XXL Nutrition

Age is just a number

Als je feitelijk niet meer eet eo niet trackt wat je eet, heb je nog geen stoornis. @imnewhere moet doen wat ie zelf wil. Als het vandaag gainen is en morgen weer hardlopen, tja dan moet je keuzes maken wat je wilt. Beide kan ook, maar meer bewegen is nog meer eten. We geven advies hier en wat ermee gedaan wordt is een 2e. Maar dan ook niet raar opkijken als het niet lukt wat je wou/wilt.

Nog even en we praten die man nog een stoornis aan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.764
Nog nooit zowel reps gehaald in totaal over 4 setjes bodyweight pullups:
14,14,13,12 x BW.
Wel vrij lange pauze tussen de sets, want ge-superset met dumbbell OHP.

(inb4: "ja maar jij weegt geen drol, dan kan ik het ook")

Nog nooit zowel reps gehaald in totaal over 4 setjes bodyweight pullups:
14,14,13,12 x BW.
Wel vrij lange pauze tussen de sets, want ge-superset met dumbbell OHP.

(inb4: "ja maar jij weegt geen drol, dan kan ik het ook")
Wie is hier nu negatief? :p

Goede pullups hoor, nog ff en je kan zo met Nadine d'r wedstrijden meedoen in de veteranen klasse onder de 60kg! :flexbiceps:

Aangezien je "geen drol weegt" (jouw woorden) en vrij veel reps per set doet, heb je welleens overwogen om je sets weighted te doen met eventueel als laatste een AMRAP op bw?

• #2.767
Ik probeerde de critici voor te zijn, door het inkoppertje alvast zelf te maken. ;)
Aangezien je "geen drol weegt" (jouw woorden) en vrij veel reps per set doet, heb je welleens overwogen om je sets weighted te doen met eventueel als laatste een AMRAP op bw?
Weighted heb ik ook gedaan, tot 10 kg, maar de laatste keer voelde mijn schoudergewricht op 1 rep heel vreemd. Wellicht een grinder met geen 'spot on' techniek, maar op mijn leeftijd neem ik liever niet teveel risico, dus ben weer teruggegaan naar high rep bodyweight pullups. Heb dat nare gevoel ook wel eens gehad met zware dumbbell OHP's in dezelfde schouder. Maar ik mag niet klagen, want na mijn laatste sleutelbeenbreuk (2014, wielrennen, val) vroeg de arts zich hardop af of ik mijn rechterarm ooit weer boven mijn hoofd zou kunnen heffen.

Ik probeerde de critici voor te zijn, door het inkoppertje alvast zelf te maken. ;)

Weighted heb ik ook gedaan, tot 10 kg, maar de laatste keer voelde mijn schoudergewricht op 1 rep heel vreemd. Wellicht een grinder met geen 'spot on' techniek, maar op mijn leeftijd neem ik liever niet teveel risico, dus ben weer teruggegaan naar high rep bodyweight pullups. Heb dat nare gevoel ook wel eens gehad met zware dumbbell OHP's in dezelfde schouder. Maar ik mag niet klagen, want na mijn laatste sleutelbeenbreuk (2014, wielrennen, val) vroeg de arts zich hardop af of ik mijn rechterarm ooit weer boven mijn hoofd zou kunnen heffen.
Na mijn eigen sleutelbeenbreuk (na val bij marathonschaatsen) was het bot verkeerd aan elkaar gegroeid en stond de pees van de linker m. infraspinatus onder spanning. Die is later finaal doormidden gescheurd toen ik in een periode waarin ik niet aan krachttraining deed, een keer voor de lol een schoulder press deed met het halter dat in mijn fietsenschuur lag.

• #2.769
Na mijn eigen sleutelbeenbreuk (na val bij marathonschaatsen) was het bot verkeerd aan elkaar gegroeid en stond de pees van de linker m. infraspinatus onder spanning. Die is later finaal doormidden gescheurd toen ik in een periode waarin ik niet aan krachttraining deed, een keer voor de lol een schoulder press deed met het halter dat in mijn fietsenschuur lag.
Ik ben op een gegeven moment de tel kwijtgeraakt wat betreft het aantal sleutelbeenbreuken. Wielrennen is een b*ch wat dat betreft. Na een gecompliceerde breuk in 2007 wordt mijn linker sleutelbeen bij elkaar gehouden door een titanium plaat van een centimeter of 10, met 8 schroeven (die zit er nu nog steeds in). Links en rechts zijn ook niet mooi symmetrisch. Gelukkig is alles nog 100% functioneel.

Ik ben op een gegeven moment de tel kwijtgeraakt wat betreft het aantal sleutelbeenbreuken. Wielrennen is een b*ch wat dat betreft. Na een gecompliceerde breuk in 2007 wordt mijn linker sleutelbeen bij elkaar gehouden door een titanium plaat van een centimeter of 10, met 8 schroeven (die zit er nu nog steeds in). Links en rechts zijn ook niet mooi symmetrisch. Gelukkig is alles nog 100% functioneel.
Heftig. Hiero, ondanks haast oneindig veel valpartijen bij mountainbiken, schaatsen, wielrennen en enduro motorrijden, maar 1 sleutelbeenbreuk opgelopen. Bij de laatste harde val met de mountainbike gebruikte ik bloedverdunners en mocht niet op mijn hoofd vallen. Stak toen een arm uit om mijn hoofd te beschermen en liep een luxatie op. De sleutelbeenbreuk voelde ik eigenlijk niet, maar die luxatie deed meer pijn dan acute kiespijn en morfine hielp ook al niet. De ambulancebroeder probeerde de arm in Rambo stijl te zetten en brak daarbij mijn schouderkom.

• #2.771
Dat was wel m'n zwaarste valpartij. Als je goed kijkt, zie je linksonder ook een gebroken rib. Daarnaast had ik toen ook nog een scheur in m'n linker patella (knieschijf). Not my finest moment...

1695207903284.jpeg

• #2.775
Hoe lang was revalidatie van die knieschijf ? Maat van mij had rond mei hetzelde voor en is in juli geopereerd. Hij is ook hardloper..
Ik kon er na het ongeval nog steeds op lopen en het is met natuurlijke genezing weer helemaal goed gekomen. Ik heb de röntgenfoto nooit gezien dus weet ook niet hoe groot/ernstig die scheur was. Wat dat betreft is elke fractuur toch weer uniek.

Fiets nog wel oke? :D

Terug
Naar boven