Fitness Seller

vntl is nu dikker dan dik log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Line up van 5 waarvan 2 een andere gewichtsklasse waren.. dus stond met 3 man en had first call out. Was een lange strijd en was blij dat het over was nu wachten op de uitslag :)

Hoe nemen jullie die psyllium husk precies in? Is dat in tablet vorm of gaat het om een poeder aan te lengen met water? En krijg je er geen buikpijn van?
Door de (soja) yoghurt. Wel snel en goed roeren want t wordt beton :D slappe yoghurt krijgt meer kwark/beton consistentie zeg maar...
Krijg er juist minder buikpijn van.

(200 gr yoghurt + 5 gr psyllium = stevige hap)

Psyllium is inderdaad een wondermiddel. Soms lijkt het alsof dat spul echt alles wat er ooit in je darmen heeft gezeten en ooit is blijven hangen, inclusief dat ene stukje taart op je 12e verjaardag, eruit gooit
Hoe nemen jullie die psyllium husk precies in? Is dat in tablet vorm of gaat het om een poeder aan te lengen met water? En krijg je er geen buikpijn van?

Gewoon een volle eetlepel vermengen met wat water en even goed roeren totdat het een soort vloeibaar papje is en dan snel opdrinken. Als je te lang wacht kan je het niet meer drinken omdat het een een soort stevige brij wordt en moet er meer water bij :P

Heeeeel af en toe word ik er een beetje misselijk van voor een half uurtje ofzo maar dit gaat snel weer weg. Drink het meestal een uurtje voor mijn laatste maaltijd.

Je zal poepen als nooit tevoren.

Oh nee wacht je komt uit België... Poepen da's wat anders he

Je zal schijten als nooit tevoren!

Laatst bewerkt:
Psyllium is inderdaad een wondermiddel. Soms lijkt het alsof dat spul echt alles wat er ooit in je darmen heeft gezeten en ooit is blijven hangen, inclusief dat ene stukje taart op je 12e verjaardag

Gewoon een volle eetlepel vermengen met wat water en even goed roeren totdat het een soort vloeibaar papje is en dan snel opdrinken. Als je te lang wacht kan je het niet meer drinken omdat het een een soort stevige brij wordt en moet er meer water bij :P

Heeeeel af en toe word ik er een beetje misselijk van voor een half uurtje ofzo maar dit gaat snel weer weg. Drink het meestal een uurtje voor mijn laatste maaltijd.

Ook bij diarree helpt t om je darmen te reguleren. Het werkt 2 kanten op.
Klinkt tegenstrijdig maar bij zowel verstopping als diarree helpt t.
Ook bij opgeblazen gevoel.

Doe t eens door chocomelk... krijg je een prima stevige pudding ;)

Ik gooi wat siroop en water in een glas en dan 7 gram psyllium erin. Heel snel een beetje roeren en snel opdrinken.

Ik kan die manier overigens niet aanraden, aangezien het niet te nassen is. Voorheen gooide ik het door mijn havermout en daar merkte je eigenlijk bijna niets van. Maar door keto dieet is er geen andere manier dan gewoon met water drinken.

Ik gooi wat siroop en water in een glas en dan 7 gram psyllium erin. Heel snel een beetje roeren en snel opdrinken.

Ik kan die manier overigens niet aanraden, aangezien het niet te nassen is. Voorheen gooide ik het door mijn havermout en daar merkte je eigenlijk bijna niets van. Maar door keto dieet is er geen andere manier dan gewoon met water drinken.
Klinkt stom misschien.
Maar als je je ei klutst op het laatst de psyllium erdoorheen mikken en de pan in.
Proef je niet terug.

Of in de bodem van je ketopizza ;)

Je zou het zelfs door je brinta, havermout, kwark, yoghurt kunnen doen als je meer volume in je maaltijden wil hebben. Heeft mij ook echt goed geholpen tijdens prep om een iets meer verzadiging en toilet bezoeken duren veel korter :p
Op die manier is het wellicht nog een stuk beter (en ongetwijfeld lekkerder), ja. Thanks! :)
Zal eens kijken waar ik dat spul kan vinden.

Ik doe het door een shake of havermout

Ook aan jullie bedankt voor de tips. Ik neem het mee!
Oplossen in water wordt het alvast niet dan :o

Door de (soja) yoghurt. Wel snel en goed roeren want t wordt beton :D slappe yoghurt krijgt meer kwark/beton consistentie zeg maar...
Krijg er juist minder buikpijn van.

(200 gr yoghurt + 5 gr psyllium = stevige hap)
Toppie! Klinkt inderdaad als een wondermiddel :)

Psyllium is inderdaad een wondermiddel. Soms lijkt het alsof dat spul echt alles wat er ooit in je darmen heeft gezeten en ooit is blijven hangen, inclusief dat ene stukje taart op je 12e verjaardag, eruit gooit

:roflol:
Thanks voor je leuke bijdrage :)
Denk je dat het iets uitmaakt op welk tijdstip je dit neemt (ochtend versus avond; voor versus na het eten, ...)?

:roflol:
Thanks voor je leuke bijdrage :)
Denk je dat het iets uitmaakt op welk tijdstip je dit neemt (ochtend versus avond; voor versus na het eten, ...)?

Nee ik denk niet dat dat wat uitmaakt. Het kan wel de vertering een beetje vertragen als je het direct voor, tijdens of direct na een maaltijd neemt. Heb ook eens gelezen dat het eventueel de opname van bepaalde vetzuren en vitamines kan bemoeilijken, maar heb hier geen directe links of bewijs van :P Maar het is wellicht iets om rekening mee te houden just in case. Sommige mensen nemen al hun multivitamines en omega's etc. etc. allemaal in één keer samen met die psyllium en dat is wellicht onverstandig.

Overigens zou ik NIET de psyllium husk powder bij Bulkpowders bestellen. Die poeder mixt echt heel erg slecht met water voor some reason, ik denk omdat de vezels té fijn gemalen zijn en daardoor minder goed vocht opnemen en opzwellen.

Toen ik nog in NL woonde kocht ik die poeder bij Body en Fit. Nu bestel ik zakken van NOW bij iHerb en die zijn in principe ook prima van kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Nee ik denk niet dat dat wat uitmaakt. Het kan wel de vertering een beetje vertragen als je het direct voor, tijdens of direct na een maaltijd neemt. Heb ook eens gelezen dat het eventueel de opname van bepaalde vetzuren en vitamines kan bemoeilijken, maar heb hier geen directe links of bewijs van :P Maar het is wellicht iets om rekening mee te houden just in case. Sommige mensen nemen al hun multivitamines en omega's etc. etc. allemaal in één keer samen met die psyllium en dat is wellicht onverstandig.

Overigens zou ik NIET de psyllium husk powder bij Pulkpowders bestellen. Die poeder mixt echt heel erg slecht met water voor some reason, ik denk omdat de vezels té fijn gemalen zijn en daardoor minder goed vocht opnemen en opzwellen.

Toen ik nog in NL woonde kocht ik die poeder bij Body en Fit. Nu bestel ik zakken van NOW bij iHerb en die zijn in principe ook prima van kwaliteit.
Goeie tip, merci bien!
Zal eens kijken via iherb dan.

Ik bestel psyllium husk bij bulk powders. Vrij fijn poeder is dat en goede prijs.

Toch weer derde dunno why de gene die nu 2de werd is nooit vergeleken met ons. Maar maakt me verder ook niet uit ben weer lekker thuis en even naar de kfc en subway geweest :) was verder een leuke dag, morgen nog sushi en dan dinsdag weer lekker normaal me rebound dieet in! Nu hopelijk zo weer wat normale nachtrust daar ben ik wel aan toe

Toch weer derde dunno why de gene die nu 2de werd is nooit vergeleken met ons. Maar maakt me verder ook niet uit ben weer lekker thuis en even naar de kfc en subway geweest :) was verder een leuke dag, morgen nog sushi en dan dinsdag weer lekker normaal me rebound dieet in! Nu hopelijk zo weer wat normale nachtrust daar ben ik wel aan toe
Respect dat jij er zo rustig onder blijft als je een plekje ziet vergaan. Benieuwd naar on stage foto's

:3e:Top gedaan! Enjoy your cheat! :cheer:
Welterusten!

Wat niet zo slim was.. ik had de hele dag nada gedronken, daarna meteen 3 blikken monster en 2 andere energy blikjes. Samen met die junkload aan carbs/fats/protons gaat me hard toch wel even ietjes harder :roflol:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven