MuscleMeat

Tatt V2.1

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Inb4 instant gains from eating barbell.

• Topic Starter Topic Starter
Sinds ik Barbells eet...

Geen fatgains voor mij hoor. Ik hou me strikt aan m'n schema en snoep niet tussendoor zoals veel rokers die net gestopt zijn.

Bedoelde ook meer in de zin van uithoudingsvermoge e.d..

Ik haal me nog een nieuw pakje :o

Niet roken zorgt wel voor betere opname van voeding dus hopelijk betere gains :)
Uithoudingsvermogen kost wel wat tijd denk ik met verbeteren.

Voor de rest geen last met die Champix qua bijwerkingen ?.

Upperbody A

Bench Press
10 x 20
5 x 40
2 x 50

5 x 60
5 x 60
5 x 60

Overhead Press
10 x 16
5 x 26
3 x 36
5 x 40 (Rep PR)
5 x 40
4 x 40
2 x 44

DB Rear Lateral Raise
8 x 7.5
8 x 7.5
8 x 7.5

Bent-over Row
10 x 20
5 x 30
3 x 40

8 x 60
8 x 60

T-Bar Row
8 x 50
8 x 55 (PR)

Barbell Curl
10 x 20
10 x 25
6 x 30
5 x 30

5 x 30

Barbell Cheat Curl
5 x 37,5
5 x 37,5 Barbell Lying Triceps Extension
10 x 10
8 x 22,5
8 x 22,5
8 x 22,5

Barbell Reverse Curl
10 x 10
5 x 15

8 x 20
8 x 20
8 x 20

Commentaar: Over die BP ben ik nog steeds niet tevreden. De laatste rep van elke set ging echt moeilijk en de laatste set was bijna een fail... Volgende week toch verhogen en we zien wel hoe het loopt. Mijn plateau op de OHP is eindelijk doorbroken! Ik voel dat er nog meer inzit. Volgende week toch nog met 40 kg doen omdat ik niet al m'n reps heb gehaald.

---------- Post toegevoegd 2 September 2013 om 21:37 ----------

Niet roken zorgt wel voor betere opname van voeding dus hopelijk betere gains :)
Uithoudingsvermogen kost wel wat tijd denk ik met verbeteren.

Voor de rest geen last met die Champix qua bijwerkingen ?.
Ik heb nog niets gemerkt van bijwerkingen. Is dat niet te verwaarlozen die "slechtere opname van voedingsstoffen"? Ik kan maar geen onderzoek vinden die hier diep genoeg op in gaat.

zodra je weer OH plateau pakt probeer eens een 10x5, reps x sets

werkt altijd voor mij

Weet niet of het te verwaarlozen is maar niet roken zal altijd in je voordeel werken.
Dus ja dat is altijd mooi meegenomen toch ;).

Gewichten van ons liggen wel verdomd dicht bij elkaar met groot deel van deze oefeningen.

en dan kom je in mijn topic zeggen dat die battle of the ectos er nog niet is... je deadlifte evenveel als mij en je bench en OH komt ook akelig dichtbij :P

ik hou je in de gaten

Is dat niet te verwaarlozen die "slechtere opname van voedingsstoffen"? Ik kan maar geen onderzoek vinden die hier diep genoeg op in gaat.

Goed dat je gestopt bent met roken. :thumb:
Het effect zal je niet heel direct merken maar met een week of 3 a 4 merk je wel dat je uithoudingsvermogen kan verbeteren

even wat betreft de opname van voedings stoffen:

"Afvallen en roken
De vraag rest dan, werkt het echt? Val je af als je gaat roken? Als je denkt dat de kilo’s er af zullen vliegen, is het antwoord nee. Maar je zult waarschijnlijk wel minder honger hebben. Nicotine heeft namelijk niet alleen een verslavende werking. Het werkt ook verdovend, adrenaline-opwekkend én eetlustremmend.

Dit komt omdat de nicotine in sigaretten het vrijkomen van insuline tegengaat. En insuline zorgt voor de opname van glucose in cellen. Op het moment dat deze opname wordt vertraagd, krijg je minder snel honger. Er blijft namelijk meer glucose in het bloed achter, waardoor je hersenen geen reden zien om te eten. Dat laatste moet je dan ook daadwerkelijk niet doen, wil je gewicht verliezen. Het is namelijk niet zo dat als je hetzelfde blijft eten, voor je rookte, je af gaat vallen alleen door aan een sigaret te hijsen. Het tegendeel is waar. Roken vertraagt namelijk de maagwerking en werkt tal van maagklachten in de hand. "

Gvd misschien past dit niet in je log, maar ik erger me dood aan je profiel picca :P. Awkward bisch.

zodra je weer OH plateau pakt probeer eens een 10x5, reps x sets

werkt altijd voor mij

Vorige keer had de uitbater mij voorgesteld om hoger in reps te gaan (3 x 8) en dat heeft mij ook geholpen. Ik zal jou methode toepassen als ik weer vast zit. (enkel op OHP of gebruik je dat ook op andere lifts?)

Weet niet of het te verwaarlozen is maar niet roken zal altijd in je voordeel werken.
Dus ja dat is altijd mooi meegenomen toch ;).

Gewichten van ons liggen wel verdomd dicht bij elkaar met groot deel van deze oefeningen.
Het heeft sowieso alleen maar voordelen om te stoppen. Een collega volgt mijn voorbeeld nu ook en is ook gestopt en er is waarschijnlijk een derde collega die gaat stoppen. Ik denk dat ik straks een bonus
ga vragen aan m'n baas omdat hij minder pauzes moet uitbetalen dankzij mij. :D

En hard komen!

en dan kom je in mijn topic zeggen dat die battle of the ectos er nog niet is... je deadlifte evenveel als mij en je bench en OH komt ook akelig dichtbij :P

ik hou je in de gaten
Dichtbij is niet genoeg voor mij. :p Och ja, ieder z'n eigen tempo volgens z'n eigen kunnen. Soms heb ik wel het gevoel dat ik wat verder zou moeten staan...

Goed dat je gestopt bent met roken. :thumb:
Het effect zal je niet heel direct merken maar met een week of 3 a 4 merk je wel dat je uithoudingsvermogen kan verbeteren

even wat betreft de opname van voedings stoffen:

"Afvallen en roken
De vraag rest dan, werkt het echt? Val je af als je gaat roken? Als je denkt dat de kilo’s er af zullen vliegen, is het antwoord nee. Maar je zult waarschijnlijk wel minder honger hebben. Nicotine heeft namelijk niet alleen een verslavende werking. Het werkt ook verdovend, adrenaline-opwekkend én eetlustremmend.

Dit komt omdat de nicotine in sigaretten het vrijkomen van insuline tegengaat. En insuline zorgt voor de opname van glucose in cellen. Op het moment dat deze opname wordt vertraagd, krijg je minder snel honger. Er blijft namelijk meer glucose in het bloed achter, waardoor je hersenen geen reden zien om te eten. Dat laatste moet je dan ook daadwerkelijk niet doen, wil je gewicht verliezen. Het is namelijk niet zo dat als je hetzelfde blijft eten, voor je rookte, je af gaat vallen alleen door aan een sigaret te hijsen. Het tegendeel is waar. Roken vertraagt namelijk de maagwerking en werkt tal van maagklachten in de hand. "
Thanks Marina. Het insuline verhaal ben ik ook tegengekomen en lijkt me wel interessant om dieper op in te gaan. Maar die sigaret ligt nu ver achter mij en ik ben niet van plan om er weer aan te beginnen. :o

Gvd misschien past dit niet in je log, maar ik erger me dood aan je profiel picca :P. Awkward bisch.
Geen slecht woord over m'n vriendin of ik kom je anaal vernederen! :mad:

Maar die sigaret ligt nu ver achter mij en ik ben niet van plan om er weer aan te beginnen. :o

Een sigaret ligt nooit ver achter je. Ik ben na 2 jaar stoppen opnieuw begonnen. En zo zijn er nog zat
mensen. De verleiding blijft je gewoon achtervolgen :p

Een sigaret ligt nooit ver achter je. Ik ben na 2 jaar stoppen opnieuw begonnen. En zo zijn er nog zat
Damn dat is wel zonde kerel.
Hoor het inderdaad vaker maar gelukkig zelf geen last van.
Word tegenwoordig gewoon misselijk als ik in de rook kom van sigaret :P

hou je BEK. HOU JE BEK!

Ja dat heb ik ook al gehoord... M'n vader is ondertussen al 30-40 jaar gestopt en heeft er soms nog altijd zin in.

hou je BEK. HOU JE BEK!

Ja dat heb ik ook al gehoord... M'n vader is ondertussen al 30-40 jaar gestopt en heeft er soms nog altijd zin in.

IRL had je een paar stompen te pakken!

Ach, ik moet ook maar weer eens stoppen. En de traditionele valkuilen vermijden. Vakantie, café, drinken...

Ik ben net nog een interessant onderzoek tegengekomen ivm adductoren en squats. Wie geen interesse heeft in het volledige onderzoek kan de ergo-log link lezen.

Cliffs: met squatten train je je aductoren niet, zelfs niet door je voeten wijder te zetten of de hoek van je voeten te veranderen.

Ergo-logInfluence of hip external rotation on hip adductor and rectus femoris myoelectric activity during a dynamic parallel squat.

---------- Post toegevoegd 3 September 2013 om 10:26 ----------

IRL had je een paar stompen te pakken!

Ach, ik moet ook maar weer eens stoppen. En de traditionele valkuilen vermijden. Vakantie, café, drinken...
Can't smoke if you're dead nomsayin

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven