- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
Maar dan omgekeerd, als blijft ie signalen geven?als ik harder liep dan 5:40/km of langzamer dan 6:00/km

EDIT: wat ik zeg klopt niet, nvm.
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar dan omgekeerd, als blijft ie signalen geven?als ik harder liep dan 5:40/km of langzamer dan 6:00/km

als ik harder liep dan 5:40/km of langzamer dan 6:00/km
Nee hoor, het staat er goed zo. 5:40/km is de bovengrens qua tempo, 6:00/km de ondergens.
Ik haalde snelheid en tempo door elkaar, never mind.Nee hoor, het staat er goed zo. 5:40/km is de bovengrens qua tempo, 6:00/km de ondergens.
Ja, ik ben bekend met dat principe: andere vormen van cardio toevoegen om de algehele conditie te kunnen verbeteren met een hoger trainingsvolume, zonder die hoge belasting op pezen en gewrichten die het hardlopen met zich meebrengt.Als je schrik hebt voor overbelasting is 5 hardloopsessies - 1 fietsessie of 4 hardloopsessies-2 fietssessies ook nog een optie.
Doe zelf 4 hardloopsessies - 2x fietsen/week momenteel van cardio. Heb niet de indruk dat het conditie negatief beïnvloed.
Ja, ik moet oppassen dat ik niet te enthousiast wordt. 5x per week is meer dan genoeg. Dan worden de 2 leg days de niet-loop dagen.als je op leeftijd komt is 6x per week lopen wel belastend, maar er zijn er die dat wel aankunnen dus als je het vlot kunt gewoon blijven doen.
Thanks. Maar je moest eens weten wat hieraan vooraf is gegaan. Ik heb in juni 2022 een paar hardloopschoenen gekocht en ben vervolgens van de ene in de andere blessure beland door overbelasting. Daardoor regelmatig periodes waarin ik helemaal niet kon lopen. Ik zit nu sinds een maandje eindelijk in de goede flow, met de juiste belasting en een schema dat bij me past.
Vooral een anti-reclame voor de aanpak van OP: te snel en te veel, maar hij leert er steeds beter mee omgaan en het is een enorme doorzetter!Ai, goede anti reclame voor hardlopen 🤣
Maar hopelijk zet de goede flow nu door 💪
Dus langer dan een uur lopen ga ik bijvoorbeeld niet doen.
Ik ben inmiddels ook tot het inzicht gekomen dat dat wel goed is. Daarom vandaag voor het eerst 15 km gelopen:1x per week lange duurloop van 1,5-2uur is nochtans goed voor een goede 10km...
Zal ook voor hem niet meevallen dat hij niet meer zo snel hersteld en kan opbouwen zoals hij kon toen hij 25 was.Vooral een anti-reclame voor de aanpak van OP: te snel en te veel, maar hij leert er steeds beter mee omgaan en het is een enorme doorzetter!

Toch merk ik wel dat ik nu in de newbie gains fase zit; het hardlopen gaat elke week merkbaar makkelijker!Zal ook voor hem niet meevallen dat hij niet meer zo snel hersteld en kan opbouwen zoals hij kon toen hij 25 was.
Wat bedoel je hiermee?
Ik vertrouw deze hf-meting niet. Bij vergelijkbare inspanningen zit ik op hf 130-132. Misschien schaf ik ooit nog een borstband aan, die zou veel nauwkeuriger zijn. Maar zo gaat het ook prima, op gevoel in combinatie met het tempo (min/km), wat het horloge wel goed aangeeft.Je hf is laag bij dat tempo. Nog veel ruimte om te versnellen later in het jaar![]()
Zo dan, nog een zwemsessie erbij en triathlon of iron man in het vizierPrima!
![]()
p.s.
Het fiets icoontje staat voor een indoor fiets sessie in de sportschool (2x 45-50 minuten deze week). Dus ja, ik heb deze week 7x cardio gedaan.
@RonnReeves als je zijn maximum hartslag niet kent zegt dat niet zoveel hoor. Het gaat om het percentage van maximum dat dat is.Je hf is laag bij dat tempo. Nog veel ruimte om te versnellen later in het jaar![]()