MuscleMeat

Valandinz - Average to Savage 2.0

• Topic Starter Topic Starter
Upperbody A

Bench Press
1x8x60 KG
1x8x70 KG
1x3x80 KG
1x3x80 KG
1x5x70 KG
-> Merk nog steeds dat m'n schouders echt een limiterende factor zijn. Borst en tricep kunnen veel meer hebben.
Waarschijnlijk probleem met houding?

Bent Over Row
1x8x60 KG
1x8x80 KG (PR)
1x8x80 KG
-> Gewoon met 10 kilo omhoog t.o.v. vorige workout, wat ook al een PR was..
Geen idee waar dit vandaan komt, maar 't voelt goed!

Military Press
1x8x40 KG
1x8x40 KG
1x6x40 KG
-> Weinig progressie hierin.
Advies om meer progressie in schouder kracht te krijgen?

Lat Pull-Down
1x8x80 kg
1x8x75 kg
1x6x75 kg

Cable Dumbbell Flyes
1x8x12,5 kg
1x8x12,5 kg
1x8x12,5 kg

Wide Grip Pull Ups
1x5xBW
1x5xBW

Skull Crushers
1x10x25 KG (PR)
1x10x25 KG
1x10x25 KG

Hammer Curl
1x8x18 kg
1x8x18 kg
1x7x18 kg

Zit momenteel op 74,5 kilo. Creatine begint eindelijk te zorgen voor wat waterretentie.

Laatst bewerkt:
Hoeveel verschil in gewicht met creatine?

Hoeveel verschil in gewicht met creatine?

Exacte stats kan ik morgen pas weer zien. Heb dat formulier waar ik m'n gewicht/kcal op track op m'n laptop staan en die staat nog op werk.
Was 21 febr. begonnen met creatine suppleren, eerste weken niks en ben tussen vrijdag en vandaag van 72,4 naar 74,5 gesprongen, zo uit m'n hoofd.

Supplementeren is geen woord :( Suppleren it is.

Da’s vreemd. Eerste weken als in eerste 2 weken?

Yes. Sinds ik begonnen ben met het suppleren ben ik gelijk gebleven in gewicht.
Wel de ~0.25 per week gemiddeld aangekomen maar dat is de logische toename gezien het calorieën overschot.
Nu ben ik na 2 weken ineens flink gestegen in gewicht, oog eigenlijk alleen maar droger in de spiegel.

Ik denk dat het door de creatine komt, zou eventueel ook door iets anders wat meer vocht vast kunnen houden hoor. Misschien wat te weinig gedronken.
Zal het de aankomende weken wel zien of m'n gewicht weer wat zakt of niet ;)

Da’s vreemd. Eerste weken als in eerste 2 weken?

sTvwr3G.png

Ach ja, het gaat nooit precies lineair.

Lower Body A

Deadlift

1x5x100 KG
1x5x120 KG (VPR)
1x5x120 KG
1x5x120 KG
1x1x130 KG (Nog steeds breaking point m.b.t. houding, toch maar een belt gaan kopen)
1x5x100 KG

Leg Press
1x8x200 KG
1x8x240 KG (PR)
1x5x240 KG
1x5x200 KG

Leg Curl
1x10x65 KG (PR)
1x10x65 KG
1x10x65 KG

Leg Extension
1x10x75 KG (PR)
1x10x75 KG
1x10x75 KG

Kettlebell Side Bend
1x12x12 KG
1x12x12 KG
1x12x12 KG

Crunch Throw with Medicine Ball
1x15x5 KG
1x15x5 KG
1x15x5 KG

Weighted Leg Raise
1x15x2 KG
1x15x2 KG
1x15x2 KG

giphy.gif

Ach ja, het gaat nooit precies lineair.

Weet ik! :) Was ook meer een observatie. Wel grappig om te zien hoe gigantisch gewicht kan fluctueren.

Laatst bewerkt:
Lief dagboek......
(Excuses voor het zeikberichtje, hierna gaat het weer normaal verder)

Ik voel me de laatste 2 weekjes continue vermoeid.
Elke werkdag tegen 2 á 3 uur stort ik echt in, als ik thuis kom moet ik echt even een uurtje mezelf ophypen voordat ik kan knallen in de gym.
(Ik heb gelukkig wel altijd heel veel zin om te sporten, aan motivatie ligt het niet)

Ik heb last van;
-Erge vermoeidheid gedurende dag, hoogtepunt in de middag.
-S'ochtends erg hoofdpijn.
-S'ochtends erge buikkrampen.
-Spierverkrampingen in benen. Ook van die tintelingen, soort van 'been slaapt' gevoel.

Al een aantal dingen geprobeerd maar tot zover geen succes. Heb even kritisch naar m'n voeding gekeken en daar kwam met micronutriënten het volgende uit;

Micro's voor
6TnkEtx.png
De verhouding van natrium/kalium ligt dus behoorlijk scheef. Zou e.v.t. mogelijk zijn dat ik een kaliumtekort heb.
Laat nou alle klachten die ik heb ook bij een kaliumtekort passen.
Ik heb m'n voedingschema hierop aangepast zodat de verhoudingen wat beter liggen, nu ziet het er zo uit;

Micro's na
cTMktu4.png
Qua micro's moet dit volgens mij goed genoeg zijn.
Ik kijk dit 2 weken aan en anders laat ik even bloedprikken om wat waardes te checken.

Misschien toch maar ffe langs de huisdokter gaan? @HillR kent vast een goeie

Ik denk dat je gewoon even rustig aan moet doen ipv jezelf tot alles verplichten.

Ik denk dat je gewoon even rustig aan moet doen ipv jezelf tot alles verplichten.

Welkom advies. Maar ik denk niet dat het daar aan ligt.
Verplicht mezelf tot vrij weinig en ik doe veel leuke dingen om het werken en sporten heen (:
We gaan het zien!

Moe of lusteloos kan inderdaad ook simpelweg veroorzaakt worden door niet lekker in je vel (of flow) te zitten. Ik heb het ook een periode gehad en had geen idee waarom, tot ik ervoer dat als weer ik lekker in mijn vel zit ik ook ineens veel meer energie heb. Niet alleen werk/school, maar ook privé. Voor mij hielpen minder social media en netflix erg goed. Vond dit wel een goed artikel: Daag jezelf thuis net zo uit als op je werk (en ervaar méér vrije tijd)

Ik reageer weer eens te traag :P

Lief dagboek......
(Excuses voor het zeikberichtje, hierna gaat het weer normaal verder)

Ik voel me de laatste 2 weekjes continue vermoeid.
Elke werkdag tegen 2 á 3 uur stort ik echt in, als ik thuis kom moet ik echt even een uurtje mezelf ophypen voordat ik kan knallen in de gym.
(Ik heb gelukkig wel altijd heel veel zin om te sporten, aan motivatie ligt het niet)

Ik heb last van;
-Erge vermoeidheid gedurende dag, hoogtepunt in de middag.
-S'ochtends erg hoofdpijn.
-S'ochtends erge buikkrampen.
-Spierverkrampingen in benen. Ook van die tintelingen, soort van 'been slaapt' gevoel.

Al een aantal dingen geprobeerd maar tot zover geen succes. Heb even kritisch naar m'n voeding gekeken en daar kwam met micronutriënten het volgende uit;

Micro's voor
6TnkEtx.png
De verhouding van natrium/kalium ligt dus behoorlijk scheef. Zou e.v.t. mogelijk zijn dat ik een kaliumtekort heb.
Laat nou alle klachten die ik heb ook bij een kaliumtekort passen.
Ik heb m'n voedingschema hierop aangepast zodat de verhoudingen wat beter liggen, nu ziet het er zo uit;

Micro's na
cTMktu4.png
Qua micro's moet dit volgens mij goed genoeg zijn.
Ik kijk dit 2 weken aan en anders laat ik even bloedprikken om wat waardes te checken.

Ken het ook wel periodes van ergere vermoeidheid, slapende/tintelende ledematen en ook wat meer vermoeiende spieren.
Hoofdpijn ook met vlagen, dan ook wel erg (kan ook een vrouwen ding zijn /hormonen in mijn geval:P )

Wat voor supps neem je nog in naast je normale voeding?

Zou er iig op dit moment niet te veel achter zoeken en nog even aan kijken.

Tip: ga niet altijd naar de gym als je je zo vermoeid voelt en gun je lichaam dan de rust. Na het werk even rusten, gaan eten en dan relaxen en op tijd naar bed.
Weekje niets kan ook helpen, even extra op laden. Prima dat je motivatie er is, maar soms is een stapje terug voor je lichaam even beter;)

Moe of lusteloos kan inderdaad ook simpelweg veroorzaakt worden door niet lekker in je vel (of flow) te zitten. Ik heb het ook een periode gehad en had geen idee waarom, tot ik ervoer dat als weer ik lekker in mijn vel zit ik ook ineens veel meer energie heb. Niet alleen werk/school, maar ook privé. Voor mij hielpen minder social media en netflix erg goed. Vond dit wel een goed artikel: Daag jezelf thuis net zo uit als op je werk (en ervaar méér vrije tijd)

Interessant artikel.

Doorgelezen, denk ook niet dat het daar aan ligt. Ik zit zelf lekkerder in m'n vel dan ik ooit gezeten heb.
Ik heb leuk, uitdagend werk. Thuis daag ik mezelf uit door het spelen van gitaar, basgitaar en keyboard.
Wat spelletjes (Guild Wars 2 weer opgepakt).

Verder is het sporten ook heel rewarding, stuk leuker om te sporten als de gewichten omhoog gaan i.p.v. gelijk blijven in gewichten tijdens het afvallen. Ga daarnaast redelijk vaak met vrienden op stap, naar feestjes, festivals.

Heb dus wel echt het idee dat het ergens een deficiëntie is.
Maargoed, we gaan het zien!

Full-time werk kan best een een aanslag zijn ;).

True :) Ben inmiddels ook wel wat jaartjes full-time aan het werk. Werk nu juist een stuk minder dan voorgaande jaren en heb echt een relaxte, leuke baan.

Terug
Naar boven