AndroidHealthClinic

Tatt V2.1

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Uhm eind december was het he ?
Dus tegen oud en nieuw aan toch ?.

Uiterlijk 31 december resultaat inleveren.
20 weken voor 250 kilo, hmm pittig.

Ik behoor tot de wel sociale mensen mijn Belgische vrind, sorry..
Maar heb je geinvite in mijn homegym remember :D

lang

in

haha ja

hier ook maar eens af en toe komen spammen

• Topic Starter Topic Starter
Upperbody B

Bench Press
10 x 20
10 x 30
5 x 40
3 x 50
4 x 60
5 x 60
8 x 50

T-Bar Row
10 x 20
10 x 30
8 x 45 (PR)
8 x 45
8 x 45

Barbell Shrug
10 x 20
5 x 40
3 x 50

8 x 60
8 x 60
8 x 60

Lying Triceps Extension
10 x 10
5 x 10
8 x 20
8 x 20
8 x 20

Barbell Curl
10 x 16
5 x 26

6 x 28
7 x 28
6 x 28
Hammer Curl
10 x 6
5 x 14 (PR)
6 x 14
8 x 12

Commentaar: Vandaag een zeer zware werkdag gehad met zo goed als non-stop stress. Dus mijn workout was niet zo goed als ik het in gedachten had. Concentratie was niet optimaal. Ik heb van de uitbater een nieuwe tip gekregen voor m'n BP. Na het unracken van de barbell, diep inademen en 2 reps doen zonder uit te ademen, als je na de tweede rep de bar weer op z'n hoogste punt hebt opnieuw diep inademen en weer 2 reps doen zonder uit te ademen, enz. Dit heeft er direct voor gezorgd dat ik eindelijk de 5 reps heb gehaald met 60kg. Volgende keer nog beter dus. :)

---------- Post toegevoegd 8 August 2013 om 20:53 ----------

Net of ik iets van dat k*t accent versta..:p
Ik spreek gewoon ABN en geen plat West-Vlaams hoor. :p

Postcount moet omhoog he. :D

Welkom!

hier ook maar eens af en toe komen spammen
Welkom! Spam zoveel je wilt, zolang het maar interessante weetjes zijn en bruikbare tips. :D

Heeft er iemand iets aan te merken op de tip van Diaephi? (in het kort: decline laten benchen en enkel gewone BP doen als beginner)

wat advies nav van je training.

Zie dat je meteen met een decline bench begint, hou het simpel en pak een normale flat bench als hoofdoefening, als je dalijk wat meer spiermassa hebt kan je gaan opdelen in decline / incline als dat nodig is. Op jou gewicht/vp is denken in bovenkant/onderkant borst echt niet nodig. Ik heb zelf persoonlijk nog nooit een decline bench gedaan, vroeger alleen sporadisch incline, ook dat nu niet meer.

incline benchen kan ik niet echt iets verstandigs over zeggen, ik doe het ook niet vandaar. heb tot nu toe prima chest gains vergeleken met waar ik mee begon. dus imo ook overbodig (voor nu)

Goeie training, morgen eventueel ook die tip proberen.
Alles voor die pr's :).

Denk je niet dat je meer kan halen uit je training zonder opwarmsetjes bij elke oefening ?.
Na benchpress zijn je rug en armen voldoende warm om meteen te rowen.
Daarna misschien 1 licht setje bij shrugs doen maar dat is ook voldoende.

Over de decline BP, lastig te zeggen, heb hem persoonlijk wel gedaan maar voor een reden.
Namelijk mijn vetgehalte bij onderkant borst, dit is bij jou niet het geval vanwege laag vet% dus lastig te beantwoorden.

• Topic Starter Topic Starter
incline benchen kan ik niet echt iets verstandigs over zeggen, ik doe het ook niet vandaar. heb tot nu toe prima chest gains vergeleken met waar ik mee begon. dus imo ook overbodig (voor nu)
Ik gain "redelijk" goed met gewone BP. Maar ik vraag me gewoon af als het niet slimmer is om het nu al te doen ipv er later aan te beginnen om de onderkant van de pecs weer op niveau te krijgen met de bovenkant.
Goeie training, morgen eventueel ook die tip proberen.
Alles voor die pr's :).

Denk je niet dat je meer kan halen uit je training zonder opwarmsetjes bij elke oefening ?.
Na benchpress zijn je rug en armen voldoende warm om meteen te rowen.
Daarna misschien 1 licht setje bij shrugs doen maar dat is ook voldoende.

Over de decline BP, lastig te zeggen, heb hem persoonlijk wel gedaan maar voor een reden.
Namelijk mijn vetgehalte bij onderkant borst, dit is bij jou niet het geval vanwege laag vet% dus lastig te beantwoorden.

Morgen is het legday, dus die tip kan ik eventueel testen bij andere oefeningen. En die opwarmsetjes kan ik eventueel verminderen. Maar aan de andere kant is het wel extra volume...

het is niet zo dat je met een gewone bench press totaal geen onderkant pecs pakt, anders had ik echt een verdoete borstspier gehad, samen met een hele hoop leden op dit forum

Opwarmsetjes gewoon erin houden, vooral bij oefeningen waarbij je gebruik maakt van schouders. Je ziet hier genoeg mensen met verdoete rotator cuffs, voorkom ik liever door goed op te warmen en dislocations te doen en is imo ook veiliger.
Meestal doe ik zelfs 3/4 setjes om op te warmen als ik ub day heb bij eerste oefenig, daarna meestal 2 voor de daarop volgende.
Vantevoren nog dislocations voor schouders zelf.

Edit: zou evt wel wat minder volume op je opwarm sets doen.

Bijv op je bench:

6xbar
5x22
4x42
3x52
werksets

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven