Fitness Seller

Age is just a number

De combinatie van lower body KT direct gevolgd door hardlopen werd me wat te veel, dus die doe ik nu op afzonderlijke dagen. Dit betekent wel dat ik nu 7 dagen per week naar de sportschool zou moeten gaan, dus dit schema zal binnenkort ook wel weer worden aangepast.

Oude routine was dus:
dag 1: upper body + lopen
dag 2: lower body + lopen
dag 3: rust
REPEAT

Nieuwe routine is dus:
dag 1: upper body + lopen
dag 2: lopen
dag 3: lower body
REPEAT

Training deze week:

dagkrachttraininghardlopen (loopband)
ma 22-01-24
di 23-01-24upper body30' @ 10.0 km/u
wo 24-01-2436' @ 10.0 km/u
do 25-01-24lower body
vr 26-01-24upper body36' @ 10.2 km/u
za 27-01-2436' @ 10.4 km/u
zo 28-01-24lower body
Waarom niet om en om en 1 dag rust?

Of 3 dagen in de week hardlopen?

Het lijkt bij jou vaak: meer, veel en nog iets erbij.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.302
Waarom niet om en om en 1 dag rust?

Of 3 dagen in de week hardlopen?

Het lijkt bij jou vaak: meer, veel en nog iets erbij.
Ja, zo ben ik. Maar je hebt helemaal gelijk hoor. Zoals ik in mijn vorige post al aangaf, zal ik er binnenkort wel achter komen dat dit niet haalbaar is en ik een stapje terug moet doen qua weekvolume.

• #3.303
Ben nu op het punt gekomen dat ik hardlooptraining helemaal niet meer na een krachttraining ga doen. Dus in principe geen kracht en cardio meer op dezelfde dag. Vandaag 42 minuten hardgelopen op de loopband op 11 km/h. Dat doe je er niet meer even naast, maar is eigenlijk al een volwaardige training.

• #3.305
Laatst bewerkt:
Ben nu op het punt gekomen dat ik hardlooptraining helemaal niet meer na een krachttraining ga doen. Dus in principe geen kracht en cardio meer op dezelfde dag. Vandaag 42 minuten hardgelopen op de loopband op 11 km/h. Dat doe je er niet meer even naast, maar is eigenlijk al een volwaardige training.
je wordt oud gozer

• #3.307
Aangezien we ongeveer even oud zijn, wat is jou trainingsvolume eigenlijk qua krachttraining en hardlopen? En heb je heb je het gevoel dat je meer aankunt en/of beter kunt herstellen dankzij de 'ondersteuning' die je gebruikt?

Aangezien we ongeveer even oud zijn, wat is jou trainingsvolume eigenlijk qua krachttraining en hardlopen? En heb je heb je het gevoel dat je meer aankunt en/of beter kunt herstellen dankzij de 'ondersteuning' die je gebruikt?
Mijn GH zal zeker helpen ja.

• #3.309
Heb sinds gisteren een gevoelige plek in m'n linker pols. Zie afbeelding waar de pijn zit. Ik kan geen aanleiding vinden waardoor het is ontstaan. Hierdoor kon ik vandaag geen chest press doen; eerste opwarmsetje was al te gevoelig. Gek genoeg lukte een shoulder press nog wel terwijl onderarm, hand en kracht dan ongeveer in dezelfde lijn liggen als bij een chest press. ???

Pijn zit vlak boven het knobbeltje van de ulna:
1706893546647.png

Heb je bij specieke bewegingen (en met en zonder een gewicht in je hand) er meer last van?

Ik kan het wel soort van triggeren met een 'ulnar deviation' (zie afbeelding)

Movements-range-of-the-wrist.jpg

En bijvoorbeeld je hand ophouden en dan iets op je hand leggen (iets dat vrij zwaar is, een bord als je hebt of iets)?
En je bedoelt dus dat je je hand buigt naar de pink kant, niet naar de duim kant?

• #3.313

Ah oke, ik heb het wel op dezelfde plek, alleen juist andersom (duimkant op buigen en hand ophouden) dat last geeft. Oorzaak bij mij was hoogstwaarschijnlijk close grip barbell bench press, maar goed het lijkt bij jou dus iets anders te zijn.

Meeste gaat weg na wat rusten; doet het zeer bij x oefening, doe dan x oefening eventjes niet. Dan over een weekje nog eens kijken.

Hopelijk weet iemand anders wel wat er mis is en wat eventueel bij jou de oorzaak kan zijn.

• #3.315
Meeste gaat weg na wat rusten; doet het zeer bij x oefening, doe dan x oefening eventjes niet. Dan over een weekje nog eens kijken.
Gewoon 'common sense' toch?

Morgen is het weer upper body day. Ik zou nog kunnen proberen of een alternatieve chest press oefening wel gaat, aangezien overhead pressen wel lukte en de belasting op de pols dan vergelijkbaar is. Dus misschien lukt het wel als de polsen net ietsje anders staan.

• #3.316
Training week 5/2024:

dagkrachttraininghardlopen
ma 29-01-24upper bodyloopband: 36' @ 10.6 km/u
di 30-01-24loopband: 36' @ 10.8 km/u
wo 31-01-24lower body
do 01-02-24loopband: 42' @ 11.0 km/u
vr 02-02-24upper body
za 03-02-24weg: 8.2 km, 41:53, 11.7 km/u
zo 04-02-24lower body

Gisteren eerste keer op de weg gelopen dit jaar, na een maand alleen maar op de loopband. Heb serieus m'n best gedaan om me in te houden qua tempo, maar voelde op het eind toch nog vrij zwaar. Tijdens uitlopen duidelijk voelbare spanning/stijfheid in rechter hamstring. Niets ernstigs. Vandaag daarom de RDL wat lichter gepakt, uit voorzorg. Leg curls kon ik wel het gebruikelijke gewicht pakken en door de stijfheid heen 'grinden'.

Nog steeds op zoek naar het juiste evenwicht tussen KT en hardlopen.

Laatst bewerkt:
  • #3.317
Soms zit het mee! Vandaag kon ik gewoon weer pijnloos chest presses doen op het gebruikelijke werkgewicht. Voelde in het dagelijkse leven gisteren al niets meer in m'n pols dus heb het gewoon geprobeerd. Wel maf dit. Geen flauw idee wat er speelde, maar het was zeker geen aanstelleritis drie dagen geleden. Eerste opwarmsetje ging toen al niet en het voelde beslist niet als een pijn waar je wel doorheen kon trainen.

• #3.318
Shitzooi. Tweede lekke band al weer dit jaar. Dus ik kon na de cardiotraining (50 minuten loopband op 11.2 km/u) als cardiotoetje met de fiets aan de hand 5½ km naar huis lopen. Als oud wielrenner weet ik uiteraard hoe je een band moet plakken, maar waar ik dan weer van baal is dat ik geen oorzaak kon vinden. Geen scherpe voorwerpen te vinden in de buitenband (ik inspecteer dan zowel de buiten- als de binnenkant grondig) en het velgbed zag er ook nog goed uit.

Shitzooi. Tweede lekke band al weer dit jaar. Dus ik kon na de cardiotraining (50 minuten loopband op 11.2 km/u) als cardiotoetje met de fiets aan de hand 5½ km naar huis lopen. Als oud wielrenner weet ik uiteraard hoe je een band moet plakken, maar waar ik dan weer van baal is dat ik geen oorzaak kon vinden. Geen scherpe voorwerpen te vinden in de buitenband (ik inspecteer dan zowel de buiten- als de binnenkant grondig) en het velgbed zag er ook nog goed uit.
sabotage

Terug
Naar boven