AndroidHealthClinic

Age is just a number

Dat hardlopen geeft wel een kick, nu de intervallen iets langer worden en het steeds iets makkelijker gaat. Runners high? Misschien word ik wel een 'hybride atleet', net als leeftijdsgenoten @Oom Oli en @Bullshark.

In welke
1694626579173.png
Welke tijd zijn uw 400-jes nu? Ik zit op 1:30, maar dat is wel op loopband mijn intervaltrainingen.

Laat die s ook maar weg.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.708
Welke tijd zijn uw 400-jes nu? Ik zit op 1:30, maar dat is wel op loopband mijn intervaltrainingen.
Ik ben bezig met een 'start to run' programma en dan moet je nog niet bezig zijn met tempo en snelheid. Bovendien loop ik nu zonder sporthorloge, want die heb ik nog niet, dus ik weet ook niet hoe hard ik loop. Ik loop over een 4 mijl parcours met 100 meter markeringen, op afstand. Tempo is puur op gevoel.

Ik ben bezig met een 'start to run' programma en dan moet je nog niet bezig zijn met tempo en snelheid. Bovendien loop ik nu zonder sporthorloge, want die heb ik nog niet, dus ik weet ook niet hoe hard ik loop. Ik loop over een 4 mijl parcours met 100 meter markeringen, op afstand. Tempo is puur op gevoel.
Heel goed!

Tijd dat je loopt is veel belangrijker dan gelopen tijd of snelheid.

Moest toch aan je denken, als je alles goed wil doen: oa 250-500 kcal surplus.

Laatst bewerkt:
Misschien nog even een goede foto maken, kun je later altijd nog laten zien dat je aan bodybuilding hebt gedaan :thumb:

Weekly bulk-update.

Snap er geen kut van. Eet beslist niet minder en ook niet meer bewogen. Ben weiliswaar wat gaan hardlopen, maar daar wandelde ik eerst, dus dat doe ik nu minder. Misschien wat uitgedroogd door de warmte? Hopelijk komende week een rebound.

1694499736569.png
1 weging per week is weinig. 1x schijten en je bent een kilogram lichter. Mijn gewicht schommelt van dag tot dag 2 kg, dat zegt niets over mijn vetpercentage.
Dat is fijn voor je, maar dan moet je misschien zelf eens beseffen dat dat bulken geen prioriteit heeft voor jou en dan moet je ook niet elke keer uit de lucht komen vallen als het niet lukt. Je hebt geen problemen met aankomen, je wilt het gewoon zelf kennelijk niet (hard genoeg).
De vorige keer moest alles per se clean zijn waardoor je het jezelf onnodig moeilijk maakte, nu wil je niet eens meer tracken en voeg je hardlopen toe. Mag allemaal natuurlijk, maar zijn aparte keuzes in jouw situatie.
Als je afvalt en niets aan je beweging wilt doen moet je meer beginnen vreten, er is geen andere optie.
Ik denk dat het probleem ergens anders zit.
Theorie versus praktijk. Iets begrijpen versus iets uit kunnen voeren. Zo ken ik ook een gediplomeerd diëtiste die worstelt met overgewicht.
Het probleem is dus mentaal. Ik denk zelf meer iets als een eetstoornis of OCD-achtig iets.

Heeft weinig te maken met IQ en thermodynamica begrijpen en alle tips die hierboven worden gegeven zijn dus ook vrij zinloos.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.715
Jij hebt toch ook meer een lichaam voor een loper? Misschien zelfs wel lange afstanden.
Sowieso meer aanleg voor duursport dan voor krachtsport, dat was al duidelijk toen ik nog kind was. Ik heb als jonge twintiger een paar jaar fanatiek hardgelopen (t/m een marathon) maar uiteindelijk gestopt door blessures. Daarna met succes aan wielrennen gedaan, dat lag me nog beter. De sportschool heeft me veel gebracht (beter postuur, bovenlichaam meer in balans met benen qua spiermassa) maar groot ga ik niet meer worden. Vind ik ook niet erg.

Sowieso meer aanleg voor duursport dan voor krachtsport, dat was al duidelijk toen ik nog kind was. Ik heb als jonge twintiger een paar jaar fanatiek hardgelopen (t/m een marathon) maar uiteindelijk gestopt door blessures. Daarna met succes aan wielrennen gedaan, dat lag me nog beter. De sportschool heeft me veel gebracht (beter postuur, bovenlichaam meer in balans met benen qua spiermassa) maar groot ga ik niet meer worden. Vind ik ook niet erg.
Je moet gewoon met iemand meetrainen die al flinke vorderingen heeft gemaakt, het liefst op natuurlijke wijze. Als je alleen traint en geen idee hebt wat je moet doen in de sportschool, zoals jij, kom je nergens.

Je moet gewoon met iemand meetrainen die al flinke vorderingen heeft gemaakt, het liefst op natuurlijke wijze. Als je alleen traint en geen idee hebt wat je moet doen in de sportschool, zoals jij, kom je nergens.
Dus eigenlijk zeg je, dat ie de 11j hier niets heeft geleerd ?

Dus eigenlijk zeg je, dat ie de 11j hier niets heeft geleerd ?
Precies. Op zijn filmpjes zie je dat hij alles fout doet, hij beweegt helemaal verkeerd en heeft geen enkele mind muscle connectie. Zijn schema's garanderen haast uitblijven van spiergroei. Als iemand als jij of ik 1x met hem meetrainen en hij doet zijn best, zou er meteen al een doorbraak komen in progressie.

Het ligt ook aan de moderne sportschoolcultuur en de huidige egocentrische adhd maatschappij. Toen ik in 1977 begon, werd je door de eigenaar die in die tijd meestal een gerenommeerde krachtsporter of een scheidsrechter was, en ook door diverse licht- en vergevorderden, gestimuleerd en begeleid.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven