil dit wel echt paused kunnen ipv touch&go. Volgende keer dus weer dit, maar dan mezelf verplichten te pausen.

Barbell Row
10x20kg
5x5x62.5kg PR
Ging goed

Barbell shrugs
3x8x62.5kg
Die ga ik morgen voelen :o

Cable pushdown SS chinups
8x ?? + 8xbw
8x ?? + 6xbw
8x ?? + 6xbw
Was bij een andere machine met andere gewichten enzo dus weet het gewicht niet. Chinups gingen meh

Leg raises SS side bends

Gewicht @ 82.1kg

Vrijdag nog even 5x3x85kg lowbar squats doen, daarna 5x5 opbouwen vanaf 75kg :) Bench dus weer 5x5x62.5kg, alles paused proberen. Lukt dat niet, dan probeer ik het nog een keer. Lukt het dan weer niet, dan ga ik terug naar 57.5kg. Had vandaag überhaupt niet veel energie, ik slaap te weinig :o

En weer pr's, gaat goed man, progress is on your way :) Gewicht gaat ook nog volgens plannen toch?

---------- Toegevoegd om 21:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:59 ----------

Vanwaar thumbless eigenlijk?

Hee dat zijn best serieuze kilo's! Lekker man :D

Ook maar overgestapt naar thumbless?
Zelf ook gedaan paar weken terug.

Polsen vinden het iig een stuk fijner

En weer pr's, gaat goed man, progress is on your way :) Gewicht gaat ook nog volgens plannen toch?

---------- Toegevoegd om 21:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:59 ----------

Vanwaar thumbless eigenlijk?

Progressie van den goede vrede

Gewicht; Eind deze maand wil ik stabiel tussen de 82 en 83 zitten, volgende maand stabiel tussen 83 en 84 enz. Gaat nu dus goed :)

Thumbless omdat dat minder druk op je polsen zet, zo hou je de stang alleen tegen je rug en tilt je rug dus de load :) Zeker later als ik echt eens begin te liften dan is het fijn om dit al goed te kunnen :)

Hee dat zijn best serieuze kilo's! Lekker man :D

Ooit zal dat "best" weggaan :o

---------- Toegevoegd om 22:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------

Ook maar overgestapt naar thumbless?
Zelf ook gedaan paar weken terug.

Polsen vinden het iig een stuk fijner

Eerst squatte ik veel highbar, en dan maakt het geen ruk uit omdat je dan bijna de stang los kan laten :o Handen doen daar geen ruk. Maar omdat ik mijn heup niet voel bij lowbar + makkelijker diep kom, doe ik dat toch echt liever :)

Interessant, ook maar eens proberen als ik weer ga squatten :p

Nette squat + wat pr's, gaat lekker man :) Heb je met thumbless niet het idee dat de stang van je rug gaat glijden?

Nette squat + wat pr's, gaat lekker man :) Heb je met thumbless niet het idee dat de stang van je rug gaat glijden?

Thx :)
Niet als je constant een stukje voorovergebogen staat ;) Geen goodmornings natuurlijk, want dan ga je te rechtop en moeten je handen de load opvangen.

1. eet een kapsalon als middageten
2. val in slaap
3. eet een banaan
4. eet avondeten
5. eet nog een banaan
6. ???
7. gains

De gaintrain is er weer

Fietsen en rekkenstrekken
Squat
10x20kg
5x40kg
5x50kg
5x65kg
2x75kg > kramp in quads :mad:
8x3x85kg
Ging allemaal hard en pijnloos :D Enige nare was wel dat linkerschouderblad zeer deed waar de stang lang.

Deadlift
8xstang
5x60kg
5x80kg
5x100kg
1x110kg
5x125kg PR
Kon niet filmen vanwege telefoongeheugen probleempjes. Voelde verder wel echt goed aan, stuk beter dan de 120kg :D Lockout ging easy, liftoff was sterk. Vorige keer nam ik denk ik ook iets te weinig rust voor de laatste set, 5 minuten zoals nu is perfeeeect.

OHP
10x20kg
5x35kg
1x42.5kg
5x5x47.5kg PR
Nog even zo doorgaan en ik ga meer OHP pressen dan benchen :roflol: De vijfde reppers waren wel weer nare grinders, en goeie krampachtige pijn achter linkerschouderblad :(

BOR
10x20kg
5x40kg
5x5x57.5kg
ok

CG bench press
8x50kg
8x52.5kg pr
8x52.5kg vpr
Woej

Chinups
3x8xbw
Laatste geen repout want au schouderblad

Legraises 2x10

Gewicht @ 82.9kg, was na het avondeten. Al met al goede training :) Volgende keer met squat opbouwen vanaf 5x5x75kg, moet goed te doen zijn. Bench weer 62,5kg maar dan paused. Hnng.

eyyy goeie training weer man !

kramp is altijs kloten ja

Terug
Naar boven