AndroidHealthClinic

Tatt V2.1

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Welkom! :)

De dokter zal me sowieso een week (of langer) rust voorschrijven. En eventueel ontstekingsremmers of iets dergelijks. Dan kan ik beter zelf een week rust nemen en wat Contusio smeren.

Dat klopt, alleen wanneer je bij de dokter komt zal deze zeggen een week rust, ook al heb je al rust gehad. Dus ben je nog langer kwijt. Hopelijk is het snel beter in ieder geval ;)

Seated Leg Curl is ook veel beter man
Hamstrings:
Seated leg curls - 88
Standing leg curls - 79
Lying leg curls - 70
Stiff Legged Deadlifts - 63

En jammer van je squats. Weet je zeker dat je techniek in orde is omdat je last hebt van kwaaltjes? Anders ff wat minder gewicht ofzo :P

Succes!!

Goeie fysio zoeken bro, huisarts weet niks

• Topic Starter Topic Starter
Welkom!

Seated Leg Curl is ook veel beter man
Hamstrings:
Seated leg curls - 88
Standing leg curls - 79
Lying leg curls - 70
Stiff Legged Deadlifts - 63

En jammer van je squats. Weet je zeker dat je techniek in orde is omdat je last hebt van kwaaltjes? Anders ff wat minder gewicht ofzo :P

Succes!!
Techniek is goed hoor. Ik vraag regelmatig aan de uitbater en de meest ervaren bb'ers & powerlifters of ze even kunnen kijken. Het enige dat ik kan doen is m'n voeten minder breed plaatsen. Dat zou volgens Rippetoe een reden kunnen zijn dat ik m'n adductoren teveel belast.

Goeie fysio zoeken bro, huisarts weet niks
Ik hou het in m'n achterhoofd en als het echt niet betert zal ik dat doen.

Upperbody B

Decline Bench Press
10 x 40
5 x 50
3 x 60 (PR) en fail bij laatste rep => roll of shame
2 x 55
5 x 55
5 x 55

T-Bar Row
10 x 20
10 x 30
8 x 40 (PR)
8 x 40
8 x 40

Barbell Shrug
10 x 20
5 x 40
3 x 50

8 x 60
8 x 60
8 x 60

Smith Close Grip Bench Press
10 x 20
5 x 30
3 x 40

8 x 45
8 x 45
8 x 45

Barbell Curl
10 x 16
5 x 20

8 x 26
8 x 26
1 x 21's x 20

Front Raise
10 x 6
8 x 10
8 x 10
8 x 10

Hammer Curl
10 x 6
8 x 10
8 x 10
8 x 10

Commentaar: Toen ik net buiten kwam kreeg ik opeens hoofdpijn uit het niets (zal wel van die 40+ graden zijn). Slecht begin dus... Maar na 40 minuten was het over. In het begin redelijk rustig getraind maar daarom niet minder hard. Voor de eerste keer de "Roll of shame" moeten doen op de decline BP. :o De CGBP voelt nog steeds niet lekker aan. Straks dan maar filmpjes bekijken tot ik het perfect kan.

Netjes hoor! Wordt fysio niet vergoed in België? Want dan kan je het gewoon proberen toch? Misschien hoef je maar iets simpels te doen om het op te lossen ;)

wat advies nav van je training.

Zie dat je meteen met een decline bench begint, hou het simpel en pak een normale flat bench als hoofdoefening, als je dalijk wat meer spiermassa hebt kan je gaan opdelen in decline / incline als dat nodig is. Op jou gewicht/vp is denken in bovenkant/onderkant borst echt niet nodig. Ik heb zelf persoonlijk nog nooit een decline bench gedaan, vroeger alleen sporadisch incline, ook dat nu niet meer.

Netjes hoor! Wordt fysio niet vergoed in België? Want dan kan je het gewoon proberen toch? Misschien hoef je maar iets simpels te doen om het op te lossen ;)
Als de dokter het voorschrijft vergoeden ze het (gedeeltelijk). Nog even afwachten en we zien wel.

wat advies nav van je training.

Zie dat je meteen met een decline bench begint, hou het simpel en pak een normale flat bench als hoofdoefening, als je dalijk wat meer spiermassa hebt kan je gaan opdelen in decline / incline als dat nodig is. Op jou gewicht/vp is denken in bovenkant/onderkant borst echt niet nodig. Ik heb zelf persoonlijk nog nooit een decline bench gedaan, vroeger alleen sporadisch incline, ook dat nu niet meer.
Allereerst bedankt voor je advies. Bij UB1 doe ik sowieso een flat BP. Maar dan zou ik dat dus beter ook bij UB2 doen en die decline volledig laten vallen?

Ik wil niet tegen je schenen schoppen maar jij bent wel een powerlifter en je trainingen zien er ongetwijfeld anders uit dan van een bb'er. Een goed gevormde borst is voor jou minder belangrijk dan voor mij. Wat denken andere bb'ers hiervan?

dan zou ik bij UB1 bench als hoofdoefening pakken, en UB2 military press !

In mijn mening vormt je borst als beginner gewoon goed hoor van alleen flat bench, als je dalijk (nog) groter bent moet je pas gaan denken in bovenkant / onderkant borst etc.

heb je ergens een write up van je schema staan ? kan ik ff lekker schieten op het geheel

dan zou ik bij UB1 bench als hoofdoefening pakken, en UB2 military press !

In mijn mening vormt je borst als beginner gewoon goed hoor van alleen flat bench, als je dalijk (nog) groter bent moet je pas gaan denken in bovenkant / onderkant borst etc.

heb je ergens een write up van je schema staan ? kan ik ff lekker schieten op het geheel
Military Press voor borst? Ik doe wel een Overhead Press bij UB1.

Voor je het schema gaat bekijken... Ik moet nog een Side Raise en Reverse Fly toevoegen. Waarschijnlijk bij UB2.
Upper A:
Bench Press: 3*5
Overhead Press: 3*5
Bent-over Row 3*8
Barbell Lying Triceps Extension: 3*8
Curls (regelmatig afwisselen: ez-curl, bb curl, db curl, preacher curl, cable, ...): 3*8
Barbell Reverse Curl: 3*8

Lower A:
Squat: 3*5
Leg Press: 3*5
Deadlift: 3*5
Lever Lying Leg Curl: 3*8
Standing Calf Raise: 3*8

Upper B:
Decline Bench Press: 3*5
T-Bar Row: 3*8
Barbell Shrugs: 3*8
Smith Close Grip Bench Press: 3*8
Curls (regelmatig afwisselen: ez-curl, bb curl, db curl, preacher curl, cable, ...): 3*8
Hammer Curl: 3*8

Lower B:
Squat: 3*5
Lunges: 3*8
Deadlift: 3*5
Lever Seated Leg Curl: 3*8
Standing Calf Raise: 3*8

ziet er goed uit

Lowerbody B

Legpress
10 x 25
10 x 50
8 x 75
8 x 100
7 x 125
5 x 150
5 x 175 (PR)
5 x 200
(PR)
20 x 150
33 x 125

Seated Leg Curl
10 x 20
5 x 40

8 x 50
8 x 55 (PR)
12 x 55

Standing Calf Raise
10 x #4
5 x #6
5 x #8

8 x #11
8 x #11
12 x #11

Seated Calf Raise
8 x 30
8 x 30
15 x 30

Commentaar: Vandaag (en volgende week) dus geen squats en deadlift op het programma door m'n adductoren. Jammer maar dat is uiteraard geen reden om helemaal niet te trainen. Bij de legpress ben ik echt all out gegaan! En dat dankzij MassiveBe en zijn training van vandaag. Hij heeft me echt geïnspireerd en gemotiveerd om alles te geven. Met als resultaat 50 kg erbij. En een shitload aan reps. Thanks MassiveBe. :D Wat een zalig gevoel die brandende quads... Ik denk dat ik een paar dagen niet meer ga kunnen stappen. Ondanks het ontbreken van de squat en deadlift ben ik echt trots op mezelf en heb ik mijn beste benentraining tot nu toe gedaan.

Zeker nette training man !
Paar PR's altijd goed :)

Tatt's log.

Netjes! Lekker veel bij leg press :eek:

he lekkere legpress man, volgens mij was het echt moordend. Tot de volgend treen, doei

gr

Tatt's log.

Jup, en ik denk dat er nog een paar kilo's bij kunnen op de legpress.

Thanks! Het was echt moordend. Blik op oneindig en focussen op m'n quads. Morgen ga ik waarschijnlijk huilen als ik een trap op moet. :p

Haha sterkte vast :') gelukkig weet je waar je t voor doet :D

Ik zou je lower body even absolute rust geven weekje, als het geen verschil maakt op naar de fysio / kine

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven