AndroidHealthClinic

Wat is het beste aantal reps en sets voor spieropbouw?

Peiling Peiling Wat is (gemiddeld) het beste aantal reps voor een bodybuilder?

• 1-4

Stemmen: 14 2,2%
  • 5-8

Stemmen: 314 49,3%
  • 9-12

Stemmen: 325 51,0%
  • 13-16

Stemmen: 20 3,1%
  • 17-20

Stemmen: 6 0,9%
  • Hoger

Stemmen: 8 1,3%

• Totaal stemmers
    637
Studies wijzen uit dat een zo zoo hoog mogelijk totale arbeid (reps x set) meeste hypertrophy tot resultaat heeft, zoland de intensiteit significant blijft (max zo'n 12 reps)

Moet ik nou al die studies posten die niemand leest, of heb ik gewonnen?

Van mij ben jij de winnaar

• Topic Starter Topic Starter
Als builderB z'n twee posts aan elkaar voegt wordt het toch al een aardig artikel, zou jammer zijn als die niet mee zou 'tellen', vond het inhoudelijk namelijk toch wel het beste stukje.
Een artikel moet ook compleet zijn, vandaar.

Studies wijzen uit dat een zo zoo hoog mogelijk totale arbeid (reps x set) meeste hypertrophy tot resultaat heeft, zoland de intensiteit significant blijft (max zo'n 12 reps)

Leuk, maar hier heeft niemand dus iets aan. Als je wilt meewerken aan deze sectie is het bedoeling dat je beetje moeite doet. Maw, schrijf eens iets bij elkaar, en plak er de bronnen dan bij :)

Is het mogelijk nog wat aan m'n post toe te voegen?

Wat ik heeel vaak heb gehoord is alles in verhouding doen dus niet 50 keer licht en dan 2 keer zwaar heb je niks aan. Is Logisch maar tog.

En wat betreft de maximum ik denk dat als je meer dan 20 reps kan halen bij een oefening dan zou je hem tog wat zwaarder moet zetten. Ik heb al een paar keer gehad dat ik net onder me 1 Rm zat en er tog bijna 15 keer eruitgooide

hihihihi wat een verhaal joh.:D :D

Nope, er was er nog één die van het internet geplukt was maar die telt dus niet. Die post van BuilderB is niet compleet genoeg om mee te tellen als artikel.

Het zal dus een tweestrijd worden...tenzij er nu nog iemand een artikel post.

Eeuwig. Maar ik veronderstel dat je bedoelt tot wanneer men mag meedoen voor de artikels, zal het tot morgen nog toelaten als laatste kans.

waarom is mijn post niet compleet genoeg? (heb nu overigens de twee stukjes samengevoegd) :D
ik heb me idd niet toegelegd op het formuleren van een redenering achter een keuze voor één reprange, maar heb proberen uit te leggen waarom het imo een beetje loos is, om je hier op te focussen.

waarom is mijn post niet compleet genoeg? (heb nu overigens de twee stukjes samengevoegd) :D
ik heb me idd niet toegelegd op het formuleren van een redenering achter een keuze voor één reprange, maar heb proberen uit te leggen waarom het imo een beetje loos is, om je hier op te focussen.
Dit is beter, met compleet bedoel ik dat je elk aspect bekijkt, het kan dus wat uitgebreider, algemener, nu ga je vooral op één iets in.

Maar ik zal het laten meetellen omdat er duidelijk over nagedacht is.

Voor mijn opleiding hebben we een mooi tabelletje gekregen die ik hier wel graag zou willen posten. Maar ik weet niet hoe ik een plaatje upload hier

Doe het anders via ImageShack® - Hosting dan de laatste url die je krijgt op de resultatenpagina hier tussen

hier is het dan. Een deel van wat we moeten leren voor certificaat fitness trainer A

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik doe altijd 12x4, 10, 8, 6 en verhoog het gewicht, en ik doe het ook wel precies omgekeerd: begin met 6,4 enz en verzwaar het gewicht.
werkt prima
bijna voor elke spiergroep 4 oefeningen en 4 sets per oefening.

Geen degelijk antwoord op te geven, te veel variabelen in kwestie.

Dat verschilt per persoon, maar minimaal 6 tot 12 reps zijn toch wel een beetje een richtlijn.
12x werkt voor mij, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen werkt.

Dus je kunt beter 10x10 doen dan 4x10???

Terug
Naar boven