MuscleMeat

The Jesus has returned...

hahah was cker lekker gister.
Ik moet zeggen bij mij valt spierpijn mee, alleen onderrug iets gaar.

• Topic Starter Topic Starter
squats
1x10x60kg
1x10x80kg
1x8x90kg
2x8x100kg

Geen pijntjes, geen knak-knie onder parallel, zat zeker meer in, maar wil nog vanwege mijn knie, en de strongman training zaterdag waar ik nog goeie spierpijn van heb de boel niet forceren.

legpress
3 setjes 15-12-10 reps met redelijk gewicht waarvan er nog wel wat reps bij konden.

leg extensions
2 setjes rond de 10 reps.

leg curls
3 sets 12-10-10, gewicht niet boeiend.

kuiten in smith
4 sets rond 10-15 reps, goed branden.

weighted (behind neck) sit-ups
2x15xbw
1x15x5kg
1x15x10kg
1x15x15kg

Ging prima. Eigenlijk verrekte goed gezien de tijd dat ik niet goed heb kunnen squatten. Blessure verdwijnt ineens als sneeuw voor de zon, en doordat ik weer kan squatten is dat gekke geknik uit mijn knie ook ineens verdwenen. Dat gecobineerd met strongman events = MACHINE!!! :cyborg:

Weet zeker dat er heel wat bij moet kunnen bij de squats. Nu goed opletten dat ik niet weer de boel teveel forceer. Mooi even uit de blessures blijven nu en doorgainen.
Voor het eerst de 91kg op de weegschaal in de gym aangetikt (die wijkt zo'n 2kg af ofzo met de mijne).

Die strongman events zijn echt geweldig. Ik heb zelfs nu al het idee dat de algehele kracht vooruit gaat, maar misschien is dat mentaal :D

Me = blij.

Laatst bewerkt:
Misschien nu rustig met 5x5 Squats opbouwen en dan ook beltless beginnen?

haha, Marcie gaat los ! Mooi om te lezen dat je zo uber gemotiveerd aan t raken bent... wacht maar jonge.. wacht maar als we straks een betere plek hebben.. dan gaan er mooie dingen gebeuren :D

En 2x8x100 kg squats is al best ferm zo snel na de blessure en de events van zaterdag! Wat is je game plan nu op de squat? 5x5x105/110 kg volgende week?

wellicht dat er sprake was van onbalans tussen bepaalde spieren ofzo? misschien dat er een aantal spieren nu sterker zijn geworden waardoor je knie blessure nu over gaat? of was er een duidelijk aan te wijzen probleem voor je knee troubs?

Misschien nu rustig met 5x5 Squats opbouwen en dan ook beltless beginnen?
Ik doe alles raw. Niks met belt, suits of straps. Ik wil zoveel mogelijk ruwe kracht genereren.

haha, Marcie gaat los ! Mooi om te lezen dat je zo uber gemotiveerd aan t raken bent... wacht maar jonge.. wacht maar als we straks een betere plek hebben.. dan gaan er mooie dingen gebeuren :D

En 2x8x100 kg squats is al best ferm zo snel na de blessure en de events van zaterdag! Wat is je game plan nu op de squat? 5x5x105/110 kg volgende week?
Ik ben er nog niet uit. Een 5x5 is misschien een goed plan, maar nog niet volgende week denk ik. Even weer kennismaken met de gewichten, dus volgende keer 105 en 110kg proberen. Gewoon even kijken hoe dat gaat en dan vanuit daar weer verder denken.

wellicht dat er sprake was van onbalans tussen bepaalde spieren ofzo? misschien dat er een aantal spieren nu sterker zijn geworden waardoor je knie blessure nu over gaat? of was er een duidelijk aan te wijzen probleem voor je knee troubs?
Knie is in principe nooit een echte blessure geweest. Er knakte iets in, maar deed nooit pijn, maar echt gezond kon het ook niet zijn. Die plek bij m'n lies in de buurt was wel echt een blessure. Het zou kunnen zijn getriggerd door zo'n stomme adductor training, of misschien door bepaalde assists zoals bijv lying leg raise of hypers? Denk van niet, maar iets 100% uitsluiten is moeilijk. Het kan ook gewoon overbelasting zijn geweest in combinatie met iets. Ik volg op dit moment mijn gevoel en hou de squats en legpress erin en de lying leg raise en hypers vervang ik door iets anders. Sowieso goed voor de afwisseling, en goed voor eliminatie van mogelijk blessure-opwekkende oefeningen.
Ik heb de tijd om het een en ander uit te vogelen. Ga nu toch nog wel vooruit. Het laatste wat ik nu moet hebben is een blessure, dus daarom blijf ik er even goed op letten.

true!

gewicht gaat goed omhoog, hoe lang ben je?

benchpress
1x6x90kg
1x3x100kg
1x5x105kg
1x4x110kg PR
1x1x115kg PR

lat pull down
geen idee, beetje rond de 10-12 reppers

inc bp
3x10x70kg
1x10x75kg

BORs
3x12x60kg
1x15x60kg

db curls
1x12x14kg
1x12x16kg
1x12x18kg

tricep cable pushdown
1x12x68kg
3x10x73kg

Lichtjes gehouden vandaag, ook de benchpress was nog niet voluit. De pees bij de bicep links voel ik nog wat door de event training van zaterdag (ws door yoke correcties en stones). Die 110kg ging nog verdomd vlot, dat had ik niet verwacht. Even goed bijsterken op die pezen en dan binnenkort setjes draaien daarmee. Die 120kg benchpress moet er nu zeker inzitten, maar eerst even wennen aan het gewicht. Misschien nog wat board presses doen binnenkort. Gaat goed zo!

met 4x110 beuk je sowieso wel ver voorbij die 115 ind ;)

shit is netjes als de kousen van gothichicks

haha, god damn marcie ! ik moet gaan opletten met jouw bench..! Mother****er!

damn - ik moest van frank weer in je log kijken, vanwege je bench :p gelijk heeft ie weer eens, je gaat hard marc - ik moet ook oppassen :p keep me motivated :cool:

Good shit Marc. 120 sowieso smokebaar nu

speed squats met deadstop iets onder parallel
1x10x60kg
4x5x70kg

romanian deadlifts
1x10x100kg
3x10x110kg

hypers
1x15xbw
3x12x+15kg

decline crunch
4x12x+5kg

Easy goin' eh.

very easy going! Morgen weer knallen op de presses?

Terug
Naar boven