MuscleMeat

The Jesus has returned...

Duidelijk dat er sprake is van een overbelasting van waarschijnlijk de M. ileopsoas. Ik heb het zelf ook maanden lang gehad, imo enigste oplossing, volume verlagen en je kan eventueel wat rustig statisch stretchen post workout.

Persoonlijk in jouw geval zou ik ervoor kiezen om NIET te squatten op DE dagen en het dus even bij ME dagen te houden. Je kan bv wel Legpress doen op DE dagen, echter als er na 1 week geen vooruitgang optreedt zul je meer moeten schrappen, net zo lang tot dat je verbetering hebt en daarna kun je het weer langzaam op gaan bouwen.

Deze visie heb ik bij mezelf met succes gebruikt. Overbelasting blessures zijn de makkelijkste blessures die je kan hebben, je moet enkel spelen met intensiteit/volume om ze te laten verdwijnen.

• Topic Starter Topic Starter
Duidelijk dat er sprake is van een overbelasting van waarschijnlijk de M. ileopsoas. Ik heb het zelf ook maanden lang gehad, imo enigste oplossing, volume verlagen en je kan eventueel wat rustig statisch stretchen post workout.

Persoonlijk in jouw geval zou ik ervoor kiezen om NIET te squatten op DE dagen en het dus even bij ME dagen te houden. Je kan bv wel Legpress doen op DE dagen, echter als er na 1 week geen vooruitgang optreedt zul je meer moeten schrappen, net zo lang tot dat je verbetering hebt en daarna kun je het weer langzaam op gaan bouwen.

Deze visie heb ik bij mezelf met succes gebruikt. Overbelasting blessures zijn de makkelijkste blessures die je kan hebben, je moet enkel spelen met intensiteit/volume om ze te laten verdwijnen.

Idd, in principe heb ik nog niks verdoet, omdat ik niet stug hard door de pijn heen heb getraind. Komende week zal het trainen toch wel iets rustiger gaan, vanwege 2 concerten. Ipv maandag ME lb zal dat donderdag gaan worden. Hopelijk is het volgende maand weg, dan kan ik weer langzaam opbouwen en in het begin even goed op de techniek letten. Wat paused squats erin houden en langzaam zakken etc. Naja, komt wel goed.

Idd, in principe heb ik nog niks verdoet, omdat ik niet stug hard door de pijn heen heb getraind. Komende week zal het trainen toch wel iets rustiger gaan, vanwege 2 concerten. Ipv maandag ME lb zal dat donderdag gaan worden. Hopelijk is het volgende maand weg, dan kan ik weer langzaam opbouwen en in het begin even goed op de techniek letten. Wat paused squats erin houden en langzaam zakken etc. Naja, komt wel goed.

Ik squatte zelf 3x per week maar dat kunnen mijn heup flexoren iig nog niet hebben. Ik ben toen in eerste instantie over gestapt naar 2x per week squat. Toen dat niet hielp ben ik over gestapt naar 1x squat (heavy) en 1x legpress. Toen was er vooruitgang maar heb toch ook nog die legpress moeten schrappen, toen was het binnen 1 week geheel over. Overigens deed ik er ook 1xDeadlift (heavy) in de week langs.

Gisteren metalconcertje gehad, dus geen lb voor gisteren. Niet teveel pilskes gehad, met de UB ME voor vandaag in het achterhoofd.

bench
5x5x100kg = evenaring volume pr voor mijn schouderblessure

Comment: Ging erg vlotjes, makkelijker dan toen voor de blessure. Dus volgende week 5x5x102,5kg

BORs
1x10x90kg
3x8x100kg = PR

MP
1x10x40kg
1x7x60kg
1x4x70kg (pushpress)
1x8x60kg (pushpress op techniek)

Comment: ging beter dan vorige week. Core tighter gehouden, geen druk op de onderrug meer. Nu meer oefenen op onder het gewicht duiken.

chins
1x10xbw
1x7x+15kg
3x5x+20kg

inc db press
1x10x34kg
1x8x38kg
1x8x40kg = PR

strict hammer curls
1x10x14kg
1x10x16kg
1x10x18kg (toch een beetje gecheat)

tricep cable pushdowns
1x12x68kg
1x10x82kg
1x8x91kg (full stack)

Comment: Upper body olé olé. LB, gaat beter. Nog een klein beetje gesquat met 40kg en het voelde al wel beter aan. Rechterknie loopt nog af en toe te steken tijdens het lopen. Dat is ook de knie waar het kraakbeen sinds kort verschuift/klikt als ik op parallel ga. Zal wel met elkaar te maken hebben.
Morgen weer een concert, en dan donderdag DE LB. Ben benieuwd of ik enigszins relaxed kan trainen met al die LB mankementen.

damn.. nice marc! Je ub blijft gaan en hard nu ! 100 kg bb-rows en 5x5x100 bench is good! Ik hoop dat ik je over een maand of 2 nog wel voor kan blijven als ik dit zo zie :D

Je mp is in verhouding dan weer vrij zwak eigenlijk. Wellicht een techniek issue.

treed je zelf op?

damn.. nice marc! Je ub blijft gaan en hard nu ! 100 kg bb-rows en 5x5x100 bench is good! Ik hoop dat ik je over een maand of 2 nog wel voor kan blijven als ik dit zo zie :D

Je mp is in verhouding dan weer vrij zwak eigenlijk. Wellicht een techniek issue.
Zal wel komen omdat ik de MP in verhouding tot de rest veel minder heb getraind. Maar gaat goedkomen. Als straks de bench blijft hangen gooi ik de MP voor de bench.

Nee, daar is mijn gitaarspel nog niet waardig genoeg voor :P

Zo, deze week hoef ik iig geen shrugs meer te doen door het concert gisteren :hedbang:

Vandaag DE LB dagje, beetje aangemodderd.

squat
2x15xbar
4x10x60kg
1x10x80kg
1x5x60kg

Ging lekker. Erg rustig gezakt, op parallel even een pause en omhoog. 2x iets door parallel gegaan waardoor er weer iets van kraakbeen in mijn knie verschoof, maar dat doet geen pijn. Weinig last van de liesstreek gehad gelukkig.

leg extensions
3x12xredelijk licht

Lichtjes gezeik bij de lies, maar niks ernstigs.

deadlifts
8x70kg
8x100kg
8x130kg
6x150kg

Beetje op techniek/snelheid, alles pronated. Bij deadlifts nergens last van.

cleans
3x5x70kg

Eerste keer dat ik cleans doe. Beetje spelen dus...

Toen vond ik het wel mooi geweest. Mooi dat ik weer enigszins kan squatten zonder echt pijn. Langzaam weer wat opbouwen. Dat gekke kraakbeen in mijn knie dat wegschiet snap ik niet. Weet niet welk stukje in mijn knie het is of wat dan ook, maar zeer doet het niet. Misschien verdwijnt het ook wel weer vanzelf.

níce !! eerste tekenen van herstel is goed man! Nu rustig aan opbouwen.. bij mij duurde t ongeveer een maand / 1,5 maand nadat ik de eerste tekenen van herstel merkte in mn schouder.

speed bench
8x3x80kg

db rows
1x15x28kg
4x12x44kg (max db :( zaten een stuk meer reps in, maar vond het wel mooi zo)

dips
1x10x15kg
1x14x30kg
1x10x40kg
1x6x55kg, 20sec rust en daarna nog 10x bw omdat ik me niet voldaan voelde.

6x55kg is volgens mij een PR. Ik kan me nu niet meer herinneren of ik een keer 60kg heb gedaan. Naja, iets voor binnenkort om te doen dus.

skull crushers
1x12x35kg
1x10x40kg
1x9x40kg
1x7x40kg

Toen was de tricep-pijp echt leeg om nog iets op kracht te doen.

ez-bar cg preacher curls
1x12x25kg
1x10x30kg
1x6x45kg
1x5x45kg
1x6x45kg

Mjoajoa, weer ok. DB rows gooi ik er maar uit, omdat ze eigenlijk veel te licht zijn. Pleur er wel een andere mooie oefening voor in de plaats.

Laatst bewerkt:
Ik raad je aan om de squat en andere LB oefeningen pas weer op te bouwen als de pijn in de lies etc geheel over is. Ondanks dat je nu merkt dat er vooruitgang in zit, hou je nog even rustig. Een provocatie is zo gemaakt en dan ben je weer terug bij af!

Succes nog. Trainingen zien er trouwens goed uit!

Ik raad je aan om de squat en andere LB oefeningen pas weer op te bouwen als de pijn in de lies etc geheel over is. Ondanks dat je nu merkt dat er vooruitgang in zit, hou je nog even rustig. Een provocatie is zo gemaakt en dan ben je weer terug bij af!

Succes nog. Trainingen zien er trouwens goed uit!

Tnx :) Wees maar niet bang, ik kan mezelf behoorlijk goed in bedwang houden als ik weet dat er een blessure in is geslopen. Ook al baal ik er hard van, ik zal niks forceren. Volgende keer start ik gewoon weer zoals de laatste keer en merk ik wel hoe het gaat.

hehe damn die dips van jou gaan snoeihard marc!! 14x30 kg én dan nog ff 6x55 kg...je bent me daar al op voorbij hoor!

Die rows mogen echt wel zwaarder.. zou dan gewoon t-bar of bb-rows doen.

Sorry misgelezen :D maar zieke dips idd

Tnx männer. Nakende spierpijn in de triceps nog steeds. Flinke opflikker geweest die dips :D Ook een pec aanhechting die wat verrekt was na de dips voel ik nog. Wil morgen wel een pr bench 5x5x102,5kg gaan doen, maar moet even kijken of ik die niet naar donderdag zal verplaatsen.

Uitkijken met die pec-aanhechting. Had er ook wat last van na zware Dips en dan is Benchen toch niet zo aangenaam.

LB vandaag...

deadlift
10x120kg
6x150kg
2x170kg
2x170kg
3x170kg

Alles prønøted. Expres prønøted want ik wilde niet te zwaar gaan. Omdat ik donderdag ook al relatief zware, iig geen dynamic, deads heb gedaan.

squats
4x10x60kg

Geen centje pijn, zit nu dus zeker verbetering in.

Leg extensions
Revalidatie, redelijk zwaar maar wel steeds op 10 reps met nog een 5-tal reps over.

Leg curls
Revalidatie, zelfde idee.

Prima zo. Ben wel blij met de vooruitgang mbt de blessure. Pronated grip viel me ook nog niet tegen, omdat ik daar eigenlijk nooit op train.

Lekker bezig 1001010111!!! Hoe gaat het met de massa, nog steeds lekker aant groeien?

huh? ineens weer 170 kg deadlift terwijl je nog zit te k*tten met je lies? Not bad ! Goed om je weer wat mannengewichten te zien pakken...

170 kg pronated deadliften voor een tripple is aardig sterke grip vrind.. !!

Lekker bezig 1001010111!!! Hoe gaat het met de massa, nog steeds lekker aant groeien?
Ja groei gestaag door. Nu iets meer dan 88kg 's morgens. Vet% nog op sixpack mode, maar wel wat minder shredded dan vroeger, behalve op de armen.

huh? ineens weer 170 kg deadlift terwijl je nog zit te k*tten met je lies? Not bad ! Goed om je weer wat mannengewichten te zien pakken...

170 kg pronated deadliften voor een tripple is aardig sterke grip vrind.. !!
Mja ik wilde eigenlijk helemaal niet zwaar gaan. Vanwege donderdag, maar het voelde goed dus toch maar 170kg gepakt. Zaten wel meer reps in, maar wilde niks pushen. Na de 3e rep nog een static hold van zo'n 10sec voor de gein. Misschien zou ik toch meer grip moeten trainen.

Terug
Naar boven