Fitness Seller

Age is just a number

Omdat ik weinig meer toe te voegen heb aan wat in dat filmpje wordt gezegd en het daar 100% mee eens ben.
Ok, ik denk dat als je al een reactie zou kunnen afdwingen van de gemiddelde DBB’er dan zou dat waarschijnlijk zijn dat die het er niet mee eens is.

Ik kan geen gedachten lezen, maar voel vooral veel weerstand. Alsof dit onderwerp hier liever niet besproken mag worden.
Dat jij iets anders leest dan wat ik schrijf, kan ik niet helpen 😉

Er zijn een hoop recreatieve sporters die een levensstijl hebben waar ik niets mee heb. Maar ze een crack junkie of een maatschappelijk probleem noemen gaat mij gewoon wat ver. Was wel benieuwd naar je punt omdat er meerdere punten worden gemaakt die passen bij jou. Zo te lezen ben ik niet de enige die aan het gissen is. Maar als je dat niet wil of kan omschrijven, dan niet hoor. Allemaal prima. Maar om dan vervolgens richting een soort slachtoffertoer draaien, is niet zo sjiek.

Ik weet niet of ”dit uit het filmpje” nu een maatschappelijk probleem is en de volgende vergelijking zal me op dit forum ook niet in dank afgenomen worden. Sinds kort ben ik weer bezig met fietsen, een groot deel van mijn collega’s die vroeger op de (race)fiets kwamen zijn overgestapt op een e-bike en wat schetst mijn verbazing, in de mtb wereld zijn er best veel ook al overgestapt naar een fiets met elektrische ondersteuning, ik voorzie dat dat over een jaar of 10 ook wel opgaat voor racefietsen. Ik zeg niet dat het valsspelen is of de boel bedriegen, maar het is wel de makkelijkste weg kiezen. Dat ligt in mijn ogen ten grondslag aan veel van de huidige maatschappelijke problemen.

Ok, ik denk dat als je al een reactie zou kunnen afdwingen van de gemiddelde DBB’er dan zou dat waarschijnlijk zijn dat die het er niet mee eens is.
Ik denk ook dat er hier meer begrip voor is, dan in de sportschool of op straat. Maar het heeft weinig te maken met sport, of gezond leven.
En wat jammer is dat je dan alle voordelen die naturel bodybuilding heeft misloopt. En voor mensen die altijd op een gewone schone manier hebben gesport, is het vals spelen. Men is er niet eerlijk over en gaat als een speer, net als een elektrische mtb. Maar dat kun je zien.
Naja... ik ben van mening dat medicatie en elektrische fietsen voor de zwakkeren onder ons zijn uitgevonden, en daar laat ik het maar bij :hello:

Ik denk ook dat er hier meer begrip voor is, dan in de sportschool of op straat. Maar het heeft weinig te maken met sport, of gezond leven.
En wat jammer is dat je dan alle voordelen die naturel bodybuilding heeft misloopt. En voor mensen die altijd op een gewone schone manier hebben gesport, is het vals spelen. Men is er niet eerlijk over en gaat als een speer, net als een elektrische mtb. Maar dat kun je zien.
Naja... ik ben van mening dat medicatie en elektrische fietsen voor de zwakkeren onder ons zijn uitgevonden, en daar laat ik het maar bij :hello:
Je kan het ook zien als mensen die meer dan het maximale eruit willen halen. Ik heb genoten van Lance Armstrong bijv en van mij had die niet hoeven te bekennen. Of sprinters die een nieuw wr record neerzetten. Daar kan je op dat moment van genieten. Of dat puur natuur is of met wat hulpmiddel maakt mij en velen niets uit. Motortjes in fietsen vind ik weer van een hele andere orde. Niet te vergelijken met doping.

Motortjes in fietsen vind ik weer van een hele andere orde. Niet te vergelijken met doping.
Wat vind u ervan als je in een hardloopwedstrijd je in struiken verstopt enkele kms voor de finish ? Ik heb dit ooit eens gedaan omdat ik de laatste wedstrijd van een criterium gewoon moest afronden om het criterium te winnen. (had laatste wedstrijd een blessure)
We spreken hier over 2017 voor de rest nooit vals gespeeld.

Laatst bewerkt:
Wat vind u ervan als je in een hardloopwedstrijd je in struiken verstopt enkel km voor de finish ? Ik heb dit ooit eens gedaan omdat ik de laatste wedstrijd van een criterium gewoon moest afronden om het criterium te winnen.
We spreken hier over 2017 voor ee rest nooit vals gespeeld.
:roflol:

Wat vind u ervan als je in een hardloopwedstrijd je in struiken verstopt enkele kms voor de finish ? Ik heb dit ooit eens gedaan omdat ik de laatste wedstrijd van een criterium gewoon moest afronden om het criterium te winnen. (had laatste wedstrijd een blessure)
Grappig. Gebeurt zo vaak zulke dingen. Voetballers bij een bosloop
Ook.

En voor mensen die altijd op een gewone schone manier hebben gesport, is het vals spelen. Men is er niet eerlijk over en gaat als een speer, net als een elektrische mtb.
Waarom zou je jezelf überhaupt op zo'n manier met anderen gaan vergelijken?
En zijn je eigen prestaties ineens beter als je een ander naar beneden haalt? 🤷🏼‍♀️

En zijn je eigen prestaties ineens beter als je een ander naar beneden haalt? 🤷🏼‍♀️
Die ander haalt zichzelf naar beneden. Bovendien staat het overmoedig lacherige en zelfverzekerde sfeertje bij valsspelers me erg tegen.

Excuses, verkeerde topic, ik dacht dat dit het log was van @imnewhere

Omdat je niet kunt kijken zonder te vergelijken. En dan hoef je nog niet eens te oordelen. Iedereen moet zelf weten hoe hij/'zij het doet.

Misschien is dat een manneding. Mannen doen altijd wedstrijdjes, dat is onze manier van spelen/leven, grotere auto dikker salaris mooiere vrouw etc, gaat vanzelf. Maar zie het als een spel. Het betekent niks, als je niet een beetje gelukkig bent.

Omdat je niet kunt kijken zonder te vergelijken. En dan hoef je nog niet eens te oordelen. Iedereen moet zelf weten hoe hij/'zij het doet.

Misschien is dat een manneding. Mannen doen altijd wedstrijdjes, dat is onze manier van spelen/leven, grotere auto dikker salaris mooiere vrouw etc, gaat vanzelf. Maar zie het als een spel. Het betekent niks, als je niet een beetje gelukkig bent.
Ja. Misschien is het omdat ik vrouw ben en in een gym train waar bijna alleen mannen trainen. Maar het gaat toch om je eigen vooruitgang? Je eigen vooruitgang kan je prima vergelijken. Altijd.

Wel hebben nu eenmaal niet allemaal hetzelfde startpunt, genen, motivatie, hetzelfde ervoor over en dezelfde prioriteiten. Denken dat je eigen resultaat beter wordt door een ander naar beneden te halen is een verdomd lelijke eigenschap waarmee je jezelf al snel tekort doet. Zeker als je zelf al langere tijd stil staat.

1696235812686.png

Rijkdom = eigen tijd. 🤏

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.916
Excuses, verkeerde topic, ik dacht dat dit het log was van @imnewhere
Excuses. Het is mijn eigen schuld, doordat ik hier gisterochtend een filmpje plaatste over een onderwerp dat nogal gevoelig ligt onder bodybuilders. Ik stel voor dat als iemand hier toch verder over wil discussiëren, hierover een nieuw topic opent. Kan ik hier verder met mijn log. Alvast bedankt!

Dat deed ik vroeger op school met 12minuten run. had echt geen zin in hardlopen toen

Wel hebben nu eenmaal niet allemaal hetzelfde startpunt, genen, motivatie, hetzelfde ervoor over en dezelfde prioriteiten. Denken dat je eigen resultaat beter wordt door een ander naar beneden te halen is een verdomd lelijke eigenschap waarmee je jezelf al snel tekort doet. Zeker als je zelf al langere tijd stil staat.

1696235812686.png
Dit stukje begrijp ik niet.
Bedoel je dat ik anderen naar beneden haal? Of in het algemeen?

Terug
Naar boven