AndroidHealthClinic

Sterkste man in huize Avondrood

• Topic Starter Topic Starter
Scheur in de quad? Hoe ernstig is zoiets? In ieder geval minder ernstig dan een pees die van het bot gescheurd is neem ik aan?
Ja, minder erg dan dat. Ik heb eigenlijk nooit last van pezen zelf, maar altijd dat stukje waar de spier overgaat in de pees. Helemaal bizar als dat gaat scheuren zonder dat ik hem echt belast. Mijn opa scheurde op hoge leeftijd nog zijn voorste delt helemaal af, maar die was tenminste aan het nekdrukken toen het gebeurde. Ik sta of loop, dat zou een spier toch moeten kunnen hebben? Zelfs met mijn gewicht. :) Anyhoo: het is maar een quad, er zitten nog drie andere spierbundels die niet scheuren. Dan zie ik er maar uit als Branch Warren.:D

Veel succes met je dieët! Ik weet hoe lastig het is om goed te dieëten ;)
Ja, het voedingsdeel is lastig volhouden voor mij. De nadruk moet echt liggen op cardio. Dat werkt heel goed, en is iets minder vervelend dan extreme honger hebben.

Haha klinkt als auw maar schijnbaar ook niet als ik lees hoe luchtig je eronder bent.
Kan niets vinden over die wedstrijd in R'dam. Heb je link of overzicht van onderdelen?

Haha klinkt als auw maar schijnbaar ook niet als ik lees hoe luchtig je eronder bent.
Kan niets vinden over die wedstrijd in R'dam. Heb je link of overzicht van onderdelen?

Wil je meedoen? Dit keer niet op Ambachtsland, maar op de Hesseplaats, 2 metrohaltes verder.
Ik waarschuw wel: als je komt (kijken of liften) bereid je goed voor. Mijn moeder komt met een delegatie net niet bejaarde vrouwen staan toejuichen. Stelletje wannabe cougars! :D

Das minder, sterkte man! Succes met cutten ;)

Op 22 augustus ben ik weer in Nederland, wie weet kom ik kijken:D

Geen idee over de onderdelen nog. Hoorde het in Alphen van William Paay, en heb me daarna bij René Maliangkaij ingeschreven. Dus het gaat door hem weer worden opgezet, in samenwerking met Brasserie de Verandering (dacht ik). Zodra ik wat weet zet ik het wel op Strongbase en hier.

Helaas: twee keer door mijn rug gegaan sinds de vorige post, dus geen wedstrijden meer voor mij dit seizoen. Een beetje pissed, en dus ook minder gemotiveerd mijn log bij te houden. Ik train nog wel! De bovenkant zelfs extra hard nu.

Vandaag was de laatste training binnen mijn 'hoog alles' week. Dus hoog volume, hoge intensiteit, hoge frequentie. Deze ochtend het volgende gedaan, terwijl ik nog krom liep van een vergelijkbare training op maandag en woensdag.

Seated cable rows:
50x
20x
10x
10x
10x
20x

Seated neck press:
5x90
5x95
3x105
1x115
3x105
5x95
3x105
1x115
3x105
5x95
3x105
1x115
3x105
5x95

Lat pulls met V handle:
20x
10x
10x
10+10x (rest pause)

Dit weekend ook nog log press bij PHD. Volgende week weer op reis, dus even een rustmoment inbouwen daarna.

Ik vond het al stil hier, sterkte met het herstel !

Wat had je aangevangen dan ?

Ik vond het al stil hier, sterkte met het herstel !

Wat had je aangevangen dan ?

Deadliften op een morgen dat ik me heel slecht voelde. En dat had nog geen ramp geweest, maar in plaats van elke rep resetten zoals normaal, ging ik die keer gewoon door. Dus na een paar reps steeds verder uit positie en een verrokken rug. Beginnersfout eigenlijk.:rolleyes:

Wel blij met mijn schouders en triceps nu: dit jaar 140 kg log is nog haalbaar. Moet wel mijn push techniek beter, nu is het nog brute kracht zonder dip.

Vandaag weer eens bij PHD getraind. Man, wat is mijn kracht achteruit gehold met grip! Wel lekker gedeadlift: veel series van 3 en 5 met 120 kg, en nog een paar keer 5x140. Baby weight, maar het gaat nu om perfecte techniek. In ieder geval helemaal geen pijn, wat positief is. 300 kg here I come!

Verder een fail-dag op farmers holds (letterlijk zwakker dan ooit), en wat geklooi met een log met 87,5 en daarna de IFSA log met 90 en 100. Viel me zwaar, heel onstabiel en problemen met uitdrukken. Dat had ik absoluut niet verwacht! Maakt niet uit, komende week rust en supercompenseren van het volume van de afgelopen weken.

Je deads zijn technisch vlijmscherp geworden, yes jelly.
Log is zo weer op niveau verwacht ik.

Je zei in de loop van de week al dat je bovenlichaam moe was. Na een weekje rust zal het vast beter gaan.

Alles zal reg kom.

"Lets see the seksie refleksie, ek sie perfeksie"

:D

"Lets see the seksie refleksie, ek sie perfeksie"

:D

"Stone washed jeans, palm bome op my hempie":D

---------- Toegevoegd om 15:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:45 ----------

Laatste weken nog wel aan het trainen natuurlijk. Beetje af en aan, maar zit nog wel progressie in.

Vrijdag lekker volume op de seated neck press:
5x90
6x90
7x90
8x90
9x90
10x90

Maandag minder volume maar wat zwaarder:
1x100
2x100
3x100
4x100
5x100
6x100
7x100 (VPR, en dat als laatste set!)

Maar langere series voelen momenteel wat beter, dus ga ik me daar even op richten.

Deadlift is nog niet veel, maar ik kan nu weer triples met 160 zonder pijn en mijn nieuwe techniek. Ziet er heel erg uit als een eerste fase van een clean, maar voelt goed, beter gebruik lats, en houding is consistent. Probeer hem alleen wat teveel te shruggen bovenin, dus ik denk echt teveel in OL.

Yay, ik ga weer eens een PL meet doen. De PH Amersfoort van 27 september.

Gewicht: hopelijk iets lichter dan de PHM meet van een paar maanden geleden, dus alles onder de 114 is goed.

Beurten:
SQ: 125/0/0 (token squat, maar misschien dat ik 140 of 150 als tweede doe. Train het sinds Middelburg weer niet meer)
BP: 160/175/185 (mijn junior PR evenaren zou leuk zijn)
DL: 220/???/??? (hangt erg van de ontwikkeling van mijn onderrug af. Als die goed blijft ga ik voor 240 of meer)

En nog een leuke tidbit: Omdat iedereen elkaar de laatste jaren gek lult dat techniek het enige belangrijke is, en je dat constant, jarenlang elke keer weer specifiek moet trainen, ga ik mijn bench trainen zonder ook maar 1 rep normaal te benchen. Alleen rack lockouts en slingshot bench. Als de techniekfetishisten gelijk hebben zou ik dan zelfs een leeg halter niet moeten kunnen tillen als ik bijna 4 maanden (vanaf PHM meet in juni) geen enkele normale rep heb gedaan.

En nee, ik heb niet gebencht sinds de PHM meet. Dus wat ik vrijdag ga doen is de eerste keer sinds die meet dat ik op een bankje lig.

Slingshot bench is ook gewoon full rom movement met dezelfde bewegingsbaan. Slingshot forceert je zelfs een goede techniek te hanteren. Voor je experiment zou je die dus achterwege moeten laten.

Slingshot bench is ook gewoon full rom movement met dezelfde bewegingsbaan. Slingshot forceert je zelfs een goede techniek te hanteren. Voor je experiment zou je die dus achterwege moeten laten.

Daar zou je over kunnen discussieeren, als het exact hetzelfde was zou men het niet gebruiken als een alternatieve ME oefening voor de bench. En als de slingshot me forceert een techniek te gebruiken die ik raw niet heb, wijkt het dan juist niet af van wat ik op de meet ga doen? Sterker: als je bewegingspatroon raw en in een shirt hetzelfde is, zou shirted trainen ook hetzelfde zijn als raw, want zelfde bewegingsbaan. En dat klopt zeker weten niet.

Maar goed; boeit mij wat. Maak ik jou blij, en vervang ik slingshot bench door log bar press. Maakt weinig uit -- als ik gelijk heb.:D Die log bar press kan ik toch pas over een aantal weken beginnen, heb nu nog geen bankje thuis.

---------- Toegevoegd om 14:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:26 ----------

Oh, en iemand gaf ook nog commentaar dat ik dan niet zwaarder mag tillen in voorbereiding dan 80% van wat ik op de vorige meet deed. Tricky, want dan zouden de lockouts geen zin meer hebben, veel te licht. Full ROM met een log bar niet meer dan 80%? Zeker. Dat is 140 (80% van 175) maximaal for reps, dat is meer dan genoeg.

Vorige week maandag getraind, daarna niet meer door omstandigheden en luiheid. Vandaag dus met frisse moed begonnen aan de voorbereiding op de meet in Amersfoort.

Seated cable rows:
??? Series van 10, weet niet precies meer.

Seated neck press:
5x100
6x100
7x100
8x100 (VPR)

Beetje laag volume voor mijn doen. Geen bewuste keuze, maar het voelde vandaag niet goed genoeg. Die 8x100 had mijn tweede set al moeten zijn, ik wilde bij 10x eindigen vandaag. Maar slecht geslapen, etc. Er uitgehaald wat er vandaag in zat, volgende keer beter.

Deadlift lockouts (5 cm boven knie):
5x140 double overhand
2x180 double overhand (zwakke grip!)
2x180 double overhand (zwakke grip!)
3x220 mixed grip
3x220 mixed grip
10x220 met straps (gestopt uit verveling, had de 20-25 reps ook wel gehaald)
1x180 static hold, double overhand (5 seconden of zo)
1x140 static hold, double overhand (15 seconden ongeveer)

Ja, mijn grip is echt heel zwak vergeleken met de rest van mijn lichaam. Had hetzelfde probleem vroeger met judo ook. Sommigen hebben de mazzel dat hun grip sterker wordt door gewoon hun lifts te doen. Ik moet het echt specifiek trainen. Zal ik maar weer eens gaan doen. NB: geen magnesium gebruikt bij deze lifts. Doe ik wel op een wedstrijd.

waarom gebruik je niet gewoon altijd magnesium ?

Terug
Naar boven