MuscleMeat

Age is just a number

Allemaal leuk en aardig dat er ook in andere sporten doping wordt gebruikt, maar dat is toch van een hele andere orde dan waarin dat in bodybuilding op het hoogste niveau gebeurt en de consequenties die dat heeft voor de gezondheid? De reden dat ik dat filmpje vanochtend plaatste, is dat ik vond dat hij heel goed kon verwoorden wat het probleem is.
Hij gaat van prof bodybuilders naar influensers en vergelijkt gebruik an sich met een crack verslaving en noemt ze meerdere keren junkies.

Nu weet ik niet wat je punt precies is, maar ik vraag mij af waarom dat voor jou een probleem is. Niemand die je hier probeert te overtuigen dat je gear moet gebruiken, men zou het je waarschijnlijk eerder afraden. Dus waarom altijd die eeuwige vergelijking daarmee?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.882
Nu weet ik niet wat je punt precies is, maar ik vraag mij af waarom dat voor jou een probleem is. Niemand die je hier probeert te overtuigen dat je gear moet gebruiken, men zou het je waarschijnlijk eerder afraden. Dus waarom altijd die eeuwige vergelijking daarmee?
Ik zeg ook niet dat het een probleem is voor mij persoonlijk, maar ik zie het wel als een maatschappelijk probleem waar ik me zorgen om maak.

Denk dat je het dopingprobleen in de wielersport zwaar onderschat. In mijn trainingsgroep (elite amateurs) werd van alles gebruikt dat prestatieverhogend was. Mannen die een jaar eerder niet eens konden meekomen op weg naar het trainingsparcours kon ik het jaar erop niet meer bijhouden tijdens de races. Professionele topwielrenners zijn vaak ook nog verslaafd aan recreatieve drugs.
Hoe zit het dan met controles? Toen ik nog hardliep werd iedereen die bij de nationale top zat gecontroleerd. Niet alleen na de wedstrijd, maar year round.

Hoe zit het dan met controles? Toen ik nog hardliep werd iedereen die bij de nationale top zat gecontroleerd. Niet alleen na de wedstrijd, maar year round.
Lees eens de boeken van Lance Armstrong, Tyler Hamilton en Floyd Landis.

Of van Thomas Dekker.

• #2.888
  • Like
Waarderingen: BB_
Denk je echt dat het maatschappelijk probleem zo groot is? Vertekend beeld denk ik omdat we allemaal in de gym komen en op social media naar dot soort filmpjes kijken.

Een blik in het straatbeeld en aan de schoolpoort geeft mij eerder de idee dat overgewicht en gebrek aan beweging een groter probleem is dan anabolengebruik.

Ik kan geen gedachten lezen, maar voel vooral veel weerstand. Alsof dit onderwerp hier liever niet besproken mag worden.
Als ze dat eruit kregen zou er veel meer respect en beoefening van bodybuilding zijn daar ben ik van overtuigd. Nu is het nog altijd iets dat erbij hoort ("als je training en voeding in orde is"). Gaat nog wel veranderen maar zal tijd nodig hebben.

• #2.898
Terug
Naar boven