XXL Nutrition

Verkapt ik ben bodybuilder topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.101
FB

#Squat

20 x 8 x 2
60 x 5
100 x 5 x 3

#Paused bench press
20 x 8 x 2
60 x 5
80 x 5 x 3

#Sumo deadlift
60 x 5
100 x 5 x 3

• #1.102
Project momentum 1.1

#Squat w/belt

20 x 8 x 2
60 x 5
100 x 4
140 x 3
170 x 2
190 @7
200 @7.5
205 @8
165 x 5 x 2

#Paused squat w/belt
170 @7.5
175 @8
160 x 4 @9
150 x 4 @8
150 x 4 @8

#Paused bench press
20 x 8
60 x 5
80 x 3
97.5 x 5 x 4

#Band suspended bench press (6)
120 @6
130 @7
140 @8
130 x 4 @9
122.5 x 4 @8
122.5 x 4 @8.5

#Sumo deadlift w/belt
70 x 5
100 x 5
140 x 3
180 x 5 x 3

Zo gestart met project momentum van RTS. Was flink werken, 2,5 uur over gedaan :D
Alle werksets gefilmd:

Succes weer, ik blijf volgen

nice man ben benieuwd. Als je dit in 2 uur hebt gedaan wel flink door getraint dan :P

Laatst bewerkt:
Benieuwd wat het schema voor je gaat doen.
Mijn vriendin heeft momentum ook gevolgd, echter hebben we de oefening selecties veranderd ( towel / board presses / lunges etc)

In! Vooral heel benieuwd naar project momentum:p

Edit: is de template nog ergens te vinden?

Laatst bewerkt:
Nog nooit van gehoord, dat project momentum. Zal eens wat googlen :)

EDIT: gedaan, maar het programma in detail kan ik niet vinden, dus ik sluit me aan bij SP :)

Laatst bewerkt:
  • #1.108
Project momentum 1.2

#Squat w/belt

20 x 8 x 2
60 x 5
100 x 5
125 x 5
150 x 5 x 3

#Paused bench press
20 x 8 x 2
60 x 5
80 x 3
97.5 x 5 x 4

#Close grip bench press
80 x 6 @6
87.5 x 6 @7
95 x 6 @8
95 x 6 @8
95 x 6 @8
95 x 6 @8.5

#Sumo deadlift w/belt
70 x 5
100 x 3
140 x 2
180
200 @6
220 @7
232.5 @8
190 x 5 x 2

#Deadlift w/belt
190 @7
200 @8
182.5 x 4 @9
172.5 x 4 @8
172.5 x 4 @8.5

Ging nog best lekker, met de nodige spierpijn in het lichaam van gister.
RPE werk enigszins conservatief geweest, zeker op close grip bench.
Bij deadlift flink wat rust gepakt tussen de sets, zeker een minuut of 4 a 5.
Toch weer een goede 2,5 uur bezig geweest.

Succes weer, ik blijf volgen

Thanks man :thumb:

nice man ben benieuwd. Als je dit in 2 uur hebt gedaan wel flink door getraint dan :P

Haha flink doorgetraind, valt wel mee, die singles kosten ook aardig wat tijd.

Benieuwd wat het schema voor je gaat doen.
Mijn vriendin heeft momentum ook gevolgd, echter hebben we de oefening selecties veranderd ( towel / board presses / lunges etc)

Ik vervang ook een aantal oefeningen. Vandaag de rack pull mid shin vervangen door een conventional deadlift.
Deadlift in de achtertuin, dus kan geen rackpulls doen :(

In! Vooral heel benieuwd naar project momentum:p

Edit: is de template nog ergens te vinden?

Welkom :D het is wel een schema dat ik niet aan iedereen zou aanraden. Jij powerlift nog niet zo lang toch?
Had paar weken geleden een link gepost naar het schema op een of ander forum, die link werkt helaas niet meer.
Kan het schema verder ook nergens meer op internet vinden, dus hier een link naar mijn trainingsexcel (Tabje project momentum):
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZzRdqvFdrtWGZDQXvqY-8Vs3PMfpHCXqDu5bGt1yaDI/edit?usp=sharing

Nog nooit van gehoord, dat project momentum. Zal eens wat googlen :)

EDIT: gedaan, maar het programma in detail kan ik niet vinden, dus ik sluit me aan bij SP :)

Als je zin hebt in blessures, dan moet je project momentum zeker is proberen :D

ik ga zelf ook project momentum doen, maar is dat deadliften niet belachelijk kut na al 2 squat en bench variaties?
denk zelf om het misschien over 5 dagen uit te smeren aangezien ik over eenzelfde RTS template met 3-4 oefeningen al een goede 2 uur doe vaak, verder wel een hele fijne manier van trainen.
https://docs.google.com/document/d/10gSl7pGOS2sQ8hUW7660Pdk6rAKrpHuBy2SRHRzT2lE/pub
hier staat het schema vrij overzichtelijk

ja hoor sander gaat met alle fame vandoor HAHAA

ik ga zelf ook project momentum doen, maar is dat deadliften niet belachelijk kut na al 2 squat en bench variaties?
denk zelf om het misschien over 5 dagen uit te smeren aangezien ik over eenzelfde RTS template met 3-4 oefeningen al een goede 2 uur doe vaak, verder wel een hele fijne manier van trainen.
https://docs.google.com/document/d/10gSl7pGOS2sQ8hUW7660Pdk6rAKrpHuBy2SRHRzT2lE/pub
wat is nu eigenlijk die gedachten achter week 9 en 10?

Bedankt voor het delen:)

Ik was niet van plan om het programma te volgen (maak liever zelf m'n programna), maar als ik iets mocht kiezen dan zou het rts zijn! Wellicht dat ik wat elementen overneem in mijn eigen schema.

Powerliften ben ik dit jaar mee begonnen, trainen an sich wel heel wat langer.

wat is nu eigenlijk die gedachten achter week 9 en 10?

Dat was een 2 weken wash out week die we moesten doen om weer volume sensitief te worden na programma ( restoratie block). Zodat je beter reageert op de volgende programma die je gaat doen of het nou project momentum is of een andere programma.

Ja is een goed idee!

De volume per training is zo belachelijk hoog waardoor je veel vermoeidheid gaat opbouwen wat zal resulteren in een tragere bar speed.
Frequencie verhogen en dezelfde volume houden behoud een hogere gemiddelde bar speed wat een groot invloed zal hebben op je progressie, go for it!

Het idee dat je wekelijks je daily max haalt is een goeie tool zodat je percentages up to date blijven. Echter moet je concreet in in de 8/8,5 rpe blijven tijdens deze singles. Mijn mening betreft mensen die dit ook willen volgen zou zijn om dit programma te reflecteren. Heeft het enig sinds aansluiting qua volume of is dit een hele grote stap?

Wil je log niet teveel bevuilen maar zag de enthousiasme veel terug komen betreft het schema.

Ja is een goed idee!

De volume per training is zo belachelijk hoog waardoor je veel vermoeidheid gaat opbouwen wat zal resulteren in een tragere bar speed.
Frequencie verhogen en dezelfde volume houden behoud een hogere gemiddelde bar speed wat een groot invloed zal hebben op je progressie, go for it!

Het idee dat je wekelijks je daily max haalt is een goeie tool zodat je percentages up to date blijven. Echter moet je concreet in in de 8/8,5 rpe blijven tijdens deze singles. Mijn mening betreft mensen die dit ook willen volgen zou zijn om dit programma te reflecteren. Heeft het enig sinds aansluiting qua volume of is dit een hele grote stap?

Wil je log niet teveel bevuilen maar zag de enthousiasme veel terug komen betreft het schema.

Maar door frequency te verhogen behoud je indit geval niet dezelfde volume. Aangezien het rpe based training is en je dan op een fittere dag meer kan tillen waardoor je dus uiteindelijk je volume ook aardig omhoog schroeft( doordat alles gebaseerd is op je single).

Mijn tip is gewoon eerst programma te volgen zoals hij is met hier en daar aanpassing als je een oefening niet kan doen. Op papier lijkt het meer dan het werkelijk is. Ja het duurt lang maar die volume setjes zijn aardig licht( rpe 5-7). Dus gewoon volhouden en hopelijk komen de gains. Als je twijfelt over feit dat het te veel is, dan is programma uberhaupt niet geschikt voor je en kun je beter de intermediate RTS style training doen. Die is namelijk een stap lager dan dit en waarom zou je jezelf uitbuiten als je met minder zelfde resultaat kan krijgen :). Als je eerder met RTS style traint, dan komt het wel goed!

Maar door frequency te verhogen behoud je indit geval niet dezelfde volume. Aangezien het rpe based training is en je dan op een fittere dag meer kan tillen waardoor je dus uiteindelijk je volume ook aardig omhoog schroeft( doordat alles gebaseerd is op je single).

Mijn tip is gewoon eerst programma te volgen zoals hij is met hier en daar aanpassing als je een oefening niet kan doen. Op papier lijkt het meer dan het werkelijk is. Ja het duurt lang maar die volume setjes zijn aardig licht( rpe 5-7). Dus gewoon volhouden en hopelijk komen de gains. Als je twijfelt over feit dat het te veel is, dan is programma uberhaupt niet geschikt voor je en kun je beter de intermediate RTS style training doen. Die is namelijk een stap lager dan dit en waarom zou je jezelf uitbuiten als je met minder zelfde resultaat kan krijgen :). Als je eerder met RTS style traint, dan komt het wel goed!
Doelde dan ook op de accessoires / percentage gebaseerde oefeningen.Dat was ik vergeten te vermelden.

• #1.117

Nice, dan heb ik nu ook week 9 en 10 gelijk. Ik vind het nu nog wel te doen, maar het is natuurlijk niet iets waar je zo instapt.
Ik ben al gewend om op hoge frequentie te liften, dus maakt mijn niet veel uit als ik een deadlift moet doen aan het einde van een training.
Kan waarschijnlijk prima over 5 dagen in plaats van 4, maar ik hou me liever zo nauwkeurig mogelijk aan het schema.
Ze weten bij RTS wel waar ze mee bezig zijn.

ja hoor sander gaat met alle fame vandoor HAHAA

:sukkeltje:

Bedankt voor het delen:)

Ik was niet van plan om het programma te volgen (maak liever zelf m'n programna), maar als ik iets mocht kiezen dan zou het rts zijn! Wellicht dat ik wat elementen overneem in mijn eigen schema.

Powerliften ben ik dit jaar mee begonnen, trainen an sich wel heel wat langer.

Zeker een aanrader om RTS in je schema te verwerken.
Biedt mooi basis framework om je eigen schema op te stellen.

Ja is een goed idee!

Ik denk dat wat betreft lagere barspeed door vermoeidheid wel meevalt. Je wil juist overreachen met een dergelijk schema.
Ja het volume is hoog, maar wel te doen, mits zoals je zelf zegt de stap niet te groot is.
Dit is ook niet een schema wat je achter elkaar herhaald. Zie het als een soort mini smolov achtig iets

Volume sets zijn idd vrij "licht", soort van speedwerk. Denk dat je vermoeid die gewichten ook nog wel met flink snelheid moet kunnen verplaatsen.
Het is denk ik wel een schema waarbij je wel een goede mentaliteit moet hebben.

En een goede werkcapaciteit :eek: interessant, volg :)

Als je op de Drc cup mooie pr's neerzet ga ik mij er ook eens in verdiepen! Succes met de voorbereiding

Teringjantje, dat is me het schemaatje wel!

Terug
Naar boven