AndroidHealthClinic

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

• Topic Starter Topic Starter
Week 7
FB1

Squat 5x5 81kg
Bench 3x5 79kg, 2x8 70kg
Pendlay 3x5 69kg
Bw chins 1x5, 1x6

Squat gaat lekker, kan goed op vorm focussen. Genoeg `over`.
Bench van 5x5 naar 3x5+2x8 backoff, omdat ik nu niet te erg wil pushen. Voelde prima en zwaar genoeg.
Roeien minder volume om dezelfde reden. Chins toegevoegd als afmakertje, toch wat extra pullwerk en bicepjes ook meteen meepakken.
Goeie training en de veranderingen maken het wat leuker dan simpel 5x5 rammen (wat ook wel weer zijn charme heeft).

Week 7
FB2

Frontsquat 5x8 25kg paused
OHP 5x5 37kg
Sumo dl 1x5 95kg

Beetje last van de onderrug (waarschijnlijk door het natte weer) dus maar niet 'zwaar' gefrontsquat vandaag.
OHP ging wel gewoon prima (was er een beetje bang voor), laatste twee sets worden duidelijk zwaarder.
Sumo deadlift ook gewoon goed. Ik leg de bar terug op de safetybars dmv reguliere deadlift met het gewicht van de sumo dl en dat voelt ook goed. Erg blij mee.
Goeie training, vrij korte rusttijden en energie ruim voldoende.
Bw blijft exact 70kg, ondanks vreet- en compensatie dagen en niet heel clean eten (50/50).

Hoe bevalt de smaak chocolade van de melkproteine ?

Hoe bevalt de smaak chocolade van de melkproteine ?
Goed geheugen :rolleyes: . Smaak is redelijk, alleen erg zoet. En de casseine smaak is prominent aanwezig, maar dat is logisch en vind ik niet erg.
Ik gooi er zelf nog flink wat zout en pindakaas in en dan smaakt het eigenlijk best goed.
Als functional food vind ik het een goed produkt, puur voor de smaak zijn er betere produkten.

Ja ja, wel ouder maar nog niet dement 😉
2.5kg was nu €28,-

Week 7
FB3

Squat 3x3 102,5kg paused, 2x5 90kg backoff
Bench 3x5 80kg, 2x8 65kg backoff
Pendlay 3x5 70kg
Chins bw 2x6 full rom

Extra rustdag genomen, bleek verstandige keuze te zijn. Squat begon nog wat 'gevoelig', vanaf derde setje easy reps. Bench idem. Roeien wordt zwaar. Chins als afmakertje zijn pittig. Goeie training weer.

Heb hem ook binnen. 2scoops en de rest water in XXL 700ml beker. Wel ff zoet ja 😂
Smaakt verder goed, geen gore nasmaak of zo. Thanks 👍

Week 8
FB1

Squat 5x5 82kg
OHP 5x5 38kg
Sumo deadlift 1x5 97,5kg

Squat vanaf derde set lekker soepel, laatste twee sets paused.
OHP zwaar voor de triceps, ik verdenk de toegevoegde chins en backoff sets op bench. Indien nodig kleine deload.
Sumo deadlift gaat echt goed, erg blij mee.

Het blijkt dat mijn bekken wat scheef (meer als een wokkel) staat. Ik leun links (waar de artrose in mijn rug zit) wat door mijn heup waardoor deze kant naar voren komt en ik onbewust mijn rechter traps lichtjes optrek. Nu ik hier aan werk zijn een boel vage klachten weg en neemt mobiliteit toe. Squats doen pijn aan mijn linkerzij, maar dat hoort bij het herstel. Op bench moet ik ook erop letten dat ik links niet 'krom' trek. Deadlifts en roeien zijn gelukkig geen probleem :rolleyes:

Week 8
FB2

Frontsquat 5x3 49kg paused
Bench 3x5 81kg, 2x8 66kg
Pendlay 3x5 71kg
Chins bw 1x6, 1x5 full rom

Frontsquat prima al is het voor ub wel ff doorbijten.
Bench voelde wat vreemd met verbeterde vorm, en wat kracht verloren omdat ik dus meer op die vorm lette. Wel nog goed te doen.
Roeien explosief en soepel, prima.
Weinig over voor chins, voel ze wel goed.

Energie is goed, kracht en motivatie schommelt tussen voldoende en ruim voldoende. Ik eet veel troep de laatste tijd (let wel nog op kcal en eiwitten) en merk dat de 'agressie' om echt hard te trainen wat ontbreekt. Daarom beschouw ik deze periode maar als off-season, om na de feestdagen weer goed opgeladen te gaan knallen. Ondertussen blijf ik wel gewoon progressie maken, dus so far so good

Herken dat gevoel van zoet en snaai willen helemaal hoor, vooral op niet trainingsdagen. Denk idd dat dat na de feestdagen weer een stuk minder zal zijn 👌🏼 lekker bezig nog steeds verder toch, keep up the good work 💪🏼

Week 8
FB3

Squat 3x3 105kg, 2x5 92kg
OHP 7x5 39kg
Sumo deadlift 1x5 100kg

Squat goed.
OHP eerste vier sets waardeloos, zwaar en moeite om goede vorm te vinden. Vijfde ging eindelijk lekker en had blijkbaar nog wel genoeg over voor twee extra sets, hoppa:cool:
Sumo deadlift gaat prima vooruit, eerste keer in maanden weer eens probleemloos 100kg kunnen deadliften:bierbang:.

Week 9
FB1

Squat 5x5 84kg
Bench 3x5 82kg, 2x8 67kg fail set2 rep7
Pendlay 3x5 72kg
Chins bw 2x6

Squat voelde vrij zwaar, laatste paar reps wel nog paused.
Bench ook zwaar, laatste set weer de beste. Techn fail op de laatste twee backoff reps, 10% eraf volgende keer.
Roeien ook zwaar, moeite om vorm goed te houden.
Chins voelden prima maar gaan nog niet echt vooruit. Mocht dat niet veranderen gooi ik ze er weer uit.
Kracht en energie prima, maar begint erop te lijken dat er wat fails/resets aankomen. Misschien binnenkort een deload weekje pakken.

Week 9
FB2

Frontsquat 5x3 50kg
OHP 3x5 40kg
Sumo deadlift 1x5 102,5kg

Natuurlijk zwaar verkouden sinds gisteren. Zal ook wel deels verklaren waarom de vorige training zo zwaar voelde. Ibu'tje erin en wegens omstandigheden een pwo.
Frontsquat wat krakkemikkig, laatste set dan wel weer erg sterk en soepel, 2sec paused en atg. Vingers deden wel fucking pijn :o .
Ohp ging prima, maar ik laat 5x5 los en ga naar 3x5. Hopelijk heeft dat ook een positieve uitwerking op de bench.
Sumo dl gaat ook lekker vooruit.

Week 9
FB2,5

Squat 3x3 107,5kg, 2x5 90kg

Wegens de verkoudheid vandaag alleen gesquat, kleine deload op de backoff sets. Ging verder echt goed, voelde me sterk, goede vorm en reps met kleine pause uitgevoerd.
Toen was het batterijtje wel leeg, morgen deel 2.

Lekker nog ff geknald vandaag 👌🏼 hopelijk verkoudheid snel over 👍🏻

Week 9
FB3

Bench 3x5 83kg, 2x10 60kg

Restje verkoudheid nog maar al stukken beter. Roeien en chins geskipt. Zie het maar als deload, die stond toch al op de planning.
Benchen ging verder prima, iets meer reps op backoff kunnen doen maar zal 2x8 worden. Volgende 'week' (train nu woe-vr-zo) nog even starten met halve gewichten in het kader van deload.

Hoe bevallen de back off setjes nu trouwens?
Ben er wel een fan van in een simpel fb schema. Voegt makkelijk extra volume toe en kan de spiergroep echt 'kapot' trainen ermee (handig omdat er geen ruimte is voor veel extra oefeningen). Tegelijk kun je goed op vorm letten omdat de load licht aanvoelt.

Klinkt inderdaad precies als het juiste. Goeie vorm en goeie tut, lekker tot failure -> scheuren en groeien maar 💪🏼 lekker bezig man 👌🏼

Terug
Naar boven