AndroidHealthClinic

volume training is energie verspilling

Bij 5 vluggerjes zul je nog altijd moeten klaarkomen vind ik, dus da's 5 keer klaarkomen voor 't vrouwtje.
En daar komt nog bij dat mensen tegenwoordig niet genoeg uithoudingsvermogen hebben om 2 uur lang op en neer te ploffen, dus dan is het vrouwtje na een half uurtje al zo moe, dat ze er weinig van zult merken van de rest van het gebats.
En coïtus raffel je natuurlijk nooit af, da's zonde.

Dus eigenlijk is het 5 keer goede coïtus, tegenover 1 keer coïtus waar ze niks aan over zal houden.

Over hoog volume; iedereen z'n ding, ik vind het geweldig, en zie het als de meest nuttige opvulling van mijn kostbare tijd.

Idd

En als je die vergelijking met vluggertjes per sé wil maken, bij mij zijn 5 vluggertjes 5 keer goede coïtus. Das 5x beter dan 1 keer goede coïtus.

:roflol:

Er is wel een verschil tussen high volume wat de splitters doen en een hoog volume draaien zoals de meeste powerlifters. Ik weet niet of iedereen hier dat onderscheid maakt. ;)

Een hoog volume door 4x10 herhalingen te doen of bijv 10x3 op 85-90% van je 1rm is een wezenlijk verschil.

Origineel gepost door 3XL
Waarom veel vrijetijd en energie verspillen door met vaak met maar een lage intensiteit te trainen, als je met een lager volume en hogere intensiteit ook prima resultaten bereik?

Ik hoop dat de meeste mensen die trainen het geen tijdverspilling vinden, dus van dat probleem zijn we af.
Dan heb je nog intensiteit tov volume, met intensiteit wordt volgens mij een hogere load bedoeld, en bijvoorbeeld 3*3 qua reps en sets.
Dit zal dus een zwaar gewicht zijn, wat zeker voor beginners zwaar en blessure gevoelig zal zijn omdat het een enorm zware belasting zal zijn op de spieren, pezen, gewrichten,...
Hoog volume zal gepaard gaan met minder hoge belastingen voor gewrichten en pezen, de spieren zullen welliswaar net zo hard moeten werken als bij hoge intensiteit.
Ik zeg niet dat beginners gelijk met hoog volume moeten beginner, maar het eerst moeten opbouwen om hun CZS ook gelijk eraan te laten wennen.

En als met hogere intensiteit gewoon bedoeld wordt: kortere pauzes tussen sets en oefeningen, hogere belasting = meer motorische eenheden, dus meer activiteit, dus meer spiergroei nadien.
En dan gaat uithouding ook weer een rol spelen, natuurlijk ook bij hoog volume, maar langere pauzes zorgen ervoor dat het lichaam zwaardere loads aankan, dus meer spiergroei.

En voor krachtgerichte trainenden zal intensiteit (zoals ik die in het laatste stukje bedoel) natuurlijk helemaal onzinnig zijn.
En er zijn maar weinig puur massa gerichte bodybuilders.

Laatst bewerkt:
Als je kijkt naar de meeste mensen die natural groot zijn geworden, trainen deze high volume en hoge intensiteit en toch 4 a 5x in de week. Ik ben van mening dat intensiteit voornamelijk ook een mentaliteitskwestie is. Degene die vermoeid zijn maar desondanks de mentale will power hebben om zware loads te pakken ook aan het einde van een lange trainingsessie, zijn het kaf wat gescheiden wordt van het koren.

Voor de meesten onder ons, kunnen dit niet opbrengen en verzwakken sneller in kracht. Dus de meesten, kunnen inderdaad beter korter trainen.

Als je kijkt naar de meeste mensen die natural groot zijn geworden, trainen deze high volume en hoge intensiteit en toch 4 a 5x in de week. Ik ben van mening dat intensiteit voornamelijk ook een mentaliteitskwestie is. Degene die vermoeid zijn maar desondanks de mentale will power hebben om zware loads te pakken ook aan het einde van een lange trainingsessie, zijn het kaf wat gescheiden wordt van het koren.

Voor de meesten onder ons, kunnen dit niet opbrengen en verzwakken sneller in kracht. Dus de meesten, kunnen inderdaad beter korter trainen.

Bingo.

ik beul mezelf altijd lekker af, ik zit niet op slooptraining, maar er wel tegenaan. Lekkah lekkah, 5x een uurtje, prima!

kijk gewoon waar jij het beste opgaat ja toch!

Echt goed trainen= hoog volume EN hoge intensiteit :D

maar dat moet je dan wel kunnen inderdaad zoals smoothmold zegt.En het is dan wel belangrijk dat je herstel goed is,anders gaat het ook niet lukken.Maar in principe moet dat wel hetgene zijn waar de meeste vooruitgang mee te halen is.

• Topic Starter Topic Starter
Intensiteit zal altijd ten koste gaan van volume en volume zal altijd ten koste gaan van intensiteit.

Je kan trainen naar een gemiddelde combinatie, maar die zal voor beiden nooit zo hoog uitpakken als waneer je je maar op 1 kant richt.

Intensiteit zal altijd ten koste gaan van volume en volume zal altijd ten koste gaan van intensiteit.

Je kan trainen naar een gemiddelde combinatie, maar die zal voor beiden nooit zo hoog uitpakken als waneer je je maar op 1 kant richt.

Combinatie is toch het beste denk ik.Doorgeredeneerd :
maximale intensiteit=1 negatieve rep met een gewicht waar je net niet door doodgedrukt wordt.
maximaal volume=iedere dag heel de dag trainen.

gaat allebei niet werken denk ik :cool:

maar je vrouwtje denkt daar misschien anders over...
als ik niet elke dag train, voel ik me niet lekker...
hard trainen wekt de aanmaak van endorfinen in het lichaam aan dat werkt als een soort natuurlijke drug... en als je wat meer doet, werk je ook nog een beetje aan je conditie en val je niet meteen om als je dan een keer honderd meter moet rennen als je aan de deur staat en de pleures breekt uit..
zo kan ik nog wel een uur doorgaan maar ieder heeft zijn eigen kijk op de zaak dus ja,... de mening van iemand anders respecteer ik net zo hard maar ikzelf train graag flink door maar uiteindelijk is het zoals heel vaak weer persoonsgebonden wat het beste werkt!
kijk wat je doel is zeg ik dan....

Ik ben liever lui dan moe. Al dat trainen is nergens voor nodig. Volume smolume.

hoog genoeg volume om een adaptatie te veroorzaken, dit verschilt per persoon en per gevorderdheid van de persoon, meer is niet nodig. Ik ga op dit moment kwa squatten bijvoorbeeld vooruit op 3 werksets, en hier herstel ik ongeveer in een dag of 2. Op een gegeven moment ga ik door naar bijv. 5 werksets, omdat adaptatie steeds moeilijker wordt, heb ik ook een aantal dagen meer hersel voor nodig maar hoe verder men komt hoe trager het gaat.

Ik ben liever lui dan moe. Al dat trainen is nergens voor nodig. Volume smolume.

Wat Grijpwijk zegt, maar als iemand zich uren wil afbeulen vind ik dat ook prima. Heb wel een tijdje high volume training gedaan, maar ik reageer gewoon beter op infrequente en intense sessies.

Wat Grijpwijk zegt, maar als iemand zich uren wil afbeulen vind ik dat ook prima. Heb wel een tijdje high volume training gedaan, maar ik reageer gewoon beter op infrequente en intense sessies.

Dat was sarcasme, maar dat kon jij niet weten. Kreeg in mijn karma te horen "zegt degene met één van de meest hoge volume trainingen op dbb!".

Nog nooit zo lekker getraind en zulke goede gains gemaakt. Een schema als Bill Starr of Sheiko dwingt je mentaal ook een stapje verder.

Een derde factor is de frequentie.

Intensiteit, volume en frequentie zullen als communicerende vaten werken. Iedere poging om in deze materie een optimum te vinden en te presenteren als model waarop individuele trainingsschema's kunnen worden gestoeld, is een schromelijke onderschatting van de complexiteit en individualiteit van de zoektocht naar een optimaal trainingsschema.

In plaats van deze modelmatige aanpak zou ik willen opteren voor een meer empirische werkwijze waarbij door middel van trial and error na verloop van enkele (mogelijk zelfs vele) experimentele iteraties een op de individu toegesneden trainingsmethode c.q. trainingsprogramma wordt verkregen. Een adequate vastlegging van de uitwerking de verschillende combinaties van intensiteit, volume, en frequentie is daarbij natuurlijk onontbeerlijk.

Dat was sarcasme, maar dat kon jij niet weten. Kreeg in mijn karma te horen "zegt degene met één van de meest hoge volume trainingen op dbb!".

Nog nooit zo lekker getraind en zulke goede gains gemaakt. Een schema als Bill Starr of Sheiko dwingt je mentaal ook een stapje verder.

:D Jij liever dan ik dan. Heb de beste gains gemaakt toen ik feitelijk het minste er voor deed. Wel intens maar qua tijdsduur was het amper noemenswaardig. Maar goed mijn krachtstats zijn verder ruk, niet dat die me ooit echt geboeid hebben verder.

Idd 3XL.. De mensen die korter trainen en sterker worden dan de mannetjes die 2 uur bezig zijn veel meer hardcore. Ze trainen gewoon veel harder. Mensen die 2 uur kunnen trainen trainen gewoon niet hard genoeg.

Terug
Naar boven