harnak
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 320
- Massa
- 100kg
Duidelijk dat er sprake is van een overbelasting van waarschijnlijk de M. ileopsoas. Ik heb het zelf ook maanden lang gehad, imo enigste oplossing, volume verlagen en je kan eventueel wat rustig statisch stretchen post workout.
Persoonlijk in jouw geval zou ik ervoor kiezen om NIET te squatten op DE dagen en het dus even bij ME dagen te houden. Je kan bv wel Legpress doen op DE dagen, echter als er na 1 week geen vooruitgang optreedt zul je meer moeten schrappen, net zo lang tot dat je verbetering hebt en daarna kun je het weer langzaam op gaan bouwen.
Deze visie heb ik bij mezelf met succes gebruikt. Overbelasting blessures zijn de makkelijkste blessures die je kan hebben, je moet enkel spelen met intensiteit/volume om ze te laten verdwijnen.
Persoonlijk in jouw geval zou ik ervoor kiezen om NIET te squatten op DE dagen en het dus even bij ME dagen te houden. Je kan bv wel Legpress doen op DE dagen, echter als er na 1 week geen vooruitgang optreedt zul je meer moeten schrappen, net zo lang tot dat je verbetering hebt en daarna kun je het weer langzaam op gaan bouwen.
Deze visie heb ik bij mezelf met succes gebruikt. Overbelasting blessures zijn de makkelijkste blessures die je kan hebben, je moet enkel spelen met intensiteit/volume om ze te laten verdwijnen.

zaten een stuk meer reps in, maar vond het wel mooi zo)
Wees maar niet bang, ik kan mezelf behoorlijk goed in bedwang houden als ik weet dat er een blessure in is geslopen. Ook al baal ik er hard van, ik zal niks forceren. Volgende keer start ik gewoon weer zoals de laatste keer en merk ik wel hoe het gaat.