MuscleMeat

Verkapt ik ben bodybuilder topic

leuke log! leuk je zo te volgen naar je eerste wedstrijd (in dus ;))
succes in de voorbereidingen en dat er nog maar vele PR's mogen volgen.

Mooie squattechniek!

• Topic Starter Topic Starter
UB

#Pull-ups
BW x 5
BW+10
BW+20
BW+30 pr
BW x 12 pr

#1 arm cable row
10 x 10 x 4

#Chest supported db row
9 x 12 x 4

#DB row
24 x 15 x 3

#Chest supported rear delt raise
5 x 10 x 3
2.5 x 20 x 2

#DB extension
9 x 15 x 3

#Incline db curl
9 x 12 x 3

#Face pull
15 x 15 x 4

#Pulldown abs
15 x 15 x 4

Deload training, lage gewichten, korte rusttijden. De boog kan niet altijd gespannen zijn.
Voel hele lichte pijn/irritatie (als je het al zo kan noemen) in me rechter schouder, maar dan ook heel licht.
Uit voorzorg maar een deload training, geen zin om me schouder te vernken.

Wat is dan de redenering achter het toch neerzetten van twee PR's op de pull-ups? Persoonlijk voel ik de achterkant van mijn schouders bij het doen van pull-ups, heb je daar dan geen last van?

Wat is dan de redenering achter het toch neerzetten van twee PR's op de pull-ups? Persoonlijk voel ik de achterkant van mijn schouders bij het doen van pull-ups, heb je daar dan geen last van?

Wou me max testen zonder daarvoor een andere oefeningen gedaan te hebben.
Voel beetje aan de voorkant, vandaar geen presses. Doe eigenlijk vrij veel voor achterkant schouders om schouders gezond/in balans te houden.

Ik ga je volgen, goede squat en sterke bench heb je!! succes.

LB

#Squat
20 x 5 x 3
60 x 5 x 2
80 x 2
105 x 2
125
145
165 x 3 x 3

#Deadlift
70 x 3
100 x 3
110
140
160
180
200 x 3

#Band suspended ssb goodmorning
48.5 x 10
58.5 x 10
68.5 x 10
71 x 10 pr

#Plank
20sec x 3

#Side plank
20sec x 3

Squats gingen enigzins moeizaam, ook niet zo gek na het squat volume van zondag :rolleyes:

Ik ga je volgen, goede squat en sterke bench heb je!! succes.

Welkom :D en thanks!

Laatst bewerkt:
Ach, zo gek verkeerd is 3 x 3 x 165 toch ook niet. Ik vind die tientjes van je zondag wel erg hoog in rep aantal zitten man, ik snap dat het moeizaam ging.

Ach, zo gek verkeerd is 3 x 3 x 165 toch ook niet. Ik vind die tientjes van je zondag wel erg hoog in rep aantal zitten man, ik snap dat het moeizaam ging.

Niet verkeerd nee, had alleen iets makkelijker verwacht. Over 2 weken maxen :D

Wat wordt het denk je, je max?

UB

#Paused bench press
20 x 6 x 3
40 x 3
60 x 3
80
100
110
120 x 2 x 3 pr

#Reversed mini bench press
100 x 10 pr
105 x 8 pr

#Close grip bench press
80 x 6 x 3 pr

#DB row
24 x 20
26.5 x 20 pr
29 x 15

#Chest supported rear delt raise
5 x 8 x 3
2.5 x 8 x 3
1.25 x 8 x 3
(3 dropsets)

#Split stance 1arm cable row
10 x 8 x 5

Chille training, niet ideaal zo 4 dagen achter elkaar trainen, maar moet even omdat ik waarschijnlijk zondag of maandag pas weer kan trainen.
Aardig uitgebreid me schouders opgewarmd, dit ga ik nu standaard elke training doen.
Bij de laatste double kreeg ik kramp in me hamstring, dus die rep was bijna geheel zonder legdrive, prima dus.
De prs op de 2 en 3 oefening zijn overigens niet zo bijzonder, daar ik die lang niet gedaan heb.

Wat wordt het denk je, je max?

Zat is terug te kijken in mijn oude log, daar had ik 185 met als laatste training ervoor 4x6x135.
Verwacht nu toch minstens wel een 185 a 190.

Daaamn pr regen! Netjes!
(pr is pr, maakt niet uit of het niet bijzonder was :o )

185 lijkt me wel het minimum ja!

Daaamn pr regen! Netjes!
(pr is pr, maakt niet uit of het niet bijzonder was :o )

Thanks! Al is me totaal natuurlijk het belangrijkste, maar prs=vooruitgang.

185 lijkt me wel het minimum ja!

Zeker. Wat ik vooral ook belangrijk vind nu is dat ik na het testen van me 1rm op sq/be/dl weer progressie blijf boeken. Vrijwel elke keer nadat ik all-time prs heb gezet, ben ik gaan cutten of meer bb achtig gaan trainen. Vaak na een cut ben ik dan ook steeds bb achtig gaan trainen, om telkens weer uit te komen dat ik daar geen voldoening uit haal, en ik telkens weer terug kom op zware gewichten willen tillen.

Echt hard bulken en cutten doe ik overigens ook niet meer. Heb ook geen zin om voor de wedstrijd te moeten cutten. Zorg gewoon dat ik niet boven de 92 a 93 bw uitkom voor de wedstrijd. Met het huidige "bulk" tempo van ongeveer 0.5kg bw erbij per maand moet dat ook goed te doen zijn.

Zeker. Wat ik vooral ook belangrijk vind nu is dat ik na het testen van me 1rm op sq/be/dl weer progressie blijf boeken. Vrijwel elke keer nadat ik all-time prs heb gezet, ben ik gaan cutten of meer bb achtig gaan trainen. Vaak na een cut ben ik dan ook steeds bb achtig gaan trainen, om telkens weer uit te komen dat ik daar geen voldoening uit haal, en ik telkens weer terug kom op zware gewichten willen tillen. Echt hard bulken en cutten doe ik overigens ook niet meer. Heb ook geen zin om voor de wedstrijd te moeten cutten. Zorg gewoon dat ik niet boven de 92 a 93 bw uitkom voor de wedstrijd. Met het huidige "bulk" tempo van ongeveer 0.5kg bw erbij per maand moet dat ook goed te doen zijn.

Zeer herkenbaar. Ik zat iedere keer weer naar dezelfde gewichten toe te werken, niet alleen door cutten maar ook andere zaken. Stomvervelend. Nu gewoon lichtjes boven onderhoud eten en gestaag progressie maken.

Wat is je doel voor in mei, qua totaal?

Thanks! Al is me totaal natuurlijk het belangrijkste, maar prs=vooruitgang.

Zeker. Wat ik vooral ook belangrijk vind nu is dat ik na het testen van me 1rm op sq/be/dl weer progressie blijf boeken. Vrijwel elke keer nadat ik all-time prs heb gezet, ben ik gaan cutten of meer bb achtig gaan trainen. Vaak na een cut ben ik dan ook steeds bb achtig gaan trainen, om telkens weer uit te komen dat ik daar geen voldoening uit haal, en ik telkens weer terug kom op zware gewichten willen tillen.

Echt hard bulken en cutten doe ik overigens ook niet meer. Heb ook geen zin om voor de wedstrijd te moeten cutten. Zorg gewoon dat ik niet boven de 92 a 93 bw uitkom voor de wedstrijd. Met het huidige "bulk" tempo van ongeveer 0.5kg bw erbij per maand moet dat ook goed te doen zijn.

inderdaad een regen aan PR's, feli daarmee!

klinkt als een goede opzet trouwens...bij je doel blijven (kracht) en niet de cycli bulken/cutten/bb doorzetten maar dit een keer doorbreken.

Prima bezig man.
Ben benieuwd wat je neer gaat zetten.
Lijkt me sowieso gaaf als we in mei in dezelfde klasse uitkomen.
Beetje elkaar scherp houden in de weg daar naartoe.
Al moet ik dan nog wel even gaan cutten tegen die tijd :o

LB

#Squat
20 x 8 x 3
60 x 3 x 2
80 x 2
100 x 2
120
140 @7
160 @8
175 x 2 @9.5
175 x 2 @10

#SSB squat x3 @9
68.5 x 3
88.5 x 3
108.5 x 3 @7
128.5 x 3 @8
138.5 x 3 @8.5
141 x 3 @9

#Band suspended safety bar goodmorning x4 @9
48.5 x 4
68.5 x 4
78.5 x 4 @7
88.5 x 4 @8.5
93.5 x 4 pr @9

#Glute ham raise
BW x 8 x 3

#Plank
20sec x 3

#Side plank
20sec x 3

Aardig tevreden over deze training. Ben me momenteel aan het inlezen over rts (http://www.reactivetrainingsystems.com/) en ben vandaag gelijk maar begonnen met het inschatten van de RPE.
heb het aantal reps en de RPE achter de oefening gezet, waarna toe ik heb opgewerkt. Voor de squat stond 2x2x175 op het programma.
Na het maxen ga ik volgens RTS trainen, ik blijf overigens wel ub/lb trainen, daar ik naast kracht ook een esthetische lichaam na streef.
Zal wanneer ik mijn aanpak helemaal heb uitgedacht hier posten.

Betekenis RPE:
RPE Definition
10 Maximum Effort, no reps left
9 Could’ve done 1 more rep
8 Could’ve done 2-3 more reps
7 Bar speed was fast when I pushed with max effort

Zie: http://forum.reactivetrainingsystems.com/content.php?50-Beginning-RTS
Wat is je doel voor in mei, qua totaal?

Ik hoop volgende week 530 totaal te halen als ik ga maxen.
Daarna heb ik nog 7 maanden voor de wedstrijd, dan hoop ik toch rond 40kg á 50kg op mijn totaal te hebben geplakt, Lastig in te schatten zover van te voren.

inderdaad een regen aan PR's, feli daarmee!

klinkt als een goede opzet trouwens...bij je doel blijven (kracht) en niet de cycli bulken/cutten/bb doorzetten maar dit een keer doorbreken.

Prima bezig man.
Ben benieuwd wat je neer gaat zetten.
Lijkt me sowieso gaaf als we in mei in dezelfde klasse uitkomen.
Beetje elkaar scherp houden in de weg daar naartoe.
Al moet ik dan nog wel even gaan cutten tegen die tijd :o

Thanks, idd leuk om wat concurrentie te volgen en elkaar scherp te houden!

Terug
Naar boven