- Waardering
- 10.933
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dagelijks. De punten die je in de grafiek ziet, zijn dus gemiddelden van 7 ochtendmetingen (woensdag t/m dinsdag).
Goed verhaal!
Kon geen geschikt topic vinden om het te plaatsen, dus dan maar in m'n eigen log.
Daar weet ik te weinig van af, maar ik ga er vanuit dat dat toch van een andere orde is dan bij bodybuilding op het hoogste niveau. Vraag Mathieu van der Poel maar eens hoeveel dopingcontroles hij dit jaar heeft ondergaan. Mijn vermoeden is zelfs dat in de wielersport (waar ik een klein beetje vanaf weet) dopinggebruik in de jaren '90 en '00 een groter probleem was dan nu.Kan jij één sport noemen waarbij de top niet extremer is geworden? Zelfs bij schaken wordt gebruikt
Waren de prestaties in de jaren 90 extremer dan nu?Daar weet ik te weinig van af, maar ik ga er vanuit dat dat toch van een andere orde is dan bij bodybuilding op het hoogste niveau. Vraag Mathieu van der Poel maar eens hoeveel dopingcontroles hij dit jaar heeft ondergaan. Mijn vermoeden is zelfs dat in de wielersport (waar ik een klein beetje vanaf weet) dopinggebruik in de jaren '90 en '00 een groter probleem was dan nu.
Alle zeg. Ondanks dat ze elk jaar nog sneller de bergen op rijden denk jij dat het properder is? K denk dat we het in wielrennen eerder moeten zoeken bij producten die het wada nog niet kent/niet kan opsporen. Was met epo net zo. Wat Jumbo dit jaar laat zien is echt du jamais vu. Kon zelf gewiss, us postal of sky niet.Daar weet ik te weinig van af, maar ik ga er vanuit dat dat toch van een andere orde is dan bij bodybuilding op het hoogste niveau. Vraag Mathieu van der Poel maar eens hoeveel dopingcontroles hij dit jaar heeft ondergaan. Mijn vermoeden is zelfs dat in de wielersport (waar ik een klein beetje vanaf weet) dopinggebruik in de jaren '90 en '00 een groter probleem was dan nu.
Goed verhaal!
Kon geen geschikt topic vinden om het te plaatsen, dus dan maar in m'n eigen log.
Jazeker.Waren de prestaties in de jaren 90 extremer dan nu?
rozenbergsport.nl
Helder, in dat geval heeft @imnewhere wel een puntJazeker.
![]()
Wat is de hoogst gemeten FTP?
Wat is de FTP? FTP (Functional Threshold Power) is het vermogen wat je een uur kan volhouden. Oftewel het vermogen wat net onder het omslagpunt ligt. Op hetrozenbergsport.nl
Men is absoluut niet meer in de buurt gekomen van de waardes uit dit epo-tijdperk. Froome zit er net tussen en is ook twijfelachtig qua dopeverleden. Er wordt in sommige gevallen tegenwoordig wel sneller een berg opgereden maar dat heeft ook te maken met lichaamsgewicht. Topklassementsrenners wegen nu 60-65 kg, dit in vergelijking met armstrong die 75 woog en indurain zelfs 80. Dan ga je dus sneller omhoog met een lager wattage per kg.
Indurain is ook 1.86m en Roglic(65kg) 10cm korter. Je kunt het niet altijd in verhouding trekken qua gewicht en lengte, en van EPO wordt je niet zwaarder. Men let nu ook veel beter op voeding en afgewogen per rennerJazeker.
![]()
Wat is de hoogst gemeten FTP?
Wat is de FTP? FTP (Functional Threshold Power) is het vermogen wat je een uur kan volhouden. Oftewel het vermogen wat net onder het omslagpunt ligt. Op hetrozenbergsport.nl
Men is absoluut niet meer in de buurt gekomen van de waardes uit dit epo-tijdperk. Froome zit er net tussen en is ook twijfelachtig qua dopeverleden. Er wordt in sommige gevallen tegenwoordig wel sneller een berg opgereden maar dat heeft ook te maken met lichaamsgewicht. Topklassementsrenners wegen nu 60-65 kg, dit in vergelijking met armstrong die 75 woog en indurain zelfs 80. Dan ga je dus sneller omhoog
Klopt, plus de genetische component. Er wordt nu ook veel meer geselecteerd op lichaamslengte en -bouw. Er zijn nu zga geen klassementsrenners meer met die lengte en die bouw, dan word je sprinter of misschien een renner voor vlakke etappes.Indurain is ook 1.86m en Roglic(65kg) 10cm korter. Je kunt het niet altijd in verhouding trekken qua gewicht en lengte, en van EPO wordt je niet zwaarder. Men let nu ook veel beter op voeding en afgewogen per renner
Ja. Wel schoon of veel schoner dan in het verleden.Alle zeg. Ondanks dat ze elk jaar nog sneller de bergen op rijden denk jij dat het properder is?
Dus kun je het niet echt vergelijken met toen. Zoetemelk woog ook 68 kg bij 1.73m, die zou nu dan ~10kg te zwaar zijnKlopt, plus de genetische component. Er wordt nu ook veel meer geselecteerd op lichaamslengte en -bouw. Er zijn nu zga geen klassementsrenners meer met die lengte en die bouw, dan word je sprinter of misschien een renner voor vlakke etappes.
In mijn mtb trainingsgroep waren mannen van mijn lengte of langer dan ik vaak maar 65-70kg.Dus kun je het niet echt vergelijken met toen. Zoetemelk woog ook 68 kg bij 1.73m, die zou nu dan ~10kg te zwaar zijn
Denk dat je het dopingprobleen in de wielersport zwaar onderschat. In mijn trainingsgroep (elite amateurs) werd van alles gebruikt dat prestatieverhogend was. Mannen die een jaar eerder niet eens konden meekomen op weg naar het trainingsparcours kon ik het jaar erop niet meer bijhouden tijdens de races. Professionele topwielrenners zijn vaak ook nog verslaafd aan recreatieve drugs.Allemaal leuk en aardig dat er ook in andere sporten doping wordt gebruikt, maar dat is toch van een hele andere orde dan waarin dat in bodybuilding op het hoogste niveau gebeurt en de consequenties die dat heeft voor de gezondheid? De reden dat ik dat filmpje vanochtend plaatste, is dat ik vond dat hij heel goed kon verwoorden wat het probleem is.