AndroidHealthClinic

Verkapt ik ben bodybuilder topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.141
Thnx.

3 uur en 10 minuten. Damn, dat is wel aardig lang man. In weekenden goed te doen, door de week wordt dat wel hard verhaal man.

Dit is niet echt een programma voor mensen met te weinig tijd :P

Ik vind dat nog meevallen man, 3u10, als je kijkt naar wat je allemaal doet. Ik zou daar zeker vier uur over doen.

Vind dit aardig lang, maar omdat ik nu nog aardig gaar ben van de vorige training neem ik ook meer rust tussen de sets.

3 uur :eek!:

Hoe beviel jou trouwens de lage percentages in week 1? Ik zie nu net dat ik vanavond 2x5x44 kg moet benchen (en heb al 4x5x55 kg gebencht). Is het idee erachter dat je moet wennen aan een lagere intensiteit zodat je lichaam "gevoeliger" wordt voor een hogere intensiteit? ik ben bang dat de intensiteit te laag uit valt voor mij.

Heb je ook een handleiding bij het schema gekregen?

Het gaat gewoon om veel volume maken, veel goede/snelle reps met goede techniek.
Onderschat het niet, ja de werksets zijn wat aan de lichte kant (zeker de eerste 3 weken), maar je zult wel elke dag goed vermoeid zijn.
Je maakt elke week een zware single op de competitie variant en op de assistance ook genoeg werk op hoge intensiteit.
Er moet wel iets raars gebeuren wil je op dit schema geen gains maken.

Er zit geen handleiding bij het schema. Voor info kun je het best op de RTS site kijken: http://articles.reactivetrainingsystems.com/category/rts-basics/

Laatst bewerkt:
ok thanks, nou ik waag het maar op :) Ben opzich redelijk bekend met RTS (ik luister de podcasts wel eens op youtube), maar ik zal de basis nog even extra goed doornemen.

Het schema leent zich indd goed om extra aandacht te geven aan de techniek.

Er was wel soort van handleiding. PM maar email dan stuur ik het door :)

So much schedules, so little time...

Project momentum is wel weer ff stapje omhoog. Ik ga zelf eerst de 9 weken noob cycle afmaken, 1RM's zetten die uitgangspunt worden voor Sheiko hypertrophy, en dan daarna misschien eens deze momentum sjizzle er tegenaan klappen. Als we dan nog door de deur passen gaan we weer splitten. Winning.

So much schedules, so little time...

Project momentum is wel weer ff stapje omhoog. Ik ga zelf eerst de 9 weken noob cycle afmaken, 1RM's zetten die uitgangspunt worden voor Sheiko hypertrophy, en dan daarna misschien eens deze momentum sjizzle er tegenaan klappen. Als we dan nog door de deur passen gaan we weer splitten. Winning.

Splitten is per definitie losing.

• #1.146
Project momentum 3.2

#Squat w/belt

20 x 8
60 x 5
100 x 5
125 x 5
150 x 5 x 4

#Paused bench press

20 x 8
60 x 5
80 x 5
100 x 5 x 5

#Close grip bench press

90 x 4 @6
100 x 4 @7
107.5 x 4 @8
107.5 x 4 @8
107.5 x 4 @8.5
107.5 x 4 @8.5
107.5 x 4 @9

#Sumo deadlift w/belt

70 x 5 x 2
100 x 3
140 x 2
180
200 @6
220 @7
235 @8
190 x 5 x 2

#Deadlift w/belt

190 @6
200 @7
210 @8
195 x 4 pr @9
185 x 4 @9
180 x 4 @9
180 x 4 @9

Belachelijk lekkere training, wat een verschil met gister.
Over trainingstijd gesproken, vandaag maar 2 uur en 5 minuten over gedaan :D

Er was wel soort van handleiding. PM maar email dan stuur ik het door :)

Oeps :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Hard je best gedaan man, flink volume in die tijd t*ring.

• #1.148
Project momentum 3.3

#Squat w/belt

20 x 8 x 2
60 x 5
100 x 5
125 x 5
150 x 5 x 4

#Front squat

60 x 4
80 x 4 @6
100 x 4 @7
110 x 4 pr @8
110 x 4 @8
110 x 4 @8.5
110 x 4 @8.5
110 x 4 @9

#Paused bench press
20 x 8 x 2
60 x 5
80 x 3
100 x 2
120 @6
130 @7
137.5 @8
110 x 5 x 3

#Slingshot bench press
140
150 @7
160 @8
147.5 x 4 @9
142.5 x 4 @8
142.5 x 4 @8.5
142.5 x 4 @9

#Sumo deadlift w/belt
70 x 5
100 x 4
140 x 5
170 x 5 x 4

Nu ben ik onderhand wel gewend om flink vermoeid en met spierpijn een training te doen, maar vandaag was wel flink doorbijten.
Onderrug, heupen en quads waren flink stijf. Vanochtend en voor de training op de foamroller gelegen.
Denk wel dat dit vanaf nu dagelijkse routine wordt, elke ochtend en voor een training even wat foamrollen.
Vandaag vooral blij met de bench single, op naar de 150 :mad:

Hard je best gedaan man, flink volume in die tijd t*ring.

Haha vandaag 3 uur en een kwartier over de training gedaan :o

knap dat je het zoals voorgeschreven volhoudt man. ik zit zelf nu ook in week 3 en merk toch wel dat ik hier en daar een deadlift setje minder moet doen om niet compleet dood te gaan. zeker die 2de sessie van de week met 2x zwaar deadliften is echt belachelijk killing

• #1.151
Project momentum 3.4

#Squat w/belt

20 x 8 x 2
60 x 5
100 x 5
125 x 5
150 x 5 x 4

#Paused bench press

20 x 8 x 2
60 x 5
80 x 5
102.5 x 5 x 5

#Push Press

20 x 10
42.5 x 10 @6
52.5 x 10 @7
60 x 10 @8
60 x 10 @8.5
60 x 10 @9
60 x 10 @9
60 x 10 @9.5

#Sumo deadlift w/belt

70 x 5 x 2
100 x 5
140 x 5
175 x 5 x 4

#Snatch grip straight leg deadlift

100 x 10 @6
110 x 10 @7
120 x 10 @8
120 x 10 @9
120 x 10 @9.5
120 x 10 @9.5
120 x 10 @10

Zo dan, op naar een onderrug van staal, de pomp was belachelijk :cool:

Ik schat iets in de trant van:
- hogere frequentie
- meer totaal volume
- vaker gebruik maken van eiwitsynthese
- compoungs > isolatie

etc.

knap dat je het zoals voorgeschreven volhoudt man. ik zit zelf nu ook in week 3 en merk toch wel dat ik hier en daar een deadlift setje minder moet doen om niet compleet dood te gaan. zeker die 2de sessie van de week met 2x zwaar deadliften is echt belachelijk killing

Thanks man, het is ook flink afzien. Helaas heb ik niet echt aanleg voor kracht (niet vergeleken met de top van mijn klasse).
Gelukkig heb ik wel veel doorzettingsvermogen en kan ik dat gebrek enigszins goedmaken door hard te blijven trainen.
Ik vind het wel lekker om helemaal stuk te zitten, beetje mentale training ook.
Je lichaam zal toch niet snel opgeven voordat je mind dat doet.

Gaat lekker Sander! Ben benieuwd naar je totaal, ik doe waarschijnlijk niet mee.. al 3 weken niet gesquat door me onderrug:P Kom wel kijken naar alle waarschijnlijkheid!

• #1.154
Gaat lekker Sander! Ben benieuwd naar je totaal, ik doe waarschijnlijk niet mee.. al 3 weken niet gesquat door me onderrug:P Kom wel kijken naar alle waarschijnlijkheid!

Ik heb mijn doel voor nu gezet op een 630 totaal, we gaan op de wedstrijd wel zien of dat realistisch is.
Dat is kut man, kan je de rest wel fatsoenlijk trainen?

Ik heb mijn doel voor nu gezet op een 630 totaal, we gaan op de wedstrijd wel zien of dat realistisch is.
Dat is kut man, kan je de rest wel fatsoenlijk trainen?

630 moet zeker lukken toch, wat is je gewicht momenteel? Moet je nog cutten?

Ja bovenlichaam voornamelijk:P Bankdrukken is leuk vooruit gegaan!

• #1.156
630 moet zeker lukken toch, wat is je gewicht momenteel? Moet je nog cutten?

Ja bovenlichaam voornamelijk:P Bankdrukken is leuk vooruit gegaan!

Schommel nu rond de 96 in de ochtend. Dit weekend rustig aangedaan met de kcals.
Wil denk ik nog wel iets van 1kg droppen en dan de rest met een watercut.
Grote kans dat ik na de wedstrijd ga cutten, zodat ik de 93 beter kan uitvullen.

Ik schat iets in de trant van:
- hogere frequentie
- meer totaal volume
- vaker gebruik maken van eiwitsynthese
- compoungs > isolatie

etc.

Ik vind het wel een heel erg algemeen statement. Beginner-gevorderde? Doelen? Periodisering?

Ik heb vanmiddag mijn krachtcycli voor later dit jaar met RTS geprogrammeerd. Lijkt op de generalized intermediate, maar twee langere blokken (volume, dan intensiteit) en prominent de MP erin. Kun jij er eens een blik op werpen of je rare dingen ziet? De principes begrijp ik (schitterend uitgedacht van onze Mike), maar jij weet vast meer van de invulling op detail.

Bijlagen

• #1.158
Ik vind het wel een heel erg algemeen statement. Beginner-gevorderde? Doelen? Periodisering?

Ik heb vanmiddag mijn krachtcycli voor later dit jaar met RTS geprogrammeerd. Lijkt op de generalized intermediate, maar twee langere blokken (volume, dan intensiteit) en prominent de MP erin. Kun jij er eens een blik op werpen of je rare dingen ziet? De principes begrijp ik (schitterend uitgedacht van onze Mike), maar jij weet vast meer van de invulling op detail.

Ziet er prima uit, al zou ik persoonlijk wel paar dingen anders doen, niet dat het veel verschil gaat maken.
Volume fase zou ik op de hoofdoefeningen 4-6 reps doen. Kortere fases, volume wellicht wel 8 weken maar ik zou geen 8 weken intensiteit doen.
En wellicht dat 40 total fatigue wat te veel is. Hoe dan ook zul je zo prima gains maken.

Total fatigue is 30 gemiddeld over beide 8 weken (exclusief de introweek en de max-week), dus dat zou te doen moeten zijn.

Reps in volumefase heb ik op 3-5 gezet, omdat ik dan al maanden rep-werk achter de rug heb, afbouwend en eindigend met 5 en 6'jes. Dan is het echt tijd om wat volume te draaien met zwaardere gewichten, vond ik.

Kortere intensiteitsfase is wel een punt. Ik kan kijken hoe het gaat, als ik stagneer, kort ik het in.

Merci!

Schommel nu rond de 96 in de ochtend. Dit weekend rustig aangedaan met de kcals.
Wil denk ik nog wel iets van 1kg droppen en dan de rest met een watercut.
Grote kans dat ik na de wedstrijd ga cutten, zodat ik de 93 beter kan uitvullen.

Al een idee hoe het de watercut aan te pakken? Zou zonde zijn als het voor onnodige zorgen zorgt...

Terug
Naar boven