- Waardering
- 8.297
- Lengte
- 1m60
- Massa
- 62kg
- Vetpercentage
- 24%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jij traint gewoon niet hard genoeg in de sportschool. Echt niet. Je bent de verpersoonlijking van reps in reserve.Zwaarste looptraining tot nu toe. Zes keer 1000 meter rond wedstrijdtempo (4:30/km als ik de 10K binnen 45 minuten wil lopen) met 400 meter rustig doorlopen als herstel.
Dit is wel een ander niveau van afzien dan een setje tot failure doen in de sportschool.
Just embrace the pain and keep going...
Hij is dan wel 50+, maar ik liep, volledig ongetraind, 90kg en 40+, mijn eerste 10km in 44 minuten. Mijn derde onder de 40.Jij traint gewoon niet hard genoeg in de sportschool. Echt niet. Je bent de verpersoonlijking van reps in reserve.
Maar je loopt wel goed![]()
Doe ik normaal ook regelmatig, eergisteren exact hetzelfde maar nog maar 4 X 1 KM met 400m tussen telkens. KM tijden exact hetzelfde, mss op een paar seconden na.Zwaarste looptraining tot nu toe. Zes keer 1000 meter rond wedstrijdtempo (4:30/km als ik de 10K binnen 45 minuten wil lopen) met 400 meter rustig doorlopen als herstel.
Dit is wel een ander niveau van afzien dan een setje tot failure doen in de sportschool.
Just embrace the pain and keep going...
Het gave van m'n Garmin is dat je dergelijke intervaltrainingen vooraf kunt programmeren en het horloge dan een signaal geeft wanneer je interval begint en eindigt, zodat je je volledig op het lopen kunt focussen.
![]()
Toen ik nog net geen 40 was liep ik nog niet, maar haalde 21:10 op 5K toen ik een wedstrijdje meedeed met een maat die al liep. Was 22e van de 180 ofzo. Daarna ben ik eigenlijk begonnen, maar minder serieus dan nu. Woog wel maar iets van een 70-75 kg.Hij is dan wel 50+, maar ik liep, volledig ongetraind, 90kg en 40+, mijn eerste 10km in 44 minuten. Mijn derde onder de 40.
Je deed waarschijnlijk krachttraining op benen toen? Merk nu pas dat dat enorm helpt. Jammer dat ik dat in mijn 40-er jaren nog niet doorhad.Hij is dan wel 50+, maar ik liep, volledig ongetraind, 90kg en 40+, mijn eerste 10km in 44 minuten. Mijn derde onder de 40.
@RonnReeves het verschil is dat dat eigenlijk maar een 10-15 tal seconden heftig is, dit duurt veel langer. Volgens mij dan. Ik train met mindere gewichten dan jullie maar het gevoel bij till failure is toch bij iedereen hetzelfde? Of sla ik hier de bal mis?Jij traint gewoon niet hard genoeg in de sportschool. Echt niet. Je bent de verpersoonlijking van reps in reserve.
Maar je loopt wel goed![]()
Ik dronk alleen maar veel bier in die tijd en deed trucjes met mijn mountainbike.Toen ik nog net geen 40 was liep ik nog niet, maar haalde 21:10 op 5K toen ik een wedstrijdje meedeed met een maat die al liep. Was 22e van de 180 ofzo. Daarna ben ik eigenlijk begonnen, maar minder serieus dan nu. Woog wel maar iets van een 70-75 kg.
Je deed waarschijnlijk krachttraining op benen toen? Merk nu pas dat dat enorm helpt. Jammer dat ik dat in mijn 40-er jaren nog niet doorhad.
Je wil niet weten wat ik toen allemaal deed....Ik dronk alleen maar veel bier in die tijd en deed trucjes met mijn mountainbike.
De avond voor die westrijd was ik wel braaf geweest. Alleen roken doe ik nog altijd, maar eerste sigaret vd dag is wel altijd na de training.Ik deed ook trucjes met mijn vriendin. Als we naar het strand waren geweest met een fles whisky wilde ze vaak op mijn motor rijden en ging dan meteen op haar bek. Ook andere trucjes als we weer thuis waren....
Kuiten en quadriceps waren wss bovengemiddeld sterk van dat mountainbiken.Ik dronk alleen maar veel bier in die tijd en deed trucjes met mijn mountainbike.
De beste oefening is mega zware standing calf raises.Kuiten en quadriceps waren wss bovengemiddeld sterk van dat mountainbiken.
Ben eigenlijk op zoek naar goede kuitoefeningen.. Doe nu alleen jump squats waarmee ik altijd op tenen neerkom. Als ik ze zwaar ga belasten met calve machines kom ik in de problemen met hardlopen merk ik... (overbelasting)
Probeer soms wel te fietsen ook, schijnt dat dat helpt.
Ja, dat lees ik veel. Maar zijn dan niet genoeg hersteld als ik de volgende dag een looptraining heb blijkbaar. Heb het geprobeerd.De beste oefening is mega zware standing calf raises.
Go, Oli, go.Ja, dat lees ik veel. Maar zijn dan niet genoeg hersteld als ik de volgende dag een looptraining heb blijkbaar. Heb het geprobeerd.
Wss heb ik meer eiwitten nodig. Of mss BCCA erna.
Zit ook met littekenweefsel op Soleus. ECHT sprinten mag niet meer.
Marathon sub 4 uur, dat is wat ik nog eens zou willen doen als 50-plusser. Blesseer me helaas altijd enkele weken voor het zover is tot hiertoe.
Nog dit: voor eindtijd 10 km rekent men 2 X 5KM tijd + 1 minuut ongeveer. (maar dan moet je wel langere afstanden traag lopen, 15km is volgens mij absolute minimum, wss zelfs te weinig).Er is hier in het Stadspark elk weekend een laagdrempelig 5K prestatieloopje. Misschien moet ik daar eens gaan aansluiten en het dan ook een keer als testwedstrijd gaan benaderen. Dan krijg ik ook een idee wat een realistische eindtijd is op de 10K. En ik hoor ook van ervaren lopers dat je de eerste kilometers beter net iets trager kunt lopen en dan eindigen met een 'negatieve split' dan dat je te hard van start gaat.
Ik ben meer een krachtsporter met uitstapjes naar uithoudingssporten. Heb bv. veel te laat leren schaatsen, toen ik 24 was onder de begeleiding van de vader van Bart Veldkamp Hans en voormalige topper Chris Meeuwisse, en was toen redelijk succesvol in het marathonschaatsen omdat niemand mij eraf kon sprinten. Twee jaar later gepromoveerd naar de landelijke A rijders, maar dat jaar emigreerde ik naar Malawi in Afrika. Reed daar op mijn skeelers 20 km v.v. naar de plaatselijke supermarkt voor mijn biefstuk en Z.A. wijn. Miste daardoor de Elfstedentocht van 1997, terwijl ik Henk Angenent en Erik Hulzebosch makkelijk had kunnen hebben in de eindsprint.Marathon sub 4 uur, dat is wat ik nog eens zou willen doen als 50-plusser. Blesseer me helaas altijd enkele weken voor het zover is tot hiertoe.
Maar ok ik stop nu met deze log kapen.
Ben eigenlijk oorspronkelijk een doelman in voetbal, dat is het enige waar ik beetje aan verdiend heb in plaats van dat ik ervoor moest betalen. Maar gestopt omdat ik teveel met andere dingen bezig was. Ze zeggen dat doelmannen meestal een beetje gek zijn, vandaar mijn soms rare posts denk ik.Ik ben meer een krachtsporter met uitstapjes naar uithoudingssporten. Heb bv. veel te laat leren schaatsen, toen ik 24 was onder de begeleiding van de vader van Bart Veldkamp Hans en voormalige topper Chris Meeuwisse, en was toen redelijk succesvol in het marathonschaatsen omdat niemand mij eraf kon sprinten. Twee jaar later gepromoveerd naar de landelijke A rijders, maar dat jaar emigreerde ik naar Malawi in Afrika. Reed daar op mijn skeelers 20 km v.v. naar de plaatselijke supermarkt voor mijn biefstuk en Z.A. wijn.
Was nog niet klaar met mijn verhaal door slechte wifi...Ben eigenlijk oorspronkelijk een doelman in voetbal, dat is het enige waar ik beetje aan verdiend heb in plaats van dat ik ervoor moest betalen. Maar gestopt omdat ik teveel met andere dingen bezig was. Ze zeggen dat doelmannen meestal een beetje gek zijn, vandaar mijn soms rare posts denk ik.
Hoeveelste waren die? Ken eigenlijk alleen Evert Van Bentem..., terwijl ik Henk Angenent en Erik Hulzebosch makkelijk had kunnen hebben in de eindsprint.
1 en 2. Heb ook nog met Evert geskeelerd. Ik kon toen een 1500m in 2 minuten, Henk Angenent was 10 seconden langzamer - en deed 500m in minder dan 40 seconde en verloor nooit een eindsprint als ik mee kon komen met de kopgroep.Hoeveelste waren die? Ken eigenlijk alleen Evert Van Bentem...