XXL Nutrition

The Jesus has returned...

• Topic Starter Topic Starter
Zo, vandaag eindelijk weer een traininkje. Laatste 5 dagen echt een goeie voorhoofdsholte onsteking te pakken gehad. Flink liggen stomen plus zoutoplossing erin en goed rochelen. Sinds vandaag kan ik weer minimaal door m'n neus ademen, alleen nog kriebelhoest gezeik.

Rustige training vandaag, was sowieso een dynamic dag, maar een beetje lopen rotzooien.

Fullsquat
2x10x60kg
1x10x65kg
1x10x70kg

Merk dat ik de laatste tijd, ook buiten trainingen, last krijg van mijn beide knieën als ik op parallel hang. Daar voorbij nergens last van en daarvoor ook niet. Echt alleen bij parallel. Ook licht m'n linkerlies wat te zeiken. Even in de gaten houden dus.

Deadlift
2x10x70kg
2x10x100kg

Gewoon maar wat op snelheid/techniek gewerkt.

Hyper extensions
3x10xbw

Sit-ups
2x10xbw
2x10xbw+5kg

Barbell shrugs
2x10x100kg
2x10x120kg

Gayass p*ssy training vandaag. Flink veel lopen hoesten en conditie is ook niks waard. Morgen weer een gayass training eruit en dan maandag gewoon weer goed aan de bak. Ik zie het maar even als een rust/deload weekje, was ook wel nodig eigenlijk.

Wel vervelend van mijn knieën, is nu al een aantal weken zo en ik weet totaal niet waar het vandaan komt. Het voelt alsof de boel versleten is ofzo.

je traint al wat jaren dus neem aan dat je techniek wel goed is. Doe je naast je training ook aan andere lichaamsbeweging. lopen fietsen?

je traint al wat jaren dus neem aan dat je techniek wel goed is. Doe je naast je training ook aan andere lichaamsbeweging. lopen fietsen?

Nee, eigenlijk helemaal niks. Zittend beroep. Maar dan zou ik er sowieso al langer last van moeten hebben. Sinds gisteren (de hele dag al) ook ineens last aan allebei de achillespezen, terwijl ik dus een week niet heb getraind. God mag weten waar dát dan weer vandaan komt. Ik ben aan het afbrokkelen :treuren:. Nouja, het gaat me iig niet tegenhouden met trainen. Ik knal gewoon door, want dit slaat helemaal nergens op. Het komt allemaal vanuit het niks opzetten.

De pijn die ik eerder vermeldde aan m'n lies is volgens mij niet echt de lies. Het is die grote spier recht bovenop mijn bovenbeen, helemaal vooraan in de lies. Als je gaat zitten en je tilt je bovenbeen op, dan voel je die spier het duidelijkst aanspannen. Ik ken de naam er niet van en al die anatomieplaatjes maken me ook in de war :P

'dynamic' hoestdagje:

speed bench
8x3x70kg

chins
1x10xbw
1x5x10kg
1x5x15kg
2x5x25kg

dips
1x15xbw
1x15xbw+20kg
1x13xbw+20kg
1x15xbw+20kg

skull crushers
3x10xez-bar+20kg

ez-bar cg preacher curls
3x10xez-bar+20kg
1x2xez-bar+40kg

Ging nergens over vandaag, beetje dynamic met wat lage reps er doorheen, omdat ik de longen uit m'n lijf aan het hoesten was.

tel gewoon 7,5 of 10 kg voor de EZ bar.. met grote sleeves = 10 kg en anders 7,5

43 reps + 20kg dips. Niet slecht Jezus, maar ik zit er nog 11 boven. Die 15 w-up geeft je mss ook nog een rep of 2-3.

De pijn die ik eerder vermeldde aan m'n lies is volgens mij niet echt de lies. Het is die grote spier recht bovenop mijn bovenbeen, helemaal vooraan in de lies. Als je gaat zitten en je tilt je bovenbeen op, dan voel je die spier het duidelijkst aanspannen. Ik ken de naam er niet van en al die anatomieplaatjes maken me ook in de war :P

De welbekende heuptyfus, aan de rectus femoris.
Kreeg je het van squats? Zo ja, moeite met spanning onderin op de hams houden?

43 reps + 20kg dips. Niet slecht Jezus, maar ik zit er nog 11 boven. Die 15 w-up geeft je mss ook nog een rep of 2-3.
Lol, mooie vent ben je ook, overal een contest van maken :D Moet het totaal aantal reps altijd in 3 sets, of wat zijn de restricties? :P Btw, dit was geen poging tot enige competitie, want bij de 13e rep hoestte ik op een gegeven moment de longen uit mijn lijf. Dus heb het maar beschaafd gehouden. Wil graag maandag ook weer helemaal ervoor kunnen gaan. Dus dit weekend ff goed bijtanken.

De welbekende heuptyfus, aan de rectus femoris.
Kreeg je het van squats? Zo ja, moeite met spanning onderin op de hams houden?
Lijkt idd op de heuptyfus, maar vindt het moeilijk te beoordelen of het precies die spier/pees is. Op de anatomieplaatjes zie je zoveel over en langs elkaar lopen. Of ik moeite heb met spanning op mijn hamstrings te houden tijdens de squat weet ik eigenlijk niet. Nooit zo op gelet. Wel weet ik dat mijn hamstring flexibiliteit kamelenballen zuigt. Ik ben dan ook begonnen om dagelijks allerlei stretches te doen. Zowel voor schouders, heupen als hamstrings. Enkelflexibiliteit zit volgens mij wel goed.

De squat blijft altijd een pain in de ass voor mij op de een of andere manier en ligt ook zwaar achter in vergelijking tot de deadlift. Op de legpress komt de kracht van mijn benen beter tot uiting, dus technisch valt er waarschijnlijk nog wel wat bij te schaven. Ik moet eigenlijk een flink ervaren iemand hebben die echt alle squats in en outs kent en dit ook bij verschillende soorten lichaamsbouw kan toepassen. Om vervolgens mij te helpen met een perfecte squattechniek.

Laatst bewerkt:
Jij wilde toch mij pakken op dips en chins?

3 sets ja.

Jij wilde toch mij pakken op dips en chins?

3 sets ja.

Jazeker! Maar ik had niet de illusie dat het ging lukken op dit moment met die kloteverkoudheid.

Pijn in de achillespezen is gelukkig ineens als sneeuw voor de zon verdwenen. Geen id waar het vandaan kwam :)

ik zie dat er een mooie dip contest ontstaat hier :p

Nee, eigenlijk helemaal niks. Zittend beroep. Maar dan zou ik er sowieso al langer last van moeten hebben. Sinds gisteren (de hele dag al) ook ineens last aan allebei de achillespezen, terwijl ik dus een week niet heb getraind. God mag weten waar dát dan weer vandaan komt. Ik ben aan het afbrokkelen :treuren:. Nouja, het gaat me iig niet tegenhouden met trainen. Ik knal gewoon door, want dit slaat helemaal nergens op. Het komt allemaal vanuit het niks opzetten.

je zou kunnen proberen elke dag 20-30 min een stuk te lopen of te fietsen, gewoon normaal tempo. Bij mij voelt mijn onderlichaam rug dan een stuk beter en is sowieso goed.

je zou kunnen proberen elke dag 20-30 min een stuk te lopen of te fietsen, gewoon normaal tempo. Bij mij voelt mijn onderlichaam rug dan een stuk beter en is sowieso goed.

Ik loop elke dag in de pauze 30min, maar kan niet zeggen dat het voor de knieën helpt. Last van de onderrug heb ik niet.

Training vandaag:

Deadlift
3x5x160kg
3x10x120kg

Squat
2x15x50kg
3x12x70kg

En toen moest de gym dicht door carnaval, bleuh.

Lies was nog steeds aan het zeuren en vervolgens had een PL'er ook de aanmerking op mijn techniek dat ik de deadlift van te hoog pakte, dus niet diep genoeg door de benen ging. Dit klopt eigenlijk ook wel. Door mijn failed legs pak ik praktisch alles uit de rug die veel sterker is. Kortom, tijd voor een nieuwe aanpak. Nu mijn lies toch loopt te zeiken ga ik even wat meer op de reps (doorbloeding) en mijn squat en deadlift techniek bijspijkeren. De deadlift ga ik van dieper uit pakken om zo mijn benen niet meer te ontzien. Dus even mijn ego inslikken en de techniek bijschaven. Ondanks dit lichte gewicht toch dankzij verbeterde squat en deadlift techniek veel meer moeheid in de outer sweep, die ik normaal nooit echt voelde. Kortom, het doet nu al zijn werk.
Knieën voel ik alleen wat bij het opwarmen, beetje als een opa. Daarna voel ik er niks meer van eigenlijk.

Bench
5x5x92,5kg

Ging easy. Elke week 2,5kg erbij tot het niet meer lukt.

Wide grip pull-up
2x10xbw+5kg
1x9xbw+5kg
1x8xbw+5kg

inc db press
1x10x32kg
3x8x34kg

db row
4x10x44kg (max aan db's daar)

Toen ging de tent weer dicht door carnaval.

Ik zou een OH erbij pakken en dan iets minder volume op de db presses pakken.

DB row skippen als t niet zwaar kan en vervangen door zware bb rows

speed boxsquats
5x10x50kg

Klote lies, nog steeds gezeik, dus maar lekker wat doorgepompt. Tijdens het trainen wordt de pijn wel minder, maarja...

laffe/speed dl's
3x6x70kg
2x5x100kg

adductors
3x10xpussyweight, beetje doorbloeden

hyper extensions
2x15xbw
3x12xbw+15kg

lying legraise
2x15xbw
4x12x8kg

shrugs
2x15x75kg
4x10x110kg

Mja... wat moet ik ervan zeggen. Word wel een beetje irritant van die lies, want ik wil gewoon hard squatten. Het wordt er niet echt beter op zo, dus ik denk dat ik maar even echt lay low on the sq en misschien ook dl moet. Ik ga voortaan maar ff de crosstrainer er 10min bijpakken en de boel goed doorbloeden. Je moet wat...

Positieve is dat ik nu 's avonds op de weegschaal de 90kg heb aangetikt voor het eerst in mijn leven. Vet% stijgt ook wel wat helaas ;) (wie had dat bij mij kunnen denken? :P)

Laatst bewerkt:
Goed dat je gewoon onder de echte pijngrens hebt doorgetraind.. ik denk echt dat de pijntjes (schouder/knieën/lies) te maken hebben met je harde progressie in korte tijd. Geef het tijd en over een paar weken kun je weer richting decent weights

speed bench
10x3x70kg

strict OH
2x10x40kg
2x10x50kg

dips
1x15xbw
1x12xbw+15kg
2x10xbw+30kg
1x6xbw+50kg

chins
4x10xbw

skull crushers
2x12x30kg
2x10x35kg

inc bicep curls
1x15x12kg
2x12x16kg
1x10x18kg

Lekker gepompt.

heb je geen liesbreuk ofzo? al eens naar laten kijken?

Terug
Naar boven