- Waardering
- 11.404
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 12%
Typo, keihard werken.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Typo, keihard werken.
Katoen is wel heel erg Oldskool.
Zelf vind ik dry-fit shirts lekker. Al moet ik wel zeggen dat zelfs een dun hardloopshirt na een klein uurtje op de loopband op 9 km/u ook nat was, waar zo'n shirt mij buiten altijd droog hield. Wel lekkerder dat het lichaam minder nat of klam is dan met katoen.
Ik vind katoen de fijnste stof om direct op de huid te dragen. Nadeel is inderdaad dat het als een spons zweet/vocht vasthoudt, dus niet erg praktisch is als je veel zweet tijdens indoorsessies. Ik zie er nu na een uur cardio uit alsof ik m'n zwemdiploma heb gehaald. Daarom nu zo'n dun polyester dry-fit shirt van Nike gekocht. Als shorts draag ik in de gym al jarenlang Nike running shorts. Zitten erg fijn met veel bewegingsruimte en gaan lang mee.
Ik ben met deze aanpassing van 140 naar 84 werksets per week gegaan. Het zou heel goed kunnen dat nog minder volume nog steeds voldoende is om kracht en spiermassa te behouden. Ik beweer ook niet dat wat ik nu doe 'low volume' is, wel dat ik een flinke stap terug heb gedaan in volume. En ik merk dat ik dit volume prima kan combineren met de nog niet zo intensieve looptrainingen die ik nu doe. Misschien ben ik over een tijdje, als de intensiteit van de looptrainingen wordt opgedreven met hogere tempo's, wel gedwongen het KT volume nog verder te verlagen om goed te kunnen blijven herstellen.7 oefeningen 3 werksets is met een vierdaagse upper lower 84 werksets. Dat is zeker geen low volume. Om kracht te behouden zou 1/3 van je reguliere volume voldoende moeten zijn. In geval van het hoge volume dat je voorheen draaide en je krachtniveau verwacht ik dat je nog wel lager kunt gaan. Misschien een mooie kans om een lower volume aanpak een kans te geven?
Ik houd niet van A en B routines, dus doe elke UB training dezelfde oefeningen. Als ik uitga van 7 oefeningen van 3 werksets dan vallen geïsoleerd biceps en triceps trainen nu af omdat ik die andere bewegingen/spiergroepen belangrijker vind. De basis van UB is al vier oefeningen: horizontal pull, vertical pull, horizontal push en vertical push. Blijven er nog drie oefeningen over en ik wil ook mijn core meepakken. Dus heb ik gekozen voor de side delts, abs en wat extra isolatiewerk voor de chesticles. Zou het niet zo zijn dat die vier basisbewegingen genoeg zijn om biceps en triceps te onderhouden?Daarnaast mis ik werk voor je armen of is dat bewust?
En echte autist had dat na een paar stappen direct opgemerkt.Ik ga mezelf geen autist noemen, dat doet de halve wereld al, dus die term is nogal aan inflatie onderhevig, maar ik had vandaag na het lopen op de loopband toch even een shit!-momentje toen ik erachter kwam dat de loopband per ongeluk nog op een helling van 1% stond. Geen ramp dat de training daardoor ietsje zwaarder was, maar ik wil vooral graag de trainingen onderling met elkaar kunnen vergelijken. Bijvoorbeeld als ik dezelfde inspanning kan leveren bij een lagere hartslag, weet ik dat mijn conditie vooruit gaat.
![]()

Het gaat wel om 1%...En echte autist had dat na een paar stappen direct opgemerkt.![]()
En echte autist had dat na een paar stappen direct opgemerkt.![]()
Een helling van 1% merk je niet echt. Maar na 9 km heb je dan wel 90 hoogtemeters geklommen.
Misschien helt de vloer 1,5% de andere kant op.Een helling van 1% merk je niet echt. Maar na 9 km heb je dan wel 90 hoogtemeters geklommen.
Volgende keer neem ik een waterpas mee.

1% durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar de loopband die wij op zolder hebben staan zou vlak moeten zijn, door de opbergconstructie heeft die een helling van 2%. Dat merkte ik gelijk de eerste keer dat ik er alleen maar opstond, ik dacht zelfs dat ik hem aan de voorkant ergens op had gezet.Een helling van 1% merk je niet echt. Maar na 9 km heb je dan wel 90 hoogtemeters geklommen.
'Vals plat' noemt men dat in wielertermen.1% durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar de loopband die wij op zolder hebben staan zou vlak moeten zijn, door de opbergconstructie heeft die een helling van 2%. Dat merkte ik gelijk de eerste keer dat ik er alleen maar opstond, ik dacht zelfs dat ik hem aan de voorkant ergens op had gezet.
In de Dolomieten ben ik 28% tegengekomen met verzet 42x23.
En nu heb je versleten knieën...In de Dolomieten ben ik 28% tegengekomen met verzet 42x23.

Maar dat komt eerder door het te zware verzet dat ik 10-15 jaar geleden dag in dag uit gebruikte bij het mountainbiken.
Voelde het begin niet gelijk zwaar dan ? Ik denk dat ik het zou voelen.Een helling van 1% merk je niet echt. Maar na 9 km heb je dan wel 90 hoogtemeters geklommen.
Nee, zoals ik al zei, niet duidelijk merkbaar. Anders was er wel een lampje bij me gaan branden.Voelde het begin niet gelijk zwaar dan ? Ik denk dat ik het zou voelen.
Ik zie wel dat mijn gemiddelde hartslag, bij een vergelijkbare training qua duur en snelheid, nu lager ligt dan een paar maanden geleden, dus dat is een goed teken. Of mijn doel om die 10K binnen 45 minuten te lopen realistisch is, wordt straks pas duidelijker als ik intensievere tempo's/intervallen toe ga voegen. Nu zijn alle trainingen nog rustig. Dat maakt de voorspelling die Garmin nu geeft ook nogal onzeker; op basis van mijn huidige trainingen schat die in dat ik nu een 10K in 48:46 zou kunnen lopen:Heb je al zich op de progressie die je hebt gemaakt?