- Waardering
- 3.619
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Toch opletten voor hypertrophy in bovenlichaam, dat is extra ballast die u niet nodig hebt.
Misschien moet ik, vooral voor jou, @Oom Oli, mijn doelen nog eens helder op papier zetten en wat eraan vooraf ging.Hebt u dan ook bodybuilding of krachtsport doelen ? Hardlopen en bodybuilding/krachtsport bovenlichaam zijn 2 dingen die elkaar tegenwerken.
Beter is in dat geval een keuze te maken.
Een goede racefiets, mountainbike of gravelbike kost maar 2000 euro.Misschien moet ik, vooral voor jou, @Oom Oli, mijn doelen nog eens helder op papier zetten en wat eraan vooraf ging.
In het voorjaar van 2014 ben ik gestopt met wielrennen op wedstrijdniveau. Na een overgangsperiode van ongeveer anderhalf jaar waarin ik een beetje bleef fietsen en ook al naar de sportschool ging, besloot ik in het najaar van 2015 alles op krachttraining te zetten. Ik had toen nog de illusie dat ik best wel groot en sterk kon worden, maar kwam er na een paar jaar fanatiek trainen achter dat dat niet realistisch was. Uiteraard ben ik wel duidelijk gespierder geworden en ook mijn houding is enorm verbeterd. We weten ook allemaal wat de voordelen zijn van krachttraining met het ouder worden. Dat is voor mij nu ook de reden dat ik er nooit meer mee ga stoppen. Ik wil ook absoluut niet terug naar het bovenlichaam dat ik had als wielrenner (denk aan de lichaamsbouw van de afgetrainde Tourrenners die voor het klassement gaan). Een paar jaar geleden begon het te kriebelen om weer iets met duursport te doen. Het werd hardlopen omdat dat eenvoudig is op te pakken zonder grote investeringen (zoals bij wielrennen). Na mijn studie, begin jaren 90 had ik ook overigens ook al eens een paar jaar fanatiek aan wegatletiek gedaan (5 km t/m marathon). De prestatieloopjes waar ik nu voor train zie ik niet als wedstrijden maar meer als uitdaging en doel voor mezelf.
Ik vind dit een behoorlijke smak geld en van een hele andere orde dan wat je kwijt bent voor een paar goede hardloopschoenen.Een goede racefiets, mountainbike of gravelbike kost maar 2000 euro.
Die fiets gaat 10x zo lang mee...Ik vind dit een behoorlijke smak geld en van een hele andere orde dan wat je kwijt bent voor een paar goede hardloopschoenen.
Ik heb geen zin in een discussie welke hobby het duurst is. Het ging mijn puur om de initiële investering om er mee te beginnen.
Met opwarmen en uitrijden was ik inderdaad al net zo lang bezig als met een niet al te lange looptraining.Fietsen moet je ook veel meer tijd insteken.. Langer trainen, materiaal onderhouden...
Tsja, ik ben hardleers. Eigen schuld dikke bult. Achteraf gezien had ik me beter niet in kunnen schrijven voor die 10K prestatieloop, want dat heeft m'n fanatisme alleen maar verder aangewakkerd.Mja 6x per week hardlopen is niet voor iedereen weggelegd. Doe zelf altijd maar 4x. Als ik het zo lees een maand rust. :-(
Het is een tweesnijdend zwaard, zoiets geeft je ook een doel en dat motiveert.Tsja, ik ben hardleers. Eigen schuld dikke bult. Achteraf gezien had ik me beter niet in kunnen schrijven voor die 10K prestatieloop, want dat heeft m'n fanatisme alleen maar verder aangewakkerd.
Luister naar wat Oli adviseert!Tsja, ik ben hardleers. Eigen schuld dikke bult. Achteraf gezien had ik me beter niet in kunnen schrijven voor die 10K prestatieloop, want dat heeft m'n fanatisme alleen maar verder aangewakkerd.
Tja, ik ben ook maar een ervaringsdeskundige.
6x leidt tot veel meer blessures, helemaal als de trainingen zelf goed zijn. Met bodybuilding kan ik trouwens ook maar een paar keer per week trainen zonder slechter te worden.Tja, ik ben ook maar een ervaringsdeskundige.
Sommige 50-plussers kunnen 6x aan, maar dat zijn er meestal die in hun jongere jaren geregeld op het podium stonden.
Als ik het aankon trainde ik ook 6x per week, als je dat aankan wordt je automatisch zeer sterk in je leeftijdscategorie in wedstrijden volgens mij.
Klopt, meer doen leidt tot minder resultaat. Boven de 50 lijkt het zinvol om herstel tot prioriteit te verheffen.6x leidt tot veel meer blessures, helemaal als de trainingen zelf goed zijn. Met bodybuilding kan ik trouwens ook maar een paar keer per week trainen zonder slechter te worden.
Ik had je bijna een permanente topicban gegeven wegens het onnodig kwetsen van 50-plussers, maar gezien je 'rugzakje' zie ik het nog 1x door de vingers.Stoppen met hardlopen. Word je weer een beetje mens van.![]()