XXL Nutrition

Age is just a number

Theorie versus praktijk. Iets begrijpen versus iets uit kunnen voeren. Zo ken ik ook een gediplomeerd diëtiste die worstelt met overgewicht.
Desbetreffende persoon zou (gezien zijn/haar diploma) toch moeten weten hoe afvallen/aankomen werkt. Dat hij/zij het niet in de praktijk wil toepassen, zegt niets over het kunnen (bijzondere stofwisselingsziekte(n) daar gelaten). In 90/100 gevallen komt het toch neer op een gebrek aan wilskracht/discipline/bereidheid.

Verder sluit ik me bij @BB_ aan.

Ik denk dat het probleem ergens anders zit.

Het probleem is dus mentaal. Ik denk zelf meer iets als een eetstoornis of OCD-achtig iets.

Heeft weinig te maken met IQ en thermodynamica begrijpen en alle tips die hierboven worden gegeven zijn dus ook vrij zinloos.

Als je @imnewhere wel serieus de mentale capaciteit had om te bulken hadden we hier niet zo lang hoeven discussiëren over van alles en nogwat.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.724
Op het filmpje lijkt het wel alsof je onderarmen niet recht blijven onderaan de rom. Weet niet of dit zo lijkt of effectief zo is.

Speciaal voor jou, @Schwarzeneggertje, heb ik vandaag mijn paused bench gefilmd. Ik ben oprecht benieuwd wat ik hier allemaal fout doe, want ik zie het zelf echt niet.

Ik bedoelde niet eens zozeer de uitvoering zelf, dat is tegenwoordig wel acceptabel, maar het overduidelijke gebrek aan MMC. Als ik zelf een licht gewicht gebruik bij mijn eerste sets, beweeg ik heel anders en pomp al flink op. Ik haal ook veel uit het controleren van de negatieve beweging en de stretch daarbij.

Je zou echt eens een keer met iemand hier moeten meetrainen om te begrijpen wat ik wil overdragen.

Laatst bewerkt:
We kunnen net zo goed tegen een muur lullen hier.

Maakt toch allemaal geen reet uit als je niet genoeg eet :zzz:
Ik denk dat vanzelf komt als de trainingsprikkel intensief genoeg is. Zelf ben ik oorspronkelijk ook geen grote eter. Mijn broer at haast niets en woog op zijn 17de slechts 58kg bij 1m87. Ik was toen 19 en bijna 90kg. Dat jaar is hij ook met bb begonnen en toen haalde hij me heel snel in met pecs en armen, terwijl hij ook goed at.

Ik denk dat vanzelf komt als de trainingsprikkel intensief genoeg is. Zelf ben ik oorspronkelijk ook geen grote eter. Mijn broer at haast niets en woog op zijn 17de slechts 58kg bij 1m87. Ik was toen 19 en bijna 90kg. Dat jaar is hij ook met bb begonnen en toen haalde hij me heel snel in met pecs en armen, terwijl hij ook goed at.
Omdat jij te vet was bij 90kg. Broer = broertje

Omdat jij te vet was bij 90kg. Broer = broertje
Ik had toen natural hoogstens 12%, waarschijnlijk veel minder. Was atleet geweest op 60, 100 en 400m hardlopen en kogelstoten, 1e bij het NK 60m en 5de bij kogelstoten. Mijn broer had een hoger vetpercentage.

Ik denk dat vanzelf komt als de trainingsprikkel intensief genoeg is.
Ik denk het niet, zolang je niet zwaarder wordt zal je niet tot nauwelijks spiermassa aanzetten.
Zelf ben ik oorspronkelijk ook geen grote eter.
Ik ook niet, zat zo rond het begin van de middelbare school op 63kg @193cm. Die kilo’s komen er niet vanzelf bij, dat is hard werken, zeker voor iemand die zijn/haar “hele” leven (te) licht is geweest.

Ik denk het niet, zolang je niet zwaarder wordt zal je niet tot nauwelijks spiermassa aanzetten.

Ik ook niet, zat zo rond het begin van de middelbare school op 63kg @193cm. Die kilo’s komen er niet vanzelf bij, dat is hard werken, zeker voor iemand die zijn/haar “hele” leven (te) licht is geweest.
Eten zelf haalt niets uit, er moet een behoefte zijn door spierstimulatie en daaraan moet worden tegemoetgekomen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.737
We kunnen net zo goed tegen een muur lullen hier.
Ik vraag me de laatste tijd ook wel eens af wat ik hier eigenlijk nog doe. De negativiteit overheerst hier toch vaak en dit forum maakt me geen beter of gelukkiger mens, besef ik me steeds meer.

Ik vraag me de laatste tijd ook wel eens af wat ik hier eigenlijk nog doe. De negativiteit overheerst hier toch vaak en dit forum maakt me geen beter of gelukkiger mens, besef ik me steeds meer.
We proberen je advies te geven, maar nu ga je ineens niet meer bulken maar hardlopen.

Eet je nu al meer ?
Ben je aangekomen over de afgelopen dagen ?
Je geeft zelf aan dat je universitair bent opgeleid, en dat je het wel zou weten/begrijpen. Dat je goed kunt leren uit je boeken, gericht voor je studie zegt niets over de rest van je leven.

Wat is nu je doel dan, hardlopen of gainen, of beetje van allebei ?
Ik was al op gewicht toen ik ging hardlopen, en ging mede hardlopen om af te vallen met weinig massa verlies. Voor me cardiovasculaire voordeel en betere conditie om met mijn kleine babe te spelen.( raggen in de speeltuin, voetbal, strand etc)

Kortom; denk eens goed na wat je nu eigenlij wilt, en ga daar vol voor.
en aankomen = ……?

Is dat iets wat wij moeten doen, of wat je uiteindelijk zelf moet doen. :)

Speciaal voor jou, @Schwarzeneggertje, heb ik vandaag mijn paused bench gefilmd. Ik ben oprecht benieuwd wat ik hier allemaal fout doe, want ik zie het zelf echt niet.

Ben ik dan de enigste die dit een redelijk goede bench vind? Als je wilt mierenneuken zou het uitpakken iets subtieler kunnen, arm recht onder de bar maar dit kan ook aan de hoek van filmen liggen en weet niet of je een goede arch hebt maar denk het wel.

Ik durf te garanderen dat deze techniek beter is dan 90% vd mensen hier die bounce doen of ongecontroleerd de bar laten vallen of niet eens full ROM pakken.

Terug
Naar boven