XXL Nutrition

Valandinz - Average to Savage 2.0

Zou e.v.t. mogelijk zijn dat ik een kaliumtekort heb.
Laat nou alle klachten die ik heb ook bij een kaliumtekort passen.

Heb je niet. Of laat ik het zo zeggen; ik werk al jaren dagelijks met patiënten met kaliumtekorten in variabele mate, maar ik ben er nog geen een tegengekomen die daar last van heeft. Intracellulair heb je enorm veel kalium en je lichaam heeft daardoor heel veel buffercapaciteit om een 'tekort', wat al heel moeilijk is om binnen te krijgen als je gewoon eet, te corrigeren. De enige duidelijke 'klacht' die ik tegenkom is hartritmestoornissen, en dan zit je op een kalium van 2 mmol/L ongeveer. En dan vaak nóg niet.

• Topic Starter Topic Starter
Heb je niet. Of laat ik het zo zeggen; ik werk al jaren dagelijks met patiënten met kaliumtekorten in variabele mate, maar ik ben er nog geen een tegengekomen die daar last van heeft. Intracellulair heb je enorm veel kalium en je lichaam heeft daardoor heel veel buffercapaciteit om een 'tekort', wat al heel moeilijk is om binnen te krijgen als je gewoon eet, te corrigeren. De enige duidelijke 'klacht' die ik tegenkom is hartritmestoornissen, en dan zit je op een kalium van 2 mmol/L ongeveer. En dan vaak nóg niet.

Duidelijk! Dan is dat het dus sowieso niet. Al kan het natuurlijk geen kwaad om m'n voeding wat aan te passen om die verhoudingen wat beter te krijgen.
Dan zal het wat anders zijn! Toch maar wat meer rust om het werk heen nemen. Thanks.

Ken het ook wel periodes van ergere vermoeidheid, slapende/tintelende ledematen en ook wat meer vermoeiende spieren.
Hoofdpijn ook met vlagen, dan ook wel erg (kan ook een vrouwen ding zijn /hormonen in mijn geval:P )

Wat voor supps neem je nog in naast je normale voeding?

Zou er iig op dit moment niet te veel achter zoeken en nog even aan kijken.

Tip: ga niet altijd naar de gym als je je zo vermoeid voelt en gun je lichaam dan de rust. Na het werk even rusten, gaan eten en dan relaxen en op tijd naar bed.
Weekje niets kan ook helpen, even extra op laden. Prima dat je motivatie er is, maar soms is een stapje terug voor je lichaam even beter;)

Misschien word ik wel ongesteld inderdaad. :windup:
Niet heel veel supplementen, omega 3, omega 6, multi-vit, vitamine D en melatonine.
Slaap altijd 7-8 uur per nacht. Zal wel even een weekje rustig aan doen, kijken of dat wat effect gaat hebben.

Blijf het wel bijzonder vinden, ben wel erg vrolijk en gelukkig. Is meer dat ik gewoon een stuk minder energie heb. Aan de trainingen wil ik het niet wijten, tijdens het afvallen sportte ik 7 dagen per week met een bro-split. (Wat natuurlijk niet efficiënt is). Nu sport ik 4 keer per week met minder volume, wel een stuk zwaarder, ervaar het juist leuker als eerst.

Afgelopen periode natuurlijk wel een hoop stress gehad met de situatie van m'n moeder, misschien dat nu dat voorbij is die stress er even uitkomt.
Moest me die periode natuurlijk richting haar wel sterk houden. Woon er 1.5 uur vandaan dus t*ring veel heen en weer moeten rijden steeds.

We'll see! Komt heus wel weer goed. Thanks voor de adviezen allen ;)

Interessant artikel.

Doorgelezen, denk ook niet dat het daar aan ligt. Ik zit zelf lekkerder in m'n vel dan ik ooit gezeten heb.
Ik heb leuk, uitdagend werk. Thuis daag ik mezelf uit door het spelen van gitaar, basgitaar en keyboard.
Wat spelletjes (Guild Wars 2 weer opgepakt).

Verder is het sporten ook heel rewarding, stuk leuker om te sporten als de gewichten omhoog gaan i.p.v. gelijk blijven in gewichten tijdens het afvallen. Ga daarnaast redelijk vaak met vrienden op stap, naar feestjes, festivals.

Heb dus wel echt het idee dat het ergens een deficiëntie is.
Maargoed, we gaan het zien!

Dat zeker, ik train voornamelijk om sterker te worden, niet voor de looks, alhoewel die wel mee meegenomen zijn :)

Wahaha ja who knows:roflol:

Heb zelf wel baat bij extra calcium/magnesium en zink tegen de spierkrampen. Merk zeker verschil wanneer ik het een periode slecht heb ingenomen (lees zo een week niet bijvoorbeeld:P ) Ook voor tijdens trainen, met name de langere/zwaardere gebruik ik Isotonic van xxl.

Denk dat je ook zeker baat hebt bij een weekje rustig aan doen.

Wahaha ja who knows:roflol:

Heb zelf wel baat bij extra calcium/magnesium en zink tegen de spierkrampen. Merk zeker verschil wanneer ik het een periode slecht heb ingenomen (lees zo een week niet bijvoorbeeld:P ) Ook voor tijdens trainen, met name de langere/zwaardere gebruik ik Isotonic van xxl.

Denk dat je ook zeker baat hebt bij een weekje rustig aan doen.

Ja Magnesium had ik eens aangeraden gekregen van een mede-sporter.
Dus was toen naar de Kruidvat gereden en deze gehaald; Kruidvat Magnesium Tabletten | Kruidvat of Kruidvat Magnesiumcitraat Tabletten | Kruidvat
Elke keer als ik zo'n tablet nam s'avonds werd ik de volgende ochtend echt met een bizarre bonkende hoofdpijn wakker.
Als ik die magnesium tabletten niet nam had ik de dag erna ook geen hoofdpijn.
Klinkt vet vaag, heb het echt meerdere keren getest. Elke keer hetzelfde, magnesium tablet -> volgende dag dikke koppijn.
Ik lul echt niet :roflol:

Rest van m'n supplementen zijn van XXL / MyProtein.
Misschien eens kijken naar slow-release magnesium. Denk natuurlijk niet dat dat de oorzaak is van eerder genoemde, kan verder ook geen kwaad natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Dus was toen naar de Kruidvat gereden en deze gehaald; Kruidvat Magnesium Tabletten | Kruidvat
Elke keer als ik zo'n tablet nam s'avonds werd ik de volgende ochtend echt met een bizarre bonkende hoofdpijn wakker.
Klinkt vet vaag, heb het echt meerdere keren getest. Elke keer hetzelfde, magnesium tablet -> volgende dag dikke koppijn.

Misschien eens kijken naar slow-release magnesium. Denk natuurlijk niet dat dat de oorzaak is van eerder genoemde, kan verder ook geen kwaad natuurlijk.

Lijkt mij sterk dat je hoofdpijn krijgt van het nemen van magnesium:thinking: @Cools @Galen

Als je het eens overdag neemt bij je ontbijt/lunch?

Lijkt mij sterk dat je hoofdpijn krijgt van het nemen van magnesium:thinking: @Cools @Galen

Zover ik weet zou het ook niet mogelijk moeten zijn om er hoofdpijn van te krijgen. Vandaar ook de 'Ik lul echt niet' haha
Het zou eerder hoofdpijn moeten verhelpen. Maar toch is het echt zo, meerdere keren getest en elke keer hetzelfde resultaat.
Kan het inderdaad wel eens innemen bij ontbijt/lunch. Misschien is het iets 'anders' in de tablet dat kruidvat gebruikt.
Kan wel eens magnesium mee bestellen bij XXL, kijken of ik daar anders op reageer.

Het was toevallig weer tijd om een MuscleMeat bestelling er uit te gooien, dus maar Magnesium & Calcium mee besteld :)
Erg benieuwd naar de kippasteitjes! Las volgens mij dat ze bij @Webby een van de favorieten waren.

o4a8KW8.png

Hou wel de vit B6 in de gaten.
Een teveel daarvan kan problemen geven met zenuwstelsel. Tintelingen in ledematen zijn niet onbekend bij te hoge waardes.
Heb het zelf gehad maar mijn waardes lagen toen boven de 2000 :eek:
Maar lichte verhogingen kunnen klachten geven.

Een teveel daarvan kan problemen geven met zenuwstelsel. Tintelingen in ledematen zijn niet onbekend bij te hoge waardes.

Thanks! Heb 9 maandjes geleden een bloedtestje gedaan voor vitamines. Daar was Vitamine B6 gewoon goed.
Denk dat er in de tussentijd vrij weinig veranderd is, maar we zullen het zien.
Wel kwam uit die test dat ik een vitamine D deficiëntie had toen (16nmol/l)
Dat is inmiddels wel weer goed.

Hoe kom je daar ineens bij? Aan de hand van zijn post?

Vitamine B6 te hoog krijg je niet zomaar;)

Thanks! Heb 9 maandjes geleden een bloedtestje gedaan voor vitamines. Daar was Vitamine B6 gewoon goed.
Denk dat er in de tussentijd vrij weinig veranderd is, maar we zullen het zien.
Wel kwam uit die test dat ik een vitamine D deficiëntie had toen (16nmol/l)
Dat is inmiddels wel weer goed.
Vitamine D kun je gewoon extra nemen de donkere maanden en weg laten of minder doseren wanneer je veel zon vangt:P

Hoe kom je daar ineens bij? Aan de hand van zijn post?

Vitamine B6 te hoog krijg je niet zomaar;)
Ik zag zijn vitB6 te hoog... En met mijn eigen ervaringen daarbij...

Dan heb ik geen idee hoe hij bij mij zo hoog is... want ik slik niets wat vit B6 bevat. Ik gebruik alleen Vit C en D3.

Ik zag zijn vitB6 te hoog... En met mijn eigen ervaringen daarbij...

Dan heb ik geen idee hoe hij bij mij zo hoog is... want ik slik niets wat vit B6 bevat. Ik gebruik alleen Vit C en D3.

Daar is niets te hoog aan hoor. 1.8 mg en 2.6 mg en ook nog een moment opname.
Schadelijke hoeveelheden liggen vele malen hoger hoor;)

Bij mij was het gemeten in nmol/l (ref waardes 44-174) en gemeten 1919. Ook wel een keer 1378... maar iig veel hoger.

Na even nalezen.. 1,5 mg is normaal. Dus valt inderdaad wel mee.

Bij mij was het gemeten in nmol/l (ref waardes 44-174) en gemeten 1919. Ook wel een keer 1378... maar iig veel hoger.

Na even nalezen.. 1,5 mg is normaal. Dus valt inderdaad wel mee.

Jouw waardes met die van een ander vergelijken hebben sowieso weinig nut.
Sowieso is geen mens gelijk.

• Like
Waarderingen: Vonk
Dus was toen naar de Kruidvat gereden en deze gehaald; Kruidvat Magnesium Tabletten | Kruidvat of Kruidvat Magnesiumcitraat Tabletten | Kruidvat

Dat is mogelijk en extra magnesium nemen is meestal niet nodig bij standaard voeding. Afhankelijk van de hoeveelheid die je uit voeding verkrijgt kan dit dus teveel zijn waardoor je klachten krijgt.

Ook kan er altijd een verontreiniging in zitten of overgedoseerd zijn, van een ander merk proberen sluit dit uit.

Magnesium oxide wordt niet tot nauwelijks opgenomen door het lichaam. Oftewel die van de Kruidvad heb je niet echt wat aan.

Nohhh. Gister een lekker cheatdagje gehad. Na werk sushi gegeten en daarna nog een mcflurry gehaald.
@Skatermarvin gun be proud.
Na werk m'n musclemeat pakketje ophalen en die pasteitjes eens proberen. HYPE.

Om nog even het vorige onderwerp af te sluiten, dit was de meest recente bloedtest;
CtU8mx5l.jpg

Sinds dien dus ook extra vitamines gaan suppleren. Verder kwam er toen ook weinig spannends naar boven.

Ziet er allemaal gewoon goed uit, alleen je vit d was wat laag inderdaad.
Neem aan dat je dat nu suppleert? 4000iu ed?

Terug
Naar boven