Fitness Seller

SteenSteen's krachtlog

Was dat de eerste keer dat ze gingen trainen, waarom laat je ze direct zo zwaar meedraaien?
Wat ik merk met mensen die nog niet lang trainen dat ze de techniek van de deadlift vrij snel oppikken.
HIT voor beginners is imo niet het beste systeem.

• Topic Starter Topic Starter
Ze deden niet wat ik deed ;)

Ik heb alleen opgeschreven wat ik deed. Daarbij, 1 vriend is een jaar ouder en al redelijk stevig, dus die wilde nog wel wat problemen en dat ging hem redelijk goed af. De ander kende zijn grenzen goed en ik heb er ook op gehamerd dat ik niet wilde dat ze te zwaar/te veel deden maar puur naar hun eigen kracht en lichaam moesten luisteren ;)

Dit kan je trouwens toch niet als HIT zien, ofwel? Heb er geen ervaring mee.

Zit aan de dunne en voelde me de hele dag al slap moe en futloos. Toch getraind onder het motto; Beter een slechte training dan geen training. En eigenlijk ging het nog behoorlijk goed :p Ik ga ook maar eens PR achter dingen schrijven, ziet er namelijk wel interessant uit.

Squat
5x40kg
5x60kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
5x60kg
Ik was 5 setjes van 80kg van plan, maar kreeg tijdens de 4de set een soort kramp in m'n glutes ???

Optrekken
Alle benches waren bezet, dus maar eerst rug gedaan. Assisted was in eerste instantie ook bezet :p
4x BW PR
4x BW PR
3x BW
3x 4.5kg meegewicht, assisted was dus weer vrij
3x 4.5kg meegewicht
3x 4.5kg meegewicht

BoR
5x20kg
5x30kg
5x40kg
5x50kg
5x50kg Kramp in onderarmen :o
5x40kg
5x40kg
Had meer verwacht, maar de vorm was niet geweldig bij de 50kg. Misschien omdat optrekken zwaarder was, ging dit iets minder.

Bench
10x20kg
5x30kg
5x40kg
3x45kg
5x50kg
5x55kg PR
5x55kg laatste rep gespot PR
5x40kg
Zeer tevreden over de bench, blijkbaar moest ik tijdens de training gewoon even op dreef komen. Ook het feit dat er nu een trainer met z'n neus erop zat omdat ik om spot vroeg bij de 55kg kan van invloed zijn

Weegschaal; 81,8kg

Over het algemeen dus nog een prima training

---------- Toegevoegd om 21:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:01 ----------

1 april 2014, nog in bulk:
83kg, vet% zal rond de 15% zitten - 81kg, ik schat nog steeds rond de 13-14% te zitten
5x100kg squat - 5x95kg weekje terug
5x70kg bench - 2x5x55kg vandaag
5x110kg deadlift - 5x90kg
4x5 bodyweight pullups - 2x4 op bw, 3x3 op 4.5kg meegewicht

Al aardig op weg, nog 2 maanden de tijd om deze doelen te halen. Gewicht en Squat ga ik sowieso halen, bench en deadlift ben ik ook wel 80% zeker over. Bodyweight pullups denk ik ook wel, hopelijk gaat die stijgende lijn door :D

Of ik nog ga cutten voor de zomer is nog een beetje onzeker, hangt een beetje af van wat de spiegel me verteld :p

Laatst bewerkt:
Ik vond vandaag helemaal mooi

Squat
5x40kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
3x85kg
5x90kg
5x90kg
Had nog een beetje last van m'n lies en quad-heup pees achtig iets, ik was eigenlijk van plan minimaal 1 set 95kg te doen maar daar heb ik toch maar van afgezien.

MP
5x20kg
5x25kg
5x30kg
3x35kg
3x40kg PR > ik wilde minimaal 1 rep halen
5x35kg

Deadlift
De bar iets opgehoogd, zo'n 20cm van de grond. Eindelijk zaten m'n lompe knieën niet in de weg.
5x40kg
5x60kg
5x70kg
3x80kg
5x90kg PR
5x95kg PR
90kg ging zo goed dat ik meteen maar de 95kg geprobeerd heb, en die ging ook prima. De 100kg daarna doen leek me nogal overkill. Onderrug vol, en spierpijn in de buik :p

Dips
Vergeten:roflol:

Nog wat crunches gedaan, maar de buikspieren waren al gepakt bij de compounds, dus hierbij gelaten.

Zit aan de dunne en voelde me de hele dag al slap moe en futloos. Toch getraind onder het motto; Beter een slechte training dan geen training. En eigenlijk ging het nog behoorlijk goed Ik ga ook maar eens PR achter dingen schrijven, ziet er namelijk wel interessant uit.

Eens en oneens. Als ik erg moe ben dan ga ik gewoon niet trainen. Geen zin in waardeloze trainingen waarbij ik mezelf niet tot het uiterste heb ik kunnen drukken.

Kramp in je glutes? Ga de volgende keer is 10 min op de treadmill of crosstrainer staan ;)
Netjes hoor, weighted pull-ups. Lekker vooruitgang op de bench.

Cutten voor de zomer, hoe lang ben je nu bezig? Eerste jaar dat ik bezig was heb ik in de zomer gewoon door gebouwd.

Verder ziet alles er wel tof uit.

Ik heb vaak eerder dat een training wel meevalt dan tegenvalt ;) Soms kom ik daar aan, echt met een futloos gevoel, en dan blijkt het allemaal toch wel mee te vallen en gaat het nog aardig. En bij die kramp denk ik inderdaad dat ik iets beter op had moeten warmen :p

Over die cut; ik ga die inderdaad overslaan. Vet% stijgt amper. Ik denk dat ik een beetje een verkeerd beeld kreeg, omdat ik een beetje slechte houding had (pelvic tilt) en nog gewoon amper borst had.. Skinnyfat dus :p

Ik blijf ga ook weer bij squat wat hogere gewichten proberen, als ik kijk naar de andere oefeningen kan ik dat vaak best aan. Geen angst voor het ijzer :D

sterke squat
je hebt mij bijna ingehaald :p

Olifantenpoten Steensteen reporting in

Soms zou ik wensen dat mijn genetische aanleg ergens anders lag :p

Aankomend halfjaar gym op dinsdag. Is waarschijnlijk niet intensief, dus de training blijft op dinsdag staan. Lekker weer dingen doen zoals volleybal en korfbal :roflol:

Als het maar geen turnen is vind ik het eigenlijk wel best.

Morgen Workout A;
Bench; minimaal 1 setje met minimaal 3 reps van 55kg weer doen
Squat; minimaal 1 setje van minimaal 3 reps van 95kg
Pullups; 2 setjes met BW, opvullen tot de 20 met 4,5kg meegewicht
BoR; Focussen op techniek, desnoods weer iets lager

Handdoek vergeten en grieperig :(

Squat ATG
10x40kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
15x40kg
Omdat ik geen handdoek had niet voor een zwaar gewicht gegaan, is gewoon niet comfortabel op de rug.. Deload ook geen zin in, dus maar zeer laag gegaan om de beentjes te tergen. En wat meer volume zoals je ziet.

Bench
10x20kg
5x30kg
5x40kg
3x45kg
5x50kg
5x50kg
15x30kg
Mijn armen voelden als futloze vleesaanhangsels (AUB geen woordgrappen.. :p). Uiteindelijk had ik nog wel voor de 55kg kunnen gaan eigenlijk.

Optrekken
5x14kg meegewicht
5x BW
4,5x BW halverwege kwam ik niet meer omhoog :p
5x4.5kg meegewicht
5x4.5kg meegewicht
7x14kg meegewicht
Hier behoorlijk tevreden, bij de laatste set met 14kg meegewicht ging ik kijken wat er nog in zat :p

BoR
10x20kg
5x30kg
5x40kg
5x40kg
5x50kg
15x30kg
De oefening langzamer uitgevoerd, zoals ik al eerder zei heel erg gefocust op techniek. Ik kan nu ook al voelen dat ik morgen met jankende schouderbladen/lats wakker word, maar dat is dan maar zo.

Random buikspieroefeningen

81,6kg ATM, ondanks dat de mixer stuk is en geen weightgainer kan nemen. Eind februari wil ik stabiel op 82kg+ zitten, even weer dat doel gesteld :D

lichter squatten omdat je geen handdoek mee hebt ???

lichter squatten omdat je geen handdoek mee hebt ???

Mietjecoïtuscuus omdat ik het niet zo heb op 90kg in je nek :(

Voelde m'n benen verder nog prima doordat ik ATG ging. Nooit eerder gedaan, wist ook niet goed wat ik moest pakken ;)

Ik denk er trouwens ook over om ook op woensdag te gaan trainen, maar dan geen squats te doen;

zondag A
dinsdag B
woensdag A geen squats
vrijdag B
zondag A
dinsdag B
woensdag A geen squats
vrijdag B

Of natuurlijk omgedraaid met B. Jullie meningen?

heb altijd gevonden dat je barbell veel steviger ligt als je hem zuiver erop legt
ligt bij mij trouwens op mijn traps, niet in mijn nek :p

heb altijd gevonden dat je barbell veel steviger ligt als je hem zuiver erop legt
ligt bij mij trouwens op mijn traps, niet in mijn nek :p

Bij mij ook, alleen kan ik niet zeggen dat dat een geweldig lekker rugkussentje is :D

Handdoek moet inderdaad wel enkel en vlak liggen, anders ligt de bar inderdaad niet stevig.

Deadlift weer uitgebreid, rep PR op MP en Squat weer behouden voor de wedstrijd morgen

Squat
10x40kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
15x60kg
Gister bovendien een poeier tegen m'n linkerknie gehad, ik had een beetje het idee dat ik nu veel meer met rechts pushte... ???

MP
10x20kg
5x25kg
5x30kg
3x35kg
4x40kg RPR ging ook netter, de vorige (3x) waren echt met man en macht naar boven pushen. Deze ging zeer rustig, maar een 5de keer zat er niet in.
5x35kg
10x20kg
Volgende keer 2 setjes met 40kg doen. Of ik daarmee de 5 haal is nog een twijfelgeval, maar minimaal 3 moet lukken.

Deadlift
12x40kg
5x60kg
5x80kg
3x90kg
5x100kg PR! Minimaal 2 was het plan, kwam erachter dat 5 er prima in zat.
Volgende keer zeker de 105KG doen, misschien nog een 1-repper van 110KG erachteraan. Voel ik dan wel aan, ging lekker :D

Dips
5xbw
5xbw
5xbw
5xbw
Geen last van pees aanhechting bij de elleboog :D Volgende keer nog een setje eraan plakken, kan ik denk ik nu wel aan qua pezen.

Nog wat buikspierwerk.

Toevoeging; Ergens m'n rechterknie tegenaan gestoten, en door de tijdelijke adrenaline niet gevoeld. Nu dus een gekke bult ter grote van een muggenbult op mijn rechterknie, voelt als een blauwe plek :o

DL PR lekkor jonge!

Kijk is aan, je gaat lekker jongen.

Terug
Naar boven