After-contest-update
Gedurende de contestperiode ben ik in 3 maanden 1 kilo aangekomen, terwijl het doel 1 kilo per maand was. Geen daverend succes dus. Intake gedurende deze periode opgevoerd van 3400 naar 4100 KCal, maar dit was niet genoeg. Terugkijkend op deze periode is het waarschijnlijk fout gegaan bij de hoeveelheid beweging/cardio. En dan bedoel ik niet alleen de cardiotrainingen, maar ook wandelingen, verplaatsingen op de fiets, etc. De impact daarvan heb ik onderschat. Om dit te ondervangen houd ik nu al mijn bewegingen bij en probeer het aantal KCal's daarvan zo nauwkeurig mogelijk vast te leggen, en dit op weekbasis constant te houden. Schiet ik er toch overheen, dan moet mijn intake met dezelfde hoeveelheid omhoog. De afgelopen 2 weken is deze strategie aardig gelukt en er is al weer 0,6 kg bij in twee weken. Wat hopelijk ook een beetje meehelpt is dat de zomer nu voorbij is. Dat is toch een periode dat ik, bewust of bewust, meer in beweging ben.
Mijn doel intake pas ik wekelijks aan op basis van het gewichtsverloop in de laatste 4 weken. Ik heb dit volledig geautomatiseerd in een spreadsheet. Doel is nog steeds 1 kg per maand aan te komen. Het tracken van voeding heb ik inmiddels zo veel ervaring mee dat ik wel zeker weet dat dit 'on point' is.
Trainingsschema is ongewijzigd. In principe (lower-upper-cardio) repeat. Extra rustdag waar nodig (op gevoel).
Weekgemiddelde gewichtsverloop (week 1 is de laatste week
voordat de contest begon):