AndroidHealthClinic

Vortexx's Log - Beast From The East (Mass Construction)

Bezoekers in dit topic

Nice train, goed dat je alsnog gegaan bent. Ik zal eens kijken of ik 'het duurloopmisverstand' op mijn verlanglijstje kan zetten voor kerst ;)
 
Update:

Gisteravond aangepaste training i.v.m. de lange duurloop van a.s. zondag.
Vanavond geen training, dus werd het een FB met voor de LB alleen isolatie.
Voor UB alleen BP (3x5x85 + 1x10x60) gedaan voor de borst en overige spiergroepen ook één oefening.
Intervallen terug gebracht naar 5 i.p.v. 7 stuks, maar wel de snelheid behouden.
 
Update:

Gisterochtend bij -2 graden mezelf ingeschreven om de halve marathon te rennen door een natuurgebied waar
niet gestrooid mag worden en dus veel last werd ondervonden van de gladheid op de paden/bruggetjes.
Werd na het startschot eigenlijk automatisch meegezogen om wat harder van start te gaan dan de bedoeling was, ondanks
dat iedereen last had van de gladheid.

Onderweg wou ik graag bij een groepje blijven omdat het parcours best een doolhof was met veel bochten en verschillende
paden, maar na 12K raakte ik toch te ver achterop om ze nog in het zicht te houden.
Dus alle bordjes en pionnen goed in de gaten gehouden om niet het verkeerde parcours te volgen en onderweg eigenlijk vanaf het begin
tot het einde een zelfde snelheid kunnen behouden.
Scheelde niet veel of net voor het eind werd ik nog geschept door een fietser die onderuit ging, maar toch zonder kleerscheuren over
de streep gekomen in een onverwachte PR van 1:49:28 (vorige PR in Amsterdam 1:51:21)

Vandaag eigenlijk alleen last van mijn onderrug vanwege de extra belasting op mijn core i.v.m. de gladheid, maar voor de rest geen last
aan benen/bekken of enkels dus niet ontevreden.
Morgen pas weer trainen vanwege sint viering, dus dat wordt waarschijnlijk een FB met intervallen.
 
Nice train en mooi PR in gladheid
 
Nice train en mooi PR in gladheid

Thanks was onverwachts (de PR) maar zeker een signaal dat ik op de goede weg ben.


Update:

Dinsdag iets te ijverig geweest op de FB (vanwege goede pomp), waardoor intervallen er qua tijd niet in zaten.
Woensdag eigenlijk SQ/DL + intervallen willen doen, maar door drukte op het werk niet wezen sporten.
Gisteravond ook pas later wezen trainen vanwege werk, maar nu wel de planning van woensdag uitgevoerd. (21:30 pas thuis)
Probeer zaterdagochtend nog UB + intervallen te doen en dan zondag nog een redelijke wisselduurloop van +/- 12K
Iedereen in mijn familie loopt op het moment met lichte griepverschijnselen (van dikke koorts t/m hoofdpijn/niet fit) dus
hoop dat ik niets oploop en gewoon verder kan trainen.
Voeding is deze week ruk, IIFYM for the win.....
 
Update:

Weekend-ish achter de rug, vrijdag door gewerkt tot 1:00 en daardoor zaterdagochtend totaal loss.
Dus alle voornemens ten spijt, geen training gedaan maar doorgeslapen tot 10:30
Na het middageten weer verder gewerkt tot 23:00 (natuurlijk wel gegeten tussendoor) en nog net
het "gevecht" van Badr vs. Rico mee kunnen pakken en daarna K.O. toen ik het bed raakte.

Zondag nog een verjaardag en daarna 12K wisselduurloop gedaan, wat ondanks de omstandigheden
mij redelijk makkelijk af ging op de heenweg met tegenwind (5:30 met 5:00 versnelling van 30-45 sec. om de 10 min.)
En op de terugweg zelfs een versnelling hoger kon (5.15 met 4.45 versnelling van 30-45 sec. om de 10 min.)

Was gisteren redelijk op, maar toch UB wezen trainen......
 
SQ

1x10x40 wu
1x08x60 wu
1x10x80
1x10x90
1x10x100

DL

1x05x75 wu
1x05x100 wu
1x05x120
2x05x140
1x10x100 bo

Intervallen

4x1000 (11.8 k/u)
4x 600 ( 9.0 k/u)


Note:

Gisteravond ongepland wat steviger aan de slag gegaan dan de bedoeling was.
Zat eigenlijk te denken aan 3x12x80 op de SQ om niet te zwaar te gaan en meer te
focussen op de intervallen, maar baalde tegelijkertijd ook dat ik al tijden geen 100 had gepakt.
Dus na een setje 80 mij voor genomen dat als ik 10x90 kon doen, ik verder zou gaan met de 100
Dat viel achteraf dus goed uit, al heb ik wel redelijk moeten grinden op de laatste rep.

Met de DL er tussen in gaan zitten qua gewicht en reps, met als laatste set een wat bredere grip voor
extra focus op de bovenkant rug.
Vervolgens nog 3 setjes abduction/seated calf raises gedaan en daarna de loopband opgegaan.
En om 20:45 weer richting huis voor pannenkoeken met smeerkaas.
 
Pannenkoeken met smeerkaas?
Ook maar eens proberen dan!
 
Update:

Donderdag en Vrijdag volledige trainingen gedraaid, wat al weer een paar weken geleden is.
Intervallen gingen soepel zowel op dinsdag als op donderdag, waarbij ik merk dat de trainingen
op de loopband steeds duidelijkere positieve bijdrage levert tijdens de duurlopen op de weg.

Had gisteren eigenlijk 21K moeten rennen, maar door omstandigheden kwam ik pas laat toe
aan het rennen waardoor ik weer gedeeltelijk in het donker heb gerend.
En om niet het risico te nemen op een te lang herstel heb ik het gelaten bij 17,5K
Met achteraf precies dezelfde gemiddelde snelheid als de wisselduurloop van vorige week (12K)
 
Update:

Vorige week 3x getraind, 1x intervallen gedaan op de loopband en 10K op een zaterdagmiddag gerend.
De kerst redelijk goed overleeft en gisteravond UB getraind, maar niet te veel intensiteit omdat ik geen last
wil hebben met de loop voor a.s. zaterdag (25K)
Vanmiddag alleen intervallen en wat lichte isolatie oefeningen eveneens om dezelfde reden.
Volgende week houd ik complete rust en doe ik alleen wat rekoefeningen en foamrollen om vervolgens
op 8 januari de halve marathon van Egmond te lopen.
 
Update:

Oudejaarsmiddag 25K gerend in gemiddeld 5:33 (2:18) en naderhand redelijk snel hersteld (althans dat dacht ik)
Heb de hele weg eigenlijk redelijk constant gerend en geen last gehad van kramp of verzuurde bovenbenen.
Geen drinken meegenomen, alleen wat snoep wat zowat alleen uit snelle suikers bestond.
Zoals gezegd vorige week totale rust gehouden en meer uren kunnen slapen dan normaal.

Gisterochtend richting Alkmaar om vandaar met de pendelbus richting Egmond te gaan.
Helaas ging het als snel mis en hadden we een noodstop te pakken, waardoor een mede-renner vol met zijn knie
tegen de zijkant van mijn bovenbeen botste (het bekende knietje)
Onderweg nog wat proberen om het weg te masseren, maar tijdens de run bleef het nog behoorlijk gevoelig.

Desondanks ging dit jaar het strand (de eerst 8K) super met haast geen wind en een redelijk vlakke ondergrond.
Alleen kon ik bij de 13K al merken dat mijn laterale koppen van de bovenbenen al redelijk verzuurd waren terwijl
ik conditioneel redelijk snel herstelde van de opgang vanaf het strand.
Dus heb ik de laatste 8K geprobeerd technisch zo netjes mogelijk te blijven rennen en af en toe iets versnellen
om daarna weer terug te vallen.
Uiteindelijk een tijd van 1:55 gerend wat ongeveer 5 min. sneller was als vorig jaar.

Vannacht nog niet kunnen liggen op de kant waar ik geraakt ben, maar hoop dat het deze week vanzelf weg trekt.
Vanochtend kon ik al wat beter kracht zetten op het been, maar trappen lopen blijft nog behoorlijk pijn doen.
 
Update:

Maandag UB flink aan gepakt, waardoor ik gisteren nog redelijke spierpijn had.
Voeding weer nazi-clean en een deficit gecreëerd, dat is meteen te merken qua verminderde vochtretentie en helaas ook
verminderde weerstand en dus lichtelijke verkoudheid te pakken.
Had in principe gisteravond gewoon willen trainen (LB) met alleen wat isolatie voor de benen en wat lichtere intervallen, maar er kwam
onverwachts wat tussen waardoor ik pas laat thuis was (21:30 pas avondeten)

Dus vandaag op herhaling en proberen om dan eventueel zaterdag nog een UB training te pakken.
En zondag dan nog een wisselduurloop van 10K als het weer het toe laat.
Toch maar een afspraak gemaakt bij de fysio, omdat ik de laatste periode (nov./dec.) minder stabiel was in de onderrug en ik voor de loop
van Februari toch zo fit mogelijk wil zijn.
 
Update:

Donderdag toch naar de sportschool gegaan, maar wel eerst 12 min. in een zonnecabine gestaan om warm te worden.
Daarna nog met m'n vest aan op de loopband de benen opgewarmd en daarnaast nog mijn statische/dynamische rekoefeningen gedaan.
Begonnen met kneeling leg curl en leg extensions i.c.m. de BFR techniek, daarna nog seated calf raises en hip abduction.
Wist dat ik niet fit was, maar na deze "simpele" training was ik helemaal kapot.

Vrijdag naar de fysio geweest en deze heeft mijn bekken weer gecorrigeerd en aangegeven dat de onderste wervels eerder geïrriteerd
waren dan dat er sprake was van een beknelling/scheefstand.
Moet bij sommige oefeningen beter opletten dat ik de spinae erector niet onnodig belast (overstrekken) en toch meer buikspieroefeningen doen (argh...)
Gaf zonder dat ik er over begon aan of er niet sprake kon zijn van een beenlengte verschil vanwege de terugkerende klachten, met als optie
een meting door een collega om te kijken of dit zo is.

Vrijdagavond nog wel wezen kaarten met vrienden met het idee dat de verkoudheid minder werd, maar 's nachts ging het toch mis en kreeg ik flinke koorts.
De rest van het weekend bijna niks gegeten of gedronken, waardoor ik zondagochtend als dieptepunt 5 kg lichter uit bed stapte.
Denk dat het ergste nu wel geweest is en heb gistermiddag/avond al weer wat meer gegeten, dus het gaat de goede kant weer op.
Vandaag nog geen training om wat extra aan te sterken.....
 
Update:

Dinsdag UB getraind op lagere intensiteit en tijdens de oefeningen zelf geen last, maar wel bij het rondlopen in de zaal 2x opvolgend een steek,
Woensdag nog een keer naar de fysio geweest en contactgegevens gekregen om een afspraak te maken voor de meting.
Gisteravond LB wezen trainen en in de kleedkamer bij het opstaan ook weer een steek, maar tijdens de training zelf niks.
Heb het licht gehouden met 3x8x80 SQ & 3x8x100 DL en daarna 3x interval 600 mtr. (9.0 k/u) - 1000 mtr. (11.8 k/u) wat behoorlijk intensiever
aanvoelde dan normaal.
Misschien vanavond nog een UB training met extra aandacht voor de buikspieren en zondag kijken hoe belastbaar ik ben op de duurloop.
 
Update:

Dinsdag UB getraind op lagere intensiteit en tijdens de oefeningen zelf geen last, maar wel bij het rondlopen in de zaal 2x opvolgend een steek,
Woensdag nog een keer naar de fysio geweest en contactgegevens gekregen om een afspraak te maken voor de meting.
Gisteravond LB wezen trainen en in de kleedkamer bij het opstaan ook weer een steek, maar tijdens de training zelf niks.
Heb het licht gehouden met 3x8x80 SQ & 3x8x100 DL en daarna 3x interval 600 mtr. (9.0 k/u) - 1000 mtr. (11.8 k/u) wat behoorlijk intensiever
aanvoelde dan normaal.
Misschien vanavond nog een UB training met extra aandacht voor de buikspieren en zondag kijken hoe belastbaar ik ben op de duurloop.

Vervelend van die steken. Buik spieren trainen vind ik zelf ook niet leuk.
Wat is je BW nu?

Doe je ook mee met de CPC loop?
 
Vervelend van die steken. Buik spieren trainen vind ik zelf ook niet leuk.
Wat is je BW nu?

Doe je ook mee met de CPC loop?

BW op het moment is 90 KG alleen is mijn VP voor mijn doen wat aan de hoge kant, ondanks dat ik redelijk wat KM gemaakt heb de afgelopen maanden.
Kennelijk werkt een volwaardig KT schema met kortere afstanden beter voor mijn metabolisme.
Het is dan ook mijn bedoeling om na de run van 12 Februari (30K) mij volledig te richten op KT met minder intervallen, maar wel intensiever (200-400 mtr.) en
ook kortere lopen buiten (3-10K)
Den Haag is voor mij iets uit de richting, dus dat gaat hem helaas niet worden.


Vrijdag de UB training toch overgeslagen, omdat ik mij nog steeds niet 100% voelde en redelijke spierpijn in de benen had van donderdag.
Zondag wel met spierpijn wezen rennen en dat ging redelijk (12K in 1:05), maar achteraf wel wat meer last van de heupen (misschien i.v.m. recht zetten bekken)
Gisteren toch maar weer begonnen met PH3 schema om weer wat regelmaat in mijn KT te krijgen en dat beviel goed ondanks dat ik bij bepaalde oefeningen
nog last heb aan de rechterkant van mijn spinae erector en als ik voorover buig tijdens bijvoorbeeld het aantrekken van mijn schoenen en dan op sta.
 
SQ

10x40
08x60
3x08x85

DL

5x70
5x100
3x5x125

Intervallen

3x 600 mtr. (9.0 k/u) - 1000 mtr. (11.8 k/u)


Note;

LB training minimaal gehouden om weer rustig op te bouwen.
Tijdens SQ/DL geen last gehad van mijn rug en ook tijdens intervallen geen problemen.

 
Update:


Woensdag naar de fysio geweest en die gaf aan dat er vooruitgang was te merken tijdens de controle.
Aangegeven dat ik nog wel redelijk wat last had tijdens opstaan of vooroverbuigen, dus voor de stabiliteit van de onderrug wat oefeningen mee gekregen.
Donderdag naar de afspraak geweest voor een meting en wat ik al bijna drie jaar (juni 2014) dacht is nu bevestigd.... ik heb een beenlengte verschil en heb
daarbij ook nog extra druk op de rechter voorvoet waardoor ik naar binnen draai.
Ik krijg nu een sportzool die ongeveer over twee weken klaar zal zijn, maar ik wacht nog tot na de 30K run tot ik deze ga gebruiken.
Vanwege de "nieuwe houding" is de kans groot dat andere delen van mijn lichaam hierdoor overbelast kunnen raken, wat weer leid tot nieuwe blessures.
Ga dus na de run zowel hardlopen als KT (LB) weer rustig opbouwen.......
Vanochtend nog een UB training gedaan en geen klachten gehad, ook gisteren overdag geen last gehad van mijn onderrug.
 
Update:

Zondag 16K gerend niet voluit, maar was toch redelijk snel verzuurd in de bovenbenen en de laatste paar kilometers
opvallend genoeg aan beide zijden last van verzuring glutus medius (nog nooit gehad)
Maandag redelijk hersteld van loop en UB training op redelijke intensiteit kunnen doen.
Gisteravond minimale LB training gedaan (no SQ/DL) met alleen wat isolatie en de oefeningen van de fysio.
Duidelijk gekozen om de nadruk op intervallen te leggen en die gingen dan ook op ouderwets tempo (6x400)
en waren merkbaar beter te doen dan de intervallen van vorige week.
 
Update:

Donderdag & vrijdag dezelfde trainingen gedraaid als aan het begin van de week.
Vorige week ook gestart met aangepaste werkdagen om 's avonds/weekend (over)werken wat
te minimaliseren en om werk/privé daardoor enigszins weer wat te scheiden.
Dus werk nu van 6:30 - 17:30 wat best lange dagen zijn als je op kantoor zit.

Gistermiddag nog 10K gerend en kon merken dat het al weer wat beter ging qua ritme/afzet.
Laatste kilometer nog redelijk versneld naar wedstrijdsnelheid omdat ik redelijk ontspannen gelopen had.
Had alleen wat last van mijn rechter schouder, waarschijnlijk omdat ik schouders redelijk intensief getraind had op donderdag.

Deze week zelfde training op maandag & dinsdag en op donderdag alleen nog een UB (zonder schouders) en
wat intervallen op de loopband.
En dan hopelijk precies op zondag pieken door de race van mijn leven te rennen.
Zie het niet zitten om met de auto te gaan vanwege de rit terug, dus ff wat eerder weg en met de bus-trein-bus
 
Back
Naar boven