- Waardering
- 10.935
Niks. Jij weet ook dat al m'n bulkpogingen op niets zijn uitgelopen, dus dat station ben ik inmiddels gepasseerd. Ik was gewoon benieuwd naar de 'expert opinions'.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niks. Jij weet ook dat al m'n bulkpogingen op niets zijn uitgelopen, dus dat station ben ik inmiddels gepasseerd. Ik was gewoon benieuwd naar de 'expert opinions'.
Echt frustrerend dit. Ik ben de tel inmiddels kwijtgeraakt, maar bovenstaande was dus het begin van de volgende episode met rugpijn. Afgelopen maandag voor het laatst in de sportschool getraind, waarbij ik tijdens het opwarmsetje barbell OHP al direct voelde dat ik deze oefening beter niet kan doen. Het gekke is dat de pijn dus in de rug zit, maar die pijn zich uit tijdens OHP en in minder mate bench pressen. Pull-ups en dumbbell rows geen centje pijn.Gisteren tijdens het hardlopen bouwde zich wat spanning op tussen de schouderbladen. En ja, ik weet dat je je schouders ontspannen moet houden en dat probeer ik ook. Oorzaak kan kan natuurlijk ook ergens anders liggen. Anyway, het voelt nu nog steeds niet helemaal lekker. Niks ernstigs, maar wel iets om in de gaten te houden.
Én goed blijven eten. misschien kom je dan wat aanEcht frustrerend dit. Ik ben de tel inmiddels kwijtgeraakt, maar bovenstaande was dus het begin van de volgende episode met rugpijn. Afgelopen maandag voor het laatst in de sportschool getraind, waarbij ik tijdens het opwarmsetje barbell OHP al direct voelde dat ik deze oefening beter niet kan doen. Het gekke is dat de pijn dus in de rug zit, maar die pijn zich uit tijdens OHP en in minder mate bench pressen. Pull-ups en dumbbell rows geen centje pijn.
Ik heb besloten nu een wat langere rustperiode in te lassen. Dus geen krachttraining of hardlopen.
Een gymbro waar ik regelmatig een praatje mee maak, raadde me glucosamine aan. Hij dacht ook dat de combinatie van ultra lean zijn en hard trainen (beide zijn zijn observaties) me blessuregevoeliger maakt.
Als je Gluco/Chron pakt, zou ik ook MSM pakken. Dit is sowieso wel aan te raden op onze leeftijd.Een gymbro waar ik regelmatig een praatje mee maak, raadde me glucosamine aan. Hij dacht ook dat de combinatie van ultra lean zijn en hard trainen (beide zijn zijn observaties) me blessuregevoeliger maakt.
Ik denk dat dat wel kan uitmaken.Een gymbro waar ik regelmatig een praatje mee maak, raadde me glucosamine aan. Hij dacht ook dat de combinatie van ultra lean zijn en hard trainen (beide zijn zijn observaties) me blessuregevoeliger maakt.
. In sommige gevallen is je rug veel intensiever trainen met deadlifts juist het recept (maar dan dus wel met wat begeleiding en clearance van de juiste arts/fysio)Zou mountainbiken wat voor je zijn? Ontspannen zithouding, veel interval met voortdurende afwisseling tussen rouleren en aanzetten, je gebrek aan pure kracht gecompenseerd door je lage lichaamsgewicht?Echt frustrerend dit. Ik ben de tel inmiddels kwijtgeraakt, maar bovenstaande was dus het begin van de volgende episode met rugpijn. Afgelopen maandag voor het laatst in de sportschool getraind, waarbij ik tijdens het opwarmsetje barbell OHP al direct voelde dat ik deze oefening beter niet kan doen. Het gekke is dat de pijn dus in de rug zit, maar die pijn zich uit tijdens OHP en in minder mate bench pressen. Pull-ups en dumbbell rows geen centje pijn.
Ik heb besloten nu een wat langere rustperiode in te lassen. Dus geen krachttraining of hardlopen.
Zondag was leg + core day. Alle core oefeningen:oa back-ext kun je wel doen, of zit het in die regio ?
back ext en abs is belangrijk voor sterke core
Is het een spier of een zenuw die beklemt zit?Zondag was leg + core day. Alle core oefeningen:
Gingen allemaal prima en pijnloos. En dat was dus daags na het hardlopen, waarbij ik dat ongemakkelijke gevoel tussen de schouderbladen voor het eerst voelde. Het zit dus wat hoger in de rug. Tussen onderkant schouderbladen ongeveer.
- back extension machine
- ab crunch machine
- rotary torso (obliques)
Ik heb nog geen fysio gezien. Ik ben ook niet aanvullend verzekerd voor fysiotherapie en ben dus enigszins terughoudend daarin en kijk het eerst even aan.Is het een spier of een zenuw die beklemt zit?
Wat zegt de fysio ?
Dat is waar ik zou beginnen. Geen aanvullende, dan houdt je er toch rekening mee dat je zelf moet betalen. Fysio heeft iig meer verstand van het bewegingsapparaat dan huisarts.Ik heb nog geen fysio gezien. Ik ben ook niet aanvullend verzekerd voor fysiotherapie en ben dus enigszins terughoudend daarin en kijk het eerst even aan.
Ik ga er vanuit dat het met rust weer overgaat. Alle voorgaande rugpijnen zijn, met een aangepaste training, ook weer overgegaan zonder dat er een fysio/huisarts aan te pas kwam,Dat is waar ik zou beginnen. Geen aanvullende, dan houdt je er toch rekening mee dat je zelf moet betalen. Fysio heeft iig meer verstand van het bewegingsapparaat dan huisarts.
Mijn fysio heeft nog nooit rust voorgeschreven en soms ben ik na 2dgn klachten vrij, maar kost geen hele week.Ik ga er vanuit dat het met rust weer overgaat. Alle voorgaande rugpijnen zijn, met een aangepaste training, ook weer overgegaan zonder dat er een fysio/huisarts aan te pas kwam,
En hoelang bleef het gemiddeld weg?Ik ga er vanuit dat het met rust weer overgaat. Alle voorgaande rugpijnen zijn, met een aangepaste training, ook weer overgegaan zonder dat er een fysio/huisarts aan te pas kwam,
Ik heb de afgelopen tijd meerdere malen met rugpijn getobd, maar de locatie is steeds weer anders. Het is dus niet zo dat dezelfde blessure steeds weer terugkomt, maar de rug is wel de gemene deler.