Fitness Seller

Thirsty for gains | Rob91’s (AKA Herman) ‘powerbuilding’ log

• Topic Starter Topic Starter
27-8-2018 | Squats + push

Heel erg veel zin in squats want die high bar voelt verdomd goed.

Squats

5 x 100
5 x 115
7 x 135

Laatste was was een RPE 7 dus ging easy allemaal.

Bench press paused
3 x 5 @ 90kg
backoff set van 12 x 70kg

Eventjes flink resetten en rustig aan doen, want vorige week ging dramatisch.

Pushdowns
5 x full stack (75kg) voor de lol
10 x 45kg
14 x 40kg

Dips bw
10
8
8

Small stance squats
12 x 50kg
12 x 60kg
12 x 60kg

Nooit eerder gedaan deze, maar ze voelen heel nice. Vid:

Skull crushers
13 x 20kg
12 x 20kg

Squat machine
2 x 12 @ weet ik niet meer

Tot slot nog geëindigd met wat box jumps en rope swings voor de cardio. Prima workout. Ik geef het een:

proxy.php?image=https%3A%2F%2Fs33.postimg.cc%2Fq7y96lyz3%2FGood.png

28-8-2018 | SLDL + kuiten etc.

GHR
7 x bw - geel elastiek (warm up)

SLDL

3 x 5 @ 115kg

Deze gaan steeds beter. Besloten om enkel nog deadlift variaties te doen in plaats van normale deads. Afgelopen weekend voor het eerst in tijden weer mijn regular deadlift geprobeerd. Daarbij was 140kg gewichtloos. Niet verder dan dat gedaan overigens, maar het is een goed teken.

Seated calf raises
20 x
20 x
16 x

In een leg extension machine. Gewicht onbekend.

Lying leg curls
10 x 90kg
10 x 70kg
10 x 60kg

Standing calf raises
15 x 30kg
15 x 25kg

Hang cleans
3 x 30kg
3 x 40kg
2 x 50kg
1 x 60kg
1 x 70kg
1 x 85kg miss
1 x 85kg new PR

Met hele shitty form toch gehaald. Ik hield mijn armen niet gestrekt en ik zakte door mijn knieën in plaats van heupen. De extension en de catch waren wel oke. Deed wel een beetje zeer. Vid:

Op het einde nog een circuit met face pulls, side raises en upright rows for dem shoulders. Best tevreden zo.

Lookin good mate.

Je lijkt wel niet zo hard te shruggen met je clean? Of lijkt dat maar zo?

Lookin good mate.

Je lijkt wel niet zo hard te shruggen met je clean? Of lijkt dat maar zo?

Thanks maat!

Dat klopt wel ja. Alles moet wat strakker maar vooral explosiever. Komt ook omdat ik nu teveel aan de bar trok met mijn armen.

Thanks maat!

Dat klopt wel ja. Alles moet wat strakker maar vooral explosiever. Komt ook omdat ik nu teveel aan de bar trok met mijn armen.

Ik begin last te krijgen van mijn linkerschouder. Lijkt ook wel van die cleans te komen. Blijft een technisch huzaren stuk om hem goed te krijgen en blijven te doen :o

Ik begin last te krijgen van mijn linkerschouder. Lijkt ook wel van die cleans te komen. Blijft een technisch huzaren stuk om hem goed te krijgen en blijven te doen :o

Ja lastige oefening. Het is meer techniek en souplesse ipv power en dat zijn wij niet gewend :o

Is de front squat positie wel comfortabel bij jou? Met full grip?

Ja lastige oefening. Het is meer techniek en souplesse ipv power en dat zijn wij niet gewend :o

Is de front squat positie wel comfortabel bij jou? Met full grip?

Nope. Die leg ik meestal gewoon hands free op mijn schouders.

Aah oke, want die positie moet je wel kunnen handelen wil je fatsoenlijk die bar opvangen heb ik gemerkt. Anders vernietig je de polsen en schouders.

Mmm. Daarom dus. Moet ik even aan mijn polsen werken want zo plooien die niet :o

30-8-2018

DB press
15 x 20kg
12 x 32kg
12 x 26kg

Een keertje niet bench press is wel lekker. Weinig gewicht dit maar voelde toch loeizwaar. DB press staat wat dat betreft niet in verhouding met bench.

Squats
15 x 70kg
12 x 90kg
10 x 110kg

Wederom gewoon heerlijk dit.

Pendlay rows
3 x 5 @ 80kg

Hierna nog machine rows, tricep pushdowns, pec deck en curls gedaan, maar had geen zin om alles precies te loggen. De woensdag is altijd een beetje een whatever dag met de focus op hypertrophy. Heerlijke training overall en ik heb zelfs voor het eerst in tijden weer spierpijn in mijn chest. Rating:

30-8-2018 | Active recovery

Stelt niet zoveel voor deze training. Doel is sowieso om de kuiten weer een opdonder te geven. En verder om gewoon in beweging te zijn. Stilzitten thuis is waardeloos.

Calf raises
3 sets met 25kg | pauze van 3-4 sec boven en onderin voor de TOT

GHR
7 x bw
7 x bw
5 x bw

Hier zit dikke vooruitgang is. En dat is mooi want ik verwacht grote carry over naar mijn deadlifts.

Olympische movements
Met 50kg een paar full cleans gedaan en een paar jerks. Heel rustig en puur op techniek. Ging erg goed. Full cleans gaan eigenlijk beter dan hang cleans omdat je vanaf de grond in de juiste positie bent voor goede extension.

Circuit training
Een circuit van box jumps op een 40 inch box, daarna 8 tire flips met een flinke band, dan een halve minuut rope swings (heet dat zo?). Die oefening dat je 2 touwen gewelddadig laat golven zeg maar :o Hiervan een paar circuits gedaan en helemaal kapot hierdoor. Je zou het een HIIT training kunnen noemen zo.

Aan het einde nog calf presses gedaan op de leg press 2 sets. Lijkt allemaal niet zo interessant, maar dit soort dagen vind ik wel lekker. Niks moet en alles op gevoel. In beweging zijn en de gelegenheid nemen om de techniek van bepaalde oefeningen rustig aan te oefenen.

31-8-2018

Dit is sowieso de laatste training deze week, want mijn lichaam voelt gebroken. Pijntjes die ik normaal nooit voel. Ik train nu 15 dagen achter elkaar - wat opzich moet kunnen - en ik ga bijna elke training hard. Gelukkig bestaat er kratom. Na een eetlepel Red Maeng Da verdwijnen de pijntjes als sneeuw voor de zon.

Bench press
5 x 87,5kg
5 x 100kg
5 x 115kg (RPE 9,5)

Fucking waardeloos maar ik raak eraan gewend.. Mijn PR is 11 x 115 dus dit is ruk.

Paused squats
3 x 5 @ 115kg

Zo easy dit. Met 5kg verhoogd t.o.v. vorige week maar het voelde veel lichter. Het viel me vanuit deze hoek trouwens pas op hoe ver mijn rechtervoet naar achter staat. Dit voelt gewoon veel beter. Andere die dit ook hebben? Zie vid in spoiler. Interessant is ook dat ik door dit filter een rood harige ginger c*nt lijk. Super nice.

Hack squat
10 x 60kg
10 x 90kg
10 x 90kg

Supersets; peck deck, side raises & pushdowns - 3 rondes

Voor de pushdowns heb ik een nieuwe techniek ontdekt, naar aanleiding van deze video. Het is eigenlijk een dikke bash van V Shreds, maar ik kan het origineel niet vinden :o Door naar voor en achter te stappen tijdens de oefening blijft de spanning constant hoog op de spier. Maakte enorm veel verschil.

Overhead tricep extensions
2 x 10 @ 15kg (lange pauze en stretch onderin)

Curls (db curls, hammer curls & barbell curls)
4 sets

Lunges
2 x 40 meter @ 20kg

Lekkere workout. HEEL tevreden over mijn squats, wederom. Hier zit een dikke PR aan te komen. Dit jaar wil ik nog 200kg doen. Verder kreeg ik nog een compliment van een kerel over mijn armen. Die every day is arm day methode werpt zijn vruchten af. Feels good.

toffe log, in!!!

Wat wel bijzonder is; ik heb weer eens een HELE nacht doorgeslapen. Om je voor te stellen, dat is mij al maanden niet meer gebeurd en het gebeurt me misschien 3-4x per jaar. En ik heb dit mijn hele leven al.

Ik lag om half 10 als te snurken op de bank waarop mijn huisgenoot moest lachen toen hij thuis kwam. Ik probeerde nog VI te kijken maar dommelde steeds weg. Om 10 in mijn bed gesprongen en tot 7 geslapen. Ik ben net een tijdreiziger.

Ik voel me zo t*ring lekker nu. Mijn lichaam vertoont wel de nodige pijntjes op het moment. Dit weekend even helemaal niet trainen is het beste :(

Laatst bewerkt:
Lekker Rob! Goed slapen is zo lekker, vooral als je normaliter een slechte slaper bent. De nacht helemaal door slapen. Volgens mij is dat voor mij meer dan 10 jaar geleden haha. Wordt altijd wel minimaal 1x wakker om te plassen.

Ennuh, die pijntjes, daar heb je toch een bepaalde plant voor?

Lekker Rob! Goed slapen is zo lekker, vooral als je normaliter een slechte slaper bent. De nacht helemaal door slapen. Volgens mij is dat voor mij meer dan 10 jaar geleden haha. Wordt altijd wel minimaal 1x wakker om te plassen.

Ennuh, die pijntjes, daar heb je toch een bepaalde plant voor?

Ja zo heerlijk. Maar moet wel zeggen dat ik sloom op gang kom vandaag. Terwijl ik op andere dagen 6 uurtjes slaap incl 2 keer wakker en ik als een speer ga.

Jazekers, ik neem denk ik even een hap kratom want ik voel me net een oude man :D

Liefhebbers van golf hier toevallig? :D

Beetje roestig, maar in acht nemen dat ik 3 jaar geleden voor het laatst een bal heb geslagen. Blijft leuk dit.

Terug
Naar boven