MuscleMeat

Tatt V2.1

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Hoi Tatt, wij pakken hetzelfde gewicht op de DL, wat spannend :D
Goede train!
En ergens is er een 13 jarig meisje die opwarmt met onze max... :o
IN!

Mooie training, 3 reps pakken is ook functioneel. Vind ik zelf wel lekker werken, kan je van daaruit weer werken naar 5 reps :thumb:
Welkom! Normaal gezien zijn m'n werksets altijd 5 reps. En 3-2-1 als ik aan het maxen ben. Dit was gewoon uitzonderlijk omdat ik samen met iemand anders moest deadliften en ik er weer in moest komen. Eigenlijk was het gewoon een slechte training (op vlak van concentratie)....
is nie verkeerd om dl en sq een keer om te gooien !
Yep. Maar nu was het ongepland en daarom ook m'n gewichten niet juist genomen. Normaal gezien doe ik bij LB1 Squat, DL en bij LB2 doe ik DL, squat.

Training van nu ga ik straks plaatsen. Moet eerst eten! :eating:

Upperbody B

Bench Press
10 x 20
10 x 20
5 x 40
3 x 50
4 x 60
5 x 60
4 x 60

T-Bar Row
10 x 20
5 x 35
10 x 50
8 x 50
9 x 50

Barbell Shrug
10 x 20
5 x 40
4 x 50
10 x 60
3 x 80
10 x 60

Close Grip Bench Press
10 x 20
5 x 30

10 x 40
10 x 40
10 x 40

Barbell Curl
10 x 20
5 x 30
1 x 21's x 20
5 x 30

Side Raise ss Front Raise
5 x 12 ss 4 x 12
5 x 12 ss 4 x 12
5 x 10 ss 4 x 10

Hammer Curl
10 x 6
5 x 8
10 x 10
10 x 10
10 x 10

Commentaar: Eindelijk minder volk in de gym. :) Nog steeds rustig gehouden en op verschillende oefeningen minder gewicht gebruikt en iets meer reps. Ik was ook nog steeds stijf van maandag... Met andere woorden: het was weer een vreemde training. Maar al bij al toch redelijk goed gewerkt. Morgen benen met nadruk op deadlift (130kg here I come!). En vanaf volgende week ga ik weer 100% m'n schema volgen en alles plannen zoals voordien.

---------- Post toegevoegd 19 September 2013 om 22:19 ----------

Hngggg geil! (no pedo)

Ik was trouwens aan die eerste aan het denken toen ik het typte. :p

Welkom! Normaal gezien zijn m'n werksets altijd 5 reps. En 3-2-1 als ik aan het maxen ben. Dit was gewoon uitzonderlijk omdat ik samen met iemand anders moest deadliften en ik er weer in moest komen. Eigenlijk was het gewoon een slechte training (op vlak van concentratie....

Ja bij meestal ook, af en toe focus op volume (8 reps) vind ik ook wel fijn. Om te maxen is 3-2-1 het beste, of om een plateau te doorbreken. Voor een slechte training niet verkeerd hoor, mijn DL is op het moment ook niet om over naar huis te schrijven..

Wel weer een mooie training, bench press ligt jou ook minder goed of niet?

Ja bij meestal ook, af en toe focus op volume (8 reps) vind ik ook wel fijn. Om te maxen is 3-2-1 het beste, of om een plateau te doorbreken. Voor een slechte training niet verkeerd hoor, mijn DL is op het moment ook niet om over naar huis te schrijven..

Wel weer een mooie training, bench press ligt jou ook minder goed of niet?
BP is m'n zwakste compound. Zeer frustrerend om constant aan een plateau te komen.

BP is m'n zwakste compound. Zeer frustrerend om constant aan een plateau te komen.

Daar loop ik dus ook steeds tegen aan.. Of schouder, triceps óf borst zelf begeeft het gauw. Ik ben al heel lang aan het k*tten met hetzelfde gewicht. Voorbij de 62.5 is mij nog niet gelukt. Maar gewoon blijven doen, word je er vanzelf beter in :D

je blijft iig stabiel dat wel, en toch blijven trainen je komt er wel.

misschien dat het helpt als je bij de bench n spotter hebt die elke keer als je zelf niet meer kan toch nog een of 2 reps helpt door licht te ondersteunen.

ik merk bij mezelf vaak ook dat het met rust te maken heeft, als ik iets meer rust pak tussen de sets gaat het ook meestal iets beter

groetjes

Misschien is dumbells een optie om te proberen?
Persoonlijk vind ik die fijner om een plateau te doorbreken, enige minpunt is dat je met dumbells gelijk +4kg omhoog schiet (2kg per dumbell).
Misschien ligt het aan het gevoel tho, omdat je met dumbells easy kunt afkappen als het niet lukt en met BP een roll of shame ontvangt, tenzij spotter.
Ben het zeker eens met 1-3 reps voor plateau's voorbij te schieten, daar focus ik me zelf ook op de laatste tijd :)
Succes met je 130kg deadlift, dan ga je mij wel aardig voorbij (voorlopig) :o

Daar loop ik dus ook steeds tegen aan.. Of schouder, triceps óf borst zelf begeeft het gauw. Ik ben al heel lang aan het k*tten met hetzelfde gewicht. Voorbij de 62.5 is mij nog niet gelukt. Maar gewoon blijven doen, word je er vanzelf beter in :D
Maandag ga ik weer deloaden met 10% (of iets meer) op de BP en zo weer verhogen met 2,5 kg per keer dat ik al m'n reps heb gedaan. Ik geef het sowieso niet op. :p

je blijft iig stabiel dat wel, en toch blijven trainen je komt er wel.

misschien dat het helpt als je bij de bench n spotter hebt die elke keer als je zelf niet meer kan toch nog een of 2 reps helpt door licht te ondersteunen.

ik merk bij mezelf vaak ook dat het met rust te maken heeft, als ik iets meer rust pak tussen de sets gaat het ook meestal iets beter

groetjes
Daar zeg je iets! Rust tijdens m'n sets time ik absoluut niet en heb dus ook geen zicht op hoelang ik rust. Het is wel redelijk kort (sowieso minder dan 2 minuten). Een spotter is niet echt een optie. Ik train alleen en wil het ook zo houden. Laatste keer dat ik een spot kreeg heb ik die gast een tijdje achter mij aan gehad. :o Doe mij maar de roll of shame.

Misschien is dumbells een optie om te proberen?
Persoonlijk vind ik die fijner om een plateau te doorbreken, enige minpunt is dat je met dumbells gelijk +4kg omhoog schiet (2kg per dumbell).
Misschien ligt het aan het gevoel tho, omdat je met dumbells easy kunt afkappen als het niet lukt en met BP een roll of shame ontvangt, tenzij spotter.
Ben het zeker eens met 1-3 reps voor plateau's voorbij te schieten, daar focus ik me zelf ook op de laatste tijd :)
Succes met je 130kg deadlift, dan ga je mij wel aardig voorbij (voorlopig) :o
Het MOET lukken morgen. Ik heb het al gedaan voor m'n "blessure" dus nu moet het zeker lukken. :cool:

• Like
Waarderingen: mat
bij mn werksets hou ik meestal 3 minuten aan, als ik iets al vaker gedaan heb kan het wat minder maar ik merk dan veel sneller verzuring en minder kracht. al moet ik zeggen dat ik me ook vaak haast als ik na het trainen nog weg moet ofzo :o

Lowerbody B

Deadlift
10 x 50
5 x 60
4 x 80
3 x 90

5 x 100
2 x 110 (eens geprobeerd met straps maar ik stak meer energie in die straps goed te krijgen dan liften)
1 x 110 (weer zonder straps om set af te werken)
2 x 120
1 x 130 (PR (soort van)) :):):):):):):):)

Legpress
20 x 100
5 x 150
7 x 175
9 x 175
5 x 200
18 x 150
13 x 150

Seated Leg Curl
10 x 20
10 x 40

8 x 60
8 x 60
8 x 60

Standing Calf Raise
10 x #4
8 x #8
5 x #10

8 x #12
8 x #12
8 x #12

Seated Calf Raise
10 x 50
10 x 50

Commentaar: Voor het eerst de deadlift geprobeerd met straps. Ik stak helaas meer tijd en energie in het goed krijgen van de straps rond de bar dan het liften zelf. Straps laat ik momenteel achterwege. Ik heb een gouden tip gekregen toen de uitbater m'n vorm controleerde: bij het trekken van "zwaardere" gewichten heb ik de gewoonte om de bar vast te pakken, mij goed op te stellen en vervolgens een beetje als een mong**l de bar naar voor en naar achter te bewegen en diep in en uit te ademen. (waarschijnlijk eens op een youtube filmpje gezien en onbewust beginnen toepassen). Met als resultaat dat ik "moe" ben voor ik er aan begin. :o En ik denk ook teveel na. Dus vanaf nu minder denken, meer liften.

130 kg heb ik eindelijk getrokken en de liftoff ging perfect en bij de lockout was het echt vechten tegen de zwaartekracht. Maar het is toch perfect gelukt. :D Wel niet kunnen squatten omdat er nog anderen moesten deadliften. Dan maar all out gegaan op de legpress. En naar huis als een pinguïn. :)

Awel? :mad:

Ziet er netjes uit hoor, toch een pr ;) . Wat is het voordeel van die straps?

haha nice pinguin :D

alhoewel je me nu wel inhaalt op dl :mad:

Ik rol mijn barbell ook wel even naar voren en dan naar achteren voordat ik hem ga liften. Natuurlijk geen 10 keer
maar 1 keer maakt de lift net makkelijker imo

Beetje naar beneden scrollen ;)

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/little_known_controversial_deadlift_tips&cr=

The second thing to consider when deadlifting is to roll the bar before pulling it up. The principle behind this is simple:
objects in motion tends to stay in motion, objects at rest tend to stay at rest. Once the bar is moving along the floor,
it's easier to get it up.

There are some other additional benefits to rolling the bar before lifting it, including greater use of the stretch reflex,
something generally missing in the deadlift. This method can also help get the bar closer to the shins (which is key in a
deadlift), or get into a better starting position. Rolling the bar in might also help activate the lats.

Awel kwoarn moe en ken e k*ttraininge get. tzat doa weer vul mè pakis en joenge slettn. al men oefningn door elkaar moen smietn vo die muttns. noaste ki goak klappn utdeln :mad:

Ziet er netjes uit hoor, toch een pr ;) . Wat is het voordeel van die straps?
Het is handig als je grip faalt. Je rolt als het ware een lapje stof rond de barbell die aan je polsen vastzit. De bar kan dus niet meer uit je handen glijden.

haha nice pinguin :D

alhoewel je me nu wel inhaalt op dl :mad:
Ik zag dat je gisteren 3x100 hebt gesquat... brb 4x100 doen vandaag :p

Ik rol mijn barbell ook wel even naar voren en dan naar achteren voordat ik hem ga liften. Natuurlijk geen 10 keer
maar 1 keer maakt de lift net makkelijker imo

Beetje naar beneden scrollen ;)

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/little_known_controversial_deadlift_tips&cr=

The second thing to consider when deadlifting is to roll the bar before pulling it up. The principle behind this is simple:
objects in motion tends to stay in motion, objects at rest tend to stay at rest. Once the bar is moving along the floor,
it's easier to get it up.

There are some other additional benefits to rolling the bar before lifting it, including greater use of the stretch reflex,
something generally missing in the deadlift. This method can also help get the bar closer to the shins (which is key in a
deadlift), or get into a better starting position. Rolling the bar in might also help activate the lats.
Ik begin inderdaad met 1 of 2 keer die bar te rollen maar hoe langer ik bezig ben, hoe meer ik sta te rollen en te puffen met die bar. Nu ik er aan denk sta ik daar waarschijnlijk als een downie te spelen met de barbell. :o Vanaf nu gewoon liften zonder teveel te denken en show verkopen. En bedankt voor de link!

Gisteren was het laat en was ik moe dus die training ga ik vanavond neerpennen. (nu heb ik m'n schema niet bij)

Commentaar: Voor het eerst de deadlift geprobeerd met straps. Ik stak helaas meer tijd en energie in het goed krijgen van de straps rond de bar dan het liften zelf. Straps laat ik momenteel achterwege. Ik heb een gouden tip gekregen toen de uitbater m'n vorm controleerde: bij het trekken van "zwaardere" gewichten heb ik de gewoonte om de bar vast te pakken, mij goed op te stellen en vervolgens een beetje als een mong**l de bar naar voor en naar achter te bewegen en diep in en uit te ademen. (waarschijnlijk eens op een youtube filmpje gezien en onbewust beginnen toepassen). Met als resultaat dat ik "moe" ben voor ik er aan begin. :o En ik denk ook teveel na. Dus vanaf nu minder denken, meer liften.

130 kg heb ik eindelijk getrokken en de liftoff ging perfect en bij de lockout was het echt vechten tegen de zwaartekracht. Maar het is toch perfect gelukt. :D Wel niet kunnen squatten omdat er nog anderen moesten deadliften. Dan maar all out gegaan op de legpress. En naar huis als een pinguïn. :)

Goeie tip. Jezelf van tevoren staand opladen en dan positie pakken en meteen liften

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven