AndroidHealthClinic

The Jesus has returned...

• Topic Starter Topic Starter
heb je geen liesbreuk ofzo? al eens naar laten kijken?
Ik denk van niet. Het doet ook verder helemaal geen pijn bij zitten, lopen of staan. Het is echt wanneer ik bij parallel kom dat het opspeelt. Het was ook niet 'ineens' maar is er langzaam ingeslopen. Denk dat het idd door de behoorlijke progressie in korte tijd komt. Snel met gewichten omhoog gegaan, maar te weinig tijd gegund om ook te herstellen. Ik doe even rustig aan op de sq en dl, en dan zien we over een maandje wel weer. Het is niet anders.

Ben je wel flexibel genoeg?

Hoe kan ik dat beoordelen? Ik heb geen problemen met het uitvoeren van een fullsquat of single leg fullsquat. Goed, ik kan niet de grond aantikken met gestrekte benen, en ik heb een beetje last van 'butt wink' als ik voorbij parallel ga. Maar hoe weet ik of ik flexibel genoeg ben? Het is niet dat een squat normaal stijf aanvoelt of iets.

Nette dips en chins man.

Tnx. Ik moet nog even kijken wanneer ik mee kom trainen op onderdelen. Beetje drukke agenda de laatste tijd. Ook wel leerzaam voor mijn squats denk ik, als ik echt iets verkeerd doe. Onderdelen waarbij ik niet door parallel hoef moet geen probleem zijn.

wat een high rep op de assistance Marc.. je mag best wel af en toe naar de 6-8 reppertjes toe !

Hoe kan ik dat beoordelen? Ik heb geen problemen met het uitvoeren van een fullsquat of single leg fullsquat. Goed, ik kan niet de grond aantikken met gestrekte benen, en ik heb een beetje last van 'butt wink' als ik voorbij parallel ga. Maar hoe weet ik of ik flexibel genoeg ben? Het is niet dat een squat normaal stijf aanvoelt of iets.

Daar heeft Belladonna ook vaak een handje van.

deadlift op lift off
3x6x120kg
2x6x140kg

Squat wilde echt niet, dus maar wat andere beenoefeningen gedaan:

leg curl
3 sets 15 reps pompen

leg press
3 sets 15 reps pompen

hyper extensions
1x15xbw
3x12x15kg

lying leg raise
2x15xbw
3x12x8kg

Squat gaat nog steeds niet goed op diepte. Herstel blijft eigenlijk ook uit. Deadlift kon wel aardig pijnloos, maar squat op parallel is gewoon niet te doen. Dus tussen de beenoefeningen maar wat leg swings en andere meuk om te doorbloeden. Er bekruipt mij een gevoel dat het misschien wel eens door een assist-oefening kan komen, maar het blijft bij een gevoel, want ik kan niet zeggen waarbij dat dan zou zijn. Voel er verder ook bij geen een oefening iets van.

en fullsquats met 20-30 kg? Gaat dat wel pijnvrij?

en fullsquats met 20-30 kg? Gaat dat wel pijnvrij?

Op het punt dat ik parallel kom prikt het in die spier/pees. Vanaf dat punt blijft het zeer doen, ook bij fullsquat. Ik doe wel wat tussendoor met bw fullsquats. Maar ook dat voel ik al, ook rustig aan met spanning erop.

Er is maar 1 optie: Zwaar yoke komen doen hier.

bench
5x5x95kg

Ging goed, volgende week weer 2,5kg erbij.

lat pulldown
1x12x73kg
2x10x86kg
1x8x100kg (PR, doe nooit pulldowns, dusja, maar PR is PR)

inc db press
1x10x30kg
1x9x34kg
1x7x36kg
1x8x36kg PR (de welbekende rep-high kwam opzetten)

strict BORs
3x10x90kg
1x10x90kg laatste 2 iets minder strict :)

tricep pushdowns
1x12x68kg
1x10x73kg
1x10x77kg
1x7x91kg PR (full stack)

ez-bar cg preacher curls
1x13x30kg
1x10x35kg
2x8x40kg

Gewoon vergeten MP te doen, :fuu:
Lekker traininkje verder.

Laatst bewerkt:
Strong train man

De UB training gaat wel goed zo.

jouw progressie ging op LB te hard.. op UB ook in het begin maar nu bouw je het slow but steady up. Als je over 2 weken 5x5x100 doet is de 120 in de pocket. Gewoon lekker doorgaan met die 5x5.

Misschien last van een verrekking/klein scheurtje in je lies?
Ik heb het ook eens gehad en toen deed het ook voornamelijk pijn als ik rond parallel kwam.
Ik heb het toen wel met basketbal opgelopen.
Stel dat je aan het sporten bent en je zou ineens een plots beweging naar links of rechts moeten doen, doet dat dan pijn aan je lies?
Mocht het zo zou, dan ben ik vrij zeker dat je hetzelfde hebt als mij.
Enige remedie toen was 6 weken niks doen en daarna terug heel licht met Front Squats beginnen. Die deden namelijk minder pijn.

Misschien last van een verrekking/klein scheurtje in je lies?
Ik heb het ook eens gehad en toen deed het ook voornamelijk pijn als ik rond parallel kwam.
Ik heb het toen wel met basketbal opgelopen.
Stel dat je aan het sporten bent en je zou ineens een plots beweging naar links of rechts moeten doen, doet dat dan pijn aan je lies?
Mocht het zo zou, dan ben ik vrij zeker dat je hetzelfde hebt als mij.
Enige remedie toen was 6 weken niks doen en daarna terug heel licht met Front Squats beginnen. Die deden namelijk minder pijn.

Ik heb het ff geprobeerd, maar kan niet zeggen dat dat zeer doet. Het is sowieso vreemd, want de ene keer lijkt het meer pijn te doen dan een andere keer. Het is niet echt consistent.

Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk de plek te duiden (groene rondje):
11izhcl.jpg

Als ik kijk naar deze pic zou het de Iliopsoas of Sartorius kunnen zijn:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op deze zou het ook de aanhechting van de psoas kunnen zijn:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik word lijp van al die plaatjes, want ze zien er stuk voor stuk anders uit. Er zitten gvd 100 soorten spieren in het bovenbeen ofzo ;)

volgens mij is deze blessure bij de meesten idd een heupbuiger, dus illiopsas of rectus femoris.

sartorius niet iig

Terug
Naar boven