AndroidHealthClinic

Wat is het beste aantal reps en sets voor spieropbouw?

Peiling Peiling Wat is (gemiddeld) het beste aantal reps voor een bodybuilder?

• 1-4

Stemmen: 14 2,2%
  • 5-8

Stemmen: 314 49,3%
  • 9-12

Stemmen: 325 51,0%
  • 13-16

Stemmen: 20 3,1%
  • 17-20

Stemmen: 6 0,9%
  • Hoger

Stemmen: 8 1,3%

• Totaal stemmers
    637
In de bijna 10 jaar dat ik train ben ik er nog steeds niet uit.

Langs alle kanten hoor je: "laag gewicht, veel reps voor spiergroei!!" of "Zwaar gaan, en low reps voor max spiergroei!!" enz... Contradictorisch en vrij vermoeiend..

Het meest overtuigende feit is dat de breedste kerels in mijn gym steeds hun oefeningen traag uitvoeren, met een relatief laag gewicht en de smalste mannetjes de zogenaamde powerlifters met tonnen gewichten lopen te zwoegen, en ze komen geen reet aan..

Voor al diegenen die dan zo pro heavy weights zijn.. Wat is hier dan de verklaring voor??

In de bijna 10 jaar dat ik train ben ik er nog steeds niet uit.

Langs alle kanten hoor je: "laag gewicht, veel reps voor spiergroei!!" of "Zwaar gaan, en low reps voor max spiergroei!!" enz... Contradictorisch en vrij vermoeiend..

Het meest overtuigende feit is dat de breedste kerels in mijn gym steeds hun oefeningen traag uitvoeren, met een relatief laag gewicht en de smalste mannetjes de zogenaamde powerlifters met tonnen gewichten lopen te zwoegen, en ze komen geen reet aan..

Voor al diegenen die dan zo pro heavy weights zijn.. Wat is hier dan de verklaring voor??

heb je het topic wel gelezen? zo ja, doe het dan nog maar een keer :D

Lees jij je quotes wel??? Er wordt meermaals aangehaald dat voor massa high-rep training de voorkeur krijgt..

gast, je vroeg om een verklaring van de pro heavy weight mensen. Er staat toch minstens één post die het heeft over de verschillende typen spiervezels en hoe deze gebruikt worden?
In het kort:
Hoge load -> Type II vezels worden aangesproken. Type II vezels bezitten van alle de meeste groeipotentie.
Maar dat is maar een deel van het verhaal natuurlijk. Nothing is that simple. Dat heb ik een beetje proberen uit te leggen met mn bierglas metafoor.

Kalm blijven heren ;)

• Topic Starter Topic Starter
Maar 2 artikels? :(

tot wanneer is het topic open T ?

Hoe heette die Nederlandse gast ook al weer die altijdmet15 reps trainde en best een indrukwekkend lichaam had?

Hoe heette die Nederlandse gast ook al weer die altijdmet15 reps trainde en best een indrukwekkend lichaam had?

Blah.. big deal. Als je talent hebt om groot te worden wordt je toch wel groot. Dat wil niet zeggen dat je optimaal bezig bent. Neem nou zwemmers... behoorlijk grote lats allemaal, maar dat komt echt niet van de krachttraining, maar van die 4 uur zwemmen per dag.

ik hoor hier mensen van 10 sets per spiergroep, dus 10 verschillende oefeningen?? dat duurt dan toch minsten 2 va 3 uur? ik train nooit meer dan 1 uur 15 anders weet ik dat ik mijn spieren verbrand...

ik hoor hier mensen van 10 sets per spiergroep, dus 10 verschillende oefeningen?? dat duurt dan toch minsten 2 va 3 uur? ik train nooit meer dan 1 uur 15 anders weet ik dat ik mijn spieren verbrand...

Je hoeft toch niet per se maar 1 set per oefening te doen.
Als je bijvoorbeeld voor rug 3 setjes chint, 3 roeit en 4 deadlift, dan heb je toch 10 setjes gedaan zonder 10 verschillende oefeningen te hebben uitgevoerd.

• Topic Starter Topic Starter
Nope, er was er nog één die van het internet geplukt was maar die telt dus niet. Die post van BuilderB is niet compleet genoeg om mee te tellen als artikel.

Het zal dus een tweestrijd worden...tenzij er nu nog iemand een artikel post.

tot wanneer is het topic open T ?
Eeuwig. Maar ik veronderstel dat je bedoelt tot wanneer men mag meedoen voor de artikels, zal het tot morgen nog toelaten als laatste kans.

Nope, er was er nog één die van het internet geplukt was maar die telt dus niet. Die post van BuilderB is niet compleet genoeg om mee te tellen als artikel.

Het zal dus een tweestrijd worden...tenzij er nu nog iemand een artikel post.

Als builderB z'n twee posts aan elkaar voegt wordt het toch al een aardig artikel, zou jammer zijn als die niet mee zou 'tellen', vond het inhoudelijk namelijk toch wel het beste stukje.

Studies wijzen uit dat een zo zoo hoog mogelijk totale arbeid (reps x set) meeste hypertrophy tot resultaat heeft, zoland de intensiteit significant blijft (max zo'n 12 reps)

Moet ik nou al die studies posten die niemand leest, of heb ik gewonnen?

Terug
Naar boven