XXL Nutrition

[Verwijderen]

Kuurlog Week 4

Al vind ik de optische progressie tot nu toe nog tegenvallen, ben ik wel blij met mijn vooruitgang in kracht.
Om even een idee te geven van mijn voortgang zijn hier een paar nieuwe krachtstats tov 4 weken terug.

Bp: 80 kg x3, is nu 90kg x 5
Dl: 90 kg x5, is nu 100kg x 6
Sq: 90 kg x3, 100kg x 5
Op: 30kg x8, 40kg x 8 (Had de OP in de orignele post op 60kg staan, weet niet waarom maar dat klopte niet.)

Zoals jullie zien ben ik er op elke lift 10kg op vooruit gegaan en kan ik meer reps aan nu. Dit is natuurlijk pas het resultaat met nog 6 weken te gaan, dus ik verwacht nog tussen de 5 en 10 kilo zwaarder per oefening te kunnen doen aan het einde van de kuur.
Not to mention de buikspier oefeningen die ik doe, mijn core is enorm sterk geworden lijkt het wel.

Ik zal volgende week weer eens mijn ledematen opmeten en de update van die stats geven.

Ik word al enthousiast als ik dat lees!

Train je constant High weight low volume? Ik doe het omgekeerde, maar voor mijn kuur kon ik 120x5 Dl, heb sinds toen echter niet gedeadlift.
Bench was aan de andere kant ook maar 80x8, bij negatives 100x8.

• Topic Starter Topic Starter
Ik word al enthousiast als ik dat lees!

Train je constant High weight low volume? Ik doe het omgekeerde, maar voor mijn kuur kon ik 120x5 Dl, heb sinds toen echter niet gedeadlift.
Bench was aan de andere kant ook maar 80x8, bij negatives 100x8.

Nee, ik hanteer het P.H.U.L. schema waarbij ik twee dagen High weight low volume doe en twee dagen Medium weight high volume.
Voordat ik mijn kuur begon deed ik nooit heel zwaar liften ivm met mijn gewrichten en het feit dat ik geen spotter had. Hield het meer bij medium gewichten en 15-20 reps.

Dan heb je behoorlijk wat kracht voor iemand van jouw stats. Qua gewicht ben je nog best licht als ik het met mijzelf vergelijk, zit nu op bijna 80 kg.

Nee, ik hanteer het P.H.U.L. schema waarbij ik twee dagen High weight low volume doe en twee dagen Medium weight high volume.
Voordat ik mijn kuur begon deed ik nooit heel zwaar liften ivm met mijn gewrichten en het feit dat ik geen spotter had. Hield het meer bij medium gewichten en 15-20 reps.

Dan heb je behoorlijk wat kracht voor iemand van jouw stats. Qua gewicht ben je nog best licht als ik het met mijzelf vergelijk, zit nu op bijna 80 kg.
Natty kracht had ik wel ja. Helaas was ik niet zo slim als jij om mijn gewrichten te sparen en had ik er nu en dan wat problemen mee. Benen en rug zijn genetisch wat sterker bij mij gewoon vermoed ik. Ik heb me deze week eigenlijk nog niet gewogen, zal het morgen doen als ik het niet vergeet!

4kg na 4 weken is wel vergelijkbaar met mijn gains. Wel leuk om iemand met een synchrone kuur te hebben vind ik!

Hoe had je je gewrichten willen sparen dan @AnonyMass ? Bedoel je dat je beter High volume had kunnen pakken?

Ts, 2 maanden off maar? Ga je dan wel voor de zekerheid bloed laten trekken? Zou dan voor 250mg test 200 mast en T3 gaan meer heb je dan in feite niet nodig. Mast hoger doseren heeft geen nut tot een bepaald vp, daarentegen is 200mg wel goed voor ae ratio en gewoon extra mg voor massabehoud.

Hoe had je je gewrichten willen sparen dan @AnonyMass ? Bedoel je dat je beter High volume had kunnen pakken?

Ts, 2 maanden off maar? Ga je dan wel voor de zekerheid bloed laten trekken? Zou dan voor 250mg test 200 mast en T3 gaan meer heb je dan in feite niet nodig. Mast hoger doseren heeft geen nut tot een bepaald vp, daarentegen is 200mg wel goed voor ae ratio en gewoon extra mg voor massabehoud.

Ja. Dat ik net zoals TS beter zo nu en dan wat lower weight had gedaan om mijn gewrichten te laten rusten. Ik deed elke dag sets van 6-10 reps en probeerde elke training een nieuwe PR te zetten met natuurlijk niet altijd de beste vorm. Daar kwam dan nog bij dat mijn beste vrienden toen boksten en bartraining deden. Soms trainde ik dus 3x dag en daar heb ik wel wat aan over gehouden helaas

Kuurlog week 5 Update 2

Ik heb deze afgelopen week een andere volgorde in mijn schema gehanteerd om mijn spieren te laten schrikken, en daarbij heb ik een aantal oefeningen gepakt die ik normaal gesproken niet doe. Variatie is de sleutel tot spiergroei. Verder heb ik nog steeds gainz qua kracht tov vorige weken. Ik blijf ervan versteld staan hoe sterk ik geworden ben ik zo een kort tijdsbestek.

Heb wel iets meer last van sides gekregen, vooral merk ik dat ik een snellere hartslag heb, wss door hoge bloeddruk en ik ben over het algemeen warmer. Ik houdt mijn sodium inname in de gaten en voeg geen extern zout toe aan mijn voedsel. Daarnaast ben ik meer water gaan drinken om de hoge bloeddruk en de lichaamswarmte tegen te gaan.

De weegschaal geeft aan dat ik weer een kilo ben aangekomen! Ik voel me soms opgeblazen en gezet, maar zolang ik mijn abs nog in de spiegel zie maak ik me daar niet al te druk over. Ik doe tenslotte een bulkkuur.

Ik heb ook al lopen nadenken over een tweede en derde cycle en heb mijn voorstel voor de tweede cycle gepost in het volgende topic:https://forum.bodybuilding.nl/topics/tweede-kuur-voorstel-test-e-deca-d-bol.391673/.

Klein foto update van vandaag na de training.

Loving the chest and arm pump :cool:

6-11-2015 (3)grey.jpg

Ja, maar ik denk dat ik door vocht icm meer vet ook definitie ben verloren. Maar dat is niet erg, zolang ik maar spieren gainzzz ondertussen.

Het bovenstaande kon je ook makkelijk natty bereiken, zonde van je geld. Het is toch mooier om dat hele proces natty mee te maken, mentaal word je dan ook omgevormd tot een gedreven persoon tijdens je sport en je privéleven. Snap niet waarom je test-e hiervoor nodig hebt, is het luiheid en dat je geen geduld hebt?

Ik wist al dat ik ON wilde gaan, dus dit is voor mij een kwestie van ervaring opdoen. Eerlijk gezegd heb ik hetzelfde gewicht ook natty bereikt, maar ik had toen veel minder kracht en spiermassa in vergelijking met nu. Ook heb ik dit in relatief kort tijdsbestek bereikt, ik heb toen maanden getraind voordat ik dit gewicht had. Nu slechts een paar weken.

Vergeet ook niet dat de Test-E pas vanaf week 4 tot zijn piek is gekomen, wat wil zeggen dat ik pas 2 weken "echt" ON ben. De resultaten over een week of 5 zullen definitief zijn. Dan pas valt te zeggen of ik "mijn geld verspild heb" of niet. Vind sowieso de ervaring tot nu toe en de gains het al waard en dan heb ik het nog niet eens over het "high" gevoel gehad wat erbij komt kijken.

Om mijn droomfysiek te bereiken en competitief te kunnen zijn zou ik jaren natty moeten trainen. Iets wat ik nu misschien in minder tijd kan doen en wellicht ook beter.

Laatst bewerkt:
Kuurlog Week 6

Still going strong. Kon vannacht helaas amper slapen, had vreemd genoeg jeuk op mijn bovenlichaam waardoor ik mijzelf aan het krabben was als een wilde kat. Daarnaast voelde mijn huid aan als een geoliede babyhuid, zo vettig bleh. Slechte nachtrust gehad.

Toch ging het in de gym zeker niet verkeerd. Vandaag legday gehad en mag met trots zeggen dat ik 2 PR's heb verbroken! Hoewel ik nu wel kapot ben en amper mijn benen kan bewegen, moet ik zeggen dat dit een van mijn beste trainingen is geweest van de afgelopen kuur. Als ik kijk naar mijn begin stats heb ik zoveel vooruitgang geboekt qua kracht, het is bijna niet te geloven dat ik dit in zo een korte tijd bereikt hebt.

Huidige stats:

SQ: 120 x 3 (+20kg)
DL: 130 x 5 (+30kg)

Hoewel ik nog steeds geen armen heb en vind dat ik qua massa niet veel gains nog heb, zie ik mijn kracht echt enorm stijgen. Misschien zit het niet in mijn genen om veel massa te krijgen? In ieder geval zit het qua kracht wel goed. Ik twijfelde eerst nog aan de realness van mijn gear, maar ik kan nu haast niet ontkennen dat het geen effect op min lichaam heeft.

Hoewel ik nog steeds geen armen heb en vind dat ik qua massa niet veel gains nog heb, zie ik mijn kracht echt enorm stijgen. Misschien zit het niet in mijn genen om veel massa te krijgen? In ieder geval zit het qua kracht wel goed. Ik twijfelde eerst nog aan de realness van mijn gear, maar ik kan nu haast niet ontkennen dat het geen effect op min lichaam heeft.

Genen spelen zeker een rol maar je kan niet verwachten dat je na 6 weken ineens 10 kg VVM bij hebt :-)

Je vooruitgang ziet er goed uit, keep up the good work.

Ps: ik las dat je na deze kuur een nieuwe bulkkuur zou overwegen, oppassen met je VP vooraleer je verder gaat bulken eh ;-)

Bedankt! Achja, ik denk dat het optische nog wel komt na deze cycle. Ik zal inderdaad lichtjes gaan cutten tijdens de OFF periode naar mijn volgende cycle. Denk dat ik na het verlies van een hoop vocht en wat vet duidelijker de toename van spiermassa zal zien :D

Het bovenstaande kon je ook makkelijk natty bereiken, zonde van je geld. Het is toch mooier om dat hele proces natty mee te maken, mentaal word je dan ook omgevormd tot een gedreven persoon tijdens je sport en je privéleven. Snap niet waarom je test-e hiervoor nodig hebt, is het luiheid en dat je geen geduld hebt?

Als je kuurders komt bashen kun je met je natty reet ook gewoon uit deze sectie wegblijven.

5kg en zulke PR's in 5 weken natty? Dacht het niet knul.

Kuurlog Week 6

Still going strong. Kon vannacht helaas amper slapen, had vreemd genoeg jeuk op mijn bovenlichaam waardoor ik mijzelf aan het krabben was als een wilde kat. Daarnaast voelde mijn huid aan als een geoliede babyhuid, zo vettig bleh. Slechte nachtrust gehad.

Toch ging het in de gym zeker niet verkeerd. Vandaag legday gehad en mag met trots zeggen dat ik 2 PR's heb verbroken! Hoewel ik nu wel kapot ben en amper mijn benen kan bewegen, moet ik zeggen dat dit een van mijn beste trainingen is geweest van de afgelopen kuur. Als ik kijk naar mijn begin stats heb ik zoveel vooruitgang geboekt qua kracht, het is bijna niet te geloven dat ik dit in zo een korte tijd bereikt hebt.

Huidige stats:

SQ: 120 x 3 (+20kg)
DL: 130 x 5 (+30kg)

Je onderschat je gains gewoon erg door gebrek aan spierdefinitie tijdens je kuur. Na de kuur zul je wel merken waar die nieuwe kilotjes hangen :rolleyes:

Ja denk het ook inderdaad, hopelijk op de gewenste plaatsen :cool:

Als je kuurders komt bashen kun je met je natty reet ook gewoon uit deze sectie wegblijven.

5kg en zulke PR's in 5 weken natty? Dacht het niet knul.

Waar heb ik gezegd dat je 5kg in 5 weken natty kunt behalen? Ik zei enkel dat hij deze resultaten ook natty kon behalen. En ik post waar ik wil posten, daar heb jij niks over te vertellen.

Kuurlog Week 6

Ben er net achter gekomen dat ik niet tevreden ben met wat ik zie in de spiegel en met mijn vetpercentage.
Mezelf inlezen in bulken en cutten resulteerde erin dat ik mij besef dat ik een fout heb gemaakt.

In de roes van de gedachte dat een kuur Test-E mij een goddelijk lichaam zou brengen ben ik overenthousiast gaan trainen en bulken.
Echter, had ik na jaren trainen en diëten al kunnen weten dat ik snel vet aanzet en dat ik om die reden mijn voeding in bedwang moet houden.
Tis namelijk zo dat ik er niet een paar maanden in de zomer goed wil uitzien. Ik wil en year-round goed uitzien, maar extra goed in de zomer.

Bulken en cutten is daarom niet de manier voor mij om dit te bereiken. Ik zal moeten leren om mijn voeding aan te passen en een laag bf% te behouden, terwijl ik gains maak.
Deze gains zullen wellicht langzaam komen, maar zullen niet ten kosten gaan van mijn fysiek. Remember, low and steady wins the race.

Echter ben ik al over de helft van mijn cycle en ik ben van mening dat je moet afmaken waar je aan begint. Daarom zal ik ook blijven bulken de komende 5 weken.

Na deze cycle zal ik echter geen bulk cycles meer doen, ik zal voornamelijk recompen met behulp van AAS. Het is waar wat ze zeggen; AAS zijn geen wondermiddelen, het zijn hulpmiddelen die je ondersteunen in het proces.

Denk dat je het niet moet afschuiven op de AAS nu. Je geeft zelf aan je vergist te hebben in je voeding. Dat is dan ook de reden dat je tegen deze domper aanloopt. Had je je voeding beter afgestemd, is het nergens voor nodig (te) veel vet te pakken. Dit had je kunnen weten. Dit zijn dingetjes waar je achter komt voordat je gaat kuren. Hoe werkt mijn lichaam en waar reageert het (niet) goed op? Daarbij had je ook wat droger aan je kuur moeten beginnen denk ik.

Recompen is lastig, dan moet je voeding perfect zijn afgesteld en progressie is best lastig te tracken. Je moet uiteraard gewoon doen waar je je het beste bij voelt! :) Nu je kuur afmaken zoals je hem begonnen bent. Je kan ook de volgende keer hardcore cutten, je kan best in 10-12 weken een % of 7 verliezen mits je alles correct aanpakt en met de juiste middelen. Kun je van daar uit weer met een schone lei beginnen.

Denk dat je het niet moet afschuiven op de AAS nu. Je geeft zelf aan je vergist te hebben in je voeding. Dat is dan ook de reden dat je tegen deze domper aanloopt. Had je je voeding beter afgestemd, is het nergens voor nodig (te) veel vet te pakken. Dit had je kunnen weten. Dit zijn dingetjes waar je achter komt voordat je gaat kuren. Hoe werkt mijn lichaam en waar reageert het (niet) goed op? Daarbij had je ook wat droger aan je kuur moeten beginnen denk ik.

Recompen is lastig, dan moet je voeding perfect zijn afgesteld en progressie is best lastig te tracken. Je moet uiteraard gewoon doen waar je je het beste bij voelt! :) Nu je kuur afmaken zoals je hem begonnen bent. Je kan ook de volgende keer hardcore cutten, je kan best in 10-12 weken een % of 7 verliezen mits je alles correct aanpakt en met de juiste middelen. Kun je van daar uit weer met een schone lei beginnen.

Voeding is inderdaad de boosdoener hier, denk dat ik dat heb onderschat. Maar goed, dit is weer een ervaring erbij. Soms moet je fouten maken om ervan te kunnen leren.
Dat ik droger aan mijn kuur had moeten beginnen had gekund, maar dan had ik alsnog een te hoog bf% nu. Mijn voeding moet strakker worden en ik moet nog gebalanceerder eten. Ik ben me ook aan het inlezen over carb timing, iets wat ik eigenlijk amper implementeer in mijn voedingschema.

Ik zal sowieso doorgaan met deze kuur en met de volgende kuur proberen mijn bf% te verlagen. Komt allemaal wel goed, heb dit besef jammer genoeg een paar weken te laat. :p

Terug
Naar boven