XXL Nutrition

Age is just a number

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.881
Vanmiddag dan m'n eerste echte herstelloopje gedaan. In het begin voelt het langzame tempo een beetje raar maar gedurende het lopen went het wel. Ik denk dat het toch vooral een kwestie is van discipline om het tempo laag te houden. Voelde me na afloop zelfs beter/sterker/soepeler/frisser dan toen ik er aan begon, dus deze houden we er zeker in!

trn.jpg

Vanmiddag dan m'n eerste echte herstelloopje gedaan. In het begin voelt het langzame tempo een beetje raar maar gedurende het lopen went het wel. Ik denk dat het toch vooral een kwestie is van discipline om het tempo laag te houden. Voelde me na afloop zelfs beter/sterker/soepeler/frisser dan toen ik er aan begon, dus deze houden we er zeker in!

trn.jpg
Ik wil niet vervelend doen, maar als ik uw 1KM intervalsnelheid vergelijk met dit tempo was dit nog een heel stuk te snel voor herstel... Mijn intervals waren iets sneller dan die van u en herstel is 6:30/km ongeveer hier.

Laatst bewerkt:
Ik pretendeer tegenwoordig ook een hybride te zijn, vanochtend 2 uur gemountainbiked. Heb er een nieuwe term voor bedacht, chiasmatische sporter (heb namelijk ook copd).

• #3.885
Ik wil niet vervelend doen, maar als ik uw 1KM intervasnelheid vergelijk met dit tempo was dit nog een heel stuk te snel voor herstel... Mijn intervals waren iets sneller dan die van u en herstel is 6:30/km ongeveer hier.
Je zou best gelijk kunnen hebben. De Garmin Connect app stelt zelfs 7:10/km voor als hersteltempo voor mij...

Ik vermoed dat 70% van uw max hartslag lager is dan 120 in uw geval.

• #3.887
Ik vermoed dat 70% van uw max hartslag lager is dan 120 in uw geval.
Garmin schat op basis van mijn trainingen mijn max hartslag in op 164. 70% daarvan is 115.
Maar zolang ik nog niet 'all out' ben gegaan, blijft dat een schatting.

Volgens mij moet je trager leren lopen dan 6:00/km 1x per week toch als je zo goed mogelijk wil worden. (dat is enkel een tip, je moet natuurlijk niks :-) )

Ik pretendeer tegenwoordig ook een hybride te zijn, vanochtend 2 uur gemountainbiked. Heb er een nieuwe term voor bedacht, chiasmatische sporter (heb namelijk ook copd).
is dat van roken, heb een beetje schrik dat ik dat probleem vroeg of laat ook krijg...

• #3.889
Volgens mij moet je trager leren lopen dan 6:00/km 1x per week toch als je zo goed mogelijk wil worden. (dat is enkel een tip, je moet natuurlijk niks :-) )
Zou best kunnen. Ik zou graag mijn maximale hartslag binnenkort eens willen bepalen, zodat mijn hartslagzones dan wat duidelijker worden, maar heb daar een beetje schrik voor dat ik dan een blessure oploop.

• #3.890
Ik ben nog eens in mijn oude inspanningstesten als wielrenner gaan duiken en ook toen al was echt rustig trainen mijn zwakke punt.
Hier de conclusie van een inspanningstest uit 2009:

Clipboard_03-30-2025_02.jpg

Laatst bewerkt:
Zou best kunnen. Ik zou graag mijn maximale hartslag binnenkort eens willen bepalen, zodat mijn hartslagzones dan wat duidelijker worden, maar heb daar een beetje schrik voor dat ik dan een blessure oploop.
Zou toch moeten kunnen, steeds iets intensievere intervallen.
Mooie tijden in het vooruitzicht :thumb:

Over die post over 2009; hoeveel gram koolhydraten kregen jullie geadviseerd per uur, in een wedstrijd. Schijnt nu bijna het dubbele te zijn. 5,4 w/k is jaloers makend.

• #3.893
Oefff.... die Bulgarian split squat in de Smith machine is wel een 'humbling exercise'. Ik probeer elke training 2½ kg te verhogen, maar 4x10x7½ kg is al behoorlijk pittig. Ik noteer het gewicht zonder stang, want ik weet niet hoe zwaar die is. Met een standaard vlak bankje als steun voor de achterste voet kan ik mooi zakken tot de knie van dat been de vloer raakt.

Omdat de Smith eerst bezet was, deed ik 'm als tweede oefening, na de single leg RDL met kettlebel. Ondertussen zag ik een jongedame Bulgarian split squats doen met 30 kg aan de bar, maar dat waren halve reps. De knie boog hooguit 45 graden. Heb er maar niks van gezegd.

• #3.894
Ma 7-4-2025

Upper body:

Oefeningrepsgewicht
Machine seated chest press12,12,11,1120 kg
Machine pulldown, unilateral13,13,13,1355 kg
Machine shoulder press11,11,10,915 kg
Machine chest supported T-bar row12,12,12,1235 kg
Cable chest fly14,13,1240 lbs
Machine lateral raise14,14,1470 lbs
Machine ab crunch15,15,15150 lbs

Direct daarna een uur 'beencardio' :D

Screenshot 2025-04-07 at 20-16-42 Garmin Connect.png

Toch opletten voor hypertrophy in bovenlichaam, dat is extra ballast die u niet nodig hebt. Ik hou zelf mijn aantal reps per set tegenwoordig nog iets hoger als ik upper body train.

Laatst bewerkt:
  • #3.896
Laatst bewerkt:
Hebt u dan ook bodybuilding of krachtsport doelen ? Hardlopen en bodybuilding/krachtsport bovenlichaam zijn 2 dingen die elkaar tegenwerken.
Beter is in dat geval een keuze te maken.

Hebt u dan ook bodybuilding of krachtsport doelen ? Hardlopen en bodybuilding/krachtsport bovenlichaam zijn 2 dingen die elkaar tegenwerken.
Beter is in dat geval een keuze te maken.
Beetje cardio kan wel, is juist goed. Maar hardlopen zou ik juist niet doen. Schokbelasting kan niet goed zijn voor spiergroei.

ja, beetje upper body krachttraining is ook goed voor een hardloper, maar dat is wat anders dan trainen voor bodybuilding of strong man wedstrijden natuurlijk.

Terug
Naar boven