MuscleMeat

Age is just a number

anti-lek band kopen. op stadsfietsen hier liggen allemaal Schwalbe banden
Marathon plus

anti-lek band kopen. op stadsfietsen hier liggen allemaal Schwalbe banden
Marathon plus
Die rijden weer heel zwaar. Ben vroeger een paar jaar fietsenmaker geweest en die raakte ik nog niet aan de straatstenen kwijt. Tegenwoordig zijn ze weer populair op e-bikes.

Die rijden weer heel zwaar. Ben vroeger een paar jaar fietsenmaker geweest en die raakte ik nog niet aan de straatstenen kwijt. Tegenwoordig zijn ze weer populair op e-bikes.
Stel je niet aan man, en waarschijnlijk is de techniek ook al verandert met jou vroeger.
Met houten velgen 🤣
95% rijdt nu al met te zachte achterband, dat is zwaar(der dan normale druk)

Stel je niet aan man, en waarschijnlijk is de techniek ook al verandert met jou vroeger.
Met houten velgen 🤣
95% rijdt nu al met te zachte achterband, dat is zwaar(der dan normale druk)
Zachte banden hebben juist minder rolweerstand. Op de mtb rijden we met 1,5-1,8 bar, op het strand zelfs met 1 bar.

Zachte banden hebben juist minder rolweerstand. Op de mtb rijden we met 1,5-1,8 bar, op het strand zelfs met 1 bar.
TestKees: 'Mensen controleren hun bandenspanning amper. Daardoor fietsen veel mensen met te zachte banden, wat betekent dat je meer rolweerstand hebt en dus zwaarder trapt. Ook slijten de banden sneller en je hebt meer kans op een stootlek als je door een kuil of tegen een stoeprand fietst.

Reden: Uitleg
Laatst bewerkt:
Op een gladde weg heb je een lagere rolweerstand bij een hoger druk, maar een bredere band heeft ook een lagere rolweerstand bij gelijke druk, profiel, karkas en rubber.
Zelfs op de racefiets geldt dit niet meer. Ik rij met 3,5 bar met 28mm.

Met zachte banden rij je ook minder vaak lek.
Daar hebben we het niet over !

En qua anti lek banden… in de tijd dat jij fietsenmaker was waren deze dikker gemaak door meer rubber te voegen wat resulteert in zware band. Nu is het een lichtere band waar bescherming als zgm smartguard laag is aangebracht.

Hier laat ik het ook bij

Minder druk is meer comfort.
Het zal altijd een beetje schipperen blijven.

Sterkte Imnewhere... heel herkenbaar. Ik laat de eerste keer, de doorn of het steentje altijd zitten. Om een kilometer later weer plat te staan. Dan gaat de lol er rap af als je in de kou, je binnenbandje staat te wisselen.
Ik ben ook wel eens met de taxi terug gekomen, na 2x lek.

Minder druk is meer comfort.
Het zal altijd een beetje schipperen blijven.

Sterkte Imnewhere... heel herkenbaar. Ik laat de eerste keer, de doorn of het steentje altijd zitten. Om een kilometer later weer plat te staan. Dan gaat de lol er rap af als je in de kou, je binnenbandje staat te wisselen.
Ik ben ook wel eens met de taxi terug gekomen, na 2x lek.
Als je een binnenband van een tientje EN plakkertjes van een dubbeltje bij je hebt kan je besparen op die taxi. En je hoeft dan ook geen afscheid te nemen van je fiets.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.340
Training week 6/2024:

dagkrachttraininghardlopen
ma 05-02-24upper body
di 06-02-24loopband: 50' @ 11.0 km/u
wo 07-02-24lower body
do 08-02-24loopband: 50' @ 11.2 km/u
vr 09-02-24upper body
za 10-02-24weg: 8.83 km in 44:35, 11.9 km/u
zo 11-02-24lower body

Tweede looptraining op de weg ging beter dan de eerste, een week geleden. Nu beter op mijn ademhalingsritme gelet en kon bijna tot het eind drie passen in- en drie passen uitademen. Vorige week moest ik dit ritme al eerder loslaten en het voelde ook zwaarder.

Eens kijken of ik dit ritme vast kan houden; 4x kracht en 3x lopen per week.

Terug
Naar boven