Fitness Seller

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Bezoekers in dit topic

Week 13
FB3

Squat 3x3 112,5kg
Bench 3x3 83kg
Sumo deadlift 1x5 115kg
Triceps ext 2x12 10kg

Squat ging echt goed.
Bench ook, easy reps.
Deadlift voelde ook heerlijk. Leg de bar altijd terug op de safety's dmv een reguliere deadlift met het gewicht van de sumo dl, en die ging ook opvallend makkelijk. Vorig jaar kreeg ik nog geen 50kg gedeadlift vanwege rugproblemen :o . Met hulp van Bullshark en Mentat hieraan gewerkt dmv oa rackpulls, rdl en hamstring curls en dat heeft dus echt zijn vruchten afgeworpen. Heren bedankt!
Tric ext toegevoegd om hopelijk bench wat te ondersteunen.

Lekkere training weer. Er lijkt zich een stijgende lijn te ontwikkelen, ondanks een klein kcal deficit. Stats komen dichtbij een acceptabel niveau (toch meer kracht verloren dan gehoopt). Zodra vet% weer laag genoeg is gaat het originele plan weer verder, meer hypertrophy gericht dan afgelopen jaar. Voorlopig moet ik nog even op de blaren zitten omdat ik zo nodig moest vreten als een varken met de feestdagen

:whip:
 
Week 14
FB1

Squat 3x5 88kg
Bench 3x5 77kg
Sumo deadlift 1x5 117,5kg

Squat gaat erg goed vooruit, easy reps.
Bench easy reps, behalve laatste rep van elke set. Die wilde opeens niet echt lekker, kan te maken hebben met kleine vorm aanpassing (trek de bar iets lager op de borst wat voor mijn schouders beter aanvoelt). Of triceps nog een beetje gaar van de onlangs toegevoegde extensions, iig moet dat wel beter kunnen:mad:.
Deadlift begint heavy te worden, wel nog met goede vorm. Overweeg om op FB3 over te gaan op 1x3 (en progressie blijven boeken op de bar) en FB1 een flinke deload te doen en een of twee setjes toe te voegen, om zo meer aan uitvoering te werken. Uiteindelijk wil ik wel naar een reguliere deadlift toe werken (of een hybride vorm die het beste werkt, net als met squat).

Ondanks de kleine tegenvaller op de bench toch lekker getrained en het gevoel om het ijzer op te willen vreten (ipv pizza, patat, chips en koek:D) komt weer terug.
 
Week 14
FB2

Frontsquat 2x5 50kg
Ohp db 2x7 10kg
Chest supp db row 2x9 10kg
Chins 2x6

Frontsquat voelt goed en sterk vwb de squat zelf, frontrack wordt verneukt door stijve vingers (vocht en koude). Omdat de load nog licht is kan ik makkelijk over op gekruiste armen.
Ohp zittend voelde niet lekker, blijf ze staand doen. Wel met db. Schouders moeten nog wennen want zijn snel vermoeid.
Rows en chins gingen prima. Op chins houd ik 2x6 aan, maar maak ze op gevoel wat zwaarder door holds en/of slow eccentrics.
Goeie hersteltraining.
 
Week 14
FB3

Squat 3x3 113kg
Bench 3x3 84kg
Sumo deadlift 1x3 120kg
Triceps ext 2x13 10kg

Kan het kort houden, perfecte training. Vorm zat er gelijk goed in, alles voelde goed en sterk.
Gewicht kruipt weer richting 70kg dus nog even volhouden.
 
Week 15
FB1

Squat 3x5 89kg
Bench 3x5 78kg
Sumo deadlift 2x5 100kg

Pittige training, wel erg lekker. Deadlift was beetje off qua vorm maar desondanks nog goed te doen.
Na de sumo's de bar teruggelegd dmv snatchgrip deadlift (eerste keer met 'veel' gewicht) met de 100kg. Die ging eigenlijk makkelijker en soepeler dan sumo of reguliere deadlift???. Misschien maar overgaan op snatchgrip, of zou dat onverstandig zijn?
 
Geen trainingen voor minstens de rest van deze week. Gisteren ongelukje gehad (steigerpijp gekopt) en vannacht kotsmisselijk naar de nightcare. Flinke hersenschudding, kan momenteel helemaal niks. Alles doet pijn of moet kotsen van elke beweging. Probeer wel -vloeibaar- te eten. Was eigen schuld dus uithuilen en rust rust rust:scold:
IMG_20230202_080956_486.jpg

Beetje vaag maar beter lukte niet (zo lijkt het niet veel, ze hebben het netjes geplakt). Nog steeds de werkkleding van gisteren aan..
 
Laatst bewerkt:
Geen trainingen voor minstens de rest van deze week. Gisteren ongelukje gehad (steigerpijp gekopt) en vannacht kotsmisselijk naar de nightcare. Flinke hersenschudding, kan momenteel helemaal niks. Alles doet pijn of moet kotsen van elke beweging. Probeer wel -vloeibaar- te eten. Was eigen schuld dus uithuilen en rust rust rust:scold:
Bekijk bijlage 576625
Beetje vaag maar beter lukte niet (zo lijkt het niet veel, ze hebben het netjes geplakt). Nog steeds de werkkleding van gisteren aan..
Beterschap!
 
Beterschap ouwe, en volgende keer helm dragen op de bouw.
 
Week 16
FB1

Squat, bench en deadlift met lege stang. Alles 3x8 met weinig pauze. Kapot, maar wel lekker gevoel om überhaupt weer te liften. Afgelopen weekend in slo-mo geleefd, nasleep van hersenschudding. Sinds gisteren is het weirde gevoel in mijn lichaam ver weg maar wel nog behoorlijk slapjes. Eetlust is wel weer terug, probeer me in te houden maar mijn lichaam schreeuwt om food :D
 
Gelukkig weer een stijgende lijn in je herstel. Flinke klap geweest man.. beterschap iig!
 
Week 16
FB2

Sq, bp, dl 3x5 met halve gewichten. Ging prima met genoeg rust tussen setjes. Voel me eigenlijk best uitgerust en sterk, alleen nog beetje snel vermoeid en vroeg naar bed. Maandag wil ik de draad weer oppakken met een kleine deload.
 
Week 17
FB1-Volume

Squat 3x5 85kg
Bench 3x5 77,5kg
Sumo deadlift 3x4 90kg

Lekker kunnen trainen, kracht redelijk aanwezig en goede focus op vorm. Maandag deadlifts blijven op 90kg maar elke week repje meer proberen.
 
Laatst bewerkt:
Week 17
FB2-Recovery

Frontsquat 2x5 50kg
Db press 2x8 10kg
Chest supp db row 2x10 10kg
Bw chins full rom 2x6

Frsq met kleine pause, rest met korte hold bovenin.
Ging goed, misschien wat pittig voor een recovery training. Komt denk ik door slechte ub mobiliteit en de wat hogere repranges die ik niet zo gewend ben.
Afgesloten met wat behind the neck presses met lege bar. Deze ook in squat positie geprobeerd, dat leek dus nergens op en voelde als een marteling :roflol: . Zie hier wel een leuke uitdaging in als doel voor ub mobiliteit.
 
Week 17
FB3-Intensity

Squat 3x3 107,5kg paused
Bench 3x3 82kg slow eccentric
Sumo deadlift 1x3 115kg
Snatch deadlift 1x115kg
Tricep ext 2x10 10kg

Erg goede training, op alle oefeningen het gevoel dat er een stuk meer in zit.
Mobiliteit neemt weer toe, squatted behind the neck press (geen idee hoe die oefening genoemd wordt) lukt nu aardig met een bezemsteel. Voelt wel nog verschrikkelijk maar zag er best goed uit.
Gemiddelde bw is nu 71kg, nog een kilootje te gaan voordat ik eindelijk weer kan gaan opbouwen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven