AndroidHealthClinic

The Jesus has returned...

• Topic Starter Topic Starter
Nog even de trainingslog van gisteren bijwerken:

13z7lv9.jpg

245g2lw.jpg

speed bench
8x3x75kg

chins
1x10xbw
2x6x15kg
2x7x25kg
1x10xbw (wide grip)
1x12x73kg lat pulldown

dips
1x10xbw
1x10xbw+15kg
1x10xbw+30kg
2x9xbw+40kg

db preacher curl
1x12x12kg
2x10x16kg
1x10x18kg

skull crushers
2x12x30kg
1x15x35kg
1x9x40kg

Ging wel lekker eigenlijk.

Laatst bewerkt:
ey lul man.. als je ong een keer whiskey gaat proeven, nodig Gijs, Mik en mij dan ook ff uit ;)

ey lul man.. als je ong een keer whiskey gaat proeven, nodig Gijs, Mik en mij dan ook ff uit ;)

Zal niet gaan. Inschrijvingen zitten elke keer zo goed meteen vol, en wij mogen niet meer dan met 6 man op komen dagen met onze groep, omdat er altijd maar plaats is voor een man of 40. Je kunt het proberen om door de inschrijvingen te komen. Hou deze in de gaten: http://www.wijnhuiseindhoven.nl/proeverijen-cursussen.
De volgende is 21April, maar nog geen inschrijvingen open.

Net even een (inmiddels koude) pic getrokken van mijn spekrug.

2555c14.jpg

Een beginnend kerstboompje! :heart:

Vanochtend weer eens gewogen: 87,6kg. BF: ? 9 of 10% gok ik, beach boy sixpack nog steeds aanwezig.

Huidig eetschema:

7:30
125gr brinta
600ml halfvolle melk
scoop whey (geen id hoeveel gram)

12:00
4 boterhammen met flink veel spek
250gr volle kwark

15:30
4 boterhammen met flink veel ander soort vlees

avondeten
Veel pasta, of veel aardappelpurree en z'n 250gr vlees.

Na Trainen
Halve liter choco
3 eieren

Nice man gaat goed. Mooi bw al met dat vet%. En verdorie er staan wat mooie drankjes op dat lijstje man!

Wel wat aan die haren doen, he man!

flink ruggetje langharige buffel! En gvd.. 87 kg. Ik kan me je nog goed herinneren als 62 kg scharminkeltje en de periode dat je maar niet zwaarder dan 78/79 kg kon worden.

Even je lichaam laten wennen aan de hogere trainingsbelasting zodat je straks mooi blessurevrij door kunt stomen naar 100 kg beefcake!

lower body revalidatie

squat
2x15xbar
4x10x60kg

rom dl
1x12x70kg
1x12x75kg
4x10x100kg

leg press
3 sets revalidatiegewicht

leg curl
2 warmups
1x10x46kg
1x10x52kg
1x10x59kg

weighted (behind neck) sit-ups
2x15xbw
1x12x5kg
1x12x10kg
1x10x15kg

Nog steeds geen verbetering... Het blijft gevoeling met op parallel zakken. Wat me wel opvalt is dat gewicht weinig uit schijnt te maken. Of het nu een lege stang was of 60kg maakte niks uit. Vreemd dat het niet verbeterd. Als het zo nog 2 weken doorgaat moet ik er misschien maar aan denken om even totaal geen lower body te doen, weet het anders ook niet.

Stoppen met squatten is het stomste wat je kan doen heb ik gemerkt, hoe vaker ik squat hoe beter het gaat voelen.
Squat je high of low bar?

ondanks dat het niet k*tter voelt zou ik gewoon met minimum weight squatten.. 40 kg en dan high rep & volume. De spier doorbloeden is het beste wat je nu kan doen.

Zou sowieso daarnaast gewoon ook 2-3x per week op die fiets van jou gaan zitten.. doorbloeden is key.

Stoppen met squatten is het stomste wat je kan doen heb ik gemerkt, hoe vaker ik squat hoe beter het gaat voelen.

+1

Ik gooi er gewoon nog meer volume bij met lichte gewichten en uiteindelijk trekt het weg. Niks doen agiteert het gebied direct weer als je start.

Standaard low bar. Ik wissel wel eens wat af met oly squats etc. Maar als ik jullie replies zie dan is het dus niet verstandig om het niet meer te doen. Dan hou ik gewoon hoge volumes met licht gewicht erin en wat crosstrainer/fietsen.

UB ME

bench
4x5x97,5kg
1x6x97,5kg (dacht bij de 5e rep dat ik pas op 4 zat, 6e ging nog best goed eigenlijk)

wide grip chins
1x10xbw
4x6x10kg

MP
1x7x50kg strict easy
1x6x60kg strict easy
1x3x70kg pushpress PR zullen we dan maar zeggen? (beetje voorzichtig eens geprobeerd een pushpress uit te voeren. Is wel ff wennen, zeker op de onderrug legt het wat meer druk, dus langzaam opvoeren)

t-bar row
1x12x60kg
1x10x80kg
1x10x90kg PR

inc db press
1x12x32kg
1x8x34kg
1x10x38kg dik PR, lol wtf. Weer een rep high vanwege nieuw gewicht. Gaat wel lekker zo.

ez-bar cg preacher curls
1x15x25kg
1x10x35kg
1x7x45kg PR

tricep cable pushdown
1x12x68kg
1x10x83kg
1x8x91kg PR

Wederom een lekker UB traininkje, ik ben tevreden! Voor het eerst een gepushpressed dus. Ff wennen aan de houding. Op dit moment druk ik volgens mij strict bijna net zoveel, maar is gewoon even de techniek en houding aanleren en dan komt het ook goed. Plus ik heb al heel lang geen MP meer gedaan.

http://www.body-guard.nl/www/body-guard/index.php?dx=100&ax=900&ix=354&xx=1
.
Ik heb zelf ook last van deze blessure. Eigenlijk al een jaar. Ik denk dat je hiervoor toch naar een kiné zal moeten.

Denk niet dat ik hetzelfde heb, hopelijk :bang:

Solid training Marc! Op je assistance kom je akelig dicht bij mij in de buurt!

Maar met pushpresses is t belangrijk dat je je buik / core goed tight houdt. Goed dat je het oefent.. je moet namelijk Sjaak ff laten zien hoe je een 100 kg log moet pressen :D

speedbench
8x3x80kg ongeveer 65% van 1rm, snelheid was denk ik wel prima.

close grip lat pull
1x12x73kg
3x10x86kg

dips
1x8xbw (warmupje)
1x20x+20kg
1x16x+20kg
1x14x+20kg

Gvd lekker verzuurd. Met de bolle toet van Gijs in het achterhoofd toch aardig meer reps kunnen draaien dan vorige keer, maar Gijs nog niet beaten ;)

face pulls
1x12x17kg
3x10x27kg

Eerste keer dat ik hem doe. Lekker beetje verzuring in de traps (hopelijk is dat de bedoeling). Schouderbladen goed naar elkaar getrokken.

Tussen de setjes door wat bw hangs aan de chinbar voor de rek en grip.

tricep pushdown
1x12x73kg
1x10x82kg
1x8x91kg

inc db curls
1x11x14kg
1x10x18kg
1x9x20kg

Wederom lekkere training. Upperbody blijft maar knallen. BW loopt ook nog steeds gestaag door. Vandaag alweer een record bw neergezet op de gymweegschaal. Ik heb het idee dat die heuptyfus stiekem aan het afnemen is. Maandag merk ik het wel als ik weer wat setjes ga revalidatiesquatten. Upperbody is een goede motivator als het even op lowerbody tegenzit, en andersom geldt dat ook weer, dus daar grijp ik me maar even aan vast.

Laatst bewerkt:
haha.. goed voor Gijs zn motivatie !

Alles is goed voor mijn motivatie. Ik ben nu overgestapt naar +40 kg voor de 3 set rep total voor de komende tijd. Binnen een maand of 2 moet dat naar de reps kunnen die ik nu op 20 draai! Je komt wel akelig dichtbij al Marc!

Terug
Naar boven