XXL Nutrition

Age is just a number

Yep, echt moeite om na een cut weer aan te komen. In 2mnd 2kg en nu in 1 week 1kg, op dezelfde voeding. Alsof het lichaam opnieuw vol moet lopen voordat het ' overloopt ' .
Ik ben ook een paar keer erg lean geweest en toen kwam ik heel snel weer aan.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.603
Maandagochtend. Tijd voor de wekelijkse update.

Training:

dagkrachtcardio
maupper body
dilower body + core
wo40' crosstrainer + 30' hellinglopen op loopband
doupper body
vrlower body + core
za55' crosstrainer + 15' hellinglopen op loopband
zo20 km wandelen

gewicht.jpg

intake.jpg

Reden: resize images
Laatst bewerkt:
Ben je bewust minder gaan eten?

• #3.605
Ben je bewust minder gaan eten?
Puur 'data driven'. Op basis van de trendlijn van het gewichtsverloop over de laatste 28 meetpunten (=4 weken) wordt de intake voor de komende week berekend, met de aanname dat een overschot van 250 KCal leidt tot ongeveer 1 kg gewichtstoename per maand, wat mijn doel is. En hierbij corrigeer ik gedurende de week dan ook nog voor de hoeveelheid cardio, als die afwijkt van wat ik normaal gesproken doe.

redirect06062022050625-4.jpg

Puur 'data driven'. Op basis van de trendlijn van het gewichtsverloop over de laatste 28 meetpunten (=4 weken) wordt de intake voor de komende week berekend, met de aanname dat een overschot van 250 KCal leidt tot ongeveer 1 kg gewichtstoename per maand, wat mijn doel is. En hierbij corrigeer ik gedurende de week dan ook nog voor de hoeveelheid cardio, als die afwijkt van wat ik normaal gesproken doe.

redirect06062022050625-4.jpg
Ik snap hem, maar in jou geval zou ik wat terughoudender zijn met het verlagen van je intake.

Ik snap hem, maar in jou geval zou ik wat terughoudender zijn met het verlagen van je intake.
Geen idee waarom je je intake onder de 3900 kcal zou brengen als ik naar de grafiek kijk. Eigenlijk snap ik buiten cardio compensatie niet waarom je als je in een week licht stijgt je je inname aan zou passen.

Dit is meer uit de losse pols, dan data driven.

Geen idee waarom je je intake onder de 3900 kcal zou brengen als ik naar de grafiek kijk. Eigenlijk snap ik buiten cardio compensatie niet waarom je als je in een week licht stijgt je je inname aan zou passen.

Dit is meer uit de losse pols, dan data driven.
Pas als zijn toename 2 keer zo hoog als beoogd is zou ik de intake verlagen.

• #3.612
Naaaaaice! :banana:

Dit apparaat stond al jarenlang bovenaan mijn lijstje met spullen die niet in mijn gym staan, maar er graag zou zien staan. Nu is hij er dan eindelijk: de seal row chest supported T-bar row machine. Persoonlijk vind ik het nadeel van zware rows (machine of cable) dat het erg lastig wordt om niet te cheaten als het erg zwaar wordt. Daarom lijkt deze me zo gaaf.

IMG_20241017_103215.jpg

Reden: dit is geen seal row jonguh!!!
Laatst bewerkt:

Dit apparaat stond al jarenlang bovenaan mijn lijstje met spullen die niet in mijn gym staan, maar er graag zou zien staan. Nu is hij er dan eindelijk: de seal row. Persoonlijk vind ik het nadeel van zware rows (machine of cable) dat het erg lastig wordt om niet te cheaten als het erg zwaar wordt. Daarom lijkt deze me zo gaaf.

IMG_20241017_103215.jpg
Het is alleen geen seal row.

Dit apparaat stond al jarenlang bovenaan mijn lijstje met spullen die niet in mijn gym staan, maar er graag zou zien staan. Nu is hij er dan eindelijk: de seal row. Persoonlijk vind ik het nadeel van zware rows (machine of cable) dat het erg lastig wordt om niet te cheaten als het erg zwaar wordt. Daarom lijkt deze me zo gaaf.

IMG_20241017_103215.jpg
Ben benieuwd hoe die jou bevalt.
Sinds deze week ook bij ons in da big gym. Ik vind de ondersteuning te klein en te het hele apparaat te kort. De afstand plaat voor voeten en borst ondersteuning.
Maar ik neem hem wel op in mijn trainingen. Ik kan hierop het gewicht goed laten hangen, stretchssss.

IMG_20241017_103215.jpg
Chest supp t bar row, seal row is een platte “verhoogde” bench waardoor je dus een full rom row kunt doen met armen gestrekt zonder de vloer te raken.

Overigens een vd beste oefeningen om dikte in je rug te krijgen.

• #3.616
Ik vind de ondersteuning te klein en te het hele apparaat te kort. De afstand plaat voor voeten en borst ondersteuning.
Viel mij ook direct op dat de voetensteun niet in hoogte verstelbaar is. Niet handig als je heel lang bent of heel klein.

Zelf vind ik Yates rows verreweg de beste roei-oefening voor rug. T-bar, dumbbell en machine rows doen weinig voor mij.

• #3.618
Gisteren deze voor het eerst geprobeerd:

IMG_20241017_103215.jpg

Erg fijn apparaat. Uitvoering: maximale stretch onderin door de schouders naar voren te laten komen (met rechte rug) en bovenin even vasthouden. Mid-back wordt hiermee ook goed gepakt. Met 4x10x30kg rustig begonnen met aandacht voor goede techniek. In de komende trainingen het gewicht stapsgewijs verhogen.

Training afgelopen week:

dagkrachtcardio
maupper body
dilower body + core
woloopband: 1 uur steady state, 10 km/u
doupper body
vrlower body + core
zaloopband: 1 uur steady state, 10,1 km/u
zoupper body

Ik had 15 dagen niet hardgelopen door (alweer) een lichte overbelasting in mijn voet, een lichte zwelling in de buurt van enkel en achillespees. Ik blijf de hoop houden dat er ooit een punt komt dat ik deze hardloopbelasting aankan.

Voeding en gewicht ga ik niet meer wekelijks posten, maar iets minder frequent.

Laatst bewerkt:
Chest supp t bar row, seal row is een platte “verhoogde” bench waardoor je dus een full rom row kunt doen met armen gestrekt zonder de vloer te raken.

Overigens een vd beste oefeningen om dikte in je rug te krijgen.
Ja! En ook één van de apparaten waarvan ik echt niet snap dat ze vaak zo duur zijn. Het is een super simpele constructie.
Een paar jaar geleden, toen ik nog bezig was in mijn homegym, kon ik in ieder geval niet echt betaalbare versies vinden. In mijn sportschool hebben ze hem ook niet :(

Bijv. bij fitness seller ook: nog geen 200 voor een stevige platte bank, 350 voor een verstelbare, en 600 voor een seal row. Waarom?

• #3.620
Sinds deze week ook bij ons in da big gym. Ik vind de ondersteuning te klein en te het hele apparaat te kort. De afstand plaat voor voeten en borst ondersteuning.
Maar ik neem hem wel op in mijn trainingen. Ik kan hierop het gewicht goed laten hangen, stretchssss.
Iets door je knieën buigen, waardoor je borst beter op het bankje steunt. Heb 'm zelf vandaag voor de tweede keer gedaan en vond een lichte buiging in de knieën net iets prettiger qua ondersteuning. Jij bent nog 7 cm langer en zult dit denk ik zeker prettiger vinden.

IMG_20241017_103215.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven