Nee want een ander onderzoek zegt weer dat je het beste tot hoogstens 5 kwartier kan trainen omdat je daarna te weinig rendement meer hebt.
cortisol stijgt.
Nou dan ga je iedere dag één spiergroep 5 kwartier lang trainen.
Slotje, ik heb gewonnen.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee want een ander onderzoek zegt weer dat je het beste tot hoogstens 5 kwartier kan trainen omdat je daarna te weinig rendement meer hebt.
cortisol stijgt.

3 maand al wat aan de lange kant om constant te overloaden.
Ik denk niet dat het een kwestie is van kiezen, maar wel een van delen. Het strikter uitvoeren (wat vaak ook wat langzamer betekend) is een methode van opvoering in intensiteit en belasting, net als de extra rep die ook weer een extra belasting legt op de spier. het belangrijkste is dat elke rep zwaar genoeg belast om van enig nu te zijn, de totaalbelasting mag anderzijd ook weer niet zo zwaar zijn dan herstel binnen een bepaalde termijn zo moeilijk wordt dat er geen supercompensatie tot stand kan komen. Het is dus afwegen van verschillende factoren, er is geen magisch cijfer of systeem dat bepaald wat de beste groei veroorzaakt. Bovendien reageert iedereen toch weer ietsje anders. Ik denk ook niet dat je over details als deze teveel moet nadenken, zolang je onthoud dat je zoveel mogelijk doet met een zwaar genoeg gewicht , binnen een uur tijd zit je globaal gezien goed.Wat is er nu beter om te groeien je reps langzaam doen(langere belasting) of een rep meer te doen?
zolang je onthoud dat je zoveel mogelijk doet met een zwaar genoeg gewicht
Tja...ik vind niet dat je zo beperkt moet denken. Voor mij is alles binnen 1-20 prima. Maar omdat je met zware gewichten traint zal je voor BB praktisch gezien vaak tussen de 5-8 reps blijven. Neemt niet weg dat je af en toe lager of hoger moet durven gaan, dat zijn geen nutteloze reps!Mits je binnen de range van 6-10 herhalingen blijft.
En als je in staat bent om een rep -gecontroleerd- meer te doen is het tijd om (iets) meer gewicht te gaan gebruiken.
Neemt niet weg dat je af en toe lager of hoger moet durven gaan, dat zijn geen nutteloze reps!
Vind ik ook, maar als ik zo 's rondkijk in de gym begin ik ernstig te twijfelen of dat wel zo algemeen opgaat.

Vind ik ook, maar als ik zo 's rondkijk in de gym begin ik ernstig te twijfelen of dat wel zo algemeen opgaat.
Tja...ik vind niet dat je zo beperkt moet denken. Voor mij is alles binnen 1-20 prima. Maar omdat je met zware gewichten traint zal je voor BB praktisch gezien vaak tussen de 5-8 reps blijven. Neemt niet weg dat je af en toe lager of hoger moet durven gaan, dat zijn geen nutteloze reps!