MuscleMeat

Tatt V2.1

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Akkoord met het laatste. Maar naar "spiergains" toe is 1 x 5 toch niet voldoende?

Zegt wie? Als je overload en eet naar je training groei je. Ook met lower reps. Ok, 1x5 is nu wel heel weinig,
maar kijk bv eens naar Dorian & Mike Mentzer. Zij trainde ook vaak met één werkset in de 6 a 8 rep range.

• Topic Starter Topic Starter
Zegt wie? Als je overload en eet naar je training groei je. Ook met lower reps. Ok, 1x5 is nu wel heel weinig,
maar kijk bv eens naar Dorian & Mike Mentzer. Zij trainde ook vaak met één werkset in de 6 a 8 rep range.
Zegt brofessor Tatt die het zich afvraagt. :o De voorbeelden die jij aanhaalt hebben een voordeel dat ik niet heb (AAS). Zelfs met een shitty training gaan ze groeien (veel of niet hou ik buiten beschouwing). Maar 1x5 is dus volgens jou te weinig. Wat is jouw mening op deadlift bij een upperbody dag te plaatsen? Eventueel als eerste oefening. Zou m'n BP er niet onder lijden (2e oef)?

Zegt brofessor Tatt die het zich afvraagt. :o De voorbeelden die jij aanhaalt hebben een voordeel dat ik niet heb (AAS). Zelfs met een shitty training gaan ze groeien (veel of niet hou ik buiten beschouwing). Maar 1x5 is dus volgens jou te weinig. Wat is jouw mening op deadlift bij een upperbody dag te plaatsen? Eventueel als eerste oefening. Zou m'n BP er niet onder lijden (2e oef)?

Er zijn zat voorbeelden... tal van strongmen, powerlifters trainen in de lower rep range. En/of passen HIT
toe. Dus naar 1 werkset toewerken en dan eventueel nog een dropset toevoegen

En nee, DL is lowerbody. Klaar. Je BP zal er niet onder lijden, je squat de volgende training wel.
Gewoon 2 LB trainingen maken. 1 begin je met squats, de ander met DL

---------- Post toegevoegd 14 August 2013 om 11:40 ----------

Groei er zelf het beste op (rug beste spiergroep). Wel daarna veel volume op rows, shrugs etc...

en dit inderdaad

Groei er zelf het beste op (rug beste spiergroep). Wel daarna veel volume op rows, shrugs etc...
Ik zal er rekening mee houden, thanks!
Er zijn zat voorbeelden... tal van strongmen, powerlifters trainen in de lower rep range. En/of passen HIT
toe. Dus naar 1 werkset toewerken en dan eventueel nog een dropset toevoegen

En nee, DL is lowerbody. Klaar. Je BP zal er niet onder lijden, je squat de volgende training wel.
Gewoon 2 LB trainingen maken. 1 begin je met squats, de ander met DL
Jij ook bedankt! Ik ga het zo proberen:
Lower A: Squat vervolgens deadlift + rest van schema.
Lower B: Deadlift vervolgens squat + rest van schema.

Hou dan je squat de ene keer laag in reps, high in weight & je dead lager in gewicht hoger in reps.
De andere training dl laag reps big weight, squat meer reps minder gewicht

Komt wel helemaal goed dan ;)

Hou dan je squat de ene keer laag in reps, high in weight & je dead lager in gewicht hoger in reps.
De andere training dl laag reps big weight, squat meer reps minder gewicht

Komt wel helemaal goed dan ;)
Lower A:
Squat 3x5 (high weight)
DL 3x5 (low weight)

Lower B:
DL 1 x 5 (high weight) + eventueel maxen
Squat 3 x 8 (low weight)

Dit moet zeker te doen zijn. Ik ben benieuwd wat hogere reps gaan doen voor me op de squat. Op 5x5/3x5 groeien m'n quads echt goed.

Lower A:
Squat 3x5 (high weight)
DL 3x5 (low weight)

Lower B:
DL 1 x 5 (high weight) + eventueel maxen
Squat 3 x 8 (low weight)

Dit moet zeker te doen zijn. Ik ben benieuwd wat hogere reps gaan doen voor me op de squat. Op 5x5/3x5 groeien m'n quads echt goed.

A
DL 5x5 imo

:eek: Ik laat je maandag weten als ik de training heb overleefd. Nogmaals bedankt voor de input.

:fuu: Gym is maar tot 13u30 open vandaag.

Upperbody B

Decline Bench Press
10 x 20
10 x 30
5 x 40
3 x 50
2 x 60 ???
3 x 55 ???
5 x 50

T-Bar Row
10 x 20
10 x 30
8 x 45
8 x 45
8 x 45

Barbell Shrug
10 x 20
5 x 40
3 x 50

8 x 60
8 x 70 (PR)
8 x 70

Cheat Curl
10 x 20
3 x 30

5 x 35
5 x 37,5
Barbell Curl
10 x 16
5 x 26

8 x 28
7 x 28
8 x 28

1 x 21's x 20

Side Raise
10 x 6
8 x 10
8 x 10
8 x 10

Hammer Curl
10 x 6
5 x 10
7 x 14
8 x 12
8 x 12

Commentaar: Training was niet zoals het hoort. Ik had nog niet veel eten binnen en ik heb me moeten haasten om daar nog op tijd te geraken aangezien het een feestdag is. Bij de Decline BP weet ik niet wat er met me gebeurd is. Het opwarmen ging echt goed, ik voelde me goed, veel energie etc. Bij de 50kg kreeg ik opeens moeite om hem van de L-hooks te krijgen. Bij de 60 kg heb ik blijkbaar m'n brachialis geforceerd en toen ging het helemaal fout. Triceps heb ik helemaal niet meer kunnen trainen. Toch geprobeerd maar helaas zinloos.

Voor de rest wel goed getraind voor een vroege training. Morgen gelukkig weer op een "normaal" uur trainen. :o

Is altijd klote als je opeens eerder moet trainen, je mist de voedingsstoffen die je niet binnen krijgt en dat merk je meteen.

Voor de rest ziet het er toch wel netjes uit :)

Is altijd klote als je opeens eerder moet trainen, je mist de voedingsstoffen die je niet binnen krijgt en dat merk je meteen.

Voor de rest ziet het er toch wel netjes uit :)
Ik had het dinsdag nog gevraagd als de gym open was. "Ja hoor, zoals gewoonlijk"... Gelukkig heb hen vanmorgen gebeld om te vragen vanaf hoe laat ze open waren in de namiddag. :o

Ben je opeens powerlifter ofzo met je low reps bench :s:s

Tatt wil showen voor zijn gymmatties natuurlijk! Weight > reps :eyebrow:

Je hebt wel een spotter bij de bench, lijkt me?
Verder lekkere training, ook PR dus dat is altijd netjes! :)

Ben je opeens powerlifter ofzo met je low reps bench :s:s
Neen ik heb m'n Brachialis geforceerd toen ik de bar wou unracken. Gestopt door de pijn dus.
Tatt wil showen voor zijn gymmatties natuurlijk! Weight > reps :eyebrow:

Je hebt wel een spotter bij de bench, lijkt me?
Verder lekkere training, ook PR dus dat is altijd netjes! :)
Nope geen spotter. Vorige training heb ik wel een spot gevraagd. Maar als ik faal doe ik de roll of shame. :o

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven