Hoi, ik ben Joost, 19 jaar en nog student. Ik train al een tijdje (altijd i.c.m. voetbal) en sinds 2 jaar enkel kracht-/bodybuildinggericht. Aangezien ik afgelopen jaar flink progressie heb gemaakt, wilde ik meedoen aan de contest omdat ik mezelf eens flink wilde pushen en daarvoor een stok achter de deur wilde.
Ben in 15 weken cutten van 91kg naar 80kg gegaan. Toen alle sportscholen dichtgingen i.v.m. het coronavirus had ik het geluk om ergens een olympische BB set op te pikken. Een week later was mijn 'homegym' met 2 squatsteunen, een bankje en gewichten dus compleet en heb ik gelukkig deze vervelende periode gewoon kunnen trainen. Mijn trainingen zijn vooral gebaseerd op een JP-stijl, dus ik houd volume relatief laag en intensiteit zo hoog mogelijk. Dit betekent vaak max. 2 sets per oefening (behalve op arm/delt isolatie) met 1 top-load-set en 1 back-off-set. Ik heb mijn schriftje bij de hand en probeer elke training te progressen op reps/gewicht/vorm. Dit is voor mij een leuke en uitdagende manier om te trainen. Ik eet 5 maaltijden per dag (plus 1 shake met een banaan na het trainen) en houd dingen simpel: eieren, havermout, frambozen, kip, rijst, witvis, gehakt, groentes, blauwe bessen, skyr, amandelen, etc. De laatste 2 weken ben ik gaan carbcyclen om het laatste beetje vet/vocht weg te werken en had dus ook 0-carb days waarop ik alleen maar eieren, kip, witvis, tonijn, amandelen, groentes, etc. at. Laatste week gaan depleten en loaden en deze foto's gemaakt.
Ben zelf tevreden met het resultaat. Ik had mijn benen liever nog wat droger gezien en meer definitie. Daarnaast bleek het verrassend moeilijk om mijn actuele shape goed op foto's te krijgen. Ik hoop dat iedereen die mijn log heeft gevolgd ervan genoten heeft en misschien tot snel :)