- Waardering
- 14.740
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Zijn pullups vond ik altijd wel behoorlijk indrukwekkend.Deload is alleen zinvol als je daadwerkelijk grenzen over gaat, imnewhere sport recreatief![]()
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zijn pullups vond ik altijd wel behoorlijk indrukwekkend.Deload is alleen zinvol als je daadwerkelijk grenzen over gaat, imnewhere sport recreatief![]()
Ron heeft gewoon wat last van kiespijn.Zijn lichaam moet nog wennen aan de belasting van hardlopen terwijl hij wel de conditie heeft. Ook doet hij er KT naast en kan de paar stappen voorwaarts, een stap terug aanpak met hardlopen ook de KT positief beïnvloeden.
In die zin kan het denk ik nuttig zijn.
Serieus? Hij weegt nix, vergelijk dan zijn bench press of squat en lichaamsgewicht.Zijn pullups vond ik altijd wel behoorlijk indrukwekkend.
Ken je hem al toen ie 16j was ?Zijn pullups vond ik altijd wel behoorlijk indrukwekkend.
Klopt. Ik ben al een paar keer vastgelopen door te snel te willen opbouwen. Daarvan geleerd hebbende probeer ik nog beter te luisteren naar mijn lichaam en direct gas terug te nemen bij een beginnend pijntje gerelateerd aan het hardlopen. En wat ik al eerder heb genoemd: de loopband dicteert nu een vast laag tempo, buiten ga ik toch weer tegen beter weten in het tempo te hoog opvoeren.Zijn lichaam moet nog wennen aan de belasting van hardlopen terwijl hij wel de conditie heeft.
Dat doe ik ook! Na die vreemde mid-back blessure ben ik de weighted pullups weer aan het opbouwen. Vandaag 10, 9, 9, 8 reps met een 5 kg dumbbell tussen de voeten geklemd. Overigens zie ik nooit mannen van mijn leeftijd pullups doen in mijn gym, laat staan weighted.Een pull up met extra gewicht met x kg aan schijven had z'n rug goed gedaan.
Klopt, ik ben ook nog jonger dan jijDat doe ik ook! Na die vreemde mid-back blessure ben ik de weighted pullups weer aan het opbouwen. Vandaag 10, 9, 9, 8 reps met een 5 kg dumbbell tussen de voeten geklemd. Overigens zie ik nooit mannen van mijn leeftijd pullups doen in mijn gym, laat staan weighted.
Doe jij ze ook Ron?

En je benen optrekken, ipv ‘ uithangen ‘Met weighted pullups geswitcht naar een belt in plaats van een dumbbell tussen de voeten klemmen. Dit voelt veel beter. Kan me nu 100% focussen op de oefening. Het klemmen van die dumbbell leidde toch een beetje af...
Dat deed ik al (was nodig om full rom te kunnen zakken zonder de grond raken). Ook dan kost het vast moeten klemmen van de dumbbell tussen de voeten enige focus en energie. Met een belt heb je dat niet.
Daar wordt het wel moeilijker van. Ik heb zelf ook belt met ketting. Wat je eerder deed was ook geklungel.Dat deed ik al (was nodig om full rom te kunnen zakken zonder de grond raken). Ook dan kost het vast moeten klemmen van de dumbbell tussen de voeten enige focus en energie. Met een belt heb je dat niet.
Mag ik zo vrij zijn te vragen wat je nog meer doet in sie ochtendroutine?optrekken(bw) hoort bij mijn ochtendroutine elke dag
Opdrukken, airsquats, rekken en strekken, en GH zetten etcMag ik zo vrij zijn te vragen wat je nog meer doet in sie ochtendroutine?
Dus benen optrekken is sowieso fout volgens jou? Hoe ziet jouw setup er dan uit? Sta je op een verhoging voor je begint? Of spring je op naar de bar? Anders zie ik niet in hoe je je pullups kunt uitvoeren met gestrekte benen.Daar wordt het wel moeilijker van. Ik heb zelf ook belt met ketting. Wat je eerder deed was ook geklungel.
Hoe kom je daarbij ?Dus benen optrekken is sowieso fout volgens jou? Hoe ziet jouw setup er dan uit? Sta je op een verhoging voor je begint? Of spring je op naar de bar? Anders zie ik niet in hoe je je pullups kunt uitvoeren met gestrekte benen.
Laat maar. Dan heb ik je verkeerd begrepen.Hoe kom je daarbij ?
ik trek op met hakken tegen me kont ! Soms gesterkt vooruit
| dag | krachttraining | hardlopen (loopband) |
| ma 01-01-24 | ||
| di 02-01-24 | upper body | 12' @ 10.0 km/u |
| wo 03-01-24 | lower body | 13' @ 10.0 km/u |
| do 04-01-24 | ||
| vr 05-01-24 | upper body | 14' @ 10.0 km/u |
| za 06-01-24 | lower body | 15' @ 10.0 km/u |
| zo 07-01-24 | ||
| ma 08-01-24 | upper body | 16' @ 10.0 km/u |
| di 09-01-24 | lower body | 17' @ 10.0 km/u |
| wo 10-01-24 | ||
| do 11-01-24 | upper body | 18' @ 10.0 km/u |
| vr 12-01-24 | lower body | 19' @ 10.0 km/u |
| za 13-01-24 | ||
| zo 14-01-24 | upper body | 20' @ 10.0 km/h |
| ma 15-01-24 | lower body | 21' @ 10.0 km/h |
| di 16-01-24 | ||
| wo 17-01-24 | upper body | 24' @ 10.0 km/h |
| do 18-01-24 | lower body | 24' @ 10.0 km/h |
| vr 19-01-24 | ||
| za 20-01-24 | upper body | 27' @ 10.0 km/h |
| zo 21-01-24 | lower body | 27' @ 10.0 km/h |
De combinatie van lower body KT direct gevolgd door hardlopen werd me wat te veel, dus die doe ik nu op afzonderlijke dagen. Dit betekent wel dat ik nu 7 dagen per week naar de sportschool zou moeten gaan, dus dit schema zal binnenkort ook wel weer worden aangepast.Er zal een moment komen dat dit niet meer is vol te houden qua herstel, zeker als ik het looptempo straks ga opvoeren, maar dat zien we dan wel weer.
| dag | krachttraining | hardlopen (loopband) |
| ma 22-01-24 | ||
| di 23-01-24 | upper body | 30' @ 10.0 km/u |
| wo 24-01-24 | 36' @ 10.0 km/u | |
| do 25-01-24 | lower body | |
| vr 26-01-24 | upper body | 36' @ 10.2 km/u |
| za 27-01-24 | 36' @ 10.4 km/u | |
| zo 28-01-24 | lower body |