XXL Nutrition

Age is just a number

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.784
Prima.

week.jpg

Als je schrik hebt voor overbelasting is 5 hardloopsessies - 1 fietsessie of 4 hardloopsessies-2 fietssessies ook nog een optie.
Doe zelf 4 hardloopsessies - 2x fietsen/week momenteel van cardio. Heb niet de indruk dat het conditie negatief beïnvloed.

• #3.786
Als je schrik hebt voor overbelasting is 5 hardloopsessies - 1 fietsessie of 4 hardloopsessies-2 fietssessies ook nog een optie.
Doe zelf 4 hardloopsessies - 2x fietsen/week momenteel van cardio. Heb niet de indruk dat het conditie negatief beïnvloed.
Ja, ik ben bekend met dat principe: andere vormen van cardio toevoegen om de algehele conditie te kunnen verbeteren met een hoger trainingsvolume, zonder die hoge belasting op pezen en gewrichten die het hardlopen met zich meebrengt.

als je op leeftijd komt is 6x per week lopen wel belastend, maar er zijn er die dat wel aankunnen dus als je het vlot kunt gewoon blijven doen.

• #3.788
als je op leeftijd komt is 6x per week lopen wel belastend, maar er zijn er die dat wel aankunnen dus als je het vlot kunt gewoon blijven doen.
Ja, ik moet oppassen dat ik niet te enthousiast wordt. 5x per week is meer dan genoeg. Dan worden de 2 leg days de niet-loop dagen.

Die slaapscore 😱
Bizar wat goed.
Knappe km's met lopen ook 👍 succes

• #3.790
Knappe km's met lopen ook 👍 succes
Thanks. Maar je moest eens weten wat hieraan vooraf is gegaan. Ik heb in juni 2022 een paar hardloopschoenen gekocht en ben vervolgens van de ene in de andere blessure beland door overbelasting. Daardoor regelmatig periodes waarin ik helemaal niet kon lopen. Ik zit nu sinds een maandje eindelijk in de goede flow, met de juiste belasting en een schema dat bij me past.

Ai, goede anti reclame voor hardlopen 🤣

Maar hopelijk zet de goede flow nu door 💪

• #3.793
Vooral een anti-reclame voor de aanpak van OP: te snel en te veel, maar hij leert er steeds beter mee omgaan en het is een enorme doorzetter!
Zal ook voor hem niet meevallen dat hij niet meer zo snel hersteld en kan opbouwen zoals hij kon toen hij 25 was.

Heb je die hartslag en het tempo daarbij gezien? :D

• #3.795
Je hf is laag bij dat tempo. Nog veel ruimte om te versnellen later in het jaar :thumb:

• #3.797
Je hf is laag bij dat tempo. Nog veel ruimte om te versnellen later in het jaar :thumb:
Ik vertrouw deze hf-meting niet. Bij vergelijkbare inspanningen zit ik op hf 130-132. Misschien schaf ik ooit nog een borstband aan, die zou veel nauwkeuriger zijn. Maar zo gaat het ook prima, op gevoel in combinatie met het tempo (min/km), wat het horloge wel goed aangeeft.

• #3.798
Prima!

thisweek.jpg

p.s.
Het fiets icoontje staat voor een indoor fiets sessie in de sportschool (2x 45-50 minuten deze week). Dus ja, ik heb deze week 7x cardio gedaan.

Terug
Naar boven