XXL Nutrition

Age is just a number

Ik word weer te mager. Ik eet nu al weer lange tijd op gevoel. In december ben ik even goed ziek geweest, waarbij m'n gewicht 1½-2 kg is gezakt en daarna niet meer terug is gegaan. Nu met het mooie weer ben ik buiten ook weer actiever en verbrand ik nog meer. Nu het weekgemiddelde gewicht net onder de 66 kg is gezakt wordt het tijd om in actie te komen. Morgenochtend begin ik met tracken van voeding en wil maandelijks een kilo aankomen. Ik heb nog even overwogen me in te schrijven voor de DBB contest, maar aangezien ik in 2021 roemloos laatste werd met een 'lean bulk' ga ik dat maar niet doen.

Verloop gemiddelde weekgewicht afgelopen 41 weken:

Clipboard01.jpg
Huidige Auschwitz-fysiek (11 mei '24):

anoniem.jpg
Goh, hoe zou dat toch komen...
Noem je me nou dom? :(

Ik volg het youtubekanaal van RP. Dat wil niet zeggen dat ik alle video's en 'shorts' van begin tot eind kijk.
Ik klik ook wel eens op volgen van een YT kanaal, en kijk amper tot nooit

Ik word weer te mager. Ik eet nu al weer lange tijd op gevoel.
Of accepteren dat je geen zware jonge bent. Dat eten / proppen tegen je zin in, is ook niet natuurlijk.
Ik krijg de voeding wel weg maar met het ouder worden zet je redelijk snel vet aan. En dan is 5kg ' overgewicht ' genoeg om weer te moeten cutten.
Ik voel me veel beter op 90kg dan op 95... Dan wordt ik lui en vettig, traag en beweegt moeilijker.

Nu het weekgemiddelde gewicht net onder de 66 kg is gezakt wordt het tijd om in actie te komen. Morgenochtend begin ik met tracken van voeding en wil maandelijks een kilo aankomen.
Ga je alleen maar tracken of ook meer energierijk en makkelijk verteerbaar eten eten?

Het tracken of het anders gaan eten?
We hebben het daar pas nog over gehad hier, toen besloot ie niet meer over zijn gewicht te posten en alleen maar wekelijks zijn training te posten.
Ik ga er ook geen woorden meer aan vuil maken hier, weet wel dat sommige mensen wel 5kg vet kunnen gebruiken. Wie dat is laat ik in het midden @RonnReeves

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.567
We hebben het daar pas nog over gehad hier, toen besloot ie niet meer over zijn gewicht te posten en alleen maar wekelijks zijn training te posten.
Klopt. Dank voor de reminder. Kan me de reden waarom ook nog goed herinneren. Zal daarom deze poging hier niet loggen en bij mezelf houden.

• #3.568
Ik heb besloten toch door te gaan met loggen. Komende maandag volgt een uitgebreidere update. Voor nu ben ik blij om te kunnen melden dat na anderhalve maand m'n sporthorloge dag en nacht te hebben gedragen, Garmin mijn fitnessleeftijd 9 jaar jonger inschat dan mijn kalenderleeftijd!

1726340963885.png

Ik heb besloten toch door te gaan met loggen. Komende maandag volgt een uitgebreidere update. Voor nu ben ik blij om te kunnen melden dat na anderhalve maand m'n sporthorloge dag en nacht te hebben gedragen, Garmin mijn fitnessleeftijd 9 jaar jonger inschat dan mijn kalenderleeftijd!

1726340963885.png
Je hebt in ieder geval een gezond BMI, in tegenstelling tot mijn obesitas BMI.

1726340963885.png
Leuk dat je blijft loggen,

Je contest log was zeer de moeite, dank daarvoor.

Sowieso is op jouw leeftijd gezondheid veruit het belangrijkste doel, toch. Volgens mij ben je prima in vorm, fit en sterk. De meeste mannen van 40 zouden jaloers zijn.

Anyway : gewoon lekker doorgaan.

• #3.572
Volgens mij ben je prima in vorm, fit en sterk. De meeste mannen van 40 zouden jaloers zijn.
Als ik af ga op wat mensen in de sportschool van mij zeggen dan zijn de termen die het meest vallen: 'droog' en 'atletisch'. Dus als ik t**ten had gehad, was ik waarschijnlijk een stuk hoger geëindigd in de contest ;), want dat is wat veel vrouwen willen van zichzelf toch? 'Lean' en 'toned' maar niet tè gespierd.

Laatst bewerkt:
  • #3.574
zou kunnen natuurlijk, maar dan mis je nog steeds de dikke booty die ook bij die t**ten hoort :D
Ik vind dat ik best wel goeie billen heb, maar ik weiger op de pics die ik hier deel m'n onderbroek door de bilspleet om hoog te trekken zoals je dat bij sommigen op dit forum wel eens ziet. Vind ik net iets te gay.

Ik vind dat ik best wel goeie billen heb, maar ik weiger op de pics die ik hier deel m'n onderbroek door de bilspleet om hoog te trekken zoals je dat bij sommigen op dit forum wel eens ziet. Vind ik net iets te gay.
Daaruit blijkt maar weer dat je er niet 100% voor gaat!
:trollfacex:

Genoeg over anderen, wat is je doel de komende tijd, massa bouwen?

Als ik af ga op wat mensen in de sportschool van mij zeggen dan zijn de termen die het meest vallen: 'droog' en 'atletisch'. Dus als ik t**ten had gehad, was ik waarschijnlijk een stuk hoger geëindigd in de contest ;), want dat is wat veel vrouwen willen van zichzelf toch? 'Lean' en 'toned' maar niet tè gespierd.
Haal jezelf niet zo naar beneden joh. Je bent voor je leeftijd en enorm goede shape. Nee, niet enorm groot. Maar lekker belangrijk.

• #3.578
After-contest-update

Gedurende de contestperiode ben ik in 3 maanden 1 kilo aangekomen, terwijl het doel 1 kilo per maand was. Geen daverend succes dus. Intake gedurende deze periode opgevoerd van 3400 naar 4100 KCal, maar dit was niet genoeg. Terugkijkend op deze periode is het waarschijnlijk fout gegaan bij de hoeveelheid beweging/cardio. En dan bedoel ik niet alleen de cardiotrainingen, maar ook wandelingen, verplaatsingen op de fiets, etc. De impact daarvan heb ik onderschat. Om dit te ondervangen houd ik nu al mijn bewegingen bij en probeer het aantal KCal's daarvan zo nauwkeurig mogelijk vast te leggen, en dit op weekbasis constant te houden. Schiet ik er toch overheen, dan moet mijn intake met dezelfde hoeveelheid omhoog. De afgelopen 2 weken is deze strategie aardig gelukt en er is al weer 0,6 kg bij in twee weken. Wat hopelijk ook een beetje meehelpt is dat de zomer nu voorbij is. Dat is toch een periode dat ik, bewust of bewust, meer in beweging ben.

Mijn doel intake pas ik wekelijks aan op basis van het gewichtsverloop in de laatste 4 weken. Ik heb dit volledig geautomatiseerd in een spreadsheet. Doel is nog steeds 1 kg per maand aan te komen. Het tracken van voeding heb ik inmiddels zo veel ervaring mee dat ik wel zeker weet dat dit 'on point' is.

Trainingsschema is ongewijzigd. In principe (lower-upper-cardio) repeat. Extra rustdag waar nodig (op gevoel).

Weekgemiddelde gewichtsverloop (week 1 is de laatste week voordat de contest begon):
Clipboard02.jpg

After-contest-update

Gedurende de contestperiode ben ik in 3 maanden 1 kilo aangekomen, terwijl het doel 1 kilo per maand was. Geen daverend succes dus. Intake gedurende deze periode opgevoerd van 3400 naar 4100 KCal, maar dit was niet genoeg. Terugkijkend op deze periode is het waarschijnlijk fout gegaan bij de hoeveelheid beweging/cardio. En dan bedoel ik niet alleen de cardiotrainingen, maar ook wandelingen, verplaatsingen op de fiets, etc. De impact daarvan heb ik onderschat. Om dit te ondervangen houd ik nu al mijn bewegingen bij en probeer het aantal KCal's daarvan zo nauwkeurig mogelijk vast te leggen, en dit op weekbasis constant te houden. Schiet ik er toch overheen, dan moet mijn intake met dezelfde hoeveelheid omhoog. De afgelopen 2 weken is deze strategie aardig gelukt en er is al weer 0,6 kg bij in twee weken. Wat hopelijk ook een beetje meehelpt is dat de zomer nu voorbij is. Dat is toch een periode dat ik, bewust of bewust, meer in beweging ben.

Mijn doel intake pas ik wekelijks aan op basis van het gewichtsverloop in de laatste 4 weken. Ik heb dit volledig geautomatiseerd in een spreadsheet. Doel is nog steeds 1 kg per maand aan te komen. Het tracken van voeding heb ik inmiddels zo veel ervaring mee dat ik wel zeker weet dat dit 'on point' is.

Trainingsschema is ongewijzigd. In principe (lower-upper-cardio) repeat. Extra rustdag waar nodig (op gevoel).

Weekgemiddelde gewichtsverloop (week 1 is de laatste week voordat de contest begon):
Clipboard02.jpg
asymptoot bij 68kg?

Mooie update.
Maar waarom kom je nu wel tot de conclusie dat je teveel fietste wandelde etc? En tijdens de contest niet, ondanks elke keer juist dat advies.

Na die zoveel maanden netjes trainen en eten vind ik het wel lastig om nu gewoon door te gaan. Ik gooi er nu soms met het petje naar. Dus voeding en training puur op zelfdiscipline.

Terug
Naar boven