MuscleMeat

Age is just a number

Zijn lichaam moet nog wennen aan de belasting van hardlopen terwijl hij wel de conditie heeft. Ook doet hij er KT naast en kan de paar stappen voorwaarts, een stap terug aanpak met hardlopen ook de KT positief beïnvloeden.

In die zin kan het denk ik nuttig zijn.
Ron heeft gewoon wat last van kiespijn.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.285
Zijn lichaam moet nog wennen aan de belasting van hardlopen terwijl hij wel de conditie heeft.
Klopt. Ik ben al een paar keer vastgelopen door te snel te willen opbouwen. Daarvan geleerd hebbende probeer ik nog beter te luisteren naar mijn lichaam en direct gas terug te nemen bij een beginnend pijntje gerelateerd aan het hardlopen. En wat ik al eerder heb genoemd: de loopband dicteert nu een vast laag tempo, buiten ga ik toch weer tegen beter weten in het tempo te hoog opvoeren.

• #3.286
Een pull up met extra gewicht met x kg aan schijven had z'n rug goed gedaan.
Dat doe ik ook! Na die vreemde mid-back blessure ben ik de weighted pullups weer aan het opbouwen. Vandaag 10, 9, 9, 8 reps met een 5 kg dumbbell tussen de voeten geklemd. Overigens zie ik nooit mannen van mijn leeftijd pullups doen in mijn gym, laat staan weighted.

Doe jij ze ook Ron?

Dat doe ik ook! Na die vreemde mid-back blessure ben ik de weighted pullups weer aan het opbouwen. Vandaag 10, 9, 9, 8 reps met een 5 kg dumbbell tussen de voeten geklemd. Overigens zie ik nooit mannen van mijn leeftijd pullups doen in mijn gym, laat staan weighted.

Doe jij ze ook Ron?
Klopt, ik ben ook nog jonger dan jij :D

Ik heb momenteel geen pull up's in mijn programma. Ik richt me op meer dikte en hoop dat heavy bb rows, daar bij helpen.
Pull up kan ik niet met extra gewicht, dippen doe ik wel met extra gewicht, met riem en ketting waar schijven aan hangen.

• #3.289
Met weighted pullups geswitcht naar een belt in plaats van een dumbbell tussen de voeten klemmen. Dit voelt veel beter. Kan me nu 100% focussen op de oefening. Het klemmen van die dumbbell leidde toch een beetje af...

Met weighted pullups geswitcht naar een belt in plaats van een dumbbell tussen de voeten klemmen. Dit voelt veel beter. Kan me nu 100% focussen op de oefening. Het klemmen van die dumbbell leidde toch een beetje af...
En je benen optrekken, ipv ‘ uithangen ‘

• #3.291
En je benen optrekken, ipv ‘ uithangen ‘
Dat deed ik al (was nodig om full rom te kunnen zakken zonder de grond raken). Ook dan kost het vast moeten klemmen van de dumbbell tussen de voeten enige focus en energie. Met een belt heb je dat niet.

Dat deed ik al (was nodig om full rom te kunnen zakken zonder de grond raken). Ook dan kost het vast moeten klemmen van de dumbbell tussen de voeten enige focus en energie. Met een belt heb je dat niet.
Daar wordt het wel moeilijker van. Ik heb zelf ook belt met ketting. Wat je eerder deed was ook geklungel.
optrekken(bw) hoort bij mijn ochtendroutine elke dag

• #3.295
Daar wordt het wel moeilijker van. Ik heb zelf ook belt met ketting. Wat je eerder deed was ook geklungel.
Dus benen optrekken is sowieso fout volgens jou? Hoe ziet jouw setup er dan uit? Sta je op een verhoging voor je begint? Of spring je op naar de bar? Anders zie ik niet in hoe je je pullups kunt uitvoeren met gestrekte benen.

Dus benen optrekken is sowieso fout volgens jou? Hoe ziet jouw setup er dan uit? Sta je op een verhoging voor je begint? Of spring je op naar de bar? Anders zie ik niet in hoe je je pullups kunt uitvoeren met gestrekte benen.
Hoe kom je daarbij ?
ik trek op met hakken tegen me kont ! Soms gesterkt vooruit

Met een opstapje zodat je de optrekstang, goed vastpakt vanaf het begin.

• #3.299
Eerste drie weken van 2024:

dagkrachttraininghardlopen (loopband)
ma 01-01-24
di 02-01-24upper body12' @ 10.0 km/u
wo 03-01-24lower body13' @ 10.0 km/u
do 04-01-24
vr 05-01-24upper body14' @ 10.0 km/u
za 06-01-24lower body15' @ 10.0 km/u
zo 07-01-24
ma 08-01-24upper body16' @ 10.0 km/u
di 09-01-24lower body17' @ 10.0 km/u
wo 10-01-24
do 11-01-24upper body18' @ 10.0 km/u
vr 12-01-24lower body19' @ 10.0 km/u
za 13-01-24
zo 14-01-24upper body20' @ 10.0 km/h
ma 15-01-24lower body21' @ 10.0 km/h
di 16-01-24
wo 17-01-24upper body24' @ 10.0 km/h
do 18-01-24lower body24' @ 10.0 km/h
vr 19-01-24
za 20-01-24upper body27' @ 10.0 km/h
zo 21-01-24lower body27' @ 10.0 km/h

Er zal een moment komen dat dit niet meer is vol te houden qua herstel, zeker als ik het looptempo straks ga opvoeren, maar dat zien we dan wel weer.

• #3.300
Er zal een moment komen dat dit niet meer is vol te houden qua herstel, zeker als ik het looptempo straks ga opvoeren, maar dat zien we dan wel weer.
De combinatie van lower body KT direct gevolgd door hardlopen werd me wat te veel, dus die doe ik nu op afzonderlijke dagen. Dit betekent wel dat ik nu 7 dagen per week naar de sportschool zou moeten gaan, dus dit schema zal binnenkort ook wel weer worden aangepast.

Oude routine was dus:
dag 1: upper body + lopen
dag 2: lower body + lopen
dag 3: rust
REPEAT

Nieuwe routine is dus:
dag 1: upper body + lopen
dag 2: lopen
dag 3: lower body
REPEAT

Training deze week:

dagkrachttraininghardlopen (loopband)