Fitness Seller

Age is just a number

Ben ik dan de enigste die dit een redelijk goede bench vind? Als je wilt mierenneuken zou het uitpakken iets subtieler kunnen, arm recht onder de bar maar dit kan ook aan de hoek van filmen liggen en weet niet of je een goede arch hebt maar denk het wel.

Ik durf te garanderen dat deze techniek beter is dan 90% vd mensen hier die bounce doen of ongecontroleerd de bar laten vallen of niet eens full ROM pakken.
Van alles wat er op jouw reacties mogelijk is aan te merken, zijn twee dingen jou zeker niet te verwijten:
- oprecht;
- duidelijk.

Dat waardeer ik in je en wilde ik ook eens gezegd hebben.

Beste oke techniek inderdaad. Zou misschien wat wijder pakken met zulke lange armen. Die hoek die de onderarmen maken onderin is inderdaad wat vreemd. Je lijkt een beetje overdreven in een j curve te willen benchen, zeker als het zwaarder wordt komt de halter ineens lager op je chest

Ik bedoelde niet eens zozeer de uitvoering zelf, dat is tegenwoordig wel acceptabel, maar het overduidelijke gebrek aan MMC. Als ik zelf een licht gewicht gebruik bij mijn eerste sets, beweeg ik heel anders en pomp al flink op. Ik haal ook veel uit het controleren van de negatieve beweging en de stretch daarbij.

Je zou echt eens een keer met iemand hier moeten meetrainen om te begrijpen wat ik wil overdragen.
Mag ik dan ook meedoen want ik heb echt geen idee waar je het over hebt

Ik vraag me de laatste tijd ook wel eens af wat ik hier eigenlijk nog doe. De negativiteit overheerst hier toch vaak en dit forum maakt me geen beter of gelukkiger mens, besef ik me steeds meer.
Er is een aantal mensen hier dat zichzelf echt heel erg serieus neemt, als soort van mecenassen van dit forum. Die zitten de hele dag hier in elk topic te posten en zijn dan continu gepikeerd of boos als iemand iets anders doet of vindt of zegt dan wat zij vinden. Volgens mij zijn dit geen mensen die in het dagelijkse echte leven veel om moeten gaan met anderen, zo'n houding werkt namelijk niet echt. Of ze zijn hier heel anders dan in het echte leven. Dus ik zou me er niet zo veel van aan trekken.

Je lokt zelf aan de andere kant de eeuwigdurende discussie natuurlijk ook wel uit door weer te beginnen over je lichaamsgewicht, met een grafiekje enzo, en waarom je toch niet aan komt.

Ben ik dan de enigste die dit een redelijk goede bench vind? Als je wilt mierenneuken zou het uitpakken iets subtieler kunnen, arm recht onder de bar maar dit kan ook aan de hoek van filmen liggen en weet niet of je een goede arch hebt maar denk het wel.

Ik durf te garanderen dat deze techniek beter is dan 90% vd mensen hier die bounce doen of ongecontroleerd de bar laten vallen of niet eens full ROM pakken.
Prima bench, altijd zeiken op de uitvoering hier.

Nee, dat ben je niet. 😁

• Like
Waarderingen: AK
Er is een aantal mensen hier dat zichzelf echt heel erg serieus neemt, als soort van mecenassen van dit forum. Die zitten de hele dag hier in elk topic te posten en zijn dan continu gepikeerd of boos als iemand iets anders doet of vindt of zegt dan wat zij vinden. Volgens mij zijn dit geen mensen die in het dagelijkse echte leven veel om moeten gaan met anderen, zo'n houding werkt namelijk niet echt. Of ze zijn hier heel anders dan in het echte leven. Dus ik zou me er niet zo veel van aan trekken.
Ja, hou jij je mond maar. Een ton steroïden en nog geen spieren.

Je lokt zelf aan de andere kant de eeuwigdurende discussie natuurlijk ook wel uit door weer te beginnen over je lichaamsgewicht, met een grafiekje enzo, en waarom je toch niet aan komt.
Lekkere Zeeuwse babbelaar van me 😘

Ik vind de uitvoering ook niet zo verkeerd. Ben ook wel fan van MMC, maar je kunt ook overdrijven. Progressieve overload leidt leidt toch gewoon tot spiergroei mits er consistent goed gegeten en had getraind wordt.

Ik blijf bij mijn standpunt/gevoel dat het meer eten een mentaal iets is.

Als dat het geval is, hebben mensen die alleen maar roepen 'je moet meer eten' het ook niet begrepen. Zeg je dat ook tegen iemand met anorexia?

Ik vind de uitvoering ook niet zo verkeerd. Ben ook wel fan van MMC, maar je kunt ook overdrijven. Progressieve overload leidt leidt toch gewoon tot spiergroei mits er consistent goed gegeten en had getraind wordt.

Ik blijf bij mijn standpunt/gevoel dat het meer eten een mentaal iets is.

Als dat het geval is, hebben mensen die alleen maar roepen 'je moet meer eten' het ook niet begrepen. Zeg je dat ook tegen iemand met anorexia?
Wat zou jij zeggen dan kletsmajoor ?

Diegene zal toch moeten eten om energie te hebben zodat diegene aan z' n stoornis kan werken?

Wat zou jij zeggen dan kletsmajoor ?

Diegene zal toch moeten eten om energie te hebben zodat diegene aan z' n stoornis kan werken?
Laat dat eerste maar achterwege, je bent behoorlijk irritant laatste tijd.

Ik reageer even uitgebreider in de spoiler.

Tegen iemand met een eetstoornis zeggen dat ie meer moet eten werkt alleen maar averechts (ik weet niet 100% zeker of er hier sprake van is, maar mocht dat zo zijn). Alsof diegene dat zelf niet weet. Je ziet toch zelf dat je dat 2 jaar lang kunt doen en het niet helpt. Daarmee pak je het probleem niet aan. Ik zou professionele hulp zoeken. Al is dat extreem lastig. Wachtlijsten voor mensen met een eetstoornis zijn belachelijk lang en je wordt alleen sneller geholpen als je zo ongeveer een gewicht hebt bereikt dat je in het ziekenhuis moet worden opgenomen omdat je anders dood gaat.

M'n zus heeft anorexia gehad en maanden in een kliniek gezeten. Die aanpak daar is ook echt compleet belachelijk. Daar moet je dus verplicht bepaalde maaltijden eten, anders mag je niet van tafel; en elke week een x gewicht aankomen. Het gevolg is dat mensen urenlang aan tafel naar een boterham zitten te staren. Of elkaar tips gaan geven hoe je boel kunt bedriegen. Zoals eten en dan naar het toilet en alles uitkotsen. Of snel weggooien als de begeleiding niet kijkt. En voor ieder weegmoment water drinken. Steeds meer, liters, alleen maar om door het weegmoment te komen. Uitzichtloos. Het mentale probleem wordt totaal niet bij de bron aangepakt.

Een psycholoog kan uitkomst bieden. Die roept niet 'je moet meer eten' of 'neem nog een koekje, jij kunt het hebben' (dat laatste heeft er voor gezorgd dat mn zus niet meer naar verjaardagen etc. ging, alleen maar dat soort opmerkingen van mensen die er helemaal geen reet van begrijpen. En je kunt het mensen ook niet kwalijk nemen, als je zelf nooit een stoornis hebt gehad is het je bijna niet voor te stellen). Een psycholoog kijkt wat mentaal het probleem is. Een angst om aan te komen of dik te worden? Een schuldgevoel of compensatiedrang na een eetbui? Bang om de controle te verliezen? (Het probleem is vaak dat mensen de boel extreem willen controleren, maar eigenlijk juist zelf de controle kwijt zijn.) Dat soort zaken. Ik ben geen expert, maar heb wel bepaalde dingen meegemaakt. Daarom reageerde ik met 'ik begrijp het', wat door bepaalde mensen hierboven werd weggelachen.

Laat dat eerste maar achterwege, je bent behoorlijk irritant laatste tijd.
Nou hij heeft voor het eerst sinds ik hier terug lid ben al bijna een week niet meer geadviseerd van te bulken/aan te komen. Dus dat is positief.

Nogmaals, ik wil dat niet voor iemand anders invullen en @imnewhere niet in een hokje plaatsen. Maar de patronen en discussies die ik hier lees komen op mij over of het niet ligt aan een gebrek aan kennis of wilskracht (en al helemaal niet trainen met te weinig MMC), maar iets mentaals/psychisch. Eetstoornis is een label wat men er graag opplakt en een containerbegrip, net als autisme en OCD.

Ik denk dat binnen (top)sport en met name binnen bodybuilding veel mensen hier trekjes van hebben (lang niet iedereen, maar relatief veel), wat positieve kanten heeft maar (indien het doorslaat) ook negatieve.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er wel een fysieke oorzaak is (zoals een schildklier afwijking o.i.d.), maar die kans is kleiner. Net als dat bij >95% van de mensen die te dik zijn dat niets te maken heeft met hun metabolisme of schildklier, maar een gebrek aan discipline / zelfbeheersing is i.c.m. een sedentaire levensstijl.

De vraag is: wat weerhoudt je er echt van je kcal flink op te schroeven? En hoe voel je je als je een gewichtstoename op de weegschaal ziet en in de spiegel? Voel je je daar comfortabel bij? Kun je accepteren dat dat nodig is en hoeveel moeite kost dat? Voel je de drang dit te compenseren door meer te bewegen of 'balansdagen' in te plannen?

Volgens mij postte @Kathlinoo vandaag of gisteren ook een bericht in haar log over het accepteren van aankomen om progressie te zien.

Laatst bewerkt:
Nogmaals, ik wil dat niet voor iemand anders invullen en @imnewhere niet in een hokje plaatsen. Maar de patronen en discussies die ik hier lees komen op mij over of het niet ligt aan een gebrek aan kennis of wilskracht (en al helemaal niet trainen met te weinig MMC), maar iets mentaals/psychisch. Eetstoornis is een label wat men er graag opplakt en een containerbegrip, net als autisme en OCD.

Ik denk dat binnen (top)sport en met name binnen bodybuilding veel mensen hier trekjes van hebben (lang niet iedereen, maar relatief veel), wat positieve kanten heeft maar (indien het doorslaat) ook negatieve.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er wel een fysieke oorzaak is (zoals een schildklier afwijking o.i.d.), maar die kans is kleiner. Net als dat bij >95% van de mensen die te dik zijn dat niets te maken heeft met hun metabolisme of schildklier, maar een gebrek aan discipline / zelfbeheersing is i.c.m. een sedentaire levensstijl.

De vraag is: wat weerhoud je er echt van je kcal flink op te schroeven? En hoe voel je je als je een gewichtstoename op de weegschaal ziet en in de spiegel? Voel je je daar comfortabel bij? Kun je accepteren dat je nodig is en hoeveel moeite kost dat? Voel je de drang dit te compenseren door meer te bewegen of 'balansdagen' in te plannen?

Volgens mij postte @Kathlinoo vandaag of gisteren ook een bericht in haar log over het accepteren van aankomen om progressie te zien.
Dit forum is dus een vegaarbak van neurodiversiteit.

Terug
Naar boven