MuscleMeat

Age is just a number

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.861
Dinsdag. Weekly weight-update. Ben gelukkig weer (zo goed als) uit de dip, waarvoor ik nog steeds geen verklaring heb, maar nog geen gewichtstoename sinds week 0, dus ik zal een tandje bij moeten schakelen.

1695705618426.png

Laatst bewerkt:
Weeg je je dagelijks of elke di ochtend ?

• #2.864
Goed verhaal!
Kon geen geschikt topic vinden om het te plaatsen, dus dan maar in m'n eigen log.

• #2.866
Kan jij één sport noemen waarbij de top niet extremer is geworden? Zelfs bij schaken wordt gebruikt
Daar weet ik te weinig van af, maar ik ga er vanuit dat dat toch van een andere orde is dan bij bodybuilding op het hoogste niveau. Vraag Mathieu van der Poel maar eens hoeveel dopingcontroles hij dit jaar heeft ondergaan. Mijn vermoeden is zelfs dat in de wielersport (waar ik een klein beetje vanaf weet) dopinggebruik in de jaren '90 en '00 een groter probleem was dan nu.

Daar weet ik te weinig van af, maar ik ga er vanuit dat dat toch van een andere orde is dan bij bodybuilding op het hoogste niveau. Vraag Mathieu van der Poel maar eens hoeveel dopingcontroles hij dit jaar heeft ondergaan. Mijn vermoeden is zelfs dat in de wielersport (waar ik een klein beetje vanaf weet) dopinggebruik in de jaren '90 en '00 een groter probleem was dan nu.
Waren de prestaties in de jaren 90 extremer dan nu?

Alle zeg. Ondanks dat ze elk jaar nog sneller de bergen op rijden denk jij dat het properder is? K denk dat we het in wielrennen eerder moeten zoeken bij producten die het wada nog niet kent/niet kan opsporen. Was met epo net zo. Wat Jumbo dit jaar laat zien is echt du jamais vu. Kon zelf gewiss, us postal of sky niet.
Ja, techniek, voeding en training zijn veel beter maar dat is in bodybuilding net zo.
In het filmpje wordt de evolutie van de bodybuilders maar al te gemakkelijk op enkel gebruik van ped's geschoven. En uiteraard wordt er een extreem geval als Sulek bijgehaald.

Goed verhaal!
Kon geen geschikt topic vinden om het te plaatsen, dus dan maar in m'n eigen log.

Voor mij is er wel een verschil met tegenwoordig en vroeger. Het vroegere fysiek was tegenwoordig nog niet eens Men Physique
MEN'S PHYSIQUE 2023 Mehdi Kabbadj

Transformation-2.jpg

Nu zullen zijn benen wel tegenvallen, want die zie je amper met de korte broek tot aan de knieën.

Je kunt het niet vergelijken, net als een voetballer als V Hanegem met huidige voetballers

Waren de prestaties in de jaren 90 extremer dan nu?
Jazeker.

Men is absoluut niet meer in de buurt gekomen van de waardes uit dit epo-tijdperk. Froome zit er net tussen en is ook twijfelachtig qua dopeverleden. Er wordt in sommige gevallen tegenwoordig wel sneller een berg opgereden maar dat heeft ook te maken met lichaamsgewicht. Topklassementsrenners wegen nu 60-65 kg, dit in vergelijking met armstrong die 75 woog en indurain zelfs 80. Dan ga je dus sneller omhoog

Jazeker.

Men is absoluut niet meer in de buurt gekomen van de waardes uit dit epo-tijdperk. Froome zit er net tussen en is ook twijfelachtig qua dopeverleden. Er wordt in sommige gevallen tegenwoordig wel sneller een berg opgereden maar dat heeft ook te maken met lichaamsgewicht. Topklassementsrenners wegen nu 60-65 kg, dit in vergelijking met armstrong die 75 woog en indurain zelfs 80. Dan ga je dus sneller omhoog met een lager wattage per kg.
Helder, in dat geval heeft @imnewhere wel een punt

Jazeker.

Men is absoluut niet meer in de buurt gekomen van de waardes uit dit epo-tijdperk. Froome zit er net tussen en is ook twijfelachtig qua dopeverleden. Er wordt in sommige gevallen tegenwoordig wel sneller een berg opgereden maar dat heeft ook te maken met lichaamsgewicht. Topklassementsrenners wegen nu 60-65 kg, dit in vergelijking met armstrong die 75 woog en indurain zelfs 80. Dan ga je dus sneller omhoog
Indurain is ook 1.86m en Roglic(65kg) 10cm korter. Je kunt het niet altijd in verhouding trekken qua gewicht en lengte, en van EPO wordt je niet zwaarder. Men let nu ook veel beter op voeding en afgewogen per renner

Indurain is ook 1.86m en Roglic(65kg) 10cm korter. Je kunt het niet altijd in verhouding trekken qua gewicht en lengte, en van EPO wordt je niet zwaarder. Men let nu ook veel beter op voeding en afgewogen per renner
Klopt, plus de genetische component. Er wordt nu ook veel meer geselecteerd op lichaamslengte en -bouw. Er zijn nu zga geen klassementsrenners meer met die lengte en die bouw, dan word je sprinter of misschien een renner voor vlakke etappes.

Alle zeg. Ondanks dat ze elk jaar nog sneller de bergen op rijden denk jij dat het properder is?
Ja. Wel schoon of veel schoner dan in het verleden.
Er worden nog wel wielrenners gepakt, maar dat is bij de amateurs of lagere pro teams.
Misschien moet er wel beter worden gelet op mechanische doping. Gesleuteld aan het materiaal.

Klopt, plus de genetische component. Er wordt nu ook veel meer geselecteerd op lichaamslengte en -bouw. Er zijn nu zga geen klassementsrenners meer met die lengte en die bouw, dan word je sprinter of misschien een renner voor vlakke etappes.
Dus kun je het niet echt vergelijken met toen. Zoetemelk woog ook 68 kg bij 1.73m, die zou nu dan ~10kg te zwaar zijn

Kzag net A. de Lie winnen op één been. Nu twijfel ik weer :D

• #2.879
Allemaal leuk en aardig dat er ook in andere sporten doping wordt gebruikt, maar dat is toch van een hele andere orde dan waarin dat in bodybuilding op het hoogste niveau gebeurt en de consequenties die dat heeft voor de gezondheid? De reden dat ik dat filmpje vanochtend plaatste, is dat ik vond dat hij heel goed kon verwoorden wat het probleem is.

Allemaal leuk en aardig dat er ook in andere sporten doping wordt gebruikt, maar dat is toch van een hele andere orde dan waarin dat in bodybuilding op het hoogste niveau gebeurt en de consequenties die dat heeft voor de gezondheid? De reden dat ik dat filmpje vanochtend plaatste, is dat ik vond dat hij heel goed kon verwoorden wat het probleem is.
Denk dat je het dopingprobleen in de wielersport zwaar onderschat. In mijn trainingsgroep (elite amateurs) werd van alles gebruikt dat prestatieverhogend was. Mannen die een jaar eerder niet eens konden meekomen op weg naar het trainingsparcours kon ik het jaar erop niet meer bijhouden tijdens de races. Professionele topwielrenners zijn vaak ook nog verslaafd aan recreatieve drugs.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven