- Waardering
- 2.135

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Thanks.Handpositie maakt niets uit bij shrugs. Armen dienen hier enkel als 'haken' om het zo maar te zeggen.
Het enige wat iets kan uitmaken is de hoek waarin je staat als je shrugt. Helemaal recht op of een
beetje gebogen.
Mooie t-bar sessie

You are going to get a whole different stretch and feel to BB shrugs when using an extra wide grip. The traps are a diamond shaped muscle and a wider grip seems to hit most of the muscle better. Guy's with a good hand spacing can do the exercise with a collar to collar grip, fingers touching or overlapping the collars themselves. Seen some hold the 45's, on the BB, and shrug that way.
In any event, a extra wide hand spacing can affect the middle to lower trap even more when bent slightly forward from the waist. If you take a bent over rowing position and shrug the bar towards you, than you can reach the hard to hit mid to lower trap very well. Try a hold and squeeze at the top position. Very the rep numbers to see what really works for you and you alone. But lower and heavier trap shrugging can work for the majority of BB'ers.
If you want a different slant of trap training than do a set of shrugs followed by a set of power cleans (usually mid thigh as a starting position) . Three of these SS cycles for 8 to 12 reps. You should feel it very strongly for the next few days after. Also improved muscle growth. Good Luck
Dan is m'n uitvoering goed. Onder upperback versta je dus de trapezius (middendeel van de traps)?Beweging is krak hetzelfde maakt niet uit waar je je handen zet imo. Dichter bij mekaar levert de grootste ROM.
Ik zie echt niet in hoe je iets van je traps beter kan aanspreken door wijd grip te nemen...
Bij T-bars is het imo belangrijke wat je met je ellebogen doet. Wijd en overhands = upperback. Ellebogen dichtbij
is meer lats. De hoek waarin je staat is imo minder van belang. Ik geloof niet zo zeer in dingen accentueren. Maar
je kan zeggen dat hoe rechter je staat des te meer lower lats je gaat gebruiken.
Zolang je maar een arch hebt, eerst met de traps trekt, dan de ellebogen en dan pas de armen gebruiken
Dan is m'n uitvoering goed. Onder upperback versta je dus de trapezius (middendeel van de traps)?

Klopt (en nog een paar). Ik zou eens aandacht moeten besteden aan die "kleinere" spieren die vaak niet getraint worden. Misschien eens een anatomieboek "kopen".Yups, nu ja, wat rear delts en rhombs zitten er ook bij![]()
Ik heb nu 1 x 5 gedaan om het te testen en zal het voor vandaag daarbij houden. Ik moet de stok echt breed vast houden. Is het de bedoeling om de afstand tussen de handen te verkorten naarmate ik vorder?Vandaag eindelijk eens die shoulder dislocations gedaan. Ik moet eerlijk toegeven dat ik wat "bang" was van die oefening.Ik heb nu 1 x 5 gedaan om het te testen en zal het voor vandaag daarbij houden. Ik moet de stok echt breed vast houden. Is het de bedoeling om de afstand tussen de handen te verkorten naarmate ik vorder?
50 reps in totaal? Mag je dat onderverdelen in 5 sets van 10 reps? Of gewoon 50 na elkaar?Yup, steeds korter. Maar je moet meer aan tegen de 50 repsdenken ipv 5
Snap trouwens niet waaromdat je bang bent om je arm rond te draaien

De eerste rep was net op parallel en de tweede was er mooi onder. Een 3e rep er uit persen was echt niet mogelijk want bij de 2e zat ik bijna vast.50 reps in totaal? Mag je dat onderverdelen in 5 sets van 10 reps? Of gewoon 50 na elkaar?
Het leek mij gezonde oefening voor de schouder en ik dacht dat je de schouder letterlijk uit de kom forceert en er terug in moet "drukken". Noem het gewoon onwetendheid.![]()
Dan doen we het zo. Thanks.Haha uit de kom
Uhm ik doe meestal rond de 30 repe en pak em bij elke 5 steeds smaller. Doe eigenlijk gewoon maar wat
lekkrrr dude, net zoals je andere PR's