Fitness Seller

SteenSteen's krachtlog

Beetje gekke training. Het begin ging belabberd, maar 't ging steeds beter. In het begin ook links in m'n onderrug wat pijn, toen wat zwaaien&stretchen en toen nergens meer last van :)

Fiets
Squat
10x20kg
5x50kg
5x70kg
3x90kg
2x100kg
8x3x115kg PR
Twijfelde eigenlijk na set 2 om door te gaan vanwege dus die rugpijn, na het stretchen nergens meer last van.
Wat een maat opmerkte; Onderin de lift, als ik weer naar boven ga dan gaan mijn knieën wat naar binnen. Als ik erop let, dan kan ik ook onderin met knieën ver naar buiten squatten al verlies ik dan wel snelheid. Verder voel ik mijn knieën totaal niet. Is dat een probleem of is het oké als de knieën dus onderin iets naar binnen gaan voor snelheid?

Bench smolov jr dag 1, week 3
10x20kg
6x30kg
6x40kg
6x6x55kg paused
Ging weer erg easy zoals gedacht

Optrekken overhands, bw, deadhang
5x5

Nog wat aangekloot met lat pulldown

Gewicht op 84.1kg. Einde deze maand dus 85kg als doel.

Heb je Smolov niet wat te laag ingezet? Ik ben net klaar met mijn cyclus en ik ben bang dat ik ook wat meer had kunnen doen, maar de in de 3de week mag je volgens mij best wat zweten; 6×6 is niet niks.

Heb je vooraf ook je 1RM getest / ga je straks weer testen?

Heb je Smolov niet wat te laag ingezet? Ik ben net klaar met mijn cyclus en ik ben bang dat ik ook wat meer had kunnen doen, maar de in de 3de week mag je volgens mij best wat zweten; 6×6 is niet niks.

Heb je vooraf ook je 1RM getest / ga je straks weer testen?

dan weet je voor de volgende keer toch beter wat je kan? Niets mis mee om wat lager te beginnen. Beter dan dat je na 1 week vast loopt omdat je te hoog inzet

dan weet je voor de volgende keer toch beter wat je kan? Niets mis mee om wat lager te beginnen. Beter dan dat je na 1 week vast loopt omdat je te hoog inzet

Zeker waar, maar vastlopen is geen schande op een programma als Smolov en zou evengoed een leermomentje zijn :rolleyes: Bovendien is het niet iets waar je opeenvolgende cycli draait, dus de volgende keer loop je wellicht weer tegen een "te lage" intensiteit aan

Vast lopen is niet waar je de gains maakt ;) het idee van smolov is wel dat je dit hele jaar van die cycles doet. Maar natuurlijk wel met rust er tussen

Vast lopen is niet waar je de gains maakt ;) het idee van smolov is wel dat je dit hele jaar van die cycles doet. Maar natuurlijk wel met rust er tussen

Ben ik toch benieuwd naar je bron. Wellicht verwar ik de junior-versie met de "ekte ekte" Smolov, maar naar ik begreep is het een peaking routine (lijkt me ook logisch gezien de opbouw)

Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat hij er níet op gained en gains zijn gains :cool:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.146
In oktober faalde ik de 75kg bench, dus besloten dat ik 70kg voor 1RM zou pakken. Ook bouw ik op met 2.5kg per week zoals ik hiervoor ook al deed, alleen dan bankdruk ik nu 4x in de week op verschillende volumes.

Wat een maat opmerkte; Onderin de lift, als ik weer naar boven ga dan gaan mijn knieën wat naar binnen. Als ik erop let, dan kan ik ook onderin met knieën ver naar buiten squatten al verlies ik dan wel snelheid. Verder voel ik mijn knieën totaal niet. Is dat een probleem of is het oké als de knieën dus onderin iets naar binnen gaan voor snelheid?

Iemand hier nog wat over?

In oktober faalde ik de 75kg bench, dus besloten dat ik 70kg voor 1RM zou pakken. Ook bouw ik op met 2.5kg per week zoals ik hiervoor ook al deed, alleen dan bankdruk ik nu 4x in de week op verschillende volumes.

Iemand hier nog wat over?

Snelheid = cardio = negatieve gains

Dussss

OT:

Heb geen idee om eerlijk te zijn, misschien meester klaarpleut

Is nogal afhankelijk van de mate en de percentages waarop het gebeurt. Bijna iedereen's techniek verslechtert enigszins naarmate de gewichten (te) zwaar worden. Als je een klein beetje knee caving hebt bij zware squats is dat geen groot probleem. Als het op vrij lichte percentages al gebeurt dan is het een weakness en/of een technische fout. Een filmpje zou veel zeggen.

Je wil sowieso altijd streven naar zo lang mogelijk (op zo hoog mogelijke percentages) goede techniek kunnen blijven gebruiken. Dat is belangrijk voor zowel je gains als je gezondheid.

• #1.149
Snelheid = cardio = negatieve gains

Dussss

OT:

Heb geen idee om eerlijk te zijn, misschien meester klaarpleut

brb alles met insane lange tut doen want anders weg gains

Is nogal afhankelijk van de mate en de percentages waarop het gebeurt. Bijna iedereen's techniek verslechtert enigszins naarmate de gewichten (te) zwaar worden. Als je een klein beetje knee caving hebt bij zware squats is dat geen groot probleem. Als het op vrij lichte percentages al gebeurt dan is het een weakness en/of een technische fout. Een filmpje zou veel zeggen.

Je wil sowieso altijd streven naar zo lang mogelijk (op zo hoog mogelijke percentages) goede techniek kunnen blijven gebruiken. Dat is belangrijk voor zowel je gains als je gezondheid.

Als telefoon geen geheugenaids zou hebben dan zou ik vaker filmpjes posten :o Iig erg bedankt voor je uitleg. Zal binnenkort eens een filmpje posten

ik gain ook wel goed op cumulatieve tut

volume dus

als het nog minder erg is dan daar waar het al niet heel erg is dan is er echt niks aan de hand. uiteraard wel altijd blijven streven naar i r8 8/8 techniek.

Eens met pleur, zolang het ze niet echt naar elkaar gaan staan is er weinig aan de hand

• #1.156
als het nog minder erg is dan daar waar het al niet heel erg is dan is er echt niks aan de hand. uiteraard wel altijd blijven streven naar i r8 8/8 techniek.
Eens met pleur, zolang het ze niet echt naar elkaar gaan staan is er weinig aan de hand

goed nieuws is dus goed nieuws

Vanavond hele stille gym, lekkor getraind

Fietsen
Deadlift
10x20kg
5x70kg
5x90kg
5x110kg
2x130kg
5x150kg
Meh, voelde eigenlijk nog zwaarder aan dan de vorige keer. Na vierde rep stance reset, en ik denk dat die vijfde rep alsnog redelijk slecht eruit zag :o

Opwarm met DB's want bench was bezet
Bench smolov dag 2, week 3
5x40kg
7x5x57.5kg paused
Allemaal hard. Paar sets op commando gepresst, was fijn

Optrokken bw, deadhang
5x5

nog beetje bicepsen pompen

Gewicht: 84.5kg, gaat omhoog woej

Jij gaat hard man, zo door blijven gaan :thumb:

Misschien idee om deadlift nu even paar kg naar beneden te gooien zodat je weer ff door kan met verhogen?

• #1.160
Jij gaat hard man, zo door blijven gaan :thumb:
dat is wel het plan :D

liften in een kilt

3605085170_ab48a81b15.jpg

zou srs wel lekker losjes zijn

Misschien idee om deadlift nu even paar kg naar beneden te gooien zodat je weer ff door kan met verhogen?

Denk dat ik even doorbouw met 3 reps om vervolgens weer wat terug te gaan in gewicht en de 5 reps te pakken

Fiets
Squat
10x20kg
5x50kg
5x70kg
5x90kg
1x105kg
5x5x115kg PR
Eerste en tweede set gingen bagger, laatste rep bijna fail bij beide. Daarna wat meer rust gepakt en goed gehypt, ging toen best goed. Was wel best awkward toen random gymbrah ineens ging spotten zonder ook maar enige aanleiding :roflol:

Bench dag 3, week 3
10x20kg
5x40kg
5x50kg
8x4x60kg vpr? paused
Waarom vond ik bench eerst nou zo lastig :roflol: Heb het idee dat ik met een repout wel rond de 8-10 zou komen, enkele reps misschien niet paused.

huis

Terug
Naar boven