AndroidHealthClinic

Sterkste man in huize Avondrood

Zonder magnesium is je grip al snel ruk

• Topic Starter Topic Starter
Deels een reliek uit het verleden: met judo mag je ook geen magnesium gebruiken. :D Plus in de Basic Fit word het niet op prijs gesteld. Binnenkort kan ik weer vaker thuis trainen, dan zou het vaker kunnen. Maar dan nog zal ik het meestal zonder doen, ik wil mijn handen zo hard mogelijk onder handen nemen, zodat ik op een wedstrijd nooit een halter zal laten vallen. Als ik dan reps te kort kom, ga ik net zoals vandaag verder met straps.

Seated cable rows:
series van 10 en 20. Misschien ook leuk te vermelden dat ik regelmatig van handgreep wissel. Dus ik doe dit vaak, maar soms breed, soms smal, soms V-bar, etc.

Seated neck press:
3x90
3x92,5
3x95
3x97,5
3x100
3x102,5
3x105
3x107,5
3x110
3x112,5 (VPR?)
3x115 (VPR, had toch meer verwacht. Doel is om eind september 1x135 gedaan te hebben)
10x90

Dumbbell rear delts
12x16
12x16
12x16

Deadliften doe ik vanavond thuis (halter gisteren geleverd!), maar niet al te zwaar.

Nice, welke halter?

Budget: de ATX Econ Power Bar. Knurling is niet te grof voor Christa, en genoeg belastbaar voor mij. Plus ik ga meer deadliften met mijn log bar, die ik ook als fat bar kan gebruiken. Dus dat komt wel goed. Plus wat ATX Pro collars. En een bankje, dat komt vanmiddag. Dus eindelijk weer fatsoenlijk trainen thuis. :D

Okay, sommige dingen blijven we voor naar de BF gaan: sommige van de machines en de pulley apparaten. En eventueel dumbbells. Maar nu kunnen we 2 dagen thuis, 1 dag gym doen. Of meer dagen thuis, wat het wel gaat worden ben ik bang. :p

Zo, ook mijn eerste training weer thuis. Het rack van Powercage staat nog. :P

Deadlift lockouts (bar op bovenkant knieschijf):
5*100 dubbel overhand
3*140 dubbel overhand
3*180 dubbel overhand
2*220 straps
1*250 straps
0*270 straps
<Death Angel intermezzo>
2*270 straps VPR
8*220 straps VPR
Niet ontevreden. Iets meer gewicht en de stang een paar cm lager.

Military press, gewoon halter:
5*80
5*80
3*90

Military press met log bar:
5*80
5*80

Beide presses niet heel zwaar, die komen morgen wel.

Zo meteen is je nieuwe barbell al meteen krom door die rackpulls :eek:

rackpulls < blockpulls

Zag op de foto's dat je zaterdag zelfs in de organisatie was opgenomen. :)

Hij heeft heel hard gewerkt die zaterdag; hij bleef zeulen met gewichten, farmers, fusten en die grote kettingen. Dus ook een beetje een training gehad. :D

Wat is het nut van deadlift lockouts, en falen, vanaf bovenkant knie/ boven de knie in jouw opzet qua trainingen en doelen op korte termijn. In hoeverre verschilt jouw posture ten opzichte van dl vanaf de vloer?

Heb nog wat hout staan, maar blocks nemen teveel ruimte in beslag.

Zag op de foto's dat je zaterdag zelfs in de organisatie was opgenomen. :)
Ja, omdat ik niet mee wilde doen vanwege mijn rug hebben we daar geholpen -- en vijf keer zoveel getild als de deelnemers.:eek: Gelukkig geen klachten, buiten dan de hitte en kramp.

---------- Toegevoegd om 21:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:37 ----------

Wat is het nut van deadlift lockouts, en falen, vanaf bovenkant knie/ boven de knie in jouw opzet qua trainingen en doelen op korte termijn. In hoeverre verschilt jouw posture ten opzichte van dl vanaf de vloer?

Voor strongman moet ik gewoon meer kunnen trekken, ook in suboptimale posities. Daar is het met name voor. Plus gewend raken aan het gewicht, ik wil dit uiterlijk eind van het jaar full ROM kunnen. Dan zal ik wel mijn nette techniek wat meer trainen.

Mijn houding is bij de lockouts op dezelfde wijze ruk als bij een gewone max DL, dus ik let vooral op er geen staande leg press van te maken.

Falen was zeker niet de bedoeling, ik faal eigenlijk zeer zelden.

Heb je die blokjes van mij gezien? Die nemen erg weinig plek in beslag.
Denk dat je meer aan chains hebt dan rackpulls. Bij dat bedrijf waar ik ze had gekocht kan je ze erg cheap kopen.

Heb je die blokjes van mij gezien? Die nemen erg weinig plek in beslag.
Denk dat je meer aan chains hebt dan rackpulls. Bij dat bedrijf waar ik ze had gekocht kan je ze erg cheap kopen.

Die chains bij jou zijn inderdaad helemaal top. Kilootje of 60 totaal zou ik eeuwig mee vooruit kunnen. Kan je de naam van het bedrijf PMen? Volgens mij toch ergens bij de Wieldrechtse zeedijk?

Heb ff de post terug gevonden.

Heb zojuist 12 kettingen van 10kg opgehaald (6 voor Mike ;)). Ze zijn allemaal 1,5m lang. Er zit wat roest op maar daar kan ik me niet druk om maken. Gekocht bij een handelaar die alles voor de scheepvaart verkoopt.

Bedrijf ligt in Hendrik-Ido-Ambacht http://www.nelisse.nu/

Terug
Naar boven